Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten laihduttaa 10kg 49-vuotiaana naisena?

Vierailija
15.10.2022 |

?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Jos aikuinen tarvitsee vaikkapa 2000kcal päivässä ja syö 1900 kcal päivässä, alkaa hän laihtumaan.

Olen tuo edellinen. Siitähän on juuri kyse, ettei laihdu, vaikka kuluttaa enemmän kuin syö. 

Valehtelet itsellesi tai kuvittelet päivittäisen kaloritarpeesi olevan suurempi kuin se todellisuudessa on. Ei sun keho tyhjästä sitä energiaa piere.

Usko tai älä ei ihminen mikään fysiikan lakeja rikkova ikiliikkuja ole.

Vierailija
82/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaa mainosten välillä.  Kasvista paljon ruuan kanssa, Illalla marjaa,Kasvista. Juo vettä tarpeeksi. Pikku muutoksilla eteenpäin, jätä vaikka vaaleat jauhot poissa. Älä osta herkkuja kotiin! Ota selvää paljon keksissä on esimerkiksi sokeria 'paloina' tai mehussa. Kaloripommeja löytyy vaikka tuote on mitätön/ pieni. Tsemppiä sinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paleo+täydellinen hormonikorvaushoito pysyvästi. onneksi mun lääkäri tajuaa hormoneiden hyödyt..

Vierailija
84/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Jos aikuinen tarvitsee vaikkapa 2000kcal päivässä ja syö 1900 kcal päivässä, alkaa hän laihtumaan.

Olen tuo edellinen. Siitähän on juuri kyse, ettei laihdu, vaikka kuluttaa enemmän kuin syö. 

Valehtelet itsellesi tai kuvittelet päivittäisen kaloritarpeesi olevan suurempi kuin se todellisuudessa on. Ei sun keho tyhjästä sitä energiaa piere.

en nyt jaksa kirjoittaa samoja asioita, joita olen tähän jo kirjoittanut, mutta ydinviestini on tämä: olen koko elämäni kaihduttanut säännöllisin väliajoin 2-4 kiloa. Tiedän erittäin hyvin, miten laihdutetaan kaloreita laskemalla. Nyt 55-vuotiaana mikään metodi ei enää toimi. Kyllä minä vain jotenkin rikon fysiikan lakeja.

Vierailija
85/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppasin erästä tanssitunneillani käyvää ikäistäsi naista painonpudotukseen, jonka hän saavuttaisi pysyvien muutosten kautta. Mun neuvot olivat säännöllinen ateriarytmi ilman naposteluja ja välipaloja sekä pätkäpaasto klo 18-06. Hän onnistui tavoitteessaan ja on nyt tosi tyytyväinen keventyneeseen olemukseensa:)

Hupaisa tuo ohjeesi 12 tunnin pätkäpaastosta. Miten paljon ihmiset yleensä puputtavat, jos tuota kutsutaan pätkäpaastoksi? Vaikea kuvitella tuon lyhyempää taukoa edes mahdolliseksi, 14 tuntia tulee luonnostaan asiaa sen kummemmin miettimättä. 2-3 ateriaa päivässä eikä niiden välillä mitään kaloripitoista suuhun edes kahvimaidon muodossa, silti olen lievästi ylipainoinen ja hyvin pysyn siinä ilman ponnisteluja tai niitä makeita herkkuja, jotka moni on kehottanut jättämään pois.

Minä ajattelin tuon tarkoittavan, että ollaan syömättä 18 tuntia ja syödään kuuden tunnin aikana. 

Vierailija
86/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän ja liiku enemmän.

kyllä kaikki sen tietää tosin kun masentaa ja väsyttää ei kiinnosta kumpikaan.

Tuo on maailman huonoin ohje. Vaikka ei väsyttäisi ja masentaisi, kyllä siihen laihtumiseen tarvitaan kunnon kalorivaje. Jos liikunta on alun perin nolla ja alkaa tehdä vaikkapa 30 minuutin kävelylenkin kolme kertaa viikossa ja jättää jonkun kahvipullan joka päivä syömättä, tuskin tapahtuu vielä mitään, vaikka tuota sinun upeaa ohjettasi on noudatettu siinä tapauksessa pilkulleen.

Yläpeukut 15-0 näemmä. Sitä sopi odottaakin palstanaisilta, tuossa sentään ehdotettiin pullan jättämistä pois.

Otetaanpa vähän faktaa. Siis kahvipulla pois joka pivältä, ja 30min kävelylenkki kolmekertaa viikossa (7 x viikossa olis

Helppoa matematiikkaa. Olet saanut karkkipusseista ehkä 2000 kcl ylikaloreita per viikko. Vuoden mittaan tuo tekeekin jo noin 15 lisäkiloa. 

Vierailija
87/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en nyt jaksa kirjoittaa samoja asioita, joita olen tähän jo kirjoittanut, mutta ydinviestini on tämä: olen koko elämäni kaihduttanut säännöllisin väliajoin 2-4 kiloa. Tiedän erittäin hyvin, miten laihdutetaan kaloreita laske

Ihmisen energiantarve pienenee ikää tullessa. Nämä on ihan perusjuttuja. Syö vähemmän kuin kulutat -> laihdut

Ts. jos sinä et laihdu, syö vähemmän

Vierailija
88/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en nyt jaksa kirjoittaa samoja asioita, joita olen tähän jo kirjoittanut, mutta ydinviestini on tämä: olen koko elämäni kaihduttanut säännöllisin väliajoin 2-4 kiloa. Tiedän

senkin minä tiedän. Aikaisempina vuosina olen laihduttanut 1500 kalorilla. Sitten laskin tämän 1200-1300 kaloriin. Kokeilin näillä kalorimäärillä plus liikunnalla kahdesti.  Olen siis 176 cm pitkä. 

mutta tämäkään ei toiminut. en halua alkaa nälkäkuurille, eli eli olen lopettanut kaloreiden laskemisen, enkä pyri enää eroon tästä 10 kilosta. Yritän nyt löytää itselleni sopivan tavan syödä terveellisesti, jotta paino ei tästä nousisi.

Vierailija
89/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en nyt jaksa kirjoittaa samoja asioita, joita olen tähän jo kirjoittanut, mutta ydinviestini on tämä: olen koko elämäni kaihdu

Minulla on eräs tuttu joka mystisesti lihoo vuodesta toiseen vaikka omien sanojensa mukaan liikkuu enemmän kuin tarpeeksi työpäivänsä aikana (istumatyö) eikä omien sanojensa mukaisesti syö liikaa. Hänkin syyttää jatkuvasta lihomisestaan jotain diagnoosia joka estää laihtumisen.

Todellisuudessa häntä ei koskaan näe ilman jotain suklaapatukkaa, karkkipussia, sipsipussia tai vastaavaa kädessään. Lisäksi annoskoot ovat valtavia ja ruoan kanssa ei juoda vettä vaan limpparia. On muuten myös niitä ihmisiä jotka alkavat kiukuttelemaan kuin pikkulapsi sillä samalla sekunnilla kun maha kurnahtaa ensimmäisen kerran.

Minä haluaisin uskoa että sinä olet se 1/10000 jolla on oikeasti joku diagnoosi joka vaikeuttaa laihduttamista mutta elämä on opettanut minulle ylipainoisten olevan ERITTÄIN taitavia itsensä sumuttamisessa

Vierailija
90/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa tapa on se piikitettävä diabeteslääke. On kuulemma hyvä ja maksaa paljon.

Joku taisi jopa mainita että kuurin lopettamisen jälkeen paino ei palautuisi nopeasti, tiedä sitten.

Suksi nyt kuuseen!!

Palstan lääketiedevastaisuus on kyllä hämmentävää. Taidat olla äänekästä rokottamatonta kansanosaa.

Vierailija
91/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en nyt jaksa kirjoittaa samoja asioita, joita olen tähän jo kirjoittanut, mutta ydinviestini on tämä: olen koko elämäni kaihdu

Minulla on eräs tuttu joka mystisesti lihoo vuodesta toiseen vaikka omien sanojensa mukaan liikkuu enemmän kuin tarpeeksi työpäivänsä aikana (istumatyö) eikä omien sanojensa mukaisesti syö liikaa. Hänkin syyttää jatkuvasta lihomisestaan jotain diagnoosia joka estää laihtumisen.

Todellisuudessa häntä ei koskaan näe ilman jotain suklaapatukkaa, karkkipussia, sipsipussia tai vastaavaa kädessään. Lisäksi annoskoot ovat valtavia ja ruoan kanssa ei juoda vettä vaan limpparia. On muuten myös niitä ihmisiä jotka alkavat kiukuttelemaan kuin pikkulapsi sillä samalla sekunnilla kun maha kurnahtaa ensimmäisen kerran.

Minä haluaisin uskoa että

Ymmärrän kyllä, että ajattelet noin. Ei minustakaan tässä ole mitään järkeä. 

Itse kuitenkin tiedän, että a) en syö muita herkkuja kuin irtiksiä, en edes tykkää sipseistä tai rasvaisista ruoista, b) annoskooni ovat lautasmallia, mieskin sanoo, että syön nykyään tosi vähän c) juon vettä, en juo edes mehuja. 

Kaikista eniten ihmettelen sitä, että tiedän, miten laihdutetaan ja mikä laihdutusmalli sopii minulle. Laihduttaminen 2-5 kg on minulle ollut helppoa kuin heinänteko. 

Nyt se ei enää ole, vaikka minulla on kaikki tieto ja taito. On pötypuhetta, ettei vaihdevuodet muka vaikuttaisi lihomiseen tai laihduttamiseen.  Jotain pitäisi tehdä eri tavalla kuin nuorena, mutta sitä viisastenkiveä en ole vielä löytänyt.

Vierailija
92/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa häntä ei koskaan näe ilman jotain suklaapatukkaa, karkkipussia, sipsipussia tai vastaavaa kädessään. Lisäksi annoskoot ovat valtavia ja ruoan kanssa ei juoda vettä vaan limpparia. On muuten myös niitä ihmisiä jotka alkavat kiukuttelemaan kuin pikkulapsi sillä samalla sekunnilla kun maha kurnahtaa ensimm

Tai oikeastaan et halua löytää. Helpompi syyttää vaihtareita kuin tehdä jotain asian hyväksi.

Vierailija
93/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa häntä ei koskaan näe ilman jotain suklaapatukkaa, karkkipussia, sipsipussia tai vastaavaa kädessään. Lisäksi annoskoot ovat valtavia ja ruoan kanssa ei juoda vettä vaan limpparia. On muuten myös niitä ihmisiä jotka alkavat kiukuttelemaan kuin pikkulapsi

Toki haluan löytää, mutta niillä ehdoilla, että sen pitää solahtaa sujuvasti elämääni. Niin tärkeää tämä 10 kilon laihtuminen ei ole (tai 5 kilon), että lähden syömään ruokia, joista en tykkää, tai lähden jotenkin rajoittamaan elämääni. Siksi aiemminkin kaloreiden laskeminen sopi minulle: kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella. Tämä on ohjenuorani edelleen jokapäiväisessä elämässäni, mutta paino on ja pysyy. 

Vierailija
94/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta lisätyn sokerin syominen.

Vierailija
95/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset vähemmän kaloreita kuin ennen. Energiankulutus pienenee vanhetessa, joten vanhempana sama kalorimäärä ei tuota samoja tuloksia kuin nuorempana. Sillä ei myöskään ole väliä onko herkku karkki vai sipsi, kummastakin voi tulla ylikaloreita, jotka on pääpointti. En tiedä miksi ajattelet että rasva lihottaa ja sokeri ei. Lautasmalli ei myöskään ole yhtä kuin annoskoko.

Vierailija
96/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa häntä ei koskaan näe ilman jotain suklaapatukkaa, karkkipussia, sipsipussia tai vastaavaa kädessään. Lisäksi annoskoot ovat valtavia ja ruoan kanssa ei juoda vettä vaan limpparia. On muuten myös niitä i

Tuolla asenteella paino pysyykin. Sulla ei ole halua muuttaa mitään. Älä sen varjolla syytä vaihtareita ylipainosta.

Vierailija
97/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijjaa. No tässäpä ohje, kaiken ikäisille ja kokoisille:

- syö vähemmän

- liiku enemmän

Jos et laihdu, ilmoittaudu tiedeyhteisölle maailman suurimpana ihmeenä.

Tämä on oikeasti paras vaustaus koskaan AV:lla! BRAVO!!!!! 👏🏻

Vierailija
98/102 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilen nyt jättää lisätyn sokerin, alkoholin ja  vehnän pois

Vierailija
99/102 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ferritiini on nyt se juttu.

Ei enää kilppari tai säästöliekki?

Vierailija
100/102 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin uskoa että

Jep.

Se juju on siinä, että niissä herkuissa on ihan helvetisti kaloreita. Ei se mene niin, että lihoakseen pitää mättää pinokaupalla hamppareita, pussillinen pullia ja 10 suklaapatukkaa päivässä.

Jos vedät yhden suklaapatukan päivässä lisää, niin ihan takuulla lihot. Ja ei auta vaikka kävelisit sen 20min, koska se ei kuittaa suklaapatukan sisältämiä kaloreita.