Rupea pikkuhiljaa ärsyttämään tämä eläkeläisten paapominen
Opintotukiin ja työikäisten toimeentulotukiin nämä korotukset pitäisi suunnata, eikä eläkkeisiin. Etenkin tietyn ikäluokan kohdalla. Omillaa asuvat nuoret tarvitsevat rahaa, ei eläkeläiset. Suututtaa kun meidän nuorista ei välitetä. Nykyiset eläkeläiset ovat päässeet niin helpolla työelämässä, että ihan oikeutetusti ovat pienellä eläkkeellä. Työelämä on nykyisin nii vaativaa, mitä eläkeläiset ei ymmärrä. Eläkeläisillä on rahaa nyt riittävästi.
Kommentit (123)
Jos se sinua yhtään helpottaa, niin minä jelppaan pienestä eläkkeestäni opiskelevaa lastani.
En kyllä sanoisi, että olen työelämässä päässyt helpolla. Valmistumisen jälkeen sai töitä etsiä ties mistä ja ekat yyteet oli 1991. Niitä on riittänyt. Ja osa-aikaiset määräaikaiset ja tarvittaessa töihin kutsuttavat työsuhteet.
Ne korotukset tehtiin 1.8.22 ja seuraava on tulossa 1.1.23. Älä valita. Saavat tasan saman korotuksen vuodenvaihteessa minkä työeläkeläisetkin. Työeläkeläiset saa vain korotuksensa kerta eränä.
Ap,tee itse yli 40 vuotta vanhustyötä ja tule sen jälkeen sanomaan että pääsin helpolla.
Jonain päivänä aloittaja on itse eläkeläinen. Olisipa hauska nähdä ilmeensä, kun hän sitten muistaa nuo sanansa.
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä aloittaja on itse eläkeläinen. Olisipa hauska nähdä ilmeensä, kun hän sitten muistaa nuo sanansa.
En pääse varmaan ikinä eläkkeelle. Kiitos suurten ikäluokkien.
Ap
Etpä ole valittanut niinä parinakymmenenä viime vuonna, kun palkat ym ovat nousseet enemmän kuin eläkkeet.
Kun äitini jäi eläkkeelle, eläke oli n 60 % palkasta, nyt se ei ole edes neljääkymmentä. Pärjäisitkö sinä sellaisella eläkkeellä? Ja hui, nyt se nousee prosentuaalisesti enemmän kuin palkka. Huh huh.
Viimesijainen ja väliaikaiseksi tarkoitettu tt-tuki, opintojen avuksi tarkoitettu opintotuki ja elämiseen pitkäaikaisesti tarkoitettu eläke, josta osa rahoitettu lisäksi omilla maksuilla ovat vähän eri asioita. Syystäkin ovat myös eri suuruisia.
Vierailija kirjoitti:
Du är lite sent ute. Den stora pensionsblåsningen gjordes redan för ca. 20 år sedan. Dit for ditt fyrk.
Puhu vain suomea, osaat kyllä kun hieman käytät aivojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Du är lite sent ute. Den stora pensionsblåsningen gjordes redan för ca. 20 år sedan. Dit for ditt fyrk.
Puhu vain suomea, osaat kyllä kun hieman käytät aivojasi.
Osaahan se, kun ymmärtää aloituksenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse varmaan ikinä eläkkeelle. Kiitos suurten ikäluokkien.
Ap
Suuret ikäluokat on nyt eläkkeellä ja mitä se sinua liikuttaa kun et edes halua eläkettä. Koko päivän olet täällä vaatinut leikkaamaan eläkettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Eläkejärjestelmä on vaan suurten ikäluokkien pyramidihuijaus. Nuoret vain maksaa.
Paitsi että esimerkiksi viime vuonna eläkevakuutusyhtiöiden sijoitustuotot olivat melkein viisi miljardia euroa suuremmat kuin maksetut eläkkeet.
Suurista ikäluokista puolet on jo hautausmaalla ja nyt suurin ikäluokka on -62 syntyneet, jotka ovat vielä työelämässä.
Koita nyt hakea rahoitusta itsesi ja nuorison elämään muualta kuin eläkeläisten elääkkeestä. (Voit tietysti aina vaatia puolet omien vanhempiesi eläkkeestä....)
Monesko samanlainen aloitus viikon sisällä,joko niitä 30 on tullut.
Ap:n täytyisi mennä töihin, eikä elää yhteiskunnan tuella. Eläke kertyy veronalaisesta palkasta, se ei kerry toimeentulotuesta.
Aloittajan tyhmyys on tyhmyyshorisontin rajalla ja vaihtumassa hulluudeksi. Tekisi itse töitä ja ansaitsisi elantonsa, sekä eläkkeensä, eikä etukäteen ole vaatimassa kuormasta pullaa.
Poliitikot ostaa ääniä sieltä, mistä niitä eniten saa. Kuten aina.
Monen eläke on reilusti alle tonnin.
Revi siitä, k-pää!
Vierailija kirjoitti:
On taatusti samaa mieltä edelleen! Ettehän te jätä tuleville mitään.
Ei ap, eläkeläinen 20 v päästä
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset yhteiskunnan eläteiksi muiden jatkoksi ?
Juu, se on persun logiikkaa.
Olen maisteri ja ihan hyväpalkkaisessa työssä mutta bruttopalkkani tulee tuskin ikinä ylittämään 60v eläkkeelle jääneeni isäni nettoeläkettä. Isäni ei käynyt yliopistoa
Ja sieltä tuli heti ensimmäinen mittaavan eläkeläisarmeijan jäsen. Seuraatko yhtään nykymaailmaa? Töihin ei pääse nykyisin noin vain. Teidän aikana piti marssia tehtaaseen ja kysyä hommia. Nykyisin se ei toimi niin, vaikka kuinka vänkkäisit.
N30