Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ollut joskus tili kauppaan?

Vierailija
17.10.2022 |

Mun lapsuudenperheellä oli tili läheiseen K-kauppaan. Minullakin oli lupa käydä sieltä ostamassa, ja kassat ja kauppias tunsivat minut ulkonäöltä ja tiesivät kenen tilille laitetaan. Kerran kuussa äiti kävi maksamassa koko kuun laskun.
Sitä en tiedä saiko tuon laskun kuka vaan hoksasi hakea tai oliko siihen laitettava joku pantti tms.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan taisi enimmillään olla ruokia maksamatta tilillä noin 1500 markkaa ja velan lyhentämiseen oli rahaa 500 markkaa. Hävetti käydä kaupassa, mutta koskaan ei kauppias huomauttanut mitään. Tuo tapahtui 80-luvulla ja 90-luvun alussa. Onneksi lopulta aloin tienaamaan paremmin ja pääsin tuosta kierteestä eroon lopullisesti.

Vierailija
22/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mutta muistan että lapsuudenkaverilla oli joskus 80-luvun lopulla. Minusta se oli kuin taikaa, vaikka tietty hän ei saanut ostaa ihan mitä vaan, mutta kuitenkin, kaupasta sai juttuja vain tilin koodin mainitsemalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kun itse olin teini, asuimme siskon kanssa kahden ja äiti oli töissä toisella paikkakunnalla. Kun itse olin jo perheellinen otin tilin että poika voi käydä kaupassa kun itse olin töissä. 

Vierailija
24/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla on ravintola käydään tukussa .  

Vierailija
25/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma oli minunkin lapsuudenkodissa. Lisäksi kauppias toimitti ostokset kotiin, kun puhelimella tilasi. Nyt aikuisena olen käyttänyt ruuan verkkokauppoja niin kauan kuin niitä on ollut, se on ollut aina minulle luontevin tapa tehdä ostokset. Varmaan sitä kasarin lähi-K-kaupan kotiinkuljetusta syyttäminen.

Vierailija
26/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No no oma kioski siellä on ruokaa.  Kaverilla oli vanhemmilla elintarvike kioski missä ruokaa. 

Vierailija
27/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri on käynyt diakonissa syömässä aina. 

Vierailija
28/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkukortin saa kun yritys. 

Vierailija
29/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisolla on ravintola käydään tukussa .  

Mulla on kahteen tukkuun kortit, mutta ei sieltä mitään kannata ostaa kun kaupoista saa halvemmalla tarjouksista.

Vierailija
30/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin vieraalle paikkakunnalle kauppaan töihin 80-luvula. Oli kova opetteleminen  ihmisten nimissä.

K Supermarketissa oli uusi kassanainen harjoittelemassa ihan lähiaikoina.  Tuli tiliasiakas niin sanoi että nyt on näytettävä henkilötodistus kun en tunne vielä.  On yleistä ainakin vielä 10 000 asukkaan kylissä.

Vierailija
31/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kaupoilla omat pankit . S pankki ja OP jne.  K ja Nordea. Plussa kortit muut ei saa alehintaan. Ei oo mitään vihreitä niittyjä kun risti jäi synneistä .  

Vierailija
32/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ravintolassa pullo. Semmoinen mistä saa hörpyn kun asioi siellä. Sehän ei ole varsinainen tili mutta ajaa saman asian.

Vierailija
33/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

K kauppiaat on purjeveellä niiden vaimot kotona ulkoilma on muita naisia .  Mukana . 

Vierailija
34/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Tuttu juttu tuo kyllä on.

Vierailija
35/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajat nais sihteerit työntekijät myyjät ja pitää irtosuhteita mukana työmatkoilla ja yritysten saunoissa .  Kova meno .  Työmatkat on sellaisia. 

Vierailija
36/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma oli minunkin lapsuudenkodissa. Lisäksi kauppias toimitti ostokset kotiin, kun puhelimella tilasi. Nyt aikuisena olen käyttänyt ruuan verkkokauppoja niin kauan kuin niitä on ollut, se on ollut aina minulle luontevin tapa tehdä ostokset. Varmaan sitä kasarin lähi-K-kaupan kotiinkuljetusta syyttäminen.

Mun mies oli nuorena poikana kesätöissä kaupan tsupparina, ja kuskasi niitä ostoksia asiakkaille kotiin 60 - luvulla.

Siksi meitä aina naurattaa, kun nyt hehkuteen verkkokaupan/kotiin kujetus palveluja.

Vierailija
37/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kaupoilla omat pankit . S pankki ja OP jne.  K ja Nordea. Plussa kortit muut ei saa alehintaan. Ei oo mitään vihreitä niittyjä kun risti jäi synneistä .  

Keskolla ei ole pankkia.

Vierailija
38/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain psykoosit tulilla? Ihan ihme skeidaa ketju täynnänsä.

Vierailija
39/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meilläkin oli lähiksuppaan tili kasarilla. Nyt ei oo lähikauppaakaan enää ko. lähiössä. Sillon oli ihanan idyllistä. 

Vierailija
40/48 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luopuu kaikista plussakorteista pääsee vapaaksi orjuudesta .  Voi ostaa mistä huvittaa ilman jäsenyyksiä. 

Voihan sitä ostaa, vaikka olis ne kortitkin😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi