Kannattaako enää keski-ikäisenä lähteä suhteesta, joka on vain "ihan ok"?
Siis ei isompaa ongelmaa mutta ei mitään intohimoakaan. Tinderin lihamyllyyn ei kiinnosta näillä kilometreillä enää lähteä. Vaihtoehdot siis joko tämä tai yksin.
Kommentit (714)
No itse sun pitää se ratkaisu tehdä.
Eipä ole tähän mitään apua antaa, pelkkää nyökyttelyä, että samassa veneessä ollaan. Suhde on ihan ok, eräänlaista kumppanuutta, ei fyysistä läheisyyttä eikä sen kaipuuta ainakaan minun puoleltani, mies tuntuu haluavan ainakin halauksia ja pieniä pusuja, seksiä ei ole koskaan kanssani oikein halunnut. Ikää nyt yli viisikymmentä, ja kykenen kyllä vielä tunteisiin, ihastun ulkopuolisiin helposti, oma mies on vain se kaveri tai hyvä ystävä. Mutta eihän minulla olisi mahdollisuutta uuteen suhteeseen, jos tästä lähtisin. Vaihtoehdot siis samat kuin sinulla, ap: joko tämä tai yksin.
Siinäpä pohdintaa, kumpi parempi. Olen miettinyt, että tekisin suorastaan taulukon, jossa neljä saraketta: tämän plussat, tämän miinukset, yksinolon plussat, yksinolon miinukset. Ehkä vielä jokaiselle kohdalle painoarvo asteikolla yhdestä viiteen. Siitä sitten laskemaan ja tekemään päätös. 😂
Totta on, että itse se ratkaisu pitää tehdä. Mutta asian pohdiskelu eri kantilta ja plussien ja miinusten arviointi jonkun toisen kanssa voisi auttaa sen ratkaisun tekemisessä.
Keskittyisin tekemään nykyisestä suhteesta parhaan mahdollisen.
Mitä etua saisit siitä, että eroa? Mikä eroamisen hyöty on?
Entä mitä hyötyä on siitä, että pysyt parisuhteessa?
Nämä vaakakuppiin.
Eipä ne muutkaan miehet seksiä meidän viisikymppisten naisten kanssa halua. Itse ole ns kaveri mieheni kanssa.
Mä erosin samanlaisesta, tosin kyllä miehen aloitteesta. Kohta pari vuotta on eropäätöksestä, ja melkein vuoden ajan mulla on ollut uusi "kaveri". Kyllä sitä voi uuttakin löytää "vanhana".
Ja siis ikää mulla 47.
Aina kannattaa lähteä jos ei ole oikeaa suhdetta, jossa on seksiä.
Lopunaikoina? On ihan tuo ja sama mitä teet, ihmissuhteilla ei ole enää _mitään_ merkitystä,
Vierailija kirjoitti:
Mä erosin samanlaisesta, tosin kyllä miehen aloitteesta. Kohta pari vuotta on eropäätöksestä, ja melkein vuoden ajan mulla on ollut uusi "kaveri". Kyllä sitä voi uuttakin löytää "vanhana".
Ja siis ikää mulla 47.
Minä tapasin uuden aviomieheni 45-vuotiaana, mutta nyt kun olen 50+ kavereita kuunnellut, niin 50 v on aikamoinen raja deittimarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei sitä välttämättä löydä miestä joka haluaisi seksiä.
Minä en ymmärrä teitä. Olen 54 v, seksiä kyllä on, mutta ei se mitenkään intohimoista ole.
Miksi ihmeessä lähtisin? Mitä siitä voittaisin? Menettäisin vain kumppanin, jonka kanssa voi keskustella, matkustella, ja jonka vieressä voi kyhjöttää. Saisin vastineeksi yksinäisyyden. Ystävät eivät korvaa läheisyyttä eikä arkea.
Aitä paitsi kaveria ei jätetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kohtaa haluan muistuttaa, että meidänkin ikäisiä käyttävät pelimiehet/narsistit hyväksi seksuaalisesti. Eikä tunnu kivalta, edes se seksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsivä löytää varmasti. Siihen voi mennä pari vuotta, mutta se löytyy jokaiselle jos vähän yrittää ja katsoo ettei ole järkyttävän ylipainoinen ja kampaaja löytyy...
Voihan vapaus olla alkuun mukavaa, mutta pian huomaat ettei sinua kutsuta entisten tuttujen pariskuntien luo kylään. Varsnkaan, jos mies on kotona. Minulla on parisuhdetta takana jo melkein 50v ja monesti miettinyt kannattaako lähteä elämään omaa elämää. Olen kai ihan liian mukavuudenhaluinen alkamaan kaikkea alusta.
Päivääkään ei kannata huonossa suhteessa olla. Erosin pari v sitten. Olin tuolloin 38v. Miehen puolelta seksi loppui vuosia aiemmin. Harmittaa että erosin liian myöhään
En voi päättää muiden puolesta, ne päätökset saa miettiä itse. Mutta yleensä on järkevää lähteä ajoissa jos suhde on vain ok (kuihtunut, veltto, alunperinkin väärä ihminen), koska kumpikin ehtii löytää vielä muuta. Jos toinen merkitsee ja tykkää itse, ihailee, on väriä elämässä, sen huomaa. Sopivan kanssa suhde jatkuu varmaan, ei ehkä tule eroja ja ällötystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kohtaa haluan muistuttaa, että meidänkin ikäisiä käyttävät pelimiehet/narsistit hyväksi seksuaalisesti. Eikä tunnu kivalta, edes se seksi.
Näitä on joka ikäryhmässä. Tähän pätee, älä usko sanoja vaan tekoja. Aidon ihmisen tunnistaa. Pelimies välttelee vakavista puhumista eikä halua sitoutua, eli on tavallaan rehellinen aikeistaan, mutta joskus naiset kuulevat eri lailla, kuin mitä tarkoitetaan..
Itsekin nainen
Joka päivä olen onnesta soikeana aamusta asti, kun katselen miesystävääni. Ihana mies, intohimoa riittää, haluan häntä koko ajan enemmän, vaikka ollaan vuosia oltu yhdessä. En vaihtaisi tätä 'ihan ok" -kumppaniin, enkä sellaiseen suhteeseen tyytynytkään, vaan halusin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikkien vanhusten pitäisi erota? :D Olipa typerä kommentti. Todellakaan ei kannata AINA erota jos ei ole seksiä.
Mietin sitä samaa. Mitähän muut sanoo tähän, ne kokeneemmat.