Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

167cm/77kg, treenaava nainen. Lääkäri kehoitti pudottamaan painoa

Vierailija
15.10.2022 |

Kävin ruutiininomaisessa terveystarkastuksessa, jossa luonnollisesti katsottiin pituus ja paino. Lääkäri sitten sanoi, että painoa kannattaisi hieman pudottaa terveyden kannalta. Meni jauhot niin pahasti suuhun, etten oikeen tiennyt mitä sanoa. Olen treenannut vuosia kovaa monta kertaa viikossa, enkä ole todellakaan mikään sohvaperuna, josta ylipaino voisi johtua. Onko lääkäreillä oikeasti näin huonosti tietoa siitä, että lihasten kasvattaminen lisää myös painoa? Jäi vähän harmittamaan lääkärin kommentti. Kannattaisi lääkärien vähän tarkemmin katsoa kehoa, eikä vain lukuja.

Kommentit (287)

Vierailija
81/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna painoarvoa lääkärin sanomisille.

Itsellä ihan samansuuntaiset mitat, 168/78 ja painoindeksin mukaan siis ylipainoinen. Rasvoja en tiedä. Ja näytän tältä - fiilis omassa kropassa hyvä niin en ala laihduttamaan.

https://i.postimg.cc/4xv4wgLK/5486-D5-DF-B031-4-D66-A37-C-D80682-EF11-A…

Oletko kokeillut kevyempää urheilua esim pilatesta, kävelyä tai uintia tuon salitreenin sijaan? Omat mitat 168/60 ja en käy salilla mutta treenaan erilailla ja pysyn kunnossa. On tiukat vatsalihakset ja olen hoikka.

Vierailija
82/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oli sen lääkärin oma paino?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ihan samansuuntaiset mitat, 168/78 ja painoindeksin mukaan siis ylipainoinen. Rasvoja en tiedä. Ja näytän tältä - fiilis omassa kropassa hyvä niin en ala laihduttamaan.

Ei kuva mitään todista, tästäkin pitäisi ottaa ainakin se 10-15 pois että olisi hyvännäköinen eikä rasittaisi terveydenhuoltoa.

Vierailija
84/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa 20kg liikaa, lihasta tai rasvaa. Onko rasvaprosenttisi alle 10? 

No älä höpise ei todellakaan ole 20kg liikaa, muutoin olis jo liian laiha

Ai että tuohon varteen 57kg olisi liian laiha?! Ei hyvää päivää näitä kehoposiitiivisia. Normaalipaino on nykyään joku kirous? 

Voi kulta pieni, kun ihmisten kehot ovat erilaisia. Jos on 167 pitkä ja painaa 57 kiloa, niin silloin painoindeksi on 20,6. Kuulostaa todella alhaiselta kelle tahansa. Etenkin treenaavalle.

Kuules norsufantti, BMI 20,6 on täysin normaali. Nykypäivänä normaalius vaan on suurilta osin kadonnut katukuvasta.

Terveisin täysin normaalipainoinen henkilö 166/56

Vierailija
85/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut kevyempää urheilua esim pilatesta, kävelyä tai uintia tuon salitreenin sijaan? Omat mitat 168/60 ja en käy salilla mutta treenaan erilailla ja pysyn kunnossa. On tiukat vatsalihakset ja olen hoikka.

Kävelen päivittäin n. 15000 askelta, käyn uimassa ja pilateksessa viikottain. Tykkään salitreenistä ja tykkään lihaksista kropassani joten jatkan treenejäni, kiitos kuitenkin vinkistä.

Vierailija
86/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista kyllä. Oletkohan niin hyvässä kunnossa kuin ajattelet? Mulle päinvastoin lääkäri sanoi vastaavassa tilanteessa että missään tapauksessa ei tarvitse pudottaa painoa vaikka BMI on lievän ylipainon puolella.

Ja olen siis 170/73, 40-vuotias nainen.

Vierailija
87/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelen päivittäin n. 15000 askelta, käyn uimassa ja pilateksessa viikottain. Tykkään salitreenistä ja tykkään lihaksista kropassani joten jatkan treenejäni, kiitos kuitenkin vinkistä.

Mutta silti olet noissa mitoissa?

Vierailija
88/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasittaako lihasmassa elimistöä? Kyllä. Näin se vaan on. Sun mitat tietenkin ihan hyvät mutta moni kuvittelee ettei paino haittaa jos se on lihasta. Kyllä se absoluuttinen painokin rasittaa.

Olet väärässä. Jos rasvaprosentti on alhainen, niin silloin ei ole mitään merkitystä vaikka painoindeksisi olisi 30 tai ylikin.

Olet väärässä. Mieti asiaa vaikka verenpaineen kannalta niin tajuat, että jotkut sairaudet eivät katso onko ylipaino rasvaa vai lihasta.

Vierailija
89/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ip-lehdessä oli jokin aika sitten juttua juuri naisesta, joka esitti asian samalla tavalla, siis että ylipainosta puhuvan lääkärin pitäisi nostaa katse papereista. Kuitenkin kuvissa tämä paljon treenaava nainen näytti todellakin ylipainoiselta, vaikka rasvan lisäksi hänen kropassaan oli varmasti paljon lihasta. 

Vierailija
90/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja tykkään siitä mitä peilistä näen. Miltä sun kroppa sitten näyttää?

Vierailija
91/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna palaa! Näytät upealta.

Vierailija
92/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, minulla on kavereita jotka harrastavat maratoneja ja ovat aika pullukoita. Samoin aerobic-ohjaajat ovat välillä tosi paksuja. Ei se liikunta mitään kerro eikä sillä saavuta muuta kuin hyvän kunnon ja lihaksia.

Yhtäaikainen liikunta ja laihdutus ovat todella rankka ja vaikea kombo.

Luilen, että se maratonia juokseva pullukka on paljon terveempi ja paremmassa kunnossa kuin se bmi 20 nainen, joka ei liiku yhtään.

Vihaan jo terminä kehopositiivisuutta ja ylipainon ihannointia omasta lihavuustaustastani johtuen. Em nimittäin usko, että kukaan haluaa olla reilusti lihava. Kuitenkaan pelkkä paino ei kerro ihmisen terveydestä suuntaan tai toiseen jos ei ihan reippaassa ylipainossa olla.

Minä olen ollut sairaalloisen ylipainoinen, bmi 54, nyt bmi 28. En halua grammaakaan pois, mutta tarkkana saa olla, ettei paino nousekaan.

Vierailija
93/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lihavat kehopositiiviset rillipäät saapuvat kohta sankoin joukoin alapeukuttamaan donitsi toisessa kourassa 🤡

Itselläsi on kossupullo edessä, makkara ja pitsa käsissä.

Vierailija
94/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä, peilissä ja vaaassa.

Vierailija
95/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tähän aloitukseen voisi kommentoida....? Olisit puhallellut ne jauhot pois suusta ja sanonut että mulla on lihasta niin paljon, et siksi myös painoa ja vilauttanut sixpackia paidan alta.

Vierailija
96/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin näytät :D

Vierailija
97/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaa. Mä olen 170cm/82kg. Viimeisin kehonkoostumus antoi ihannepainoksi 77kg.

Muutaman kilon haluaisin pois, mutta en missään nimessä kymmentä kiloa minkä bmin mukainen normaali paino vaatisi. Olen 46v ja paremmassa kunnossa kuin suurin osa ikäisistäni.

Huimaa, olen mies ja sinua 14cm pidempi sekä saman verran painoa. Kuntosalia ja aerobista n. 10krt/vko ja minussa on n. 7kg liikaa. Voin vaan kuvitella mikä omena siellä kirjoittelee. 

Voin kuvitella myös mikä narukäsi ja rimpulapohje sinä olet. Liikunta kannattaa aloittaa jo lapsena, alle kouluikäisenä ja silloinkin liikkua suuri osa päivästä. Silloin saa vahvat jalat. Eli sinulle liian myöhäistä. 

Itse liikun 3-7 tuntia päivässä, näin tein jo lapsena.

N 100 kg/170 cm

Vierailija
98/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, minulla on kavereita jotka harrastavat maratoneja ja ovat aika pullukoita. Samoin aerobic-ohjaajat ovat välillä tosi paksuja. Ei se liikunta mitään kerro eikä sillä saavuta muuta kuin hyvän kunnon ja lihaksia.

Yhtäaikainen liikunta ja laihdutus ovat todella rankka ja vaikea kombo.

Luilen, että se maratonia juokseva pullukka on paljon terveempi ja paremmassa kunnossa kuin se bmi 20 nainen, joka ei liiku yhtään.

Vihaan jo terminä kehopositiivisuutta ja ylipainon ihannointia omasta lihavuustaustastani johtuen. Em nimittäin usko, että kukaan haluaa olla reilusti lihava. Kuitenkaan pelkkä paino ei kerro ihmisen terveydestä suuntaan tai toiseen jos ei ihan reippaassa ylipainossa olla.

Minä olen ollut sairaalloisen ylipainoinen, bmi 54, nyt bmi 28. En halua grammaakaan pois, mutta tarkkana saa olla, ettei paino nousekaan.

Kyllä lihavuus tietenkin kertoo ihmisen terveydestä jotain. Mutta niin kertoo hyvä fyysinen kuntokin. Liikunta suojaa monilta lihavuuden haitoilta, mutta ei lihavuus silti optimaalista ole, vaikka kuntoileva pullukka saattaisikin olla terveempi kuin liikkumaton ns. laihaläski. Ja sillähän on terveyden kannalta suuri ero onko painoindeksi 28 vai 38. Jälkimmäinenkään ei nykyisin ole mikään harvinaisuus. 

Vierailija
99/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin näytät :D

Haluatko jonkun toisen kuvan vai?

Vierailija
100/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä, peilissä ja vaaassa.

Hei ihan mahtavaa, tykätään molemmat itsestämme. Tsemppiä kävelylenkeille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi