Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatteiden hinnat nousseet ihan älyttömiksi!

Vierailija
16.10.2022 |

Eilen kiertelin vaatekaupoilla, mutta eipä oikein mitään raaskinut ostaa. Ihan järkyttäviä hintoja.
Esim. Cubuksella huonolaatuinen villapaita 49,90!
Ennen maksoi varmaan sen 20-30€.
Onneksi on kirpputorit olemassa. Voisinpa veikata että näillä hinnoilla ei normaalikuluttajilla ole varaa enää uutta ostaa.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tietää mistä ostaa! Suapi halvalla 

Vierailija
122/127 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tänne avattiin Lager 157, ja olen sieltä ostanut kasapäin vaatteita lapselle. Se on halvempi kuin Tokmanni, mikä on jo paljon sanottu. Ihan hyviä vaatteita kasvavalle lapselle, ja lapsi tykkää niistä tosi paljon. Itsekin koetin katsoa jotain itselleni, mutta ei sieltä löytynyt tämmöiselle pulskalle suomimammalle kokoa 46, olisi pitänyt olla laiheliini. Pitää siis tyytyä jälleen Halpa-Hallin joulunjälkeisalennuksiin.

Isot mammat ajattelee aina, että normikokoiset naiset on "laiheliineja". Siitä tietää et on iso mamma, jos koko 38 on mielestäsi pieni, eikä normaali. 36 on myös normaali. 42 on ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ei ole olemassa suomalaista vaateketjua, jossa myydään edullisia vaatteita? Muilla Pohjoismailla on useampia. Eikö Suomessa ole yhtään vaatelaa tuntevaa yrittäjähenkistä ihmistä?

Vierailija
124/127 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut aikoinaan ehdot käsityöstä- ja silti harkitsen puolitosissani, pitäisikö opetella ompelemaan itse vaatteita. 

It's that bad. 

Käytän vain mustia, tietyntyylisiä vaatteita. Olen lyhyt, lihava ja kurvikas, joten esim. sopivissa housuissa on 30cm ylimääräistä pelkästään lahkeissa, eivätkä ne muualtakaan hyvin istu. Paidat...niin. Rintojen kohdalta jos mahtuvat, muualta pussittaa telttamaisesti. Tai rinnat eivät mahdu lainkaan. Tai malli ei imartele vartaloani. Jne. 

Olen tässä nyt neljä vuotta etsinyt mustaa trenssitakkia tietyn mallisena, budjetti max. 120€. Eipä löydy; beigenä on jotain, niissäkin usein kangas vääränlainen. Tai sitten pituus on aivan liian lyhyt omaan makuuni. Kokoja ei ole. Aina jotain pielessä. Ja jostain syystä etenkin plussamallistoissa on alettu myymään sisävaatekankaasta tehtyjä "takkeja".

Tämän kevään menin sitten paksulla neuletakilla, kun en enää kehdannut käyttää 14 vuotta vanhaa, rispaantunutta ja rikkinäistä trenssiäni. Ilmeisesti syksyllä on sama homma edessä sitten. 

Vierailija
125/127 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tänne avattiin Lager 157, ja olen sieltä ostanut kasapäin vaatteita lapselle. Se on halvempi kuin Tokmanni, mikä on jo paljon sanottu. Ihan hyviä vaatteita kasvavalle lapselle, ja lapsi tykkää niistä tosi paljon. Itsekin koetin katsoa jotain itselleni, mutta ei sieltä löytynyt tämmöiselle pulskalle suomimammalle kokoa 46, olisi pitänyt olla laiheliini. Pitää siis tyytyä jälleen Halpa-Hallin joulunjälkeisalennuksiin.

Isot mammat ajattelee aina, että normikokoiset naiset on "laiheliineja". Siitä tietää et on iso mamma, jos koko 38 on mielestäsi pieni, eikä normaali. 36 on myös normaali. 42 on ylipainoinen.

42 on normaalipainoisen koko. Riittää että on pitkä, tai esim. vähän persettä, niin 42. 

t. BMI 24

Vierailija
126/127 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa nuoruudessani 90-luvulla vaatteita ostettiin niin vähän, että muistan vieläkin varmaan jokaisen yläasteaikojen vaatteeni. Myös varakkailla oli näin. Sitten muuttui vuosituhannen vaihteessa. Usein mietin, että viimeistä ikäluokkaa olin, joka koki nuoruutta ennen kerskakulutusta.

Silloin kaupoissa oli vain noin kolme kautta, ja kun ne kauden vaatteet ilmestyivät niistä ostettiin pari ja sitten ei ollutkaan sen enempää ostettavaa. Vaikka Seppälässä.

Nykyään on 20 kautta, vähintään, joka viikko tulee uusia kamoja.

Ennen vanhaan oli tosiaan tavallista, että mallisto vaihtui korkeintaan 4 kertaa vuodessa. Nykyään esim. hyperpikamuoti yritys SHEIN lisää 6000 uutta tuotetta valikoimaansa PÄIVITTÄIN.

Eikä SHEIN ole edes ainoa, vaan näitä muitakin vain netissä myyviä pikamuotibrändejä on viime vuosina noussut kuin sieniä sateella. Ei aikuiset näistä tiedä, kun markkinointi tapahtuu TikTokissa, Instagramissa ja tuotteita myydään pelkästään nettikaupoissa. Fashion Nova, Pretty Little Thing, BooHoo ja SHEIN varmaan ne isoimmat. Jokainen näistä tuuttaa markkinoille tuhansittain uutta riepua joka päivä. Planeetta kiittää.

https://www.bbc.com/news/business-59163278

Veikkaan myös, että kun ne perinteiset kivijalkakaupan pikamuotiketjut, kuten Cubus, H&M, Gina hinnoittelevat itsensä kuluttajien uloittumattomiin, yhä useampi alkaa tilata jostain SHEIN:istä, kun ei ole varaa eikä halua maksaa jostain polyesteripaidasta 50e.

Tätä veikkaan itsekin, kiinakaupat tekevät toisen tulemisen. 2016 ne olivat kovassa huudossa, sitten ihmiset kyllästyivät. Nyt kun jopa halppiskaupat pyytävät suuria summia huonolaatuisesta puuvillastaan, uskon että yhä useampi suuntaa Kiinaan ostoksille. Niillä on varastot Euroopassa nykyään, joten ei tarvitse pelätä tullimaksujakaan tms. 

Ps. Itse harkitsin Bonprixiltä tilaamista viime vuonna, hinnat olivat vähän edullisemmat ja vaatteet kivoja. Nyt kun keväällä katselin ostoaikeissa vaatteitaan, hinnat olivat nousseet yli budjettini! 

Vierailija
127/127 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt valittako  eikös se mariini tiennyt että suomessa asuu vaurasta kansaa kyllähän täällä on rahaa  maksaa lumpuista vaikka mitä ja lyödä rahaa ulkomaille ja ulkomaisiin.