Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gradusta tulossa surkea arvostelu :(

Vierailija
18.10.2022 |

Tartteen jaksuhaleja. Gradusta tulossa surkea arvostelu, 2. Miten tästä häpeästä selviää?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se asteikko on käytännössä

3 hyvä

4 kiitettävä

5 erinomainen

,

Mutta alle kolmen ei anneta käytännössä

Eli kolme on sellainen peruspaska

Vierailija
22/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se asteikko on käytännössä

3 hyvä

4 kiitettävä

5 erinomainen

,

Mutta alle kolmen ei anneta käytännössä

Eli kolme on sellainen peruspaska

Tai siis ohjaaja palauttaa työ opiskelijalle niin monta kertaa että kolmosen kriteerit täyttyy!

Sitä tarkoitin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ihan helvetin ylpeä itsestäni jos olisin valmistunut AMK:sta  ihan se ja sama millainen gradu oli. Sitä ei kukaan mainitse tai esittele jälkikäteen.  Olet voittaja jos valmistut.

Vierailija
24/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, no onhan tuo aika huono arvosana. Mutta ei sitä kukaan sulta kysele. Ja sitten jos kysyy, voit kertoa ja sanot että tärkeintä sinulle oli saada se valmiiksi ja paperit ulos. Mulle ei ole nelosen gradusta ollut tuon taivaallista hyötyä, paitsi hiveli tietysti itsetuntoa (muttei niin paljon kuin vitonen, prkl).

Aika huono ohjaaja ollut sulla, jos nyt vasta valmiin työn kynnyksellä tulee puheeksi arvionti. Luulisi, että kakkosen työssä olisi paljon mihin ehdottaa korjauksia ja näin nostaa arvosanaa.

Ohjaajalla ei ollut aikaa viimeisissä vaiheissa antaa arvostelua tai korjausehdotuksia. Päämääränä mulla oli saada tutkinto nyt ulos muusta viis. Mutta olihan tuo kolhu.

Ja ei, kukaan ei ole kehunut. Lähinnä tuo toteen sen etten ole akateemisesti lahjakas. Heh.

Ei siinä ole niinkään kyse lahjakkuudesta vaan sinnikkyydestä. Mutta kehun silti: hienoa kun sait työn valmiiksi, ja valmistut yliopistosta. Ei tuo kaikilta käy.

Vierailija
25/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun gradu on tekeillä ja juuri valmistunut se tuntuu maailman tärkeimmältä jutulta. Tosiasia on, että ei sitä juuri kukaan lue eikä kysele. Itsekään en muista 20 vuoden jälkeen muuta kuin otsikon ja kuinka kauan koko hommaan meni aikaa. Graduni oli uraa uurtava, valmistui tosi hyvillä arvosanoilla mutta siihen on viitattu ilmeisesti vain kerran tieteellisessä julkaisussa. Itsekin olen kyllä jo ihan eri alan töissä :)

Eli no worries - onnea, että se on valmis - se riittää!

Vierailija
26/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et tehnyt parempaa? Ei se enää kitinällä parane.. luuseri!

Vierailija
27/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei gradun arvosanalla ole mitään merkitystä. Itse sain 4, mutta olen joutunut työttömäksi. Ei paljon hyvä gradun arvosana työelämässä merkkaa.

Vierailija
28/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta gradusi arvosana.

Vierailija
29/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, no onhan tuo aika huono arvosana. Mutta ei sitä kukaan sulta kysele. Ja sitten jos kysyy, voit kertoa ja sanot että tärkeintä sinulle oli saada se valmiiksi ja paperit ulos. Mulle ei ole nelosen gradusta ollut tuon taivaallista hyötyä, paitsi hiveli tietysti itsetuntoa (muttei niin paljon kuin vitonen, prkl).

Aika huono ohjaaja ollut sulla, jos nyt vasta valmiin työn kynnyksellä tulee puheeksi arvionti. Luulisi, että kakkosen työssä olisi paljon mihin ehdottaa korjauksia ja näin nostaa arvosanaa.

Ohjaajalla ei ollut aikaa viimeisissä vaiheissa antaa arvostelua tai korjausehdotuksia. Päämääränä mulla oli saada tutkinto nyt ulos muusta viis. Mutta olihan tuo kolhu.

Ja ei, kukaan ei ole kehunut. Lähinnä tuo toteen sen etten ole akateemisesti lahjakas. Heh.

Jokin on siis prosessissa mennyt mönkään, jos ei ohjaajalla ole ollut aikaa sinun työtäsi kommentoida, kuten hänen työhönsä kuuluisi. Kiireellä tehty palautuspäivään? Kannattaa miettiä mitkä ne omat tavoitteet oli ja peilata niitä lopputuloksiin. Esim. nopeasti tehty työ ei välttämättä ole se hienosäädetyin, mutta kyllä sillä maisteriksi pääsee.

Vierailija
30/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun arvosanalla ei ole merkitystä kuin jatko-opintoihin hakeutuessa. Työnantajat eivät sitä kysele. Olet jo hyväksytyn gradun tekemisellä osoittanut, että pystyt tekemään ja raportoimaan itsenäisen, laajahkon työn. Ymmärrän, että toivottua matalampi arvosana harmittaa, mutta yritä kääntää ajatukset niin, että olet saanut gradun valmiiksi ja saat tutkinnon. Ne ovat jo iloitsemisen arvoisia suorituksia!

t. yliopistolla opettava palstalainen

Vierailija
31/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa murehtimista. Ymmärrän hyvin, että asia tuntuu nyt elämää suuremmalta, kun kuukausitolkulla olet gradua vääntänyt. Ensimmäisen työpaikan saatuasi kukaan ei edes välitä mistä aiheesta olet gradusi tehnyt, saati sitten sen arvosanasta.

Työelämässä kun etenet, niin riittää, että sinulla on muodollinen pätevyys eli tutkinto. Päähuomio kiinnittyy työkokemukseesi ja osaamiseesi, toki persoonan lisäksi.

Vierailija
32/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain komean E:n gradusta (silloin 2. paras arvosana), mutta asiaa ei ole kukaan kysynyt. Esimiehelleni olisi varmasi kelvannut huonompikin arvosana. Jatkoin väikkäriä samassa tutkimusryhmässä. Jatko-opintoihin olisi riittänyt B. Näin pitkään jo työelämässä olleena voisin sanoa, että aikoinaan panostin yliopistoon ja sivistymiseen aivan liikaa. 

Vierailija
33/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täytyy kyllä olla huono jos saa alle kolmosen mikä meinaa jo huonoa, kun sen alle ei periaatteessa anneta

Koska omista valmistumisistani (tein myös väikkärin) on niin kauan, silloin arvostelut olivat sanallisia (approbatur ja niin edelleen). Ilmeisesti kolmonen vastaa nykyään silloista cum laudea? Tuo cum laudehan oli jonkinlainen oletusarvo, eli sen arvosanan saaneessa gradussa tai väikkärissä on kaikki, mitä niissä ikään kuin kuuluikin olla. Mikäli arvosana oli esimerkiksi enemmän kuin cum laude, se merkitsi, että opinnäyte ylitti joiltain osin standardit.

Vierailija
34/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kukaan edes koskaan katso. Ei ainakaan minun upeaa magnaa kukaan ole havainnut, vaikka gradua on luettu.

Voi olla eri tilanne jos vanhempasi ovat vähintään tohtoreita ja sinustakin piti tulla Nobel-palkittu tutkija.

Ei verkossa ainakaan arvosanaa näy.

Vierailija
35/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täytyy kyllä olla huono jos saa alle kolmosen mikä meinaa jo huonoa, kun sen alle ei periaatteessa anneta

Koska omista valmistumisistani (tein myös väikkärin) on niin kauan, silloin arvostelut olivat sanallisia (approbatur ja niin edelleen). Ilmeisesti kolmonen vastaa nykyään silloista cum laudea? Tuo cum laudehan oli jonkinlainen oletusarvo, eli sen arvosanan saaneessa gradussa tai väikkärissä on kaikki, mitä niissä ikään kuin kuuluikin olla. Mikäli arvosana oli esimerkiksi enemmän kuin cum laude, se merkitsi, että opinnäyte ylitti joiltain osin standardit.

Nii on äet...i

Vierailija
36/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, miksi kutsutaan henkilöä, joka on saanut gradusta huonon arvosanan?

Aivan, maisteriksi. 

Onnea valmistumisesta!

Vierailija
37/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai oot estänyt se lukemisen netistä shitten? Vaan ylppärin koneilta näkee

Itse

Kielsin näkymästä muualla vaikka sain nelosen

Vierailija
38/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt puhu id i oott i pa sk aa. Missään ei ole tuollaista arvosteluasteikkoa. Kaikki arvosanat ovat käytössä.

39/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain viimeisimmästä gradusta 2. Mitään käytännön merkitystä sillä ei ole paitsi että väikkärin tekoon sillä ei taida päästä. Ekasta gradusta sain 4 joten mulla sekin puoli on kunnossa. Työelämässä omasta gradusta taas on ollut hyötyä ja pääsin sen avulla töihin (aihe ja yhteistyöyritys sopivat haettavaan työhön ihan nappiin). Tokan gradun kohdalla päätin valmistua nopeasti enkä hinkannut siihen korjauksia jolla arvosanaa olisi saanut ylös. Eikö aloittaja voi enää tehdä mitään korjauksia? Ei kai se arvosana ihan puskista tullut kuitenkaan?

Vierailija
40/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Minä en tehnyt sitä ja yritän kerätä voimaa ja rohkeutta, että uskaltaisin palata tekemään sen. Olisipa edes paska gradu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme