Vaatteiden hinnat nousseet ihan älyttömiksi!
Eilen kiertelin vaatekaupoilla, mutta eipä oikein mitään raaskinut ostaa. Ihan järkyttäviä hintoja.
Esim. Cubuksella huonolaatuinen villapaita 49,90!
Ennen maksoi varmaan sen 20-30€.
Onneksi on kirpputorit olemassa. Voisinpa veikata että näillä hinnoilla ei normaalikuluttajilla ole varaa enää uutta ostaa.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Cubus on aina ollut kallis. Muistan jo noin 10v sitten että siellä monet paidat maksoivat 50e kun muualla olivat halvempia. Cubuksen laatu ei myöskään ole hyvää. Gina Tricot oli halpa, minä pystyin nuorena kuukausirahallani/viikkorahallani ostamaan vaatteita, nykyään on aivan älyttömän kallis kauppa. Zara, Gina ja monet muut ovat täynnä todella erikoisia "taiteellisia" vaatteita ja on vaikea uskoa että menevät kaupaksi kuin hyvin pienelle ryhmälle. Kauniita perusvaatteita löytää silloin tällöin.
Cubus on norjalainen. Norjalaisilla öljymiljonääreillä on varaa kalliisiin halpisvaatteisiin.
Mäkin muistan, kuinka Ginas´ta löytyi kivoja halpoja t-paitoja, kun se tuli Suomeen. Eipä löydy enää. Kiva kun jollain muullakin on sama kokemus.
Olen tykännyt Zaran ja Mangon taiteellisista (vähän erikoisemmista) vaatteista, ja löytänyt niistä monta lempparivaatettani. Harmittaa kun kuulin että Jumbon Zara on suljettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stadiumissa perus toppaliivi merkkiä Soc, hinta 99€.
Meinasin tipahtaa polvilleni järkytyksestä.
Eikös tuo Stadiumin soc ole niiden oma halpamerkki? Varmaan 100% polyesteriä ja jossain Kiinassa, tai Bangladeshissa tehty?
Ei kyllä tuolla hinnalla kannata ostaa.Itse ostan oikeastaan kaiken alennuksista, olen tarjoushaukka. Muutama vuosi sitten ostin toppaliivin aitoa untuvaa uutena keskellä kesää jostain alesta, olisikohan ollut pari kymppiä hinta? Ja sitä yhä pidän eikä se ole mennyt miksikään. Kannattaa ostaa aina sesongin ulkopuolella, esim hankin yleensä kevään/kesän poistomyynneistä seuraavan talven hankinnat. Minua ei haittaa yhtään, jos ne on jotain vanhaa/poistuvaa mallistoa, kunhan on laadukasta ja kivannäköistä.
Täällä on paikallisessa Prismassa poistoseinä, jonka tsekkaan aina. Siellä voi olla tosi kivojakin vaatteita yksittäisiä kappaleita, joka on jäänyt myymättä, ja nyt saa halvalla, jos vaan koko natsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tänne avattiin Lager 157, ja olen sieltä ostanut kasapäin vaatteita lapselle. Se on halvempi kuin Tokmanni, mikä on jo paljon sanottu. Ihan hyviä vaatteita kasvavalle lapselle, ja lapsi tykkää niistä tosi paljon. Itsekin koetin katsoa jotain itselleni, mutta ei sieltä löytynyt tämmöiselle pulskalle suomimammalle kokoa 46, olisi pitänyt olla laiheliini. Pitää siis tyytyä jälleen Halpa-Hallin joulunjälkeisalennuksiin.
Lager 157 on juuri näitä pahimpia pikamuotikauppoja. Vastuullisuudesta ei tietoakaan. Mut halpaa on, se pitää myöntää.
Varmasti suuri osa näiden Cubuksien, H&M:ien ja Vero Modien asiakkaat siirtyvät ostamaan näitä halvempia vaatteita, viis vastuuullisuudesta.Olkoon, aivan sama minulle. Siinä kohtaa, kun lapsi tarvitsee uusia vaatteita 2-3 kertaa vuodessa, ostan ihan juuri sieltä, mistä halvalla saa. En todellakaan mene ostamaan "vastuullista" satasen hupparia tai sadehaalaria, joka jää pieneksi vuoden päästä, kun pitää ostaa kymmeniä vaatteita ja kenkiä joka vuosi.
Taas hyvä syy olla lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stadiumissa perus toppaliivi merkkiä Soc, hinta 99€.
Meinasin tipahtaa polvilleni järkytyksestä.
Eikös tuo Stadiumin soc ole niiden oma halpamerkki? Varmaan 100% polyesteriä ja jossain Kiinassa, tai Bangladeshissa tehty?
Ei kyllä tuolla hinnalla kannata ostaa.Itse ostan oikeastaan kaiken alennuksista, olen tarjoushaukka. Muutama vuosi sitten ostin toppaliivin aitoa untuvaa uutena keskellä kesää jostain alesta, olisikohan ollut pari kymppiä hinta? Ja sitä yhä pidän eikä se ole mennyt miksikään. Kannattaa ostaa aina sesongin ulkopuolella, esim hankin yleensä kevään/kesän poistomyynneistä seuraavan talven hankinnat. Minua ei haittaa yhtään, jos ne on jotain vanhaa/poistuvaa mallistoa, kunhan on laadukasta ja kivannäköistä.
Täällä on paikallisessa Prismassa poistoseinä, jonka tsekkaan aina. Siellä voi olla tosi kivojakin vaatteita yksittäisiä kappaleita, joka on jäänyt myymättä, ja nyt saa halvalla, jos vaan koko natsaa.
Eikä oo välttämättä "väärää sesonkiakaan".
Vierailija kirjoitti:
Suomesta puuttuu Primark. Hinnat siksi korkeat kun ei ole oikeaa kilpailua laadukkaissa edullisissa vaatteissa.
Primarkin laatu on aivan järkyttävää. Ei kannata ostaa. Jäävät pitämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kallis hinta ei vielä takaa mitään laatua
osalla merkkituoteista laatu romahtanut
mikähän syynä
materiaalien kierrätys? prosessi ei vielä täysin hallinnassa?
Eihän se kierrätetty materiaali voi olla uuden veroista, tasalaatuista.
Mutta esim. H&M:llä on jo ällistyttävän hyviä kierrätysmatskuja hintaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku huppari intersportissa yli satasen. Silti ostan mieluummin sellaisen koska tiedän että ne kestää pesua ja käyttöä vuosia.
Buahaha. Intersportista kun ostat jotain satasella, saat sellaisen halvimmasta jätepuuvillasta tehdyn rätin että se on yhden pesun jälkeen aivan virttynyt ja nukkaantunut.
Samaa laatua saat Tokmannilta parilla kympillä mutta ilman SITÄ ah, niin tärkeän brändin logoa.
Ostin Adidaksen collegehousut satasella. 4 päivän päästä olivat kauttaaltaan nyppyiset. 3 kk kuluttua heitin menemään, kun näyttivät niin irvokkailta.
Tykkään Puman collarihousuista. Itsellä käytössä tyttären vanhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tänne avattiin Lager 157, ja olen sieltä ostanut kasapäin vaatteita lapselle. Se on halvempi kuin Tokmanni, mikä on jo paljon sanottu. Ihan hyviä vaatteita kasvavalle lapselle, ja lapsi tykkää niistä tosi paljon. Itsekin koetin katsoa jotain itselleni, mutta ei sieltä löytynyt tämmöiselle pulskalle suomimammalle kokoa 46, olisi pitänyt olla laiheliini. Pitää siis tyytyä jälleen Halpa-Hallin joulunjälkeisalennuksiin.
Lager 157 on juuri näitä pahimpia pikamuotikauppoja. Vastuullisuudesta ei tietoakaan. Mut halpaa on, se pitää myöntää.
Varmasti suuri osa näiden Cubuksien, H&M:ien ja Vero Modien asiakkaat siirtyvät ostamaan näitä halvempia vaatteita, viis vastuuullisuudesta.Olkoon, aivan sama minulle. Siinä kohtaa, kun lapsi tarvitsee uusia vaatteita 2-3 kertaa vuodessa, ostan ihan juuri sieltä, mistä halvalla saa. En todellakaan mene ostamaan "vastuullista" satasen hupparia tai sadehaalaria, joka jää pieneksi vuoden päästä, kun pitää ostaa kymmeniä vaatteita ja kenkiä joka vuosi.
Jos sulla on ainoastaan yksi lapsi, kannattaa ostaa käytettyjä vaatteita. Uuden arvo romahtaa jo kun kannat ulos kaupasta.
-eriHyi hitto, minä en käytettyä laita lapseni päälle. Tiedä millaisessa perheessä sitä on käytetty. Usein on myös pesty hajustetulla pesuaineella. Miksi ostaisin käytettyä, kun voin ostaa käyttämätöntä, jossa ei ole yhtään nukkaa, venymää, hitumaa tai läiskää?
Arvon romahtaminen ei huoleta minua. Jos se vaate on maksanut uutena 3 euroa, on sama, vaikka sen arvo olisi 0 euroa ulos kannettaessa. Ja meinaatko, ettei sen käytetyn haisevan rievun arvo katoa, kun sen joku ostaa?
Nyt kyllä on vikaa jossain, pesukoneessasi tai lapsesi hygieniassa, jos vaatteet muuttuvat muutamassa kuukaudessa haiseviksi rievuiksi. Mutta joo, perun puheeni. Ehkä parasta, että ostat halvinta mahdollista ja pistät käytön jälkeen roskiin.
Kasvavan lapsen kohdalla niitä vaatteita ei voi käyttää kuin korkeintaan puoli vuotta. Siksi on turha maksaa kokonaisesta vaatekerrasta useita kertoja vuodessa satoja euroa. Ainakaan minulla tämmöisenä keskipalkkaisena ihmisenä ei ole siihen varaa.
Minun pesukoneessani tai lapsessani ei ole vikaa. Kyse on siitä, että kun vaate on pesty hajustetulla pesuaineella, se haju ei enää koskaan lähde siitä irti. Meillä käytetään hajusteettomia pesuaineita. Siksi en osta mistään kirppareilta käytettyjä pahanhajuisia vaatteita. Tiedoksi vain teille, jotka käytätte hajustettuja pesuaineita, että vaatteenne haisevat todella karsealle. Meillä käy välillä leikkimässä lapsi, jonka kotona käytetään hajustettua pesuainetta, ja se haju leijuu meillä vielä pari päivää sen jälkeenkin.
Kun voi ostaa hyviä käyttämättömiä vaatteita, miksi ihmeessä ostaisi käytetyn samalla hinnalla tai jopa kalliimmalla (minulle kun on aivan yhdentekevää, mikä merkki siinä verkkarin puntissa on)? Käytetty on aina käytetty, eikä se kestä yhtä kauan hyvänä kuin käyttämätön.
Itselläni on edelleen käytössä vaatteita, joita olen ostanut pari-kolmekymmentä vuotta sitten. Koska olen edelleen samankokoinen kuin aikuistuessa, pystyn niitä yhä käyttämään.
Mä haistan naapurin omakotitalon pyykkinarulta asti ne omojen ja huuhteluaineiden hirveät löyhkät. Käytän allergisena itse aina hajusteettomia pesuaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on nostettu, jotta voi myydä alella normi hintaan.
Inflaatio ja puuvillan sekä muiden tekstiilikuitujen hinnan nousu syynä.
Energian ja bensan/kuljetuksen hinnannousut näkyvät vaatteissa samalla lailla kuin ruuassakin.
SHEINiltä saa edullisesti ällistyttävän hyvälaatuisia ja ihania vaatteita! Ja mikä parasta, sävyvalikoimaa on tosi paljon. Ostan sitä mihin minulla on varaa ja en valitettavasti voi vaikuttaa kenenkään työoloihin jne.
Vaikka hinnat nousevat niin silti tuntuu, että mikään ei mene kaupaksi torissa. Yritän myydä hyväkuntoisia lastenvaatteita mielestäni halvalla, mutta huonosti liikkuu. FB-kirppiksillä olisi parempi näkyvyys, mutta niin rasittavat av, yv, oharit, jono, mittailu, noudan 2 vk päästä rumba.
Luulisi että hintojen noustessa sitten käytetyistä hyväkuntoisista vaatteista pääsisi paremmin halvalla eroon, mutta ei.
Ei niitä kalliita oo pakko ostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliit ja halvat tehdään samoissa tehtaissa. Kalliissa vaatteissa on joskus parempi materiaali, mutta ei aina. Nopeasti oppii tuntemaan mikä kangas nyppyyntyy tai haperoituu viikossa ja mikä kestää.
Kasarin vaatteet olivat todella kestäviä.Minulla on vielä käytössä joitakin 80-luvun vaatteita varsin hyväkuntoisina ja samaan aikaan muutama kuukauden ikäiset ja pari kertaa pestyt vinku-intioiden paskarääsyt ovat valmiita räteiksi.
Olenkin päätynyt siihen ratkaisuun, että paskaräteistä en maksa enää mitään. Pitäkööt bangladesinpaskansa.
Surkeimpia kaikista surkeista ovat kengät. Vaikka ostat kokoa 49 niin ei mahdu jalkaan, vain pituus kasvaa, ei leveys eikä rintavuus. Tunge sinne sitten suomalaista jalkaa, saatana.
Nykyään kuljenkin sievin työturvakengissä, ainoat missä on minulle sopiva lesti.
Muistan 80-luvun t-paidat. Ne oli paksua pönkköä satapuuvillaa, eikä niistä tullut koskaan mukavia. Paitsi poikien käytössä. Käytin pikkuveljen vanhoja farkkuja, kun halusin kuluneet farkut. Ja rakastin serkultani saamia vanhoja t-paitoja, vaikka ne olivatkin pojan vanhoja vaatteita.
Kaikkein kauheimpia olivat amerikkalaiset Hanesin t-paidat. Vaikka niitä kehuttiin tuolloin maasta taivaaseen. Materiaali oli kuin peltiä ja istuvuus pienikokoiselle tytölle hirveä, muodoton teltta.
Menee ohi aiheen, mutta muistan farkkuihin tulevat polvipussit. Piti välttää kyykistymistä. Ehkä ne sitten kesti, mutta nykyiset farkut ovat sentään käytössä mukavat.
Mua ei se hinta vielä haittaisi, mutta se LAATU! 🤬 Olenkin pienituloisuudesta huolimatta siirtynyt ostamaan kalliimpia, kestävämpiä tuotteita - siis silloin, jos jotain tarvitsemaani ei löydy kirpparilta, vaan joudun ostamaan sen uutena. Nyt aion kokeilla myös itse vaatteiden ompelua, jos vaikka oppisi itse tekemään sellaiset vaatekappaleet, joita ei muuten meinaa tarpeeksi laadukkaina löytyä. (Esimerkiksi imetysystävälliset, ekologiset ja katseenkestävät vaatteet ovat todella kiven alla.)
Vierailija kirjoitti:
SHEINiltä saa edullisesti ällistyttävän hyvälaatuisia ja ihania vaatteita! Ja mikä parasta, sävyvalikoimaa on tosi paljon. Ostan sitä mihin minulla on varaa ja en valitettavasti voi vaikuttaa kenenkään työoloihin jne.
🤮
Mie ostan alesta! En maksa alkuperästä hintaa! Iso osa vaatteista alle 30 e kipale alessa
Mä ostan lähes aina alesta ja ei ole vaateostosten hinnat nousseet. Usein ostan esim. HM ja Gina. Saman hintaisia siellä on monet perusvaatteet kuin ennenkin. Olkoonkin pikamuotia, niin käytän samoja niin kauan kunnes ovat rikkinäisiä eli monia vuosia. Harvoin mikään vaate on hajonnut alle puolessa vuodessa.
Muistan 80-luvun t-paidat. Ne oli paksua pönkköä satapuuvillaa, eikä niistä tullut koskaan mukavia. Paitsi poikien käytössä. Käytin pikkuveljen vanhoja farkkuja, kun halusin kuluneet farkut. Ja rakastin serkultani saamia vanhoja t-paitoja, vaikka ne olivatkin pojan vanhoja vaatteita.
Kaikkein kauheimpia olivat amerikkalaiset Hanesin t-paidat. Vaikka niitä kehuttiin tuolloin maasta taivaaseen. Materiaali oli kuin peltiä ja istuvuus pienikokoiselle tytölle hirveä, muodoton teltta.