Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos terveysvakuutus maksaa lapselle 800 euroa vuodessa niin täysi-ikäisyyteen mennessä yli 14 000 euroa maksuja

Vierailija
17.10.2022 |

Kuulostaa tosi paljolta.

Tuohon hintaan saa ihan suoraan käydä yksityisellä melkoisen määrän ennen kuin vakuutus olisi kannattava.

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus aina lasketaan niin, että keskimäärin jää tappiolle.

Vierailija
2/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se on mikään uutinen kenellekään, että lapsen hankkimisesta on kuluja. Nämä kulut on jokaisen syytä itse laskea, ennen kuin alkaa yhdyntähommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se on mikään uutinen kenellekään, että lapsen hankkimisesta on kuluja. Nämä kulut on jokaisen syytä itse laskea, ennen kuin alkaa yhdyntähommiin.

Tuohan on ihan vapaasti valittavissa että ottaako terveysvakuutusta vai ei.

Ja myös eroa että kuinka pienestä tai isosta asiasta menee lääkäriin.

Vierailija
4/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus on vapaaehtoinen kulu. Lapsetonkin voi hankkia vaikka tusinan verran vakuutuksia jos haluaa.

Vierailija
5/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin se vakuutus madaltaa kynnystä lähteä yksityiselle.

Meidän terveysasemalle ei pääse juuri koskaan, päivystyksessä joutuisi odottamaan tunteja. Kivempi vaan mennä tutulle lääkäriasemalle hyväksi todetulle lääkärille.

Korvien putkituskin hoituisi kivasti yksityisellä, vakuutus mahdollistaa hyvän ja nopean terveydenhoidon lapselle. Mielestäni se on sen rahan arvoista.

Vierailija
6/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on onneksi erittäin kattava ja toimiva julkinen terveyden- ja sairaanhoito. En kannata tuollaisia vakuutuksia ja sitä kautta yksityisten toimijoiden ja yhteiskunnan eriarvoisuuden tukemista.

Vierailija
7/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten osassa sairauksia hoito on julkisella otti vakuutuksen tai ei.

Yksityinen tarjoaa vain rajatun määrän eri palveluita ja hoitomuotoja. Jos vaikka syöpä todetaan niin heti lähetetään julkiselle. Monessa pienemmässäkin hoidossa näin.

Vierailija
8/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on maksanut pari sataa vuodessa ja omavastuu menee vain kerran.

Just käytin kaksikymppisen lääkärissä 280 euroa ja omavastuu maksettu kun hän oli kaksi.

Vierailija
9/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän terveysasemalle ei pääse juuri koskaan, päivystyksessä joutuisi odottamaan tunteja. Kivempi vaan mennä tutulle lääkäriasemalle hyväksi todetulle lääkärille.

Korvien putkituskin hoituisi kivasti yksityisellä, vakuutus mahdollistaa hyvän ja nopean terveydenhoidon lapselle. Mielestäni se on sen rahan arvoista.

Vaikka kävisi yhden korvaongelman lapselta hoitamassa niin silti yli 14 000 euroa on iso raha.

Itse maksavana saa keskimäärin halvemmalla.

Vierailija
10/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä asut mutta täällä lapsen kanssa on kyllä päässyt todella nopeasti lääkärille julkisella puolella. Ei ole päivystyksessä tarvinnut odotella juuri yhtään.

Vierailija
11/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen tarjoaa vain rajatun määrän eri palveluita ja hoitomuotoja. Jos vaikka syöpä todetaan niin heti lähetetään julkiselle. Monessa pienemmässäkin hoidossa näin.

Mutta kun menee suoraan heti yksityiselle erikouslääkärille pääsee suoraan jonon ohi sinne julkiselle erikoislääkärille kunnon lähetteellä ja perustiedoilla.

Sen sijaan että riitelee kaksi vuotta hoitajan kanssa, pääsee suomen kielen taidottomalle ekan vuoden opiskelijalle joka kirjoittaa surkean lähetteen ja homma alkaa alusta.

Vierailija
12/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on onneksi erittäin kattava ja toimiva julkinen terveyden- ja sairaanhoito. En kannata tuollaisia vakuutuksia ja sitä kautta yksityisten toimijoiden ja yhteiskunnan eriarvoisuuden tukemista.

Tervetuloa Helsinkiin, täällä ei pääse terveyskeskukseen. Erikoissairaanhoitoonkin on nykyään todella, todella pitkät jonot, eikä esim syöpiä ehditä enää todeta ajoissa.

Onneksi lapselle on vakuutus, sen turvin käymme yksityisellä. Itse olen joutunut maksamaan yksityisen omat käyntini kokonaan itse, kun en ole saanut vakuutusta.

Vierailija
13/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa aika halvalta. Olenko ainut?

Vierailija
14/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus aina lasketaan niin, että keskimäärin jää tappiolle.

Vakuutusyhtiön pyörittäminen on liiketoimintaa. Teoreettisesti nettovakuutusmaksu on odotettavissa olevien korvausten nykyarvo. Sen päälle vakuutusyhtiö sitten lisää omat kulunsa jatuottotavoitteensa.

Vakuutuksen idea vakuutuksenottajan kannalta on se että kulut jakautuvat tasaisemmin vakuutettujen kesken, jolloin yksittäinen vakuutuksenottaja ei joudu maksamaan niin paljon.

Vierailija
15/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi tietää, jos omalle lapselle sattuukin joku harvinaisempi tai vaikeampi sairaus. Me otettiin vakuutus ennen lapsen syntymää ja tuli tarpeeseen heti lapsen synnyttyä.

Meillä isoin syy lapsen vakuutuksen pitämiselle on se, ettei tiedä, millaiset terveyspalvelut julkisella on vaikka 15 v päästä. Nykyinen vakuutus kattaa lapselle lähes kaiken mahdollisen terapiasta asti.

Vierailija
16/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun menee suoraan heti yksityiselle erikouslääkärille pääsee suoraan jonon ohi sinne julkiselle erikoislääkärille kunnon lähetteellä ja perustiedoilla.

Sen sijaan että riitelee kaksi vuotta hoitajan kanssa, pääsee suomen kielen taidottomalle ekan vuoden opiskelijalle joka kirjoittaa surkean lähetteen ja homma alkaa alusta.

Julkiselta ja yksityiseltä lähetteet etenee ihan täysin samalla nopeudella. Tai itse asiassa julkiselta ne menee suoraan sähköisesti heti käsiteltäväksi.

Yksityiseltä ei saa lähetteellä yhtään nopeutusta eikä parempaa palvelua.

Vierailija
17/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Helsinkiin, täällä ei pääse terveyskeskukseen. Erikoissairaanhoitoonkin on nykyään todella, todella pitkät jonot, eikä esim syöpiä ehditä enää todeta ajoissa.

Onneksi lapselle on vakuutus, sen turvin käymme yksityisellä. Itse olen joutunut maksamaan yksityisen omat käyntini kokonaan itse, kun en ole saanut vakuutusta.

No tuo kuulostaa kyllä kamalalta! Ehkä itsekin päätyisin ottamaan vakuutuksen jos siellä asuisin. Asun täällä maaseudulla ja kaikki toiminut täällä erittäin hyvin.

Vierailija
18/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on jo eriarvoinen terveydenhuollon suhteen.

Helsingissä alueellamme ei pääse edes soittamalla läpi terveysasemalle, soittavat takaisin ehkä seuraavana päivänä, jolloin toteavat että aikoja ei ole.

Mökkipaikkakunnalla soitin terveysasemalle josta kerrottiin, ettei aikoja juuri nyt ole ja ta on menossa jo kiinni... mutta päivystykseen voivat antaa ajan jos voimme odottaa KAKSI tuntia. Ikinä ei olla niin helposti päästy lekuriin, kaikki testit otettiin ja tulkittiin samalla käynnillä (ja vielä pahoiteltiin kiireistä iltaa, kun jouduttiin puolisentuntia odottamaan jotain tuloksia).

Jos jokapaikassa olis noin hieno terveydenhuolto niin ei mekään vakuutusta tarvittais.

Vierailija
19/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveiset Helsingistä. Lääkäriin päässyt ja erikoissairaanhoidon lähetteissä menee samat odotusajat yksityisen ja julkisen kautta.

Julkisen kautta kaikki tutkimustulokset yms myös usein heti käytettävissä.

Vierailija
20/118 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarpeelliseksi. Itsellä sotealan koulutus ja omalla lapsella niin vakava pitkäaikaissairaus että saadaan oikein priimaa hoitoa erikoissairaanhoidosta. Lisäksi kaikki allergiahommat hoitunut myös niin ikään sen kautta.