Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko nykynuoret missään asiassa parempia kuin edellisten sukupolvien nuoret?

Vierailija
17.10.2022 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorethan on aina meitä vanhempia parempia. Eihän maailma muuten kehittyisi tällaista vauhtia johti tuhoaan. Maailma on täynnä selkeitä esimerkkejä. Sähkön keksi muistaakseni Thomas Alva Edison. Miksiköhän hänen isänsä ei sitä keksinyt?

Uskoisin että tulevaisuuden nuori sukupolvi pystyy innovoimaan tulevaisuutta niin, ettei maailma kulkisi tuhoaan kohti. Varhaisia edistysaskeleita on näkyvissä jo nyt!

Vierailija
82/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret ovat parempia tuijottamaan tyhjä katse silmissään ja puhelin on heillä kasvanut käteen kiinni. Puhelin toki ei ole soittamista varten vaan oman takapuolen tiktokkiin kuvausta varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten palvontaketju.

Täältä pitäisi löytyä vastaukset myös kysymyksiin, miksi nuoret puukottavat ja miksi nuoret kuolevat huumeisiin. Lukekaa psykologit ajatuksella läpi. Ne joilla ei ole enää kotona lapsia ja maailma ei kaadu sen asian tunnustamiseen, että jotain meni pieleen. Teille ei voi osoittaa näitä syitä, koska te sorrutte, murrutte ja hajoatte "syytösten" edessä. Lukekaa ja oivaltakaa itse, mistä tyhmyytenne pulppuaa.

Vierailija
84/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä luuserinuoret ovat surkein porukka ikinä

Vierailija
85/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kersat kasvattaa kersoja, kelan tuilla, mitä voi odottaa? minäminäminä

Vierailija
86/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat nuoret aloittivat alkoholin kokeilun paljon myöhemmin ja rauhallisemmin kuin me vanhemmat 80-luvulla.

Minä en ole koskaan aloittanut alkoholin kokeilua. Olen syntynyt 80-luvulla. Olen siis parempi kuin sinun saastaiset kakarasi.

Vierailija
87/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkolaatuisia ovat 2000-luvulla syntyneen jos vertaa samassa tilanteessa 70-luvun nuoriin jotka olivat suuret ikäluokat.

Vierailija
88/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiassa, herkkyydessä, suvaitsevaisuudessa. 

Vanhat setämiehet vois ottaa mallia.

Tämä on ihan höpöhöpöä!

Vierailija
89/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nuoreni on pitkäjännitteisempi, kielitaitoisempi, koulutetumpi ja taitavampi tekniikassa.

Vierailija
90/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-kielitaitoisempia ja uskaltavat puhua esimerkiksi englantia

-maailmaa nähneitä

-paljon paremmat digitaidot

-parempi median lukutaito

-moniarvoisempia

-empaattisempia

-itsevarmempia

-monissa asioissa taitavampia kuin itse olin samanikäisenä

Oliko tuo  ironiaa? Lähes jokainen listaamasi asia on nimittäin ihan tutkitusti väärin.

-Nykyajan nuorten kielitaito on tutkitusti heikompi kuin aikaisempien sukupolvien.

-Turistirysiä ovat voineet nähdä enemmän kuin aiemmat sukupolvet, mutta eivät mitään aitoa

-Nuorten digitaidot ovat tutkitusti huonommat kuin aiemmilla sukupolvilla.

-Nuorten medianlukutaito on tutkitusti huonompi kuin aikaisemmilla sukupolvilla. Nykynuoret eivät erota edes mainosta ja uutista toisistaan

-Empatiataito on nuorilla huono, se tosin kuuluu ikäänkin.

-Nykynuoret tosiaan ovat niin itsevarmoja, etteivät enää uskalla pitää edes esitelmiä kouluissa ja opiskelupaikoissa. Ennen ujoimmatkin, paniikkihäiriöiset ja sosiaalisesti ahdistuneet pitivät niitä. Nykyään eivät. Jos nuorilla jotain valheellista itsevarmuutta on, se johtuu siitä että nuoria palvotaan nykyään liikaa ja nostetaan aiheettomasti jalustalle, tästä palvomisesta ja jalustalle nostamisesta on sinunkin listasi hyvä esimerkki.

-Listasi viimeinen kohta kertoo vain sinusta, ei nykynuorista.

Vierailija
91/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ovat paljon parempia meikkaamaan kuin minun nuoruudessa. Vanhat luokkakuvat naurattaa joka kerta.

Ihan samalla tavalla nykynuoret nauravat vanhempina omille luokkakuvilleen.

Vierailija
92/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielitaito on ainakin monilla nuorilla parempi kuin meillä oppikoulun käyneillä. 

Ei ole. Kielitaito nimenomana on nuorilla tutkitusti huono.

Vierailija
93/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot nostaa nuoret jalustalle koska sinisilmäisinä ja kokemattomina uskovat kaikki poliitikkojen paskapuheet. Poliitikot pyrkii lisäksi vielä mustamaalaamaan vanhempia ihmisiä, ja tekemään heidät naurunalaisiksi, koska tietävät, että vanhemmille ja kokeneemmille ihmisille ei poliitikkojen paskapuheet menekään läpi. Näin he yrittävät vesittää vanhempien ihmisten varoitukset mätien poliitikkojen paskapuheista.

Vierailija
94/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelimen käytössä. Tosin ei meillä 70-luvulla syntyneillä ollut älypuhelimia nuorena olemassakaan, ties miten hyviä mekin oltaisi oltu niiden käytössä :P

Noh. Me 70/80-luvulla syntyneet olla kehitetty älypuhelimet, joten tiedän niistä aika paljon enemmän kuin nuoriso.

Vierailija
95/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kielitaitoisempia ja uskaltavat puhua esimerkiksi englantia

-maailmaa nähneitä

-paljon paremmat digitaidot

-parempi median lukutaito

-moniarvoisempia

-empaattisempia

-itsevarmempia

-monissa asioissa taitavampia kuin itse olin samanikäisenä

Oliko tuo  ironiaa? Lähes jokainen listaamasi asia on nimittäin ihan tutkitusti väärin.

-Nykyajan nuorten kielitaito on tutkitusti heikompi kuin aikaisempien sukupolvien.

-Turistirysiä ovat voineet nähdä enemmän kuin aiemmat sukupolvet, mutta eivät mitään aitoa

-Nuorten digitaidot ovat tutkitusti huonommat kuin aiemmilla sukupolvilla.

-Nuorten medianlukutaito on tutkitusti huonompi kuin aikaisemmilla sukupolvilla. Nykynuoret eivät erota edes mainosta ja uutista toisistaan

-Empatiataito on nuorilla huono, se tosin kuuluu ikäänkin.

-Nykynuoret

Jeps. Nuoret ei edes ymmärrä käsitettä hakemisto tietokoneissa.

Vierailija
96/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat, eivät juo alkoholia kuin pesusienet.

Jep. Huumeet ovat tulleet sen tilalle.

Vierailija
97/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat nuoret aloittivat alkoholin kokeilun paljon myöhemmin ja rauhallisemmin kuin me vanhemmat 80-luvulla.

Minä en ole koskaan aloittanut alkoholin kokeilua. Olen syntynyt 80-luvulla. Olen siis parempi kuin sinun saastaiset kakarasi.

Hyvä sinä. Kuitenkin moni moni muu on. 

Vierailija
98/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat, eivät juo alkoholia kuin pesusienet.

Jep. Huumeet ovat tulleet sen tilalle.

Nuorista aikuisista 20 - 30 vuotiaista puolet viihdekäyttää kannabista. Syrjäytetäänkö ne kaikki käyttörikosmerkinnällä? 

Vierailija
99/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä kuin saappaat, kai tuon jokainen tietää.

Vierailija
100/118 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän liittyy vielä sekin, että 150 kg mummelit ovat mielestään NUORIA