HS: Komeroituneita nuoria uhkaa loppuelämän yksinäisyys
"Komeroituneet nuoret vetäytyvät sosiaalisista suhteista kokonaan eivätkä poistu kotoaan. Jos heitä ei auteta kouluvuosina, oppivelvollisuuden loputtua heitä on lähes mahdotonta tavoittaa."
Surkeaa touhua. Ei ennen tuollaisia ollut.
Kommentit (579)
Kyllä sitä ennenkin on ollut vaikka mitä, mutta nykyään kuuluu huolestua netissä, niin kuin täälläkin nyt tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sensjiaan, että aina keskitytään kuinka miesten pitää muuttua, koska miehistähän tässä pääsääntöisesti keskustellaan. Niin oletteko ikinä edes tulleet ajattelleeksi, että yhteiskunta jossa me elämme, niin mies ei suinkaan syrjäydy vaan nyt tarkkana, hänet syrjäytetään. Mies sysätään sivuun koska hän ei täytä yhä kasvavia yhteiskunnan ja naisten tarpeita, eikä hän niitä tule ikinä täyttämään. On ihan sama kuinka monta kertaa joku Pena kampaa naamansa ja käy suihkussa, lähestyy naisia, ei kelpaa piste. Ja kappas näin Pena on syrjäytetty, ei suinkaan syrjäytynyt.
Ja on ihan turha odottaa, että yhteiskunta muuttuisi noiden miesten kannalta parempaan, ei muutu, ei vaikka Pena odottaisi 100v jos niin vanhaksi elää.
En minäkään naisena munasta etsi elämälleni disältöä. Hoidan asiani ja itseni vastuullisesti ja maksan työlläni verot, oli munaa tarjolla tai ei. Samat velvollisuudet koskevat miehiäkin, saitte te pildeä tai ette.
Ei kyse ole pelkästä pillusta, jos luulet että elämä on pelkkää panemista olet aika pihalla. Syrjäytyminen ja syrjäytymiseksi tuleminen ei ol yhtäsuuri kuin saako joku pimppiä. Se on hieman isompi ja monimutkaisempi asia.
Näinhän se on, mutta tuo lainaamasi henkilö vastasi kommentoijalle joka nimenomaa kertoi, että miesten syrjäytyneisyys johtuu naisen puutteesta. Ja vielä nimenomaa naisia syyllistäen ja jopa väittäen, että miehet eivät syrjäydy vaan heidät syrjäytetään.
Minä olen huolissani ylisosiaalisista tyhjäpäistä.
Juttua ei pysty lukemaan, joten en voi kommentoida.
Sitten on niitä, jotka eivät uskalla olla yksin. Ja näitä, jotka olisivat aina vain yksin. Ja niitä, jotka ovat yksin, mutta kärsivät siitä jokainen päivä. Ja niitä joilla on perhe ja kärsivät siitäkin. Monet näistä yksinäisistä nuorista miehistä voivat olla osallisia ryhmissä, jotka tapaavat verkossa säännöllisesti. Heillä on pelikavereita ja omat verkostot, jotka rakentuvat yhteisten intressien ympärille. Näiden nuorten omat ajatukset jäävät nyt johonkin tässä tutkimuksessa. Sitten, että minkä ikäisistä puhutaan. Taitaa nuorten elämä olla pitkälle tänä päivänä sitä, että ollaan kotona ja pelataan ja sieltä pelien kautta otetaan yhteyttä muihin. Tuntevatko he itsensä yksinäisiksi? Eivät välttämättä. Tällaiseen seurustelumuotoon, jossa kaksi kaverusta pelaa yhdessä, tarvitaan kaksi konetta, molemmille omat. Ne ovat kodeissa, ei niitä raahata kaverille mukana. Nuoruus muuttunut paljon. Ei se ole enää sitä, että mennään sinne mattotelineille syljeskelemään illat pitkät. Nuoret pelaavat. Joskus se menee yli ja silloin pitää puuttua. Joskus siitä tulee paha ongelma kuten näissä tapauksissa ja silloin he tarvitsevat apua. Mutta en näkisi sitä mitenkään vakavana, jos nuori viettää vapaa-aikaansa enimmäkseen yksin koneella, jos on muutakin kuitenkin. Sellaista se on nykyään nuoren elämä. Vanhukset viettävät kaiket päivät yksin television ääressä. Kukaan ei väitä heitä komeroituneiksi.
m58v kirjoitti:
Kyllä niitä peräkammarin poikia on aina ollut. Aikaisemmin niistä vaan ei kukaan ole kiinnostunut.
Tuo ilmaisu on inhottava. Tiedän miehiä, jotka asuivat pitkään vanhempiensa luona, mutta kyse ei ollut siitä stereotypisesta "mammanpoika" -tilanteesta. Vanhemmat, ne mammat ja papat, he vanhenevat. Heille tulee kremppaa, taloa ja maita ei pysty hoitamaan. Ei jaksa siivota, ei saa enää ajaa. Tällöin ne "mammanpojat" astuvat hommiin: he hoitavat töitä, he kuskaavat, he hakevat ruokaa.
Käytännössä "mammanpoika" saattaa olla omaishoitaja ilman palkkaa. Henkilö, joka mahdollistaa kodissa asumisen. Muualla maailmassa lapset saattavat asua pitkään kotona (esim. Italia) eikä kukaan pidä sitä outona. Meillä nauretaan mammanpojille ja -tytöille. Meillä ei arvosteta hyviä suhteita vanhempiin.
Käyn kyllä töissä ja elätän itse. Muun ajan olen täysin syrjäytynyt enkä käy missään.
Vierailija kirjoitti:
m58v kirjoitti:
Kyllä niitä peräkammarin poikia on aina ollut. Aikaisemmin niistä vaan ei kukaan ole kiinnostunut.
Tuo ilmaisu on inhottava. Tiedän miehiä, jotka asuivat pitkään vanhempiensa luona, mutta kyse ei ollut siitä stereotypisesta "mammanpoika" -tilanteesta. Vanhemmat, ne mammat ja papat, he vanhenevat. Heille tulee kremppaa, taloa ja maita ei pysty hoitamaan. Ei jaksa siivota, ei saa enää ajaa. Tällöin ne "mammanpojat" astuvat hommiin: he hoitavat töitä, he kuskaavat, he hakevat ruokaa.
Käytännössä "mammanpoika" saattaa olla omaishoitaja ilman palkkaa. Henkilö, joka mahdollistaa kodissa asumisen. Muualla maailmassa lapset saattavat asua pitkään kotona (esim. Italia) eikä kukaan pidä sitä outona. Meillä nauretaan mammanpojille ja -tytöille. Meillä ei arvosteta hyviä suhteita vanhempiin.
Kyse ihan asiasta. Italian mammanpojat ei ole sosiaalisesti syrjäytyneitä vaan heillä on kavereita ja tyttöystäviä ja muuttavat kotoa naimisiin mennessään.
Tällaiset kirjoitukset ovat osa ääriliberalistista psykopatian iahnnointia ja kollektiivista projisointia. Kaikenlaiset narsistit ja psykopaatit ovat aina fantasioineet, että heidän uhrinsa ovat pahoja ja uhka yhteiskunnalle.
Itse olen enemmän huolissani siitä, että 98% suomalaisista kuuluu facebookissa psykopaattien ja narsistien ympärillä pyöriviin tykkäyskerhoihin ja fanikerhoihin.
Komeroituminen ei ole mielestäni hyvä strategia mutta ymmärrän kyllä miksi sitä tapahtuu. Sosiaalinen maailma on niin monella tavalla perseestä ja ihmiset lähes poikkeuksetta häilyviä ja epäluotettavia. Tyhmyyttä on paljon.
Kanan Lento kirjoitti:
Itse olen huolissani epäsosiaalisista sekopäistä jotka saattavat esim ammuskella muita.
Vierailija kirjoitti:
m58v kirjoitti:
Suomessa on tapana purkaa huonoa omaa oloa muihin. Noilla naureskelijoilla on varmaan huono lapsuus tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kanan Lento kirjoitti:
Itse olen huolissani epäsosiaalisista sekopäistä jotka saattavat esim ammuskella muita.
Sosiaaliset ja epäsosiaaliset molemmat edustaa samaa ilmiötä.
inceleiden kestokiusaajat eivät vissiin miellä itseään kiusaajiksi ollenkaan. Että läpällä vaan,hehheh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanan Lento kirjoitti:
Sosiaaliset ja epäsosiaaliset molemmat edustaa samaa ilmiötä.
Ne on osa samaa sosiaalista funktiota. Jotta joku voi voittaa jonkun täytyy hävitä.
Vierailija kirjoitti:
Kanan Lento kirjoitti:
Voit jättää tuon epäsosiaalisen pois tuosta sun maalittavasta vihapuheesta.
Ai ei ennen ollut? Onhan näitä peräkammarin poikia ollut maailmansivu joka kylässä ja monta.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei ennen ollut? Onhan näitä peräkammarin poikia ollut maailmansivu joka kylässä ja monta.
Jo tuosta sanasta "peräkammarin poika" paljastuu tämä halventava käsitys että mies ei ole oikeasti mies jos ei ole omaa perhettä. Tarkoituksena on varmaan alunperin ollut potkia miehiä perustamaan perheitä aikana jolloin väestön määrä oli alhainen mutta nykyisinhän väkiluku on jo liian iso.
Yksinäisiä vanhuksia ja muitakin yksinäisiä kuin nuoria on,yksinäisiä on suurin osa tässä maassa.