Korkojen nousu - onko jo iskenyt??
Milloin teillä vaihtuu korko vai onko jo vaihtunut?
Paljonko on muutos? Kk korko euroissa ja kokonaiskorkoprosentti.
Meillä onneksi enää 27000 lainaa. 6kk euribor ja pankin marginaali 0,75. Uusi korkoprosentti tuli nyt 2,76.
En tajunnut että vaikuttaa näin paljon näinkin pienessä lainassa. Kk korko oli ennen 18€ nyt 63€.
Olisi ehkä kannattanut lyhentää reippaammin nollakorolla.
Kommentit (6)
Mulla on tilillä 300.000e, mutta tilin korko laahaa edelleen kaukana. Jos saisi edes 3 prosenttia, niin tekisi 9000e korkoa
Elokuussa vaihtui. 12kk euribor nyt 2,122%, ennen oli pankin marginaali 0,64%. Korkokulut toki pomppas, mutta kuukausittainen lainanlyhennys taisi nousta eurolla, jos sitäkään. Sama laina-aika edelleen. Eli eipä vaikuttanut mun elämään ja talouteen.
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa vaihtui. 12kk euribor nyt 2,122%, ennen oli pankin marginaali 0,64%. Korkokulut toki pomppas, mutta kuukausittainen lainanlyhennys taisi nousta eurolla, jos sitäkään. Sama laina-aika edelleen. Eli eipä vaikuttanut mun elämään ja talouteen.
Paljonko on lyhennys ja korko euromääräisenä nyt?
Lainaa 190 000. Korko nousee tammikuussa euriborin 12kk mukaan. Maksu pysyy samana ja laina-aika pitenee. Varaa onneksi on laina ajan pidennykseen.
Alunperin mitoitin lainan 7,5% keskikorolle ja 15% korkopiikille, ei pahasti nykyinen korkotaso paina.
Olin myös fiksuna varautunut energian hinnan 5 kertaistumiseen virheän siirtymän seurauksena.
Mutta kun nyt on näkynyt välillä jo kymmenkertaisia ja odotettavissa on 30-kertaisia hintoja, niin ei kyllä paljon naurata.