Alkoholi lihottaa ihan hirveästi
Minä hallitsen painoani nimenomaan alkoholin sääntelyllä. Tämä koskee siis henkilöitä jotka syövät normaalisti eikä karkkia, sipsiä ja kakkuja joka päivä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Olen vain lihonut sen jälkeen kun lopetin juomisen ja kohta vuotta mennään. Pitäisikö aloittaa taas ryyppääminen niin terveys paranisi.
Joo, muuta vaihtoehtoa ei ole. Hyvin ehtii Alkoon vielä :)
Olen viimeisen vuoden mennyt ilman alkoa ja paino on pudonnut liki 10 kiloa. En myöskään saa syötyä silloin kun juon enkä seuraavana päivänäkään, mutta jostain syystä (?) vatsa vain kasvoi. En tiedä tarpeeksi mistään ravinnonpolttomekanismeista että voisin sanoa miksi olen laihtunut, mutta niin vain on.
Oon miettinyt tätä syytä osittain painonsa kanssa kamppailevien ystävieni syyksi vrt. omiin elintapoihin.
En nyt lasiin sylje, mutta alkoholia tulee otettua yhden käden sormin vuoden aikana ja humalaan saakka näistä 1-2 kertaa vuodessa. Usein ihmetelty hoikkuuttani, vaikken ole himoliikkuja, syön tavallisesti ja herkuttelen aika lailla jotain päivittäin. Erona on ollut usein alkoholinkäyttö tai se, että liikun kuitenkin pari kolme kertaa viikossa hengästyttävästi.
Minua alkoholi ei lihota yhtään. En juo sitä. Äärettömän helppoa matematiikkaa.
En tiedä miten paljon täytyisi juoda, että lihottaa. 24 päkki olutta ei ainakaan minulla vaikuta painoon. Tiedä sitten jos joisi kaksi päkkiä viikkoon.
Olin joskus muutaman viikon juomatta kokonaan, ei pudonnutkaan paino.
Muistelen myös, että miehille suositus oli juurikin 24 olutta viikossa.
Jo koulun terveystiedontunnilla kerrottiin, että kolme keskikaljaa vastaa tukevaa ateriaa.
Huomaahan sen noista someinfluenssereistä kun skumppaa ja viinia päivittäin. Naiset turpoo ja lehdissä bodypositiiviseen tyyliin paljastaa, että paino yli 80kg 🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaksoisleuka pieneni sillä, että olin 2 viikkoa juomatta. Tulee heti takaisin jos korkkaan. Enpä taida.
Pöhöttää herkästi. Mutta silloin kun lipittelee kieltää tietysti jyrkästi näkevänsä noita muutoksia naamassaan.
Veikkaan että kokaiini on siksi niin in että halutaan näyttää sexyiltä ja freeseiltä loppuun asti. Langanlaihuuden ihailu kuuluu pakettiin. Alko nähdään vanhanaikaisena, jopa nolona.
Kyllä vuosia kestävä runsas juominen muuttaa ainakin miehen ulkonäköä ja ääntä karismaattisempaan suuntaan. Sen on saanut huomata vaikka seuraamalla näitä julkisuudessa esiintyviä punanaamaisia ja viinanpolttamalla äänellä puhuvia alkon suurkuluttajia, joihin naiset täysin lääpällään. Nähdään monesti jopa eräänlaisina seksisymboleina.
Omalla kohdallani alkoholin käytön lopettaminen lihotti. Toki alkoholi meni joskus ns. kasvoihin ja ne olivat vähän turpeammat mutta muuten olin kyllä 20kg hoikempi kun käytin kerran viikossa alkoholia.
Minä ainakin syön kolme kertaa enemmän humalassa kuin selvin päin. Krapulassa ei voi syödä eikä juoda mitään kahteen päivään.m38
Ei se olut lihota, jos ei ala mättämään pitsoja tai kebabeja siihen päälle. Kehoittaisin kuitenkin tarkistamaan omat kulutustottumukset alkoholin suhteen. Kohtuus kaikessa.
Laskin, että sain kaljasta yli 2000 kcal viikossa ekstraa ja siihen nappstelut päälle. Laskujeni mukaan minun pitäisi laihtua 1-2 kg kuukaudessa nyt kun lopetin juomisen ja napostelut.
Näin on, olen itsekin huomannut painnonousun johtuvan alkoholista. Tissuttelukin alkaa jo nostaa painoa. Lisäksi alkoholi aiheuttaa muita mielitekoja, jotka lihottavat siinä ohessa.
Minä kun ryyppään, niin paha tapa on syödä samalla, joten kyllä lihottaa. Elimistö on sekaisin. Krapula tosin voi olla fyysisesti helpompi.
Olen vain lihonut sen jälkeen kun lopetin juomisen ja kohta vuotta mennään. Pitäisikö aloittaa taas ryyppääminen niin terveys paranisi.