Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päihteettömyys - mitä se tarkoittaa? Voiko esimerkiksi käydä yhdellä silloin tällöin vaikka olisi päihteetön

Vierailija
17.10.2022 |

Entä kahvi? Tupakka? Kaverin puolesta kyselen.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä miellän itseni päihteettömäksi - en käytä tupakkaa, alkoholia tai laittomia huumeita (jos minulla olisi jokin sairaus, käyttäisin kyllä lääkärin määräämiä reseptilääkkeitä).

En juo kahvia tai teetä, mutta se ei liity päihteettömyyteeni, en vain pidä niiden mausta.

Kahvi ja tee eivät ole päihteitä.

Tässä on päihdelinkin luettelemat päihteet:

Alkoholi

Amfetamiini

Bentsodiatsepiinit

Gamma ja lakka

Heroiini

Imppaus

Kanapis

Khat

Kokaiini

MDMA (ekstaasi)

LSD

Nuuska

Opioidit

Sienet

Synteettiset kannabinoidit

Sähkötupakka

Tupakka

Sieniin olisi toki voinut laittaa tarkennuksen, että ei kantarellit ja lakkaan, että ei suomuurain  :D

Vierailija
22/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos päihteetön ihminen saa lääkekannabisreseptin?

Hyvä kysymys. Onko lääkkeet aina päihteitä?

Tälleen vähän nuoruudessa narkanneena pidän itse tiettyjä lääkkeitä päihteenä, koska ne päihdyttää.

No ei. Lääkkeet on lääkkeitä ja huumeet huumeita. Lääkkeet hoitaa ja päihteet päihdyttää/huumaa. Lääkkeissä voi olla päihdyttäviä sivuvaikutuksia, mutta kun se ei ole se päätarkoitus, niin niitä ei luokitella päihteeksi vaan lääkkeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sukulainen joka vannoo olevansa päihteetön jatkuvasti, mutta silti juhlii kavereiden kanssa joka viikonloppu... Ihmiset ei taida käsittää mitä päihteetön edes tarkoittaa, se on 0 toleranssi kaikkeen. Ei ole mitään puolitietä. 

Juhlii alkoholia juoden joka viikonloppu?

Koska kyllä minäkin olen päihteettömänä juhlinut ja bilettänyt paljon, mutta vettä juoden. Ei juhliminen tai bilettäminen itsessään ole päihde ja onnistuu vallan hyvin ilman päihteitä :)

Vierailija
24/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä miellän itseni päihteettömäksi - en käytä tupakkaa, alkoholia tai laittomia huumeita (jos minulla olisi jokin sairaus, käyttäisin kyllä lääkärin määräämiä reseptilääkkeitä).

En juo kahvia tai teetä, mutta se ei liity päihteettömyyteeni, en vain pidä niiden mausta.

Alkoholi

Amfetamiini

Bentsodiatsepiinit

Gamma ja lakka

Heroiini

Imppaus

Kanapis

Khat

Kokaiini

MDMA (ekstaasi)

LSD

Nuuska

Opioidit

Sienet

Sähkötupakka

Tupakka

Sieniin olisi toki voinut laittaa tarkennuksen, että ei kantarellit ja lakkaan, että ei suomuurain  :D

Kofeiini on stimulanttina toimiva ksantiinijohdannainen ja yksi maailman käytetyimmistä päihteistä. - Wikipedia

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kofeiini

Mutta kyllä sinä tämän jo tiesit, kun selvästi olet jo kaivellut internetistä kättä pidempää. Luovuta.

Vierailija
25/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälleen vähän nuoruudessa narkanneena pidän itse tiettyjä lääkkeitä päihteenä, koska ne päihdyttää.

No ei. Lääkkeet on lääkkeitä ja huumeet huumeita. Lääkkeet hoitaa ja päihteet päihdyttää/huumaa. Lääkkeissä voi olla päihdyttäviä sivuvaikutuksia, mutta kun se ei ole se päätarkoitus, niin niitä ei luokitella päihteeksi vaan lääkkeeksi.

Lääkkeet ovat päihteitä silloin kun niitä väärinkäytetään lääkinnällisen tarkoituksen sijaan päihtymistarkoituksessa.

wiki muotoilee noin.

Vierailija
26/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin määräämät oikeinkäytetyt lääkkeet ei ole päihteitä. Mutta jos käytät ilman reseptiä tai ohjeiden vastaisesti (päihtymistarkoitukseen) ne samat pillerit luokitellaan päihteeksi.

Päivässä joku kolme grammaa bedrogania reseptillä niin saattaa se pikkusen päihdyttää. Se on 22 prosenttista eli todella vahvaa. Jos joka päivä polttaisin niin 3 grammaa riittäisi useita päiviä. 

Vierailija
27/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oikein annosteltuna lääke voi olla lääke tai päihde. Häilyviä rajoja.

Vierailija
28/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi

Amfetamiini

Bentsodiatsepiinit

Gamma ja lakka

Heroiini

Imppaus

Kanapis

Khat

Kokaiini

MDMA (ekstaasi)

LSD

Nuuska

Opioidit

Sienet

Sähkötupakka

Tupakka

Kanapis :) onko se kanan virtsaa?

Vierailija
29/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen silloin tällöin yhden/pari ottavan edes pitäisi kutsua itseään päihteettömäksi? Silloin on kohtuukäyttäjä.

Vierailija
30/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riistavegaanin tyttöpoikalogiikalla suomiviina-päihteetön on varmaan ihan selvä asia :)

Kyllä. Jos lihaa syövä ihminen saa sanoa itseään vegaaniksi, niin kerran viikossa lärvit vetävä saa sanoa itseään päihteettömäksi.

Vierailija
31/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi

Amfetamiini

Bentsodiatsepiinit

Gamma ja lakka

Heroiini

Imppaus

Kanapis

Khat

Kokaiini

MDMA (ekstaasi)

LSD

Nuuska

Opioidit

Sienet

Sähkötupakka

Tupakka

Tällä palstalla joutuu about puolet suomenkielen sanoista kirjoittamaan väärin että menee viestit sensuurista läpi.

Vierailija
32/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi

Amfetamiini

Bentsodiatsepiinit

Gamma ja lakka

Heroiini

Imppaus

Kanapis

Khat

Kokaiini

MDMA (ekstaasi)

LSD

Nuuska

Opioidit

Sienet

Sähkötupakka

Tupakka

Kofeiini on stimulanttina toimiva ksantiinijohdannainen ja yksi maailman käytetyimmistä päihteistä. - Wikipedia

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kofeiini

Mutta kyllä sinä tämän jo tiesit, kun selvästi olet jo kaivellut internetistä kättä pidempää. Luovuta.

Duodecimin mukaan päihde on "päihtymistarkoitukseen käytetty, psyykkisiin toimintoihin vaikuttava aine".

Kahvi ja tee eivät päihdytä.

Vierailija
33/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin määräämät oikeinkäytetyt lääkkeet ei ole päihteitä. Mutta jos käytät ilman reseptiä tai ohjeiden vastaisesti (päihtymistarkoitukseen) ne samat pillerit luokitellaan päihteeksi.

Ei alkoholiakaan käytetä aina päihtymistarkoituksessa. 

Vierailija
34/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sen määrittelee itsekukin omassa mielessään voiko esimerkiksi ottaa alkoholillisen tervehdysmaljan jos haluaa viettää päihteetöntä elämää. Minun kohdallani päihteetön tarkoittaa nollatoleranssia, eli en nauti alkoholijuomia, muista päihteistä nyt puhumattakaan.

Vierailija
35/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteetön ei käytä päihteitä lainkaan eikä edes satunnaisesti yhtä annosta.

Senhän sanoo jo tuo päihteetön sananakin että päihteitä ei käytetä ollenkaan. 

Vierailija
36/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen uskollinen. Vedän aina vain ulospäin hutsun pukilla.

Vierailija
37/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen silloin tällöin yhden/pari ottavan edes pitäisi kutsua itseään päihteettömäksi? Silloin on kohtuukäyttäjä.

Aika kovat on kriteerit jos yksi skumppalasi yhtenä päivänä vuodessa vesittää 364 päivän päihteettömyyden ikuisiksi ajoiksi. Vai nollautuuko laskuri kerran vuodessa? Kerran kymmenessä vuodessa?

Vierailija
38/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sukulainen joka vannoo olevansa päihteetön jatkuvasti, mutta silti juhlii kavereiden kanssa joka viikonloppu... Ihmiset ei taida käsittää mitä päihteetön edes tarkoittaa, se on 0 toleranssi kaikkeen. Ei ole mitään puolitietä. [/quote

Juhlia voi ilman alkoholiakin :) Onko siitä kyse, vai siitä et sukulaisesi valehtelee itselleenkin?

Vierailija
39/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi

Amfetamiini

Bentsodiatsepiinit

Gamma ja lakka

Heroiini

Imppaus

Kanapis

Khat

Kokaiini

MDMA (ekstaasi)

LSD

Nuuska

Opioidit

Sienet

Sähkötupakka

Tupakka

Tällä palstalla joutuu about puolet suomenkielen sanoista kirjoittamaan väärin että menee viestit sensuurista läpi.

Kyllä täällä saa kirjoittaa kannabis.

Vierailija
40/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kovat on kriteerit jos yksi skumppalasi yhtenä päivänä vuodessa vesittää 364 päivän päihteettömyyden ikuisiksi ajoiksi. Vai nollautuuko laskuri kerran vuodessa? Kerran kymmenessä vuodessa?

Olet päihteetön siitä sekunnista alkaen kun päätät niin (etkä ole päihtynyt). Minä olen ollut päihteetön siitä lähtien, kun edellisestä humalasta selvisin ja päätin että olen tästä lähtien päihteetön. Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi