Saako opiskelija kesällä tt-tukea?
Kommentit (11)
Mikä tt- tuki on? tt on tietokonetomographia. Mutta tt- tuki en tiedä?
Saa kun ei opiskelee liikaa vaan niin vähän, ettei voi nosta enää lainaa. Eli pitää antaa opintotuen katketa, niin sit saa enemmän rahaa. Hyvä systeemi on meillä.
Opiskelijalla on oikeus valtion takaaman opintolainaan. Joka on opiskelijan ensisijainen tulon lähde, jos ei työtä opiskelun aikana. Ei onnistu toimeentulotuki, jos sitä tarkoitit?
Ei mitään ihmisryhmää kategorisesti ole rajattu toimeentulotuen ulkopuolelle. Hakemalla selviää ja ja laskelman kautta määrittyy oikeus tukeen.
Yleensä nostamattomat opintolainat on huomioitu kesäajan tulona, nyt korona-aikaan opintolaina on huomioitu, jos opiskelee kesäajalla. Vuoden 2023 ohjeistuksista ei tietoa.
Kelan etuusohjeet löytyvät muuten netistäkin, ei ole salatiedettä miten tukia myönnellään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ihmisryhmää kategorisesti ole rajattu toimeentulotuen ulkopuolelle. Hakemalla selviää ja ja laskelman kautta määrittyy oikeus tukeen.
Yleensä nostamattomat opintolainat on huomioitu kesäajan tulona, nyt korona-aikaan opintolaina on huomioitu, jos opiskelee kesäajalla. Vuoden 2023 ohjeistuksista ei tietoa.
Kelan etuusohjeet löytyvät muuten netistäkin, ei ole salatiedettä miten tukia myönnellään.
Opintolaina lasketaan tuloksi opiskelukuukausille, ei siis kesälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintolaina lasketaan tuloksi opiskelukuukausille, ei siis kesälle.
Etkä tosiaankaan saa toimeentulotukea, mikäli sulla on mahdollisuus opiskella myös kesällä.
Miksi opiskelija ei tekisi töitä kesällä, kun ihan varmasti JOTAIN työtä saa.
Tai siis kyllä minä ja ihan kaikki ystäväni tekevät. Heti kun koulu kevenee (eli läsnäolovelvoitetta vähemmän, 1-2krt viikkoon) minut löytää ainakin töistä. Ihan aina. Ja kesällä varsinkin.
Ainakin silloin, kun itse opiskelin piti mennä työllistettävksi toimeentulotuella. Olin kaksi kesää päiväkodissa. Toisea vuonna sossu sanoi, että ei halua mun olevan koko kesää siellä , vaan teki niin , että olin 1, 5 kk ja yhden kk. n lapseni kanssa kotona,