Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on tää järkyttävän kova kurkkukipu, mitä nyt on liikkeellä?

Vierailija
16.10.2022 |

Ei ole koronaa, eikä angiinaa. Kurkkukivun lisäksi kuiva yskä, mutta ei nuhaa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronassa kurkkukipu on ilmeisesti yksi ensimmäisistä oireista.

Onhan se kurkkukipu myös perinteisen " vilustumisen" oire.

Influenssakausi kai alkaa vasta vuodenvaihteen tienoilla.

Kotitekoista marjamehua lämmitettynä ja lämmintä ylle, ja kaulahuivi kipeän kurkun suojaksi olisi se perinteinen hoitoehdotus vilustumuseen. Auttaa varmaan myös mietoon miesflunssaan?

Nykyään vaikka finrexiniä ohjeen mukaan ja seuratkaa miten oireet kehittyvät.

Vierailija
22/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kurkkukiputauti. Kurkkukipu, ei kuumetta. Kurkkukipu kesti reilun vuorokauden, siihen päälle armoton yskä. Testin mukaan ei koronaa. Sitkeä nuha vielä jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella nyt kova kurkkukipu, yskii, nuhaa, aivastelee, oksentaa, kuumetta 38.2

Ties mitä taas koulusta tullut. Ei ole korona.

Vierailija
24/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enterorokko. Ei tee kaikille rakkoja, mutta samalla pöpö. Sain päiväkodissa työskentelevänä taudin lapsilta. Oli muuten helvetin kova kurkkukipu ja nosti kuumeenkin mutta vain hetkellisesti. Yskä jatkui pitkään

Vierailija
25/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kans saman taudin koko perhe läpi. Oli rinovirusta vissiin,ku yks lapsi kävi testeissä ku oli 40 astetta kuumetta. Mulla tuli niin paha kurkkukipu, että sain antibioottikuurinkin,kun oireet tuli takas. Se kurkkukipu oli ihan sietämätön. Ei ollut koronaa eikä influenssaa, eikä myöskään angiina,multa otettiin kans testit. Yskä oli ihan kamala.

Vierailija
26/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nuhaa, lievää yskää, vatsakipuja ja nyt mahassa mourii, muutama päivä ripuliakin. Onko jotain vatsaflunssaa liikkeellä?

Vierailija
27/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain pienessä liikunta ryhmässä .Vanhempi nainen tunnin loputtua ulkona sanoi. Minua niin yskittää silloin kun teemme liikkeet maaten matolla. Joudun nousee istumaan. Katsoin kyllä aamulla kurkkuani se oli ihan punainen mutta se johtuu vedosta.

Vierailija
28/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kesti kolme viikkoa, ei ollut koronaa

mulla kesti 2,5 viikkoa. Ei kuumetta ei koronaa. Keuhkot kurkku kipeät, nuhaa ja viimeksi silmätulehdus johon sain antibiootit

Vierailija
29/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kaikki korona ei näy kotitestissä.

Vierailija
30/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen keuhkokuumeen ja sydänlihastulehduksen takia teholla.

Korona todettiin vasta sairaalassa.

Vierailija
31/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla enterorokkoa. Nielun takaosassa kyllä usein näkyy tällöin rakkuloita. Sinun kuvaamallasi oireilla olen nähnyt potilaita Tk:n vastaanotollani joilla siis entero. Oireenmukainen hoito. Kunnolla särkylääkettä, ipubrofeiinia 800mg x 3 ja Panadol 1g x 3 sekä nielua puuduttavia imeskelyyn tarkoitettuja tabletteja.

Jos ei nyt rakkuloita missään vaiheessa näy, eikä oireet 5-7 päivän kuluessa helpota ja nousee lämmöt kuumeen puolelle eli yli 37,5, niin nielunäyteen ottoa kannattaa harkita nielutulehduksen pois sulkemiseksi kun siinä ei aina katteita välttämättä tule. Mutta nyt on kyllä muutenkin ärhäköitä viruksia liikkeellä ja moni sairastelee aaltoilevasti 2-3 viikkoa.

Tsemppiä ja lepoa!

Enterorokko oli meillä. Lapsi sai jostain, sairasti yhden päivän kuumeen ja perästä tuli pahannäköiset näpyt. Seuraavaksi vauvalle kova kuume ja huutokonsertti, perästä muutama näppy. Sitten kipeytyi itsellä kurkku, tuli yhden päivän kuume ja rakkuloilla kämmenet ja jalkapohjat (lapsilla oli säärissä). Nenään tuli pari näppyä, joista nahka kuoriutui ja päänahkaan pari lisää, mutta enimmäkseen sormissa ja varpaissa. Ihan ibuprofeiinilla pärjäsin, vauvalle annoin lasten Panadolia laskemaan kuumetta, että sai ruokaa annettua.

Vaikea sanoa oliko lapsilla kurkkukipua, kun kumpikaan ei vielä puhu. Taapero 1v 10kk ja vauva 6kk. Vauva huusi sen verran kovaa ja roikkui koko yön tissillä, että saattoi ollakin. Pukkasi tosin samoja aikoja hampaan, niin otapa selvää mistä itku johtui.

Joka tapauksessa tuota enteroa on paljon liikkeellä. Ei mitään hajua, mistä tuli meille, kun taaperokin on vielä kotihoidossa. Varmaan joku leikkikaveri leikkikentällä tartuttanut, kun sehän tarttuu ennen oireita. Ei ollut kuitenkaan vakava tauti, eikä näpytkään kutisseet kellään.

Vierailija
32/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella nyt kova kurkkukipu, yskii, nuhaa, aivastelee, oksentaa, kuumetta 38.2

Ties mitä taas koulusta tullut. Ei ole korona.

Vaikuttaa koronalta.

Vierailija
33/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuolisollani oli myös, kesti kaksi viikkoa. Ei ollut testien mukaan koronaa eikä angiinaa, eikä myöskään tarttunut minuun. Jos hengitysteitse leviäisi, niin varmaan olisi tarttunut. Peskää niitä käsiä...

Vierailija
34/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se oli koronaa, kesti kolme päivää, en voinut niellä edes sylkeä. Sattui myös korviin.

Eikö auttaisi burana ja panadol.

Vierailija
35/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa testit eivät tunnista kyseistä koronan versiota.

Vierailija
36/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla PCR-testillä varmistettu korona alkoi oireilla nimenomaan kurkkukivulla, joka alkoi helpottaa seitsemäntenä päivänä oireiden alkamisesta.

Vierailija
37/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Jostain syystä kaikki korona ei näy kotitestissä.

Omassa ystävä- ja tuttavapiirissä en koronan aikana tiedä ketään, jonka tekemä positiivinen kotitesti olisi ollutkin PCR-testissä negatiivinen, kaikki kotona tehdyt positiiviset ovat olleet siis myös oikeasti koronassa.

Vierailija
38/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs te, jotka olette tehneet negan koronan kotitestin, olette testin tehneet?

Itse tein testin toisena päivänä oireiden alettua ja oli nega.

Kolmantena päivänä tein uuden testin ja silloin näyttikin jo positiivista.

Teettekö testin uudelleen useampana päivänä vai testaatteko uudelleen?

Aika monilla olen kuullut testin näyttävän positiivista vasta kolmantena tai neljäntenä sairauspäivänä ja toisaalta taas monet tuntuvat tekevän testin vain kerran sairauden alettua. Ja todetaan, että ei ole muka koronaa.

Vierailija
39/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa testit eivät tunnista kyseistä koronan versiota.

Luultavasti on vaan testattu väärin tai liian aikaisin, eikä testiä ole toistettu parin päivän kuluttua uudelleen.

Vierailija
40/57 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella inha virus, itsellänikin 3 päivää sietämätöntä kurkkukipua ja neljäntenä siedettävää. Muina oireina nielun limaisuus ja ihan pientä yskää ja nuhaa. Kaksi negatiivista koronatestiä takana.

Eikä rakkuloita kurkussa.

Täysin sama homma täällä, tai yhden negatiivisen koronatestin olen tehnyt. Sairastin 2018 samantapaisen, mutta vielä paljon pahemmilla oireilla olleen viruksen jossa kurkku oli aivan mielettömän kipeä 2 viikkoa, päälle silmätulehdus ja 2kk kuiva yskä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme