Jos evoluutio on totta ja ihminen kehittyi apinoista, miksi apinoita on vieläkin?
Sori en vaan usko tätä. Sille on syynsä miksi evoluution oikea nimi on evoluutioTEORIA. Yksikään ateisti ei ole kyennyt tähän kysymykseen antamaan selvää vastausta.
Kommentit (741)
Vierailija kirjoitti:
Miettikää susilapsia. Susien kasvattama lapsi ei opi puhumaan ihmisen kieltä. Miten siis apina joka ei puhu, synnytti ihmisen joka puhui? Puuttuvaa linkkiä ei ole löydetty koska sitä ei ole. Pystykävelevää apinaa ei ole löydetty. On löydetty vain ihmisen luurankoja ja apinoiden luurankoja. Evoluutioteoria perustuu kuvitelmille ja toiveajattelulle. Ihminen haluaa elää syntisen luontonsa mukaan ilman vastuuta teoistaan Jumalan, Luojansa edessä, ja toivoo ettei saa rangaistusta synneistään vaan lakkaa olemasta kun kuolee.
Ei apina olekaan synnyttänyt ihmistä. Et ymmärrä vaikka on moneen kertaan selitetty. Ihmisen puhe kehittyi, koska evoluution myötä ihmiselle kehittyi kieliluu, joka on ainoa muihin luihin kiinnittymätön luu. Apinoilla ei sellaista luuta ole.
Mahtavaa kirjoitti:
ihmisellä ja apinalla on sama kantaisä joista ihmisen sukupuu kehitty eteenpäin
enemmän mitä apinan..
Ei ihmiset ole kehittyneet mitenkään "enemmän" kuin muut apinat. Erilaisiksi vaan. Me ollaan yksi tällä hetkellä olemassa olevista apinalajeista.
Ihmisellä ja apinalla oli sama KANTAISÄ!
Näin minulle opetettiin koulussa 1960-
luvulla.
Vierailija kirjoitti:
luvulla.
Etkö ole asioita opiskellut 1960 jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luvulla.Etkö ole asioita opiskellut 1960 jälkeen?
No tuo tieto ei ole muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luvulla.
No tuo tieto ei ole muuttunut.
Miten niin ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei ole kehittyneet apinoista. Ihmisapinalla on ihan oma evoluutionsa.
Kovasti odotellaan hetkeä kun korkeasaaren apinat muuttuvat ihmisiksi.
Kukaan ei vielä tiedä hetkeä koska tämä kehitys tapahtuu.
Toistaiseksi apinat jotka on syntyneet eivät ole muistuttaneet ihmistä eivätkä ole puhuneet siitä, vielä.
Ymmärryskyvyssäsi lienee jotain häikkää. Moneen kertaan on selitetty, että ihminen ei ole kehittynyt apinasta. Kantamuoto on sama, mutta kehityslinjat ovat eriytyneet. Onko tämä tosissaan näin ylivoimaista ymmärtää.
On se.
Kun ongelmana on tässä, että luomisuskovainen ei halua tutkia asiaa aidosti. On trolleja jotka vain aiheuttavat meteliä, mutta voi olla että joukossa on ihan vakaasti luomisuskovainen ihminenkin.
Ja tässä on se ongelma. Uskova ei kuuntele uskonsa kanssa ristiriidassa olevia argumentteja. Luomisuskovainen ei lue itse mitään, vain jankuttamista että "apina ei ole nyt muuttunut ihmiseksi, evoluutio ei toimi"
Kysymys Korkeasaaren apinoiden muuttumista seuraavalle: oletko tutkinut sitä miten villit ketut domestikoituvat turkistarhoissa, ja mitä muutoksia on havaittu muutamien sukupolvien aikana?
Lue esim tämä juttu, on ihan todennetuinta mahdollista tietoa joka perustuu havaintoihin ja mitattavissa oleviin tosiasioihin:
https://sitn.hms.harvard.edu/flash/2019/foxy-behavior-russian-fox-farm-…
Ihminen on yksi nykyisistä apinalajeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luvulla.
Mistä lähteistä itse olet perehtynyt evoluution toimintaan?
Miten tällä palstalla kysely tai todisteiden perääminen vaikuttaa evoluutiotutkimukseen mitenkään, saat parempia vastauksia vaikka avoimen yliopiston kurssimateriaalista. Mitä oikeastaan haluat tietää, ja oletko ajatellut että mistä saisit kysymyksiisi vastaukset?
Sellainen väite että "en usko että noin voisi tapahtua" ei todista mitään. Jos näin ajattelet, niin sitten oma velvollisuutesi on perehtyä aiheeseen lisää. Mutta uskomuksilla ei todista mitään, pitää löytää tosiasiat joiden varassa voidaan tehdä päätelmiä. Ja kaikki nämä syyt pitää olla läpinäkyviä ja alttiita kritiikille.
Tällä tavoin evoluutioteoria, kuten painovoimateoriakin tai teoria sähkömagneettisesta säteilystä on rakennettu. Ne selittävät maailman parhaimmalla mahdollisella tavalla. Uutta tietoa tulee, mutta olisi erittäin poikkeuksellista löytää esim näistä kolmesta jotain sellaista joka esimerkiksi muuttaisi perustan täysin. Mutta jos sulla on hyvät argumentit jolla näytät aukottomasti että painovoimaa ei ole tai se toimii erilailla kuin nykyhetken paras tietämys sanoo, niin toki. Ehdota jotain parempaa joka selittää havainnot paremmin.
Kyllä ainakaan hallituspuolueissa ei ole laskeuduttu puusta alas.
Monien on vaikea tajuta kuinka hidasta evoluutio on. Se ei ihan yhtäkkiä tapahdu. Apinat ja ihmiset on kaksi eri lajia. Ihmiset ei ole apinoita. Kehityimme pienestä kädellisestä nisäkkäästä. Siihen aikaan kun dinosaurukset kuolivat ja nisäkkäät alkoivat tulla maapallolle.
Koska jotkut ihmiset kehittyi apinoista myöhemmin kuin toiset
Vierailija kirjoitti:
Monien on vaikea tajuta kuinka hidasta evoluutio on. Se ei ihan yhtäkkiä tapahdu. Apinat ja ihmiset on kaksi eri lajia. Ihmiset ei ole apinoita. Kehityimme pienestä kädellisestä nisäkkäästä. Siihen aikaan kun dinosaurukset kuolivat ja nisäkkäät alkoivat tulla maapallolle.
No "apinat" ei oo mikään yksi laji. Apinoita on vaikka kuinka monta eri lajia, ja ihminen on yksi näistä apinalajeista. Eikä ihmisten esi-isä alkaneet kehittyä erillisenä linjana vuosimiljooniin dinosaurusten tuhon jälkeen, vaan ne sen ajan nisäkkäiden esi-isät on ihan kaikkien nisäkkäiden yhteisiä esi-isiä.
Lapsena kun minulle selitettiin evoluutio, ajattelin että voisi käydä niin että Korkeasaaren apinat muuttuisivat ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena kun minulle selitettiin evoluutio, ajattelin että voisi käydä niin että Korkeasaaren apinat muuttuisivat ihmisiksi.
Sitä ei ole sitten varmaan oltu osattu selittää mitenkään hirveän hyvin.
Jotta ne voisivat tehdä kreationistisia avauksia keskustelupalstoille.
Koeta tajuta, että se on lajin sisäistä muuntelua eikä jalostus rotua paranna, huonontaa vaan. Ja susi on hyvin lähellä ns tavallista koiraa. Ja jos olet siitä eri mieltä, niin antaa olla. Sinun pitää saada uskoa evoluutioon, ettei tule pololle paha mieli.
Harmittaako, kun sinulla on oppimaton vaimo (ja harmittaako, että vaimosi on suurempi auktoriteetti kuin sinä lapsellesi)?