Mitä on tää järkyttävän kova kurkkukipu, mitä nyt on liikkeellä?
Ei ole koronaa, eikä angiinaa. Kurkkukivun lisäksi kuiva yskä, mutta ei nuhaa.
Kommentit (57)
Mä sain juhannuksena tosi kovan kurkkukivun, joka kesti n 1,5 kk. Lääkäri väitti lieväksi nielutulehdukseksi, muttei antanut antibioottia, väitti lisäksi, että menee ohi parissa päivässä. Taisi olla ihan valelääkäri. Koronatesti näytti negatiivista. Siitä jäi ikäänkuin jatkuvasti nieluun valuva sitkeä lima ja pysyvä kova yskä, joka on mulla yhä edelleen.
mulla oli kolmisen viikkoa kova yskä, jossa ekan viikon aikana oli myös sellasta kurkkukipua että yhdessä vaiheessa ihan itketti. lääkärissä totesivat aiheuttajaksi adenoviruksen
Meillä todellakin tätä samaa.. alkoi aivan mielettömällä kurkkukivulla, juurikaan nenä ei voida mutta siirtynyt nyt keuhkoputkiin Eikä ole koronaa eikä enteroa vaan ihan muuta virusta.. Nyt on kaiken kaikkiaan viikko sairastettu ja loppua ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs te, jotka olette tehneet negan koronan kotitestin, olette testin tehneet?
Itse tein testin toisena päivänä oireiden alettua ja oli nega.
Kolmantena päivänä tein uuden testin ja silloin näyttikin jo positiivista.
Teettekö testin uudelleen useampana päivänä vai testaatteko uudelleen?
Aika monilla olen kuullut testin näyttävän positiivista vasta kolmantena tai neljäntenä sairauspäivänä ja toisaalta taas monet tuntuvat tekevän testin vain kerran sairauden alettua. Ja todetaan, että ei ole muka koronaa.
Mä tein kotitestin neljäntenä päivänä, viralliseen testiin menin viidentenä ja vielä yhden kotitestin tein kymmenentenä päivänä. Kaikki negatiivisia, mutta aloin epäillä, ettei korona näykään aina testeissä. Olin niin kipeä, ettei mitään rajaa. Kurkun kutinalla alkoi, sitt käheytyi ääni ja tuli yskä. Seuraavana päivänä vein työpäivän läpi pihisten, sen seurauksena hävisi ääni, jota nyt pikkuhiljaa olen saamassa takaisin kaksi viikkoa sairastettuani. Pahoinvointia, ripulia , heikotusta, päänsärkyä, arnoton yskä, ei ruokahaluja, alussa keuhkot ja kurkku niin kipeät, että yskiessä piti kiinni pidellä. Kurkku ja korvat tulessa. Nyt olen hieman nuutunut oltuani kaksi viikkoa sisällä. Askelia ei ole juurikaan kertynyt.
Oli pakko oikein tarkistaa, että keskustelu tosiaan on tuore tälle syksyä. Edelleen porukka siis testailee koronaa :D itselle iski myös tuo parin päivän järkyttävä kurkkukipu, sitten tuli yskä se kesti puoli päivää ja oli aivan hirveitä yskänpuuskia. Sitten ei enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko oikein tarkistaa, että keskustelu tosiaan on tuore tälle syksyä. Edelleen porukka siis testailee koronaa :D itselle iski myös tuo parin päivän järkyttävä kurkkukipu, sitten tuli yskä se kesti puoli päivää ja oli aivan hirveitä yskänpuuskia. Sitten ei enää mitään.
Sote-alalla töissä niin on mentävä viralliseen testiin jos kotitesti on positiivinen tai jos ilman kotitestiä on pienintäkään oiretta.
Horona tarttuu kun imppaa vierasta k ikkeliä without cöndöm you know!
Vierailija kirjoitti:
Kyl se on koronaa. Mun miehellä ainakin oli.
Mulla ei, otin testin. Hauska kuulla, että muillakin ollut siili kurkussa. Viikon kesti, sitten alkoi nousta nuhaksi. Ihan töissä kävin.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen kuvauksessa ei yskää.
Eiköhän nyt ole päällekkäin monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Enterorokko.
Ei rakkuloita. Rokko vaatii rakkulat.
Vierailija kirjoitti:
Rokotehaitta. Kaikki harmittomatkin virukset voivat aiheuttaa sen vuoksi vakavia oireita.
Ei saatana🤣 Tämä tollo on vielä tosissaan🤣🤣🤣
Mulla tuo oli jo heinäkuussa ja kova kurkkukipu sekä yskä kesti yli viikon, ei kuumetta eikä nuhaa.
Kurkkusyövän oireilta kuullostaa. Voi olla myös Hiv.
Vierailija kirjoitti:
Maskit käyttöön!
Minä olen käyttänyt maskia koko syksyn, ei ole flunssat ja räkätaudit iskeneet.
Mulla sekä koronatesti että nieluviljely negatiiviset. Kurkku kipeä lähes neljä viikkoa. Lääkärin veikkaus mononukleoosi.