Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gradusta tulossa surkea arvostelu :(

Vierailija
18.10.2022 |

Tartteen jaksuhaleja. Gradusta tulossa surkea arvostelu, 2. Miten tästä häpeästä selviää?

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun gradu on tekeillä ja juuri valmistunut se tuntuu maailman tärkeimmältä jutulta. Tosiasia on, että ei sitä juuri kukaan lue eikä kysele.

Riippuu gradusta. Valmistuin alle vuosi sitten nelosen gradulla, ja graduni on ladattu jo lähemmäs sata kertaa. Jos edes puolet on sen lukaissut, on sekin jo aika paljon mielestäni. No kakkosen gradu ei varmaan kiinnosta yhtä paljon. Tärkeintä tietenkin on, että gradu on valmis ja saa maisterin paperit ulos.

Mihin hakukoneeseen voi määrittää arvosanat? Minulla näkyy vain nimi, tekijä ja tiivistelmä.

Siis ei voikaan, ei sitä arvosanaa kukaan näe. Professorit luultavasti suosittelevat niitä parempia graduja luettavaksi.

Luulen, että kyse on ennen kaikkea satunnaisesta googlettamisesta aiheen x tiimoilta ja yliopiston tietokannoista hakevat gradun tekijät samalla menetelmällä. Ei minulle ole proffat suositelleet graduja.

Vierailija
62/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, no onhan tuo aika huono arvosana. Mutta ei sitä kukaan sulta kysele. Ja sitten jos kysyy, voit kertoa ja sanot että tärkeintä sinulle oli saada se valmiiksi ja paperit ulos. Mulle ei ole nelosen gradusta ollut tuon taivaallista hyötyä, paitsi hiveli tietysti itsetuntoa (muttei niin paljon kuin vitonen, prkl).

Aika huono ohjaaja ollut sulla, jos nyt vasta valmiin työn kynnyksellä tulee puheeksi arvionti. Luulisi, että kakkosen työssä olisi paljon mihin ehdottaa korjauksia ja näin nostaa arvosanaa.

Ohjaajalla ei ollut aikaa viimeisissä vaiheissa antaa arvostelua tai korjausehdotuksia. Päämääränä mulla oli saada tutkinto nyt ulos muusta viis. Mutta olihan tuo kolhu.

Ja ei, kukaan ei ole kehunut. Lähinnä tuo toteen sen etten ole akateemisesti lahjakas. Heh.

Jokin on siis prosessissa mennyt mönkään, jos ei ohjaajalla ole ollut aikaa sinun työtäsi kommentoida, kuten hänen työhönsä kuuluisi. Kiireellä tehty palautuspäivään? Kannattaa miettiä mitkä ne omat tavoitteet oli ja peilata niitä lopputuloksiin. Esim. nopeasti tehty työ ei välttämättä ole se hienosäädetyin, mutta kyllä sillä maisteriksi pääsee.

ohjaajan työhön kuuluu kommentoida gradua kaksi kertaa (ensin pala kerrallaan seminaarin aikana ja sitten kun koko käsis on kasassa). Jotkut opiskelijat kuvittelevat, että ohjaajalla ei ole muita töitä ollenkaan ja että heidän gradujaan pitäisi kommentoida kymmenkunta kertaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet töitä, niin työnantajaa kiinnostaa sun tutkinto. Ketään ei kiinnosta gradu. Se nyt on vaan pakko tehdä, että saa paperit ulos.

Vierailija
64/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole kiinnostunut gradun arvosanasta. Teija Tiilikainen on saanut väitöskirjasta B:n ja mikä hänen ammattinsa olikaan?

Kuka?

Vierailija
65/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluisin kirjoittaa gradun, josta saan arvosanaksi 1 !

Täällä yx rouva kirjoitti gradun ja sai gradupalkinnon. Hän yritteli politiikassa ja silloin on kiva päästä lehtiin yms. Itse haluan upottaa garduni pdf-syövereihin enkä saada yhtään huomiota! Kandista sain 4 ja niin pidin itseäni hyvänäkin kirjoittajana. Sain rouva uusiluudan gradun ohjaajaksi. Ei syksystä tiennyt miten pitkä gradun pitäis olla! Kuuli sen sitten kun seuraava ryhmä aloitti ja siellä joku vanha proffa sanoi. Kritisoi sitten mun gradun alkua tavalla, joka sai mut lopettamaan kirjoittamisen. Yliopisto jää ilman mun valmistumisrahoja, se on selvä.

Ok

Ketään ei kiinnosta

Mieti sitä hetki

Vierailija
66/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole kiinnostunut gradun arvosanasta. Teija Tiilikainen on saanut väitöskirjasta B:n ja mikä hänen ammattinsa olikaan?

Kuka?

En ole ihan varma, halusnko vastata.Luulen muistavani jotain.

Vierailija
67/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täytyy kyllä olla huono jos saa alle kolmosen mikä meinaa jo huonoa, kun sen alle ei periaatteessa anneta

Älä nyt puhu id i oott i pa sk aa. Missään ei ole tuollaista arvosteluasteikkoa. Kaikki arvosanat ovat käytössä.

Ai no se pitäisi kertoa täällä jollekin

Itsekkin arvostelen niitä töitä kuitenkin

.

Anteeksi

.

Oon toiminut väärin

Ja olet varma, että AP on juuri teidän oppilaitoksessa gradunsa tehnyt? Voi ehkä olla yllätys, mutta käytännöt vaihtelevat suuresti sekä yliopistojen että tiedekuntien välillä eikä teidän työpaikalla noudatetut arviointikriteerit todellakaan ole universaaleja. Jossain ei anneta vitosia, jossain ei kakkosia, kolmannessa paikassa on mahdollista saada noista kumpikin.

Vierailija
68/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenko kirjoittamaan sun gradun

terveisin työtön osaaja

Vierailija
69/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, no onhan tuo aika huono arvosana. Mutta ei sitä kukaan sulta kysele. Ja sitten jos kysyy, voit kertoa ja sanot että tärkeintä sinulle oli saada se valmiiksi ja paperit ulos. Mulle ei ole nelosen gradusta ollut tuon taivaallista hyötyä, paitsi hiveli tietysti itsetuntoa (muttei niin paljon kuin vitonen, prkl).

Aika huono ohjaaja ollut sulla, jos nyt vasta valmiin työn kynnyksellä tulee puheeksi arvionti. Luulisi, että kakkosen työssä olisi paljon mihin ehdottaa korjauksia ja näin nostaa arvosanaa.

Ohjaajalla ei ollut aikaa viimeisissä vaiheissa antaa arvostelua tai korjausehdotuksia. Päämääränä mulla oli saada tutkinto nyt ulos muusta viis. Mutta olihan tuo kolhu.

Ja ei, kukaan ei ole kehunut. Lähinnä tuo toteen sen etten ole akateemisesti lahjakas. Heh.

Jokin on siis prosessissa mennyt mönkään, jos ei ohjaajalla ole ollut aikaa sinun työtäsi kommentoida, kuten hänen työhönsä kuuluisi. Kiireellä tehty palautuspäivään? Kannattaa miettiä mitkä ne omat tavoitteet oli ja peilata niitä lopputuloksiin. Esim. nopeasti tehty työ ei välttämättä ole se hienosäädetyin, mutta kyllä sillä maisteriksi pääsee.

ohjaajan työhön kuuluu kommentoida gradua kaksi kertaa (ensin pala kerrallaan seminaarin aikana ja sitten kun koko käsis on kasassa). Jotkut opiskelijat kuvittelevat, että ohjaajalla ei ole muita töitä ollenkaan ja että heidän gradujaan pitäisi kommentoida kymmenkunta kertaa...

Jotkut kuvittelevat, mutta eivät pahuuttaan, vaan koska tuollaistakaan asiaa ei aina kunnolla opiskelijoille kerrota. Ei sitä tietoa syntymässä saada. 

Vierailija
70/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun gradu on tekeillä ja juuri valmistunut se tuntuu maailman tärkeimmältä jutulta. Tosiasia on, että ei sitä juuri kukaan lue eikä kysele.

Riippuu gradusta. Valmistuin alle vuosi sitten nelosen gradulla, ja graduni on ladattu jo lähemmäs sata kertaa. Jos edes puolet on sen lukaissut, on sekin jo aika paljon mielestäni. No kakkosen gradu ei varmaan kiinnosta yhtä paljon. Tärkeintä tietenkin on, että gradu on valmis ja saa maisterin paperit ulos.

Millä laitoksella näkee gradun arvosanan sitä ladattessa ?

Vierailija
71/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä arvosanalla juuri ole väliä, ellet tähtää tohtoriopintoihin ja tutkijan uralle. Kuten ei ylipäopiston arvosanoilla muutenkaan. Suomalaiset työnantajat harvemmin kiinnostuneita, ulkomailla voidaan olla enemmän kiinnostuneita. Suomalainen työnantaja arvostaa varmaan yleensä enemmän nopeaa valmistumista kuin arvosanoja. Jossain ulkomailla jos arvostettu yliopisto, niin arvosanoilla voi olla isokin merkitys.

Vierailija
72/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulenko kirjoittamaan sun gradun

terveisin työtön osaaja

Osaatko psykologiaa, matematiikkaa, kemiaa tai tekniikkaa

jos osaat jotain noista ja tarvit hjelppiä, niin voin auttaa.

Vierailija
73/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä laitoksella näkee gradun arvosanan sitä ladattessa ?

Ei millään

Vierailija
74/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täytyy kyllä olla huono jos saa alle kolmosen mikä meinaa jo huonoa, kun sen alle ei periaatteessa anneta

Älä nyt puhu id i oott i pa sk aa. Missään ei ole tuollaista arvosteluasteikkoa. Kaikki arvosanat ovat käytössä.

Ai no se pitäisi kertoa täällä jollekin

Itsekkin arvostelen niitä töitä kuitenkin

.

Anteeksi

.

Oon toiminut väärin

Ja olet varma, että AP on juuri teidän oppilaitoksessa gradunsa tehnyt? Voi ehkä olla yllätys, mutta käytännöt vaihtelevat suuresti sekä yliopistojen että tiedekuntien välillä eikä teidän työpaikalla noudatetut arviointikriteerit todellakaan ole universaaleja. Jossain ei anneta vitosia, jossain ei kakkosia, kolmannessa paikassa on mahdollista saada noista kumpikin.

En kyllä usko, että olisi täällä tehnyt

Vierailija
75/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sain 5, mutta ei sitä kukaan työnantajani kysellyt/kattonut ym. Valitettavasti. Juhli vaan gradun valmistumista!

Vierailija
76/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölisit somessa tästä gradusta ja sait takkiin?

Vierailija
77/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 2 ja oli iloisesti yllättänyt, koska tavoite oli päästä läpi. Kukaan ei ole kysynyt mun arvosanaa, eikä mitään muutakaan todistusta itse asiassa tarvinnut rekrytointitilanteessa näyttää.

Vierailija
78/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei gradun arvosanaa yleensä kysytä, mutta tokihan hyvää arvosanaa voi töitä hakiessa sopivasti mainostaa. Ei se haittakaan ole. 

Laitoin erinomaisen gradun arvosanan CV:hen mainostamismielessä, ja ainoastaan olen saanut kommentteja, ettei tieto ole relevantti ja annettu ymmärtää, että ennemminkin noloa. Eli ei siis edes sitä hyötyä!

Vierailija
79/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta toisten gradut tai niiden arvosanat. Pääasia, että menee läpi ja saa sen ylemmän korkeakoulututkinnon. Suunnilleen kukaan gradua vääntänyt ei halua enää puhua graduista.

Vierailija
80/117 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen luin is haastattelun nuoresta miljönääristä. Hän sanoi ettei arvosanalla ole väliä kunhan puskee sen gradun läpi että valmistuu koulusta. Jos se on läpi niin se on läpi. Pahempaa olisi jos valmistuminen jäisi gradun tekoa vaille valmiiksi.

Jaksuhali ja onnea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi