Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päihteettömyys - mitä se tarkoittaa? Voiko esimerkiksi käydä yhdellä silloin tällöin vaikka olisi päihteetön

Vierailija
17.10.2022 |

Entä kahvi? Tupakka? Kaverin puolesta kyselen.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske kahvia siihen, mutta itse olen "päihteetön" ja en käytä MITÄÄÄÄÄNNNN päihteitä poislukien tota kahvia mitä just sanoin, mutta siis lopetin kaiken muun 6 vuotta sitten. En ole koskenutkaan alkoon tai mihinkään muuhunkaan. 

En laske ihmistä päihteettömäksi jos hän juo silloin tällöin. Se on joko tai ei. 

Vierailija
2/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteetön tarkoittaa nollatoleranssia alkoholiin, huumeisiin ja kaikkiin muihin pihdyttäviin aineisiin (sekosienet jne.).

Täysin 0 annosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistavegaanin tyttöpoikalogiikalla suomiviina-päihteetön on varmaan ihan selvä asia :)

Vierailija
4/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päihteetön, mutta juon kyllä kahvia.

Vierailija
5/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallusinaatiosieni-kokaiini-siideri-päihteetön.

Vierailija
6/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, satunnaisesti yhdellä käyvä on kohtuukäyttäjä. Päihteetön on päihteetön, eli ei koskaan ota sitä yhtäkään tai polta sitä yhtäkään tupakkaa tai käytä ollenkaan mitään mietojakaan huumeita edes vähän vain kavereiden kanssa bilettäessä.

Vierailija
7/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi ei ole päihde.

Yleisiä päihteitä ovat alkoholi, impattavat aineet ja huumeet, joista alkoholi sekä impattavat liimat ja liuottimet ovat laillisia päihteitä ja huumeet ovat kiellettyjä eli laittomia päihteitä tai sellaisiin rinnastettavissa olevia päihteitä.

Vierailija
8/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miellän itseni päihteettömäksi - en käytä tupakkaa, alkoholia tai laittomia huumeita (jos minulla olisi jokin sairaus, käyttäisin kyllä lääkärin määräämiä reseptilääkkeitä).

En juo kahvia tai teetä, mutta se ei liity päihteettömyyteeni, en vain pidä niiden mausta.

Vierailija
9/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukulainen joka vannoo olevansa päihteetön jatkuvasti, mutta silti juhlii kavereiden kanssa joka viikonloppu... Ihmiset ei taida käsittää mitä päihteetön edes tarkoittaa, se on 0 toleranssi kaikkeen. Ei ole mitään puolitietä. 

Vierailija
10/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on stimulantteihin luokiteltu päihde. [1] Sitä valmistetaan kuivattamalla tupakoiden sukuun (Nicotiana) kuuluvien kasvien lehtiä. Yleisin tupakkatuote on tupakka, jota poltetaan savukkeissa, sikareissa, piipussa tai vesipiipussa. Nuuska ja purutupakka kuuluvat savuttomiin tupakoihin. [2] Tehdasvalmisteiset savukkeet ovat Suomessa selvästi suosituimpia tupakkatuotteita. [3]

Laillinen asema: Tupakka on Suomessa laillinen päihde. Sen hallussapito on alle 18-vuotiailta kiellettyä. Tupakkaa ei myöskään saa myydä tai luovuttaa alaikäiselle. [4]

Vierailija
11/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi ei ole päihde.

Yleisiä päihteitä ovat alkoholi, impattavat aineet ja huumeet, joista alkoholi sekä impattavat liimat ja liuottimet ovat laillisia päihteitä ja huumeet ovat kiellettyjä eli laittomia päihteitä tai sellaisiin rinnastettavissa olevia päihteitä.

Kahvi on päihde.

Vierailija
12/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tupakka ole päihde.

Vierailija
13/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuntuu kuvittelevan, että alkoholi ei ole päihde. Eli pävihteetön vois ryypätä voi niin paljon kuin sielu sietää, kunhan ei huumeisiin koske.

Vierailija
14/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kertoo olevansa päihteetön, niin olettamukseni on se että kyseisellä henkilöllä on ollut päihteiden kanssa ongelmia.

Kyllä päihteisiin lukeutuu myös se suomalaisten rakastama kahvi. Sen päihdyttävyys on melko matala kun vertaa kovempiin, mutta ne määrät mitä suomalaiset käyttää kahvia viittaa kyllä addiktioon ja jonkinasteiseen päihtymiseen.

Tunnen ainakin itse monia, jotka sanovat että päivä ei vaan lähde käyntiin ilman kahvikupillista.

Ihan samaa sanoo narkomaanit, mutta mutuilisin että kahvi vierotusoireet on vähän eri luokkaa kuin esim amfetamiinin.

Vierailija
15/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tupakka ole päihde.

o

Vierailija
16/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos päihteetön ihminen saa lääkekannabisreseptin?

Vierailija
17/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin hän on päihteetön koska kannabis toimii lääkkeenä hänellä.

Vierailija
18/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin määräämät oikeinkäytetyt lääkkeet ei ole päihteitä. Mutta jos käytät ilman reseptiä tai ohjeiden vastaisesti (päihtymistarkoitukseen) ne samat pillerit luokitellaan päihteeksi.

Vierailija
19/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Onko lääkkeet aina päihteitä?

Tälleen vähän nuoruudessa narkanneena pidän itse tiettyjä lääkkeitä päihteenä, koska ne päihdyttää.

Vierailija
20/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin määräämät oikeinkäytetyt lääkkeet ei ole päihteitä. Mutta jos käytät ilman reseptiä tai ohjeiden vastaisesti (päihtymistarkoitukseen) ne samat pillerit luokitellaan päihteeksi.

Tai missä muodossa se lääke nyt onkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä