Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gradusta tulossa surkea arvostelu :(

Vierailija
18.10.2022 |

Tartteen jaksuhaleja. Gradusta tulossa surkea arvostelu, 2. Miten tästä häpeästä selviää?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset vaikka pääministeriksi.

Vierailija
102/117 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla

Sun ei olis koskaan pitänyt päästä yliopistoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla

Sun ei olis koskaan pitänyt päästä yliopistoon

En näe heillä mitään mahdollisuuksia jatko-opintohin

Hyvä neuvo

Vierailija
104/117 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla arvosanalla ei ole mitään merkitystä ikinä enää, eikä koko gradullasi. Se ainoa millä on, että sulla on se maisterin titteli nyt. Itse olen valmistunut parikymmentä vuotta sitten eikä kukaan ole koskaan kysynyt graduni arvosanaa. Aihetta pari kertaa joku kyllä. Työhaastatteluissa kukaan ei ole edes koskaan mitään papereita katsonut, olen merkannut CV:hen FM ja mistä valmistunut ja ei ole kyselty todistamaan (en tiedä ovatko sitten rekryprosessissa oppilaitokselta tms. varmistaneet asian muuten).

Vierailija
105/117 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä gradussa on ap vikana?

Muiden mielipiteillä ei ole väliä, mutta olisihan se hyvä viilata sellaiseksi, että tuntuu itsestä ok:lta ja jää hyvä mieli. Luulisin ettei olisi mahdotonta korjata 3:een vai etkö saa yhtään tukea ohjaajalta välipalautteen muodossa? Oletko pyytänyt kaveria oikolukijaksi?

Vierailija
106/117 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä gradussa on ap vikana?

Muiden mielipiteillä ei ole väliä, mutta olisihan se hyvä viilata sellaiseksi, että tuntuu itsestä ok:lta ja jää hyvä mieli. Luulisin ettei olisi mahdotonta korjata 3:een vai etkö saa yhtään tukea ohjaajalta välipalautteen muodossa? Oletko pyytänyt kaveria oikolukijaksi?

AP itse sanoo eka sivulla että päämääräänä hänellä oli vain tutkinto muusta viis. Joten ei liene hänellekään lopulta järin tärkeää tuo arvosana. Olisi ihan älytöntä enää sen gradun kanssa alkaa veivaamaan, kun ei kerran akateemista uraa halua. Työelämässä ainoa millä merkitsee on että olet maisteri.

Vierailija
107/117 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, no onhan tuo aika huono arvosana. Mutta ei sitä kukaan sulta kysele. Ja sitten jos kysyy, voit kertoa ja sanot että tärkeintä sinulle oli saada se valmiiksi ja paperit ulos. Mulle ei ole nelosen gradusta ollut tuon taivaallista hyötyä, paitsi hiveli tietysti itsetuntoa (muttei niin paljon kuin vitonen, prkl).

Aika huono ohjaaja ollut sulla, jos nyt vasta valmiin työn kynnyksellä tulee puheeksi arvionti. Luulisi, että kakkosen työssä olisi paljon mihin ehdottaa korjauksia ja näin nostaa arvosanaa.

Ohjaajalla ei ollut aikaa viimeisissä vaiheissa antaa arvostelua tai korjausehdotuksia. Päämääränä mulla oli saada tutkinto nyt ulos muusta viis. Mutta olihan tuo kolhu.

Ja ei, kukaan ei ole kehunut. Lähinnä tuo toteen sen etten ole akateemisesti lahjakas. Heh.

Jokin on siis prosessissa mennyt mönkään, jos ei ohjaajalla ole ollut aikaa sinun työtäsi kommentoida, kuten hänen työhönsä kuuluisi. Kiireellä tehty palautuspäivään? Kannattaa miettiä mitkä ne omat tavoitteet oli ja peilata niitä lopputuloksiin. Esim. nopeasti tehty työ ei välttämättä ole se hienosäädetyin, mutta kyllä sillä maisteriksi pääsee.

ohjaajan työhön kuuluu kommentoida gradua kaksi kertaa (ensin pala kerrallaan seminaarin aikana ja sitten kun koko käsis on kasassa). Jotkut opiskelijat kuvittelevat, että ohjaajalla ei ole muita töitä ollenkaan ja että heidän gradujaan pitäisi kommentoida kymmenkunta kertaa...

Jotkut kuvittelevat, mutta eivät pahuuttaan, vaan koska tuollaistakaan asiaa ei aina kunnolla opiskelijoille kerrota. Ei sitä tietoa syntymässä saada. 

Aika harvassa paikassa asioidessaan sitä voi legitiimisti kuvitella ettei toisella osapuolella ole muuta työtä kuin minun hoitamiseni. Kenelle tämmöinen asia pitää erikseen selittää, eikö sen useimmat ole oppineet jo kauan ennen maisterivaiheen opintoja? Itse tajusin sen ala-asteella.

Noin lapsellinen kommentti viittaa siihen, ettet ole päässyt vielä sieltä ala-asteelta, joten väännetään sinulle rautalangasta: Kovinkaan moni ei varmasti ajattele, että yliopiston henkilökunta on vain heitä varten 24/7, mutta sellaista ei voi tietää, että/jos kommentteja voi saada vain "pala kerrallaan seminaarin aikana ja sitten kun koko käsis on kasassa", kuten edellä väitettiin. 

Vierailija
108/117 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko jatko-opiskelemaan vai miksi tuolla on väliä sulle?

T. itse sain ykkösen

En halua, mutta töissä sitä kysytään kumminkin. Ja hävettää kertoa. :(

Missä töissä sitä kysytään?

Vierailija
109/117 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmitti yo-kirjoitusten tulokset (ihan vasta 2001..), pitkä matikka b, reaali ja englanti muistaakseni c, äikkä ja lyhyt ruotsi m. Keskimäärin c:n paprut. Eli paskat. Silti pääsin lääkikseen 2002, eikä kukaan ikinä ole kysynyt yo-todistuksen arvosanaa.

Lääkiksessä tehdään syvärit, ei gradua. Ei mitään muistikuvaa sen arvosanasta 🤷

Vierailija
110/117 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea valmistumisesta!

Kukaan ei kysy gradun arvosanaa työhaastatteluissa tai työelämässä, paitsi jos yliopistolle haluat jäädä.

Mulla on pari kaveria, jotka ovat vuosia vääntäneet gradua ja valmistuminen on pelkästään siitä kiinni, mutta valmiiksi eivät tunnu saavan. Gradun tekeminen ja paineet hyvästä numerosta (taustalla kenties ajatus kelpaanko minä...?) ahdistavat liikaa. Toivoisin, että vääntävät vain jonkun version, jolla pääsisi läpi just ja just ja sitten saisivat vihdoinkin sen taakan harteiltaan pois!

Mun proffa sanoi viisaasti, että paras gradu on valmis gradu! Sitä itsekin noudatin ja nopeasti väsäsin gradun jotta pääsin hommasta eroon (valtavaa ahdistusta itsekin koin gradusta, joten strategiani oli hoitaa se alta pois vain nopeasti). Sain kakkosen ja häpesin sitä aikani, mutta ihan turhaan. Kukaan ei sitä ole kysynyt ja työssä olen hyvin pärjännyt. Ja ei ole ollut yhtään vaikeampaa työllistyä kuin hyvän numeron gradusta saaneet opiskelukaverit.

Turhaan siis häpeät! Ole ylpeä itsestäsi, että olet saanut gradun valmiiksi!

Ei gradussa välttämättä ole kyse ahdistuksesta. Todennäköisesti ennemmin motivaation puutteesta ja kyvyttömyydestä pitkäjänteisyyteen. Minulla on kestänyt gradu jo vuosia, koska ei ole aikaa ja on todella vaivalloista sitten satunnaisilla lomilla yrittää saada jutusta kiinni. Aihekin on tylsä.

Vierailija
111/117 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradu ei ole mikään helppo rasti ja monet tappelevat sen kanssa vuosia. En minäkään oman graduni arvosanalla kehuskelisi, mutta olen todella iloinen siitä, että sain mokoman tehtyä ja hyväksyttyä.

Älä anna arvosanan liikaa vaivata sinua eikä tulevaa työnantajaasi gradusi todennäköisesti edes kiinnosta. Kukaan ei ole koskaan kysellyt minun graduni perään eikä sukulaisetkaan kyselleet mitään arvosanoja. Harva edes ymmärtäisi graduni tekstistä mitään, sillä se on kirjoitettu saksaksi :D

Vierailija
112/117 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko jatko-opiskelemaan vai miksi tuolla on väliä sulle?

T. itse sain ykkösen

En halua, mutta töissä sitä kysytään kumminkin. Ja hävettää kertoa. :(

Missä töissä sitä kysytään?

Ei ole aloittaja tullut kertomaan. Minä tiedän: yliopistossa, kun haetaan tutkijan paikkaa.

Itse asiassa minunkin graduni arvostelu saattoi nousta pikkuisen sillä, että vihjaisin proffalle harkitsevani jatkotutkintoa. Harmi, kun sitä ei kukaan ole koskaan kysynyt pitkällä ja vaihtelevalla työurallani! Yliopiston töihin en koskaan edes pyrkinyt, kun sain ahtaan paikan kammon jo erään työhuoneen ovella, kun muuten siellä asioin.

Vierailija
113/117 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan kyllästyin lopputyön tekemiseen ja kysyin meneekö sellaisenaan läpi. Kun kerran meni, niin lopetin homman siihen. Eipä sitä ole sen jälkeen kukaan lukenut. Itse vähän selasin joskus muuton yhteydessä kun tuli esiin. Myötähäpeästä tuhosin oman kopioni.

Vierailija
114/117 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei gradun arvosanaa kukaa kysele, itse olen kaksi gradua tehnyt. Harva on edes kysynyt niiden aiheita.

Kiinostus loppuu siihen kun kuulee että tehty on.

Vierailija
115/117 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun arvosanaani ei kukaan ole kysellyt koskaan.

Vierailija
116/117 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei gradun arvosanaa kukaa kysele, itse olen kaksi gradua tehnyt. Harva on edes kysynyt niiden aiheita.

Kiinostus loppuu siihen kun kuulee että tehty on.

Mitkä aiheet olivat?

Vierailija
117/117 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin halunnut tutkijaksi, mutta sain gradusta huonoimman arvosanan. En ole vielä pyrkinyt tohtorikoulutukseen. Ehkä kokeilen kuitenkin siipiäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan