167cm/77kg, treenaava nainen. Lääkäri kehoitti pudottamaan painoa
Kävin ruutiininomaisessa terveystarkastuksessa, jossa luonnollisesti katsottiin pituus ja paino. Lääkäri sitten sanoi, että painoa kannattaisi hieman pudottaa terveyden kannalta. Meni jauhot niin pahasti suuhun, etten oikeen tiennyt mitä sanoa. Olen treenannut vuosia kovaa monta kertaa viikossa, enkä ole todellakaan mikään sohvaperuna, josta ylipaino voisi johtua. Onko lääkäreillä oikeasti näin huonosti tietoa siitä, että lihasten kasvattaminen lisää myös painoa? Jäi vähän harmittamaan lääkärin kommentti. Kannattaisi lääkärien vähän tarkemmin katsoa kehoa, eikä vain lukuja.
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Eli aikamoinen tyyppi on ap. Tässä verrokiksi Marit Björgen, jota voi hyvillä mielin sanoa todella lihaksikkaaksi naiseksi. Googlen mukaan 2018 ollut 166cm ja 64kg:
https://www.shethepeople.tv/wp-content/uploads/2018/02/Marit-Bjorgen.jp…
Laitas AP kuva nykyisestä vartalosta niin ihmetellään genetiikan lahjaa Suomelle. Naista joka on 10kg painavampi kun Marit, lihaksikas ja jonka ei mielestään pidä laihduttaa.
Rasvaprosentti taitaa hyvin harvalla laihallakaan olla Maritin tasoa.
Marit Björgen on kyllä uskomattoman seksikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kovakuntoinen lyhyt mies joka on käynyt salilla n. 5 vuotta ja käyttänyt anavaria ja testoa voi olla noissa mitoissa pienillä rasvoilla.
Naisena olet noilla mitoilla liki 100% varmasti keskivartalolihava ja rasvaprosenttisi huitelee jossain 25% tienoilla. Ellet ole ihan kirjaimellisesti joku fitnessbodari joita on 0,01% naisista, ja jolla niin matalat rasvat ettei kuukautisiakaan enää tule.
Rasvaprosenttini huitelee siinä 17-19%:n paikkeilla. Siitä alemmas en päästä.
Ap
No ei kyllä huitele. Se on ihan varma asia, ellet ole kisoissa käyvä bodyhirmu. Salilla käymätön nuorehko nainen olisi sun pituisena ja tuolla rasvaprosentilla n. 60-62-kiloinen (BMI 21-22), ehkä vähän allekin. Älä unta nää, että olisit saanut kerättyä 15+ kg lihasta ilman horkkaa.
Aihe löytyy iltapäivälehdestä tänäänkin. Otit sen omanasi! Luuletko muut ei lue ilta-päivä lehtiä?
Millaisia salituloksia rekordissasi on?
Vierailija kirjoitti:
Marit Björgen on kyllä uskomattoman seksikäs.
On, Jumala maan päällä. Juuri sellainen nainen kun naisen pitääkin olla. Voisi hyvillä mielin laittaa tinderissä harratuksiin kuntosalin. Siinä jää 99% miehistäkin kakkoseksi lihaskunnossa.
Minulle on monet kerrat lääkärit huomauttaneet ylipainosta. No, viimeksi terveystarkastuksessa ei huomautettu kun ei mitattu painoa. Ymmärrän tuon huomauttamisen, kun lihavuus aiheuttaa paljon sairauksia. Mutta on merkitystä millä tavalla ja miten huomauttaa ylipainosta. Sen voi sanoa todella töksäyttävästi ja ilkeästi tai asiallisesti perustellen asiaa. Mutta mielestäni on hyvä asia lääkäri huomauttaa asiasta.
Vyötärö ja rasvaprosentti kertoo kaiken.
Mulle on suositeltu painonpudotusta paljon pienemmälläkin painoindeksillä. Astmakeuhkoja ei auta yksikään ylimääräinen mukana raahattava kilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aikamoinen tyyppi on ap. Tässä verrokiksi Marit Björgen, jota voi hyvillä mielin sanoa todella lihaksikkaaksi naiseksi. Googlen mukaan 2018 ollut 166cm ja 64kg:
https://www.shethepeople.tv/wp-content/uploads/2018/02/Marit-Bjorgen.jp…
Laitas AP kuva nykyisestä vartalosta niin ihmetellään genetiikan lahjaa Suomelle. Naista joka on 10kg painavampi kun Marit, lihaksikas ja jonka ei mielestään pidä laihduttaa.
Rasvaprosentti taitaa hyvin harvalla laihallakaan olla Maritin tasoa.
No jos ap:n rasvaprosentti on 17-19, niin ei ap:llakaan pitäisi olla kuin pari hassua kiloa enemmän rasvaa kuin Maritilla, jolla rasvat lienee tuossa jotain reilun kympin - vajaan viidentoista pintaan. Ja lihastahan ap:lla pitäisi olla kilotolkulla enemmän.
Just eilen kommentoin toiseen ketjuun ja kysyin että miten ihmeessä palstalla voi olla näin paljon lihaksikkaita naisia? Kun harvalla naisella on oikeasti paljon lihasta. Ei pari kertaa viikossa punttitreeniä takaa lihaksikasta kroppaa.
Minä olen ap:n kanssa saman mittainen mutta painan 53kg ja kehon koostumusmittauksessa tuli tulos että yläkropassa on normaalia enemmän lihasta kuin muilla . Alakroppa normaali. Rasvaprosentti 21% Nostelen painoja 4 kertaa viikossa. Jos ap:lla on vaikka 10kg enemmän lihasta kuin minulla niin otan hatun pois.
Mä oon 164cm ja painan 58kg. Ja on vähän ylimääräistäkin. Lihaskuntoa teen noin 4krt viikkoon. Lisäksi satunnaisesti tanssia, uintia, kiipeilyä, joogaa tai jotain muuta. Liikun kaikkialle kävellen tai pyörällä. Vaikea uskoa, että aloittajalla ei olisi yhtään läskiä. Aika moinen Bull Mentula saisi olla
Puhdasta trollausta nämä lihaksikkaat naiset -ketjut on. Suomessa on alle 5 naista, jotka nostavat penkistä yli 100 kg, jonka normi mies nostaa puolen vuoden treenillä. Ja nämä 100 kg:n penkkimiehet näyttää aivan peruspenteiltä, ei lihaksikkailta.
Mutta salitiinat saa jatkaa elämistä omassa harhaisessa maailmassa, ei se ole multa pois.
Vierailija kirjoitti:
Just eilen kommentoin toiseen ketjuun ja kysyin että miten ihmeessä palstalla voi olla näin paljon lihaksikkaita naisia? Kun harvalla naisella on oikeasti paljon lihasta. Ei pari kertaa viikossa punttitreeniä takaa lihaksikasta kroppaa.
Minä olen ap:n kanssa saman mittainen mutta painan 53kg ja kehon koostumusmittauksessa tuli tulos että yläkropassa on normaalia enemmän lihasta kuin muilla . Alakroppa normaali. Rasvaprosentti 21% Nostelen painoja 4 kertaa viikossa. Jos ap:lla on vaikka 10kg enemmän lihasta kuin minulla niin otan hatun pois.
Siis jotkut oikeasti pyörii täällä jatkuvasti, huh
Niin, minulla on kavereita jotka harrastavat maratoneja ja ovat aika pullukoita. Samoin aerobic-ohjaajat ovat välillä tosi paksuja. Ei se liikunta mitään kerro eikä sillä saavuta muuta kuin hyvän kunnon ja lihaksia.
Yhtäaikainen liikunta ja laihdutus ovat todella rankka ja vaikea kombo.
Jos vyötärö on 84 tai alle, et ole läski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittaako lihasmassa elimistöä? Kyllä. Näin se vaan on. Sun mitat tietenkin ihan hyvät mutta moni kuvittelee ettei paino haittaa jos se on lihasta. Kyllä se absoluuttinen painokin rasittaa.
Olet väärässä. Jos rasvaprosentti on alhainen, niin silloin ei ole mitään merkitystä vaikka painoindeksisi olisi 30 tai ylikin.
Mutta onko AP:n rasvaprosentti alhainen? Sitä ei tarina kerro. Myös aktiivisesti treenaava voi olla ylipainoinen liian rasvan vuoksi.
Älä anna painoarvoa lääkärin sanomisille.
Itsellä ihan samansuuntaiset mitat, 168/78 ja painoindeksin mukaan siis ylipainoinen. Rasvoja en tiedä. Ja näytän tältä - fiilis omassa kropassa hyvä niin en ala laihduttamaan.
https://i.postimg.cc/4xv4wgLK/5486-D5-DF-B031-4-D66-A37-C-D80682-EF11-A…
Oletko oikeasti pelkkää lihasta? Ylipainoinen olet tuon mukaan, valitan.
Noh. Tehtiinkö siellä esim verikokeita. Jotenkin en usko, jos olet terve. Vaikka onhan tuossa ylipainoa 10 kg eli ei ihan mitätön määrä.