Gradusta tulossa surkea arvostelu :(
Tartteen jaksuhaleja. Gradusta tulossa surkea arvostelu, 2. Miten tästä häpeästä selviää?
Kommentit (117)
Onhan tuo huono arvosana, mutta pääasia on valmistuminen.
Meilläkin graduja yleensä korjattiin siihen asti, että arvosanaksi sai kolmosen. Omat arvosanat 4 ja 5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täytyy kyllä olla huono jos saa alle kolmosen mikä meinaa jo huonoa, kun sen alle ei periaatteessa anneta
Älä nyt puhu id i oott i pa sk aa. Missään ei ole tuollaista arvosteluasteikkoa. Kaikki arvosanat ovat käytössä.
Ai no se pitäisi kertoa täällä jollekin
Itsekkin arvostelen niitä töitä kuitenkin
.
Anteeksi
.
Oon toiminut väärin
Kukaan ei ole kiinnostunut gradun arvosanasta. Teija Tiilikainen on saanut väitöskirjasta B:n ja mikä hänen ammattinsa olikaan?
Todellakin, monet jättää leikin jo ennen gradun valmistumista, sillä se on monella eka vähänkään vaativampi ponnistus. Hienoa, että valmistut. Saattaahan olla, että jossain kysytäänkin. Kaikkialla ei. Tee työtä hyvin siellä missä olet ja pääset jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se asteikko on käytännössä
3 hyvä
4 kiitettävä
5 erinomainen
,
Mutta alle kolmen ei anneta käytännössä
Eli kolme on sellainen peruspaskaTai siis ohjaaja palauttaa työ opiskelijalle niin monta kertaa että kolmosen kriteerit täyttyy!
Sitä tarkoitin!
Ei tuo ole oikein ja onko laillistakaan? Jos opiskelijalle riittää 1, niin silloin se riittää. On toinen juttu, jos 3 on alin arvosana virallisesti, mutta missään niin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miks et tehnyt parempaa? Ei se enää kitinällä parane.. luuseri!
Miksi gradusta pitäisi tehdä jotenkin "parempi" koska se on vain valmistumiseen tarvittava opinnäyte. Ainoastaan jatko-opintoihin ja tohtoriksi halajavilta vaaditaan kymppisuoritusta, muille riittää että gradu on kirjoitettu ja hyväksytty. Maisterin tutkintopaperit ovat ne jotka merkitsevät, ei gradun arvosana. Ja kukaan graduprosessista voittajana selvinnyt ei todellakaan lukeudu luusereiden kategoriaan. Shame on you.
Kukaan ei koskaan kysy gradun arvosanaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei koskaan kysy gradun arvosanaa.
Kukaan ei edes kysy lukion päästötodistuksen keskiarvoa tai minkä arvioinnin sait dippatyöstäsi. Ketään ei edes kiinnosta, mistä aiheesta sen teit.
Tärkeintä on valmistua jostain koulusta johonkin tutkintoon. Vain tutkinnolla on merkitystä. Se kertoo, että osaat lukea ja oppia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun gradu on tekeillä ja juuri valmistunut se tuntuu maailman tärkeimmältä jutulta. Tosiasia on, että ei sitä juuri kukaan lue eikä kysele.
Riippuu gradusta. Valmistuin alle vuosi sitten nelosen gradulla, ja graduni on ladattu jo lähemmäs sata kertaa. Jos edes puolet on sen lukaissut, on sekin jo aika paljon mielestäni. No kakkosen gradu ei varmaan kiinnosta yhtä paljon. Tärkeintä tietenkin on, että gradu on valmis ja saa maisterin paperit ulos.
Mulla ei edes ole gradua tehtynä, vain amk:n opinnäytetyö. Olkoonkin, että sain siitä hyvän arvosanan, ei arvosanalla ole tehnyt yhtään mitään eikä amk:sta valmistumista edes arvosteta ollenkaan samalla tavalla kuin yliopistotutkintoa. Mun vuosikurssilta lukiosta lähes kaikki on valmistuneet yliopistosta, on tohtoreita ja muuten vaan korkealle yltäneitä. Vaikka olen "ihan hyvässä" duunissa ja saatan ansaita enemmän rahaa kuin moni tohtori, koen kuitenkin alemmuuden tunnetta ja harmittaa, että en jaksanut sinnikkäämmin yrittää yliopistoon.
Siis onnea gradusta ja maisterin tutkinnosta - olet tehnyt sen, mikä jää monilla vain haaveeksi!
Sentään saat gradusta arvosanan! Onnea! Minä en ole saanut edes teoriaosaa puoleen väliin, tutkimusosa ei kiinnosta yhtään, enkä ikinä usko, että saan gradua palautettua. Jos joskus saan, niin minulle riittää kyllä kakkonenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun gradu on tekeillä ja juuri valmistunut se tuntuu maailman tärkeimmältä jutulta. Tosiasia on, että ei sitä juuri kukaan lue eikä kysele.
Riippuu gradusta. Valmistuin alle vuosi sitten nelosen gradulla, ja graduni on ladattu jo lähemmäs sata kertaa. Jos edes puolet on sen lukaissut, on sekin jo aika paljon mielestäni. No kakkosen gradu ei varmaan kiinnosta yhtä paljon. Tärkeintä tietenkin on, että gradu on valmis ja saa maisterin paperit ulos.
Mihin hakukoneeseen voi määrittää arvosanat? Minulla näkyy vain nimi, tekijä ja tiivistelmä.
Ei gradut ja lopputyöt kovin vaikeaa ole tehdä.
Pitää laittaa lähteet oikein tietyllä periaatteella ja ẗeksti pitää muokata oikein.
Lainaukset oikein ja eritavalla kirjoitettuna. Ei ole kovin haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin hakukoneeseen voi määrittää arvosanat? Minulla näkyy vain nimi, tekijä ja tiivistelmä.
Siis ei voikaan, ei sitä arvosanaa kukaan näe. Professorit luultavasti suosittelevat niitä parempia graduja luettavaksi.
Eihän millään gradulla ole mitään merkitystä.
Merkitystä on saamallasi työpaikalla ja palkalla.
Mä haluisin kirjoittaa gradun, josta saan arvosanaksi 1 !
Täällä yx rouva kirjoitti gradun ja sai gradupalkinnon. Hän yritteli politiikassa ja silloin on kiva päästä lehtiin yms. Itse haluan upottaa garduni pdf-syövereihin enkä saada yhtään huomiota! Kandista sain 4 ja niin pidin itseäni hyvänäkin kirjoittajana. Sain rouva uusiluudan gradun ohjaajaksi. Ei syksystä tiennyt miten pitkä gradun pitäis olla! Kuuli sen sitten kun seuraava ryhmä aloitti ja siellä joku vanha proffa sanoi. Kritisoi sitten mun gradun alkua tavalla, joka sai mut lopettamaan kirjoittamisen. Yliopisto jää ilman mun valmistumisrahoja, se on selvä.
Ap! Tärkeintä on, että teit gradun ja saat tuntea sen vapauden, mikä mieleesi koittaa kun paperit on kädessä. Ei enää gradun aiheuttamia itsesyytöksiä, velvoitteita ja omantunnontuskia takaraivossa! Kohta olet vapaa!
Multa ei ole kukaan ikinä kysynyt sen arvosanaa tai edes aihetta. Tuskin kukaan graduun liittymätön on edes käynyt sitä lukemassa. Sanoisin siis, että arvosanoilla ei ole työllistymisen kannalta mitään merkitystä.
kyllä joku sukulaisesi järkkää sulle jonkun suojatyö viran