Alkoholi lihottaa ihan hirveästi
Minä hallitsen painoani nimenomaan alkoholin sääntelyllä. Tämä koskee siis henkilöitä jotka syövät normaalisti eikä karkkia, sipsiä ja kakkuja joka päivä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alkoholi näkyy painossa heti, mutta vielä pahemmin mm. naaman ja vatsan turvotuksena. Juon 1-2 kertaa kuukaudessa, olutta lähinnä, ja jos jonakin viikonloppuna erehtyy kahtena peräkkäisenä iltana ottamaan, pöhö alkaa laskea vasta seuraavan viikon lopussa. Ihan sama vaikka en juomiskerroilla söisi juuri mitään (olen muutenkin suht vähäruokainen), naama on hirveän näköinen, silmäpussit varsinkin.
Sitten kun vaikka 2-3 viikkoa juomatta, kasvot hoikistuvat ja kapenevat, ja vatsa melkein häviää kokonaan. Ainakin minulle alkoholi on ylivoimaisesti pahin kilojen ja nesteen kerryttäjä. M39
On se jännä kun myöntää tosiasiat niin alkaa niitä ratkaisuja löytyä. Joku toinen kalja kädessä pohtii, että vaihtaisiko margariinin vähärasvaiseen ja meetvurstin kalkkunaan, kun ei se paino meinaa oikein millään laskea :D Hörps, röyh
Kannattaa juoda vain tiukkaa viinaa, siinä on vähemmän kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nuo mehut ovat yleensä myös ns. tyhjiä kaloreita (isoja sellaisia), koska kaikki kuidut ja ravitsevat osat ovat poistuneet. Pelkkää hedelmäsokeria. Ihmiset kuvittelevat, että ne ovat terveellisiä, huihai.
Mä olen laihtunut puolessa vuodessa 20 kg enkä ole tinkinyt viininjuomisesta, ainoastaan vähentänyt syömistä.
Prioriteetit :D
Niin? Ja jollain toisella on prioriteetti että oli mikä oli, sipseistä ja suklaasta ei luovu. Mikä siitä tekee paremman.
Ei lihota jos ei ryyppää paljoa ja osaa muutenkin katsoa syömistään ja liikkumistaan.
Vierailija kirjoitti:
kaksoisleuka pieneni sillä, että olin 2 viikkoa juomatta. Tulee heti takaisin jos korkkaan. Enpä taida.
Pöhöttää herkästi. Mutta silloin kun lipittelee kieltää tietysti jyrkästi näkevänsä noita muutoksia naamassaan.
Veikkaan että kokaiini on siksi niin in että halutaan näyttää sexyiltä ja freeseiltä loppuun asti. Langanlaihuuden ihailu kuuluu pakettiin. Alko nähdään vanhanaikaisena, jopa nolona.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa juoda vain tiukkaa viinaa, siinä on vähemmän kaloreita.
Sisuskalut ei tykkää.
En ole vaan huomannut, vaikka juonut Jo monta vuotta kaljaa lähes päivittäin ja viikonloppuisin siinä rinnalla vielä laadukasta liettualaista vodkaa.
M29, 177/72
Lopetin alkoholin kokonaan 9 kk sitten. 6 kg lähtenyt painoa, vaikka syön samaan tapaan vieläkin. 88->82 kg. Mies 38v.
Lihottaa kyllä, mutta sen poisjättäminenpä ei sitten laihdutakaan. Toki se pahin punoitus pöhö häviää kasvoista mutta muuten alkoholin tuomat kilot istuu kuin p***a junttilan tuvan seinässä.
Ja mikä erikoisinta, nämä sossun rahoilla ryyppäävät alkkikset on sitten usein pelkkää luuta ja nahkaa ja housutkin roikkuu puoliperseessä vaikka viinaa menee enemmän päivässä kuin alkoholista paisuvalla parissa viikossa. Eikä nuokaan ennen sitä sillanalus-vaihetta tyystin syömättä ole vaan kummasti käyvät kebuloissa ym vetämässä mättöä koska samasta paikasta saa sitä halpaa tuoppiakin.
En ymmärrä. Tasan ei käy onnenlahjat.
Vierailija kirjoitti:
Lihottaa kyllä, mutta sen poisjättäminenpä ei sitten laihdutakaan. Toki se pahin punoitus pöhö häviää kasvoista mutta muuten alkoholin tuomat kilot istuu kuin p***a junttilan tuvan seinässä.
Ja mikä erikoisinta, nämä sossun rahoilla ryyppäävät alkkikset on sitten usein pelkkää luuta ja nahkaa ja housutkin roikkuu puoliperseessä vaikka viinaa menee enemmän päivässä kuin alkoholista paisuvalla parissa viikossa. Eikä nuokaan ennen sitä sillanalus-vaihetta tyystin syömättä ole vaan kummasti käyvät kebuloissa ym vetämässä mättöä koska samasta paikasta saa sitä halpaa tuoppiakin.
En ymmärrä. Tasan ei käy onnenlahjat.
En vältsis kuitenkaan lähtis kadehtimaan ketään sossun rahoilla ryyppäävää ruipeloalkkista missään asiassa.
Lopetin viinin litkimisen - lasillinen tai kaksi illassa - ja puolessa vuodessa paino tippui 10 kiloa ja vyötäröltä lähti myös 10 senttiä. Pidin huolen, etten korvannut viiniä karkeilla, sipseillä tms. Viikon kuluttua lopettamisesta ei enää edes tehnyt mieli sitä iltaviiniä. Voin kyllä ottaa lasin tai pari esimerkiksi pikkujouluissa tai muissa juhlissa mutta kotona en enää yksin juo.
Holi lisää ainakin itselläni napostelua.
Mä kun lopetin viinan juomisen niin paino nousi radikaalisti kun tuli syötyä enemmän. Rupesin taas juomaan niin paino putosi. Ei tarvi syödä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
En ole vaan huomannut, vaikka juonut Jo monta vuotta kaljaa lähes päivittäin ja viikonloppuisin siinä rinnalla vielä laadukasta liettualaista vodkaa.
M29, 177/72
Hienoa, voit siis jatkaa ryyppäämistä hamaan tappiin saakka hyvällä menestyksellä!
Vierailija kirjoitti:
Mä kun lopetin viinan juomisen niin paino nousi radikaalisti kun tuli syötyä enemmän. Rupesin taas juomaan niin paino putosi. Ei tarvi syödä koko ajan.
Siinä käy yleensä noin alkuraittiudesta, paino putoaa kyllä kun pysyy raittiina ja alun sijaisaddiktioilukin loppuu
Vierailija kirjoitti:
Joo, näin se on. Välillä kun on ollut alkoholipitoisempia kausia, niin aina on kiloja kertynyt reippaasti ja lähtevät sitten, kun ei juo.
Suorien alkoholikalorien kautta vaikuttaa varmasti myös siten, että nukkuu huonosti ja väsyneenä ja darrassa tulee syötyä epäterveellisesti (pizzaa, limsaa, jätskiä jne.).
Mulla päin vastoin. Laihdun aina kun juon. Kilot on tosi työlästä saada takaisin juomattomilla kausilla. Oikeat alkoholistit ovat langanlaihoja. Ei se alkoholi lihota, vaan mässäily. Jotkut pystyvät juomaan alkoholia paljon, vaikka olisivat syöneet tukevasti. Toki tällöin kiloja kertyy, kun kaloreita tulee liikaa jo syömisten takia. Itsellä jää automaattisesti syöminen normaalia vähemmälle, kun juon alkoholia.
Alkoholin aiheuttama turvotus on eri kuin lihominen. Toki alkoholi myös lihottaa, jos kalorit ylittyy toistuvasti, mutta se pöhötys on nesteturvotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Kun dokaa paljon, ei tarvitse syödäkään niin paljoa, kun alkoholista saa paljon energiaa.
Kaurapuurosta kuidut. Proteiinia saa kananmunista ja leikkeleistä. Vitamiinit vitamiinipillereistä. Loppuenergia tosiaan tulee jo alkoholista.
Mittautappa vaikka b12-ja folaattitasosi. Kun dokailee jatkuvasti ohutsuolen alkuosa ärtyy eikä vitamiinit imeydy tableteista. Moni alkoholisti ei tätä tiedä. Tietysti parempi se on purkista ottaa tuossa tilanteessa lisäravinteita, tuurilla osa voi imeytyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman verran alkoholissa on kaloreita kuin esim. maidossa, mehuissa ja smoothieissa. Eli määrä on se mikä ratkaisee. Mä en käytä kaloripitoisia juomia juurikaan, juon vettä, teetä ja kahvia ilman sokeria. Ainoat kaloripitoiset ovat viinit.
Alkoholi on ns tyhjiä kaloreita. Eri asia kuin joku mehu. Kroppa polttaa ensin alkoholin ja sitten vasta muut. Muut varastoituu rasvaksi jos kroppa ei saa poltettua.
No mikäs ongelma se on, jos juo vaan alkoholia? Ja syö sitten selvänä.
Juot kuudelta illalla pullon viiniä ja seuraavan kerran syöt mitään vasta aamupalalla? Kuulostaa terveelliseltä.
Niin? Itse teen aina näin, kun joskus harvoin alkoa käytän. Syön ennen biletystä hyvin ja seuraavaksi sitten vasta aamupäivällä.
Itselläni alkoholi näkyy painossa heti, mutta vielä pahemmin mm. naaman ja vatsan turvotuksena. Juon 1-2 kertaa kuukaudessa, olutta lähinnä, ja jos jonakin viikonloppuna erehtyy kahtena peräkkäisenä iltana ottamaan, pöhö alkaa laskea vasta seuraavan viikon lopussa. Ihan sama vaikka en juomiskerroilla söisi juuri mitään (olen muutenkin suht vähäruokainen), naama on hirveän näköinen, silmäpussit varsinkin.
Sitten kun vaikka 2-3 viikkoa juomatta, kasvot hoikistuvat ja kapenevat, ja vatsa melkein häviää kokonaan. Ainakin minulle alkoholi on ylivoimaisesti pahin kilojen ja nesteen kerryttäjä. M39