Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

167cm/77kg, treenaava nainen. Lääkäri kehoitti pudottamaan painoa

Vierailija
15.10.2022 |

Kävin ruutiininomaisessa terveystarkastuksessa, jossa luonnollisesti katsottiin pituus ja paino. Lääkäri sitten sanoi, että painoa kannattaisi hieman pudottaa terveyden kannalta. Meni jauhot niin pahasti suuhun, etten oikeen tiennyt mitä sanoa. Olen treenannut vuosia kovaa monta kertaa viikossa, enkä ole todellakaan mikään sohvaperuna, josta ylipaino voisi johtua. Onko lääkäreillä oikeasti näin huonosti tietoa siitä, että lihasten kasvattaminen lisää myös painoa? Jäi vähän harmittamaan lääkärin kommentti. Kannattaisi lääkärien vähän tarkemmin katsoa kehoa, eikä vain lukuja.

Kommentit (287)

Vierailija
41/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella ei rasvaprosentin kuulu olla 10. Luulen, että ap näyttää hyvältä. Jos ei treenaisi, niin sopiva paino lienee ainakin 10 kiloa vähemmän, jos nyt bmi:tä ja terveyttä mietitään.

Vierailija
42/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa 20kg liikaa, lihasta tai rasvaa. Onko rasvaprosenttisi alle 10? 

No älä höpise ei todellakaan ole 20kg liikaa, muutoin olis jo liian laiha

Ai että tuohon varteen 57kg olisi liian laiha?! Ei hyvää päivää näitä kehoposiitiivisia. Normaalipaino on nykyään joku kirous? 

Voi kulta pieni, kun ihmisten kehot ovat erilaisia. Jos on 167 pitkä ja painaa 57 kiloa, niin silloin painoindeksi on 20,6. Kuulostaa todella alhaiselta kelle tahansa. Etenkin treenaavalle.

Olen eri, enkä yleensä edes alennu vastamaan noin mauttomiin kommentteihin, joissa kullitellaan aikuisia vieraita ihmisiä anonyymilla palstalla.

Mutta väite, että painoindeksi 20,6 KUULOSTAA todella alhaiselta kenelle tahansa, on suorastaan naurettava. Et näköjään tiedä aiheesta juuri mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että tuohon varteen 57kg olisi liian laiha?! Ei hyvää päivää näitä kehoposiitiivisia. Normaalipaino on nykyään joku kirous? 

Voi kulta pieni, kun ihmisten kehot ovat erilaisia. Jos on 167 pitkä ja painaa 57 kiloa, niin silloin painoindeksi on 20,6. Kuulostaa todella alhaiselta kelle tahansa. Etenkin treenaavalle.

Herranjumala ärsyttää tämä läskien vingunta täällä. "käyt salilla" ja äkkiä 20kg ylipainoa on ihan ok :D 

Vierailija
44/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole 20 kg liikaa, vain reilu 10 kg. Sit ollaan jo normipainossa.

Vierailija
45/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kuntosalilla käyminen oikeastaan tekee? Kertokaapa minulle, joka sitä ihmettelen, kun olen kuunnellut ja katsellut näitä kuntosalilla kävijöitä.

Monessa ohjelmassa ihmiset sanovat käyvänsä säännöllisesti kuntosalilla, mutta ovat selvästi ylipainoisia. Siis löysää rasvaa on rutkasti ympärillä, eikä mitään lihaksia. Tai sitten ihminen on ihan lihaksiton, anorektikon näköinen kuntosalikävijä.

Vierailija
46/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaa. Mä olen 170cm/82kg. Viimeisin kehonkoostumus antoi ihannepainoksi 77kg.

Muutaman kilon haluaisin pois, mutta en missään nimessä kymmentä kiloa minkä bmin mukainen normaali paino vaatisi. Olen 46v ja paremmassa kunnossa kuin suurin osa ikäisistäni.

Huimaa, olen mies ja sinua 14cm pidempi sekä saman verran painoa. Kuntosalia ja aerobista n. 10krt/vko ja minussa on n. 7kg liikaa. Voin vaan kuvitella mikä omena siellä kirjoittelee. 

Tissiä ja persettä lienee enemmän kuin sinulla. En ole normaalipainoinen, en mikään pallero. 13km kävin aamulla hölkkäämässä.

Vierailija
47/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must on tullu

Urheiluhullu

Vierailija
48/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salilla käyminen ei tarkoita, että olisi 10-15 kg enemmän lihasta kuin muilla saman ikäisillä ja pituisilla naisilla.

Palstan pro-ana-akkojen mielestä Sanna Marin on normaalipainoinen 😄

Foorumin kehopositiivisen mukaan kaikki normaalipainoiset ovat alipainoisia.

Vierailija
49/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

#läskivihanäkyväksi

#bodypositivity

#kehorauha

Vierailija
50/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 178cm 89kg mies ja kyllä tässä olisi puotettavaa vaikka treenaan

Muistaakseni kun oli 81kg olin noin ihanne painossa

Joten luultavasti lääkärisi on oikeassa

Olen samaa mieltä. Olen ap:n pituinen nainen ja painan 17 kg vähemmän. Vatsalihakset näkyvät ja näytän mielestäni urheilullisen solakalta. Kyllä sporttinen ihminen voi olla myös hoikka. Eivät kaikki lihakset katoa, jos hieman keventää.

Vierailija
51/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä virkaa noilla painoilla ja pituuksilla on. Peilistähän sen näkee ilman vaatteita, onko ylipainoa.

Vierailija
52/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole 20 kg liikaa, vain reilu 10 kg. Sit ollaan jo normipainossa.

Painoindeksin mukaan tuossa on 8 kg liikaa. Jos ap painaisi 69, hän olisi normaalipainossa. Matikka on vaikeaa, mutta ei sen pitäisi olla näin vaikeaa.

Vierailija
53/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää, miltä AP:n keho näyttää. Onko linkkiä suuntaa antavaan kuvaan eli joku kuva naisesta netissä, jonka keho näyttää AP:n keholta?

Vierailija
54/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on kateellisia tämä keskustelu täynnä. Ei mulla muuta. Menkää salille, niin pääsette vatsamakkaroista eroon.

Olen saman pituinen kuin ap, mutta painan 20 kg vähemmän. Kyse ei ole kateellisuudesta vaan siitä että ap on ylipainoinen.

Vierailija
55/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! 167cm ja 57kg on ihan normaalipainoinen, ei liian laiha. Itse olen samanpituinen ja 51kg. Laiha

luikku olen mutta normaalipainoinen. Jos olisin 77kg niin olisin kyllä aika muhku vaikka omaisinkin lihasta. Naisilla ei luonnostaan pysty kehittymään kovin painavat lihakset vaikka kuinka treenaisi.

Vierailija
56/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla voi olla paljon lihasta, mikä nostaa painoa. Mutta ei tuollainen paino mitenkään selity pelkillä lihaksilla tai painavilla luilla. Kyllä siinä on rutkasti rasvaakin mukana. Kannattaa kuunnellakin niitten lääkäreitten sanoja eikä vain suutahtaa loukkaantuneena. Ei se lääkäri sua laiskaksi sanonut, ap.

Vierailija
57/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalipaino se on, ei se treenaaminen ole mikään tekosyy kerryttää painoa. Siitä olen samaa mieltä, että kehot ovat erilaisia mutta kyllähän ap:lla on ylipainoa.

Vierailija
58/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vanha juttu, mutta näköjään edelleen toimii kuin häkä.

Vierailija
59/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aikamoinen tyyppi on ap. Tässä verrokiksi Marit Björgen, jota voi hyvillä mielin sanoa todella lihaksikkaaksi naiseksi. Googlen mukaan 2018 ollut 166cm ja 64kg:

https://www.shethepeople.tv/wp-content/uploads/2018/02/Marit-Bjorgen.jp…

Laitas AP kuva nykyisestä vartalosta niin ihmetellään genetiikan lahjaa Suomelle. Naista joka on 10kg painavampi kun Marit, lihaksikas ja jonka ei mielestään pidä laihduttaa. 

Vierailija
60/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli aikamoinen tyyppi on ap. Tässä verrokiksi Marit Björgen, jota voi hyvillä mielin sanoa todella lihaksikkaaksi naiseksi. Googlen mukaan 2018 ollut 166cm ja 64kg:

https://www.shethepeople.tv/wp-content/uploads/2018/02/Marit-Bjorgen.jp…

Laitas AP kuva nykyisestä vartalosta niin ihmetellään genetiikan lahjaa Suomelle. Naista joka on 10kg painavampi kun Marit, lihaksikas ja jonka ei mielestään pidä laihduttaa. 

Korjaan, 13kg painavampi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan