Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Komeroituneita nuoria uhkaa loppuelämän yksinäisyys

Vierailija
15.10.2022 |

"Komeroituneet nuoret vetäytyvät sosiaalisista suhteista kokonaan eivätkä poistu kotoaan. Jos heitä ei auteta kouluvuosina, oppivelvollisuuden loputtua heitä on lähes mahdotonta tavoittaa."

Surkeaa touhua. Ei ennen tuollaisia ollut.

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009090401.html

Kommentit (579)

Vierailija
121/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komeroituminen on sitä että pelkää elämää. Niin se vain on.

Ei se ole pelkoa vaan se on sitä ettei halua osallistua yhteiskuntaan koska tämä yhteiskunta on ollut täysin surkea koko 2000 luvun ajan. Entistä useampi nuori syrjäytyy ja he ovat fiksuja nuoria koska he tajuavat sen kuinka p*ska tämä yhteiskunta on. Myös monet aikuiset on syrjäytynyt mutta eihän se ketään kiinnosta.

Entä jos kävisit kurkkaamassa elämää ja yhteiskuntaa vaikka muutamassa köyhässä tai sotaa käyvässä maassa, joissa diktatuuri vallitsee? Menisikö asiat mittasuhteisiin? Vähenisikö ulina ja kermaperseily? Että joku kehtaa uhriutua tämän yltäkylläisyyden ja helpppouden keskellä yhteiskunnan paskuudesta? O tempora, o mores. Teillä on mahdollisuuksia, kunhan käyttäisitte niitä.

No niissä maissa ihmiset ovat kivempia,fiksumpia ja siellä ihmisillä on enemmän vapauksia. Täällä on surkeat päättäjät,surkeat ihmiset johtopaikoilla,surkeat ihmiset työelämässä. Suomessa työnteko ei ole palkitsevaa.

Vierailija
122/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt van on niin, että sieltä kodista pitää ihan itse lähteä. Niin naisetkin tekevät. Pojat saa ottaa itseään niskasta kii, grow up, people!

Jaa miksi kodista pitäisi lähteä ulos? Miksi sinäkin näet syrjäytymisen pahana tai huonona asiana? 

Kun elätät itse itsesi etkä pyydä siihen minulta euroja, niin mätäne toki miesluolassasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkoa vaan se on sitä ettei halua osallistua yhteiskuntaan koska tämä yhteiskunta on ollut täysin surkea koko 2000 luvun ajan. Entistä useampi nuori syrjäytyy ja he ovat fiksuja nuoria koska he tajuavat sen kuinka p*ska tämä yhteiskunta on. Myös monet aikuiset on syrjäytynyt mutta eihän se ketään kiinnosta.

Entä jos kävisit kurkkaamassa elämää ja yhteiskuntaa vaikka muutamassa köyhässä tai sotaa käyvässä maassa, joissa diktatuuri vallitsee? Menisikö asiat mittasuhteisiin? Vähenisikö ulina ja kermaperseily? Että joku kehtaa uhriutua tämän yltäkylläisyyden ja helpppouden keskellä yhteiskunnan paskuudesta? O tempora, o mores. Teillä on mahdollisuuksia, kunhan käyttäisitte niitä.

No niissä maissa ihmiset ovat kivempia,fiksumpia ja siellä ihmisillä on enemmän vapauksia. Täällä on surkeat päättäjät,surkeat ihmiset johtopaikoilla,surkeat ihmiset työelämässä. Suomessa työnteko ei ole palkitsevaa.

Onko sinulla ikää yli 12 vuotta? Vaikea uskoa.

Vierailija
124/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt van on niin, että sieltä kodista pitää ihan itse lähteä. Niin naisetkin tekevät. Pojat saa ottaa itseään niskasta kii, grow up, people!

Jaa miksi kodista pitäisi lähteä ulos? Miksi sinäkin näet syrjäytymisen pahana tai huonona asiana? 

Kun elätät itse itsesi etkä pyydä siihen minulta euroja, niin mätäne toki miesluolassasi.

Elätä sinä omat jälkikasvusi äläkä pyydä siihen minulta euroja.

125/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä peräkammarin poikia on aina ollut.  Aikaisemmin niistä vaan ei kukaan ole kiinnostunut.

Vierailija
126/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan oikeasti jollekkin tullu yllätyksenä se miksi ihmiset syrjäytyy,masentuu ja jotkut jopa päätyy tekemään sen pahimman itselleen eli päättämään päivänsä? Syy on tässä yhteiskunnassa, ei ihmiset vastentahtoaan syrjäydy tai päätä päiviään.

Onhan se kieltämättä outo ajatus, että ihmiset haluavat elää paskaa elämää ihan omasta tahdostaan ja olla onnettomia ja masentuneita. Taitaa vain olla niin, että ei joitakin ihmisiä edes kaivata tuonne elämässä voittaneiden joukkoon. Syyksi riittää pärstäkerroin, luonne tai mikä hyvänsä, nämä ihmiset mielellään lakaistaan pois mielestä ja viskataan syrjään. Jaksetaan toki kerran vuodessa tehdä joku feikki avautuminen kuinka kamalaa tälläinen ilmiö on, unohdetaan koko asia jo 5min kauhistelun jälkeen. Muuttuiko joku paremmaksi, ei eikä mikään tule muuttumaan, ensi vuonna taas sama artikkeli muutama lause vaihtanut paikkaa, pientä kauhistelua somessa ja siinä kaikki.

Toki muistutetaan niitä miehiä, jos he vain kävisivät suihkussa, ajaisivat partansa ja käyttäisivät deodoranttia, niin heistäkin tulee voittajia. Olisipa se noin helppoa.

Vierailija
127/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sensjiaan, että aina keskitytään kuinka miesten pitää muuttua, koska miehistähän tässä pääsääntöisesti keskustellaan. Niin oletteko ikinä edes tulleet ajattelleeksi, että yhteiskunta jossa me elämme, niin mies ei suinkaan syrjäydy vaan nyt tarkkana, hänet syrjäytetään. Mies sysätään sivuun koska hän ei täytä yhä kasvavia yhteiskunnan ja naisten tarpeita, eikä hän niitä tule ikinä täyttämään. On ihan sama kuinka monta kertaa joku Pena kampaa naamansa ja käy suihkussa, lähestyy naisia, ei kelpaa piste. Ja kappas näin Pena on syrjäytetty, ei suinkaan syrjäytynyt.

Ja on ihan turha odottaa, että yhteiskunta muuttuisi noiden miesten kannalta parempaan, ei muutu, ei vaikka Pena odottaisi 100v jos niin vanhaksi elää. 

En minäkään naisena munasta etsi elämälleni disältöä. Hoidan asiani ja itseni vastuullisesti ja maksan työlläni verot, oli munaa tarjolla tai ei. Samat velvollisuudet koskevat miehiäkin, saitte te pildeä tai ette.

Vierailija
128/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari on osa ongelmaa.

Vierailija
129/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elätän lapseni työlläni. Elätätkö sinä edes itseäsi?

Vierailija
130/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mielenkiintoinen incel

Vierailija
131/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komerossa on ne suurimmat pelkoa tuottavat asiat joita ei muka sosiaalinen osaa eikä uskalla kohdatakaan, omat tunteet ja muu. Kaikkein kovinta ja vahvinta psyykeä edellyttää yksinään olemisen kyky! Esim avaruuteen menijät poimitaan tämän vahvuuden osalta tarkoin.Se on KYKY! ei vajaus.

Vierailija
132/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä ole maannut kotona yhteiskunnan rahoilla(vanhempainvapaa), etkö saa lapsilisää, eikö lapsesi käy päivähoidossa, eikö lapsesi käy neuvolassa, eikö lapsesi käy koulussa...? Nuo kaikki asiat kustannetaan yhteiskunnan verorahoista eli sinä et itse elätä omaa lastasi työlläsi.

Vierailija
133/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sensjiaan, että aina keskitytään kuinka miesten pitää muuttua, koska miehistähän tässä pääsääntöisesti keskustellaan. Niin oletteko ikinä edes tulleet ajattelleeksi, että yhteiskunta jossa me elämme, niin mies ei suinkaan syrjäydy vaan nyt tarkkana, hänet syrjäytetään. Mies sysätään sivuun koska hän ei täytä yhä kasvavia yhteiskunnan ja naisten tarpeita, eikä hän niitä tule ikinä täyttämään. On ihan sama kuinka monta kertaa joku Pena kampaa naamansa ja käy suihkussa, lähestyy naisia, ei kelpaa piste. Ja kappas näin Pena on syrjäytetty, ei suinkaan syrjäytynyt.

Ja on ihan turha odottaa, että yhteiskunta muuttuisi noiden miesten kannalta parempaan, ei muutu, ei vaikka Pena odottaisi 100v jos niin vanhaksi elää. 

En minäkään naisena munasta etsi elämälleni disältöä. Hoidan asiani ja itseni vastuullisesti ja maksan työlläni verot, oli munaa tarjolla tai ei. Samat velvollisuudet koskevat miehiäkin, saitte te pildeä tai ette.

Ei kyse ole pelkästä pillusta, jos luulet että elämä on pelkkää panemista olet aika pihalla. Syrjäytyminen ja syrjäytymiseksi tuleminen ei ol yhtäsuuri kuin saako joku pimppiä. Se on hieman isompi ja monimutkaisempi asia.

Vierailija
134/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja samaa mieltä kanssasi mutta valitettavasti mies sukupuoli ei yleisesti ottaen ajattele noin. Enemmistö miehistä tekee teistä naisista elämänsä keskipisteen. Säälittävää se on mutta näin se on.

Vierailija
135/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan vertailet epäterveesti ja pullistelet: suorituksin ei ihmisyyttä mittaa kukaan älykäs, apina kyllä.

Vierailija
136/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä ole maannut kotona yhteiskunnan rahoilla(vanhempainvapaa), etkö saa lapsilisää, eikö lapsesi käy päivähoidossa, eikö lapsesi käy neuvolassa, eikö lapsesi käy koulussa...? Nuo kaikki asiat kustannetaan yhteiskunnan verorahoista eli sinä et itse elätä omaa lastasi työlläsi.

Lapseni saa kaikki ne etuudet, jotka sinäkin olet saanut. Hän on kiitollinen, sinä et tajua olla sitäkään vähää.

Vierailija
137/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan nykyajalla jotain tekemistä asian kanssa. Kotona, sota ja nato yms. Ei toivoa paremmasta.

Vierailija
138/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komeroitunut ei kulta luontoakaan ja on fiksuin Usan älykkäin mies osti lautamökin ja linnottautui sinne eikä ollut mikään unabomber, vaikka tiiä siitäkään miski lähti kapinaan, onhan tämä Supmen sata Uutta maghd aika sairas raportti

Vierailija
139/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni saa kaikki ne etuudet, jotka sinäkin olet saanut. Hän on kiitollinen, sinä et tajua olla sitäkään vähää.

Nuo etuudet pitäisi poistaa, tämä yhteiskunta ei muutu koskaan tuolla ajattelumaailmalla. 

Vierailija
140/579 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme