Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä on minulle liikaa

Apua
17.10.2022 |

Mielenterveys on kohtalaisen hyvä, mutta ei niin hyvä kuin sen työelämässä pärjäämistä varten pitäisi olla. Mitä hittoa voin tehdä? En tule ikinä olemaan oikeutettu pidempiaikaiseen eläkkeeseen mt-syistä.

Kommentit (231)

Vierailija
1/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavaraistalous

Vierailija
2/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun aikaa jaksan, mutta sitten päädyn sairaslomalle. Keskustelut ja lepo auttavat, mutta jonkun ajan päästä tilanne on taas ennallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omavaraistalous

Ei ole sitä varten tarpeeksi osaamista, kiinnostusta eikä voimavaroja.

Vierailija
4/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku muu keksinyt ratkaisun tähän? Työelämässä pitäisi olla aivan rautainen jaksaminen eikä minulta löydy sellaista.

Vierailija
5/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapa ittes. Ei sinusta mihinkään ole.

Ei tunnu oikealta ratkaisulta. Jätän tuon ehdotuksen väliin.

Vierailija
6/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se muka niin helvetisti mättää.

Onko ammattitaitosi niin huono, ettet pärjää alalla?

Onko työpaikka kiusaamista?

Vai mitä?

Olisit tyytväinen, että sinulla näinä tiukkoina taloudellisina aikoina, yleensä työpaikka on.

Ja eihän kukaan saa eikä voi olla loputtomasti sairauslomalla.

Lopulta työnantaja tarttuu asiaan ja pitää selvityttää se, oletko ollenkaan työkykyinen siihen työhön, jota nyt teet.

Vierailija
7/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut erilaisia työpaikkoja, mutta perusongelma ei poistu. Oma jaksaminen on noin 95 % tarvittavasta, kun sen pitäisi olla 100 %. Ongelma ei poistu omia asenteita tarkistamalla, armollisuudella itseä kohtaan yms.

Vierailija
8/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapa ittes. Ei sinusta mihinkään ole.

Olet vakavasti psyykkisesti sairas.

Hae välittömästi apua.

Olet vaarallinen sekä itsellesi että muille.

-eri-

Vierailija
9/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset tämmösiä ymmärrä.

Mutta kokeile jos saisit osatyökyvyttömyyseläkettä tms. Ansaitsisit sen verran omia rahojasi, kuin mitä pystyt. 

Toisaalta, käytkö siis missään juttelemassa kun olet vielä kunnossa? Vai vasta sitten, kun ei jaksa enää? 

Vierailija
10/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda helpompaan työhön tai tee osa-aikatöitä.

Vierailija
11/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä se muka niin helvetisti mättää.

Onko ammattitaitosi niin huono, ettet pärjää alalla?

Onko työpaikka kiusaamista?

Vai mitä?

Olisit tyytväinen, että sinulla näinä tiukkoina taloudellisina aikoina, yleensä työpaikka on.

Ja eihän kukaan saa eikä voi olla loputtomasti sairauslomalla.

Lopulta työnantaja tarttuu asiaan ja pitää selvityttää se, oletko ollenkaan työkykyinen siihen työhön, jota nyt teet.

Ongelma on jaksamisessa. Vaatimuksia on liikaa. Liiallisen kuormituksen myötä masennus iskee päälle. Työtä ei pysty tekemään ns. puolivaloilla.

Vierailija
12/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut erilaisia työpaikkoja, mutta perusongelma ei poistu. Oma jaksaminen on noin 95 % tarvittavasta, kun sen pitäisi olla 100 %. Ongelma ei poistu omia asenteita tarkistamalla, armollisuudella itseä kohtaan yms.

Tuntuu välillä, että jaksamisen pitäisi olla 125 % nykyajan työelämässä, ainakin joillakin aloilla (kuten sote-alalla).

Vierailija
13/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kokeile jos saisit osatyökyvyttömyyseläkettä tms. Ansaitsisit sen verran omia rahojasi, kuin mitä pystyt. 

Toisaalta, käytkö siis missään juttelemassa kun olet vielä kunnossa? Vai vasta sitten, kun ei jaksa enää? 

Olen käynyt aiemmin useampaan otteeseen. Nyt en ole käynyt vähään aikaan, kun en enää kokenut saavani uusia näkökulmia keskusteluista. Niistä tuli kaikenlaista lisäpainetta. En ole hetkeen valmis kokeilemaan uusiksi.

Vierailija
14/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentele osa-aikaisesti, lyhennettyä työpäivää tai esim neljä päivää viikossa. Saat enemmän aikaa palautua

Vierailija
15/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut lääkäriltä vain muutamiksi kuukausiksi kerrallaan sairaslomaa. Vaikea nähdä, että saisin järjestettyä itseni osa-aikaeläkkeelle.

Vierailija
16/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentele osa-aikaisesti, lyhennettyä työpäivää tai esim neljä päivää viikossa. Saat enemmän aikaa palautua

Työtehtävä on sen luonteinen, ettei se oikein on onnistu. Palkka tippuisi, mutta työmäärä ei. Ajatuksena se tuntuu todella kuormittavalta.

Vierailija
17/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vankilaan?        moni tykkää ruveta murhamieheksi.

Sinun kannattaisi hakea itsellesi apua.

Vierailija
18/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut lääkäriltä vain muutamiksi kuukausiksi kerrallaan sairaslomaa. Vaikea nähdä, että saisin järjestettyä itseni osa-aikaeläkkeelle.

Kuulostaa aika paljolta. kuyllä tuossa voi jo olla perusteita, useampi kuukausihan sitä pitäisikin sairaslomalla olla muutenkin jotta sitä voi saada - mikäli työkyky ei palautunut. Näin ainakin kelan sivuilta muistelen. Kannattaa selvittää. 

Vierailija
19/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yritetty selvittää, mitä toistuvan uupumisen taustalla on? Mulla esim. diagnosoimaton adhd aiheutti toistuvaa masennusta.

Vierailija
20/231 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olenkin vapaaehtoisesti työtön, koska tiedän, että työpaikkoja ei riitä kaikille ja en kuitenkaan jaksaisi sitä aikuisten teatteria, joka on niin turhaa p4skaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän