Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehelle naisen koulutus tai ammatti ei ole tärkeää?

Vierailija
13.10.2022 |

Kyllähän se paljon perhe-elämäänkin vaikuttaa.

Kommentit (761)

Vierailija
201/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies ja fiksu nainen yhteen sopii. 

Sääli että niin kovin harva nainen on fiksu, ei riitä kaikille fiksuille miehille.

Vierailija
202/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies ei luontaisesti pidä naisen statusta tärkeänä kriteerinä. Siinä valitaan synnyttäjää, eikä johtajaa. Nainen taas on hakenut alkuhämäristä lähtien elättäjää ja turvaa lapsilleen ja itselleen.

Pelkäsin jo, että ketju täyttyy korkeasti koulutettujen soijamiesten kommenteista, mutta onneksi olin väärässä.

Upea kiteytys. Olen itse korkeasti koulutettu, mutta en voi sietää varsinkaan humanistisen tai yhteiskuntatieteellisen koulutuksen saaneita naisia. Miksi? Koska he ovat niin käsittämättömän pihalla maailman menosta. Lisäksi, monilla koulutetuilla ihmisillä on käytännön ote hukassa.

Tarvitsen naiselta perinteisiä asioita, ei voisi vähempää kiinnostaa mikä auto hänellä on, onko omistusasunto tai onko hän mielestään tärkeässä projektityössä.

Ei, haluan että nainen tulee toimeen lasten ja eläinten kanssa, omaa empatiaa, osaa tehdä ruokaa, nauttii laittaa kotipesää, höpsöttelee tyttökavereidensa kanssa, on sen verran vahva ja ylpeä naiseudestaan ettei tarvitse olla feministi...

Tykkäsin kommentistasi. En sen sisällön vuoksi vaan siksi, että puhuit vain itsestäsi. Lisää tällaista keskustelua. Sinä ja minä emme varmaan koskaan ystävystyisi, vaikka tutustuisimme jossain toisiimme, arvomaailmamme ovat aivan liian kaukana toisistaan, mutta keskustelutyylisi on paljon mielekkäämpi kuin jankuttajilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan naisen kouutus ja ammatti merkitsevät miehille yllättävän paljon. Lähinnä siihen suuntaa että toivotaan ettei olisi ammatillisia ambitioita. 

Toi on kyllä totta, koska naisen ambitio syntyy vain siten, että lapsena on jatkuvasti toitotettu "sinun pitää kilpailla miehiä vastaan. Se elämäsi tärkein tehtävä". Valitettavasti vain naisen ambitio aina pois naisellisuudesta. Ei haittaisi jos nainen olisi samaan aikaan naisellinen ja kunnianhimoinen, mutta se on mahdotonta.

Voin selventää, ettei kasvatukseeni ole sisältynyt tuota kilpaile miesten kanssa asennetta tai ylipäänsä kenenkään kanssa kilpailemista, joten metsään menit. 

Vierailija
204/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee pikkuisen ikää, niin miksi muuttaisin miehen kanssa, jolla on hieno omistusasunto samaan asuntoon, kun se menee perinnöksi hänen lapsilleen. Olisin pelkkä ilmaissiivooja. Mielummin asun vuokralla, kun teen keiton niin se riittää 4 päiväksi ja voin tehdä käsitöitä, katsoa telkkaria ja levätä. Ei se seksi nyt niin ihmeellistä ole.

20-vuotiaana parisuhde vielä kiinnostaa, mutta kun ikää alkaa tulla 40 niin ei kiinnosta enää minkäänlainen ilmaistyö vapaa-ajalla.

Seurustella voisi, mutta ei muuttaa miehen kanssa samaan asuntoon enää.

Ei huolta, miehet ajattelevat samoin kaltaisestasi kaskelotista.

Miehet haluavat seurustella kaskelottien kanssa? Miksi ihmeessä, jos heitä ei naisen ulkonäkö viehätä?

Myönnän olleeni epätarkka väitteessäni tuolta osin. Tarkoitin lähinnä tuota halveksuntaa joka viestistä paistaa läpi. Ulístaan ilmaistyöstä mutta huolitaan ilmaiset ravintolaillat (mies maksaa treffit)

Jos, siis jos, mies maksaa treffit, niin ne ei todellakaan oikeuta saamaan ilmaiseksi vuosikausien, jopa vuosikymmenten, ilmaiset kodinhoitopalvelut. Ihan hullua kuvitella noin.

Vierailija
205/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pelkkä amis, niin voitte vain arvata, että kelpaanko naisille. Siihen kun laitetaan päälle työttömyys, niin suominaista ei kiinnosta.

Itselleni on ihan sama onko nainen ilman koulutusta, amis tai korkeasti koulutettu snobi. Jälkimmäiselle olen kuin ilmaa.

Vierailija
206/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksella itsessään ei ole merkitystä miehille. Naisille on.

Kun puhutaan yhteensopivuudesta ja muusta, puhutaan todennäköisyyksistä mistä ryhmästä todennäköisemmin löytyy kumppani.

Eikä ole suoraan niin että koulutettu ja menestyvä uramies haluaa samanlaisen kumppanin. Eihän moni naisellinen kodin hengetärkään halua, vaan he haluavat vastakohtansa (eli sen saman koulutetun ja menestyvän uramiehen, joita ei sitten riitäkään kaikille).

Monet tuon tyyppiset miehet haluavat kotona ottaa rennosti ja kokea naisen feminiinisen energian. Kun taas uranaiset haluaisivat olla "tiimi" ja papattaa työkuvioista tauotta corporate BS-termejä käyttäen kotonakin.

Minulla on tuolla olohuoneessa mies, jolle koulutuksellani, ammatillani ja elintasollani oli merkitystä, joten voisitko lakata yleistämästä? En ole yliopistosta valmistuttuani ollut kertaakaan seurustelusuhteessa, jossa niillä ei olisi ollut merkitystä.

Miksi et pysty kommunikoimaan minä-muodossa, kertomaan, että sinulle naisen koulutuksella ja ammatilla ei ole merkitystä?

Sinut valittiin siis suhteeseen ammatin ja koulutuksen takia.

Jos nainen on kaunis niin noilla ei ole niin väliä.

"Valittiin suhteeseen" kertoo minulle riittävästi sinun ymmärryksestäsi siitä, kuinka parisuhteet alkavat. En usko, että pystymme keskustelemaan samalla tasolla vaikka käyttäisimme siihen jäljellä olevan palsta-ajan.

Vierailija
207/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ois? Ei se koulutus ihmistä niin paljon määrittele. Tärkeintä, että nainen on nätti ja mukava.

Vierailija
208/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan naisen kouutus ja ammatti merkitsevät miehille yllättävän paljon. Lähinnä siihen suuntaa että toivotaan ettei olisi ammatillisia ambitioita. 

Toi on kyllä totta, koska naisen ambitio syntyy vain siten, että lapsena on jatkuvasti toitotettu "sinun pitää kilpailla miehiä vastaan. Se elämäsi tärkein tehtävä". Valitettavasti vain naisen ambitio aina pois naisellisuudesta. Ei haittaisi jos nainen olisi samaan aikaan naisellinen ja kunnianhimoinen, mutta se on mahdotonta.

Voin selventää, ettei kasvatukseeni ole sisältynyt tuota kilpaile miesten kanssa asennetta tai ylipäänsä kenenkään kanssa kilpailemista, joten metsään menit. 

Minun äiti oli vajaat kymmenen vuotta tulottomana kotiäitinä. Niin pitkälle kuin jaksan muistaa, äiti jankutti minulle, että hanki koulutus, ammatti ja omat tulot, niin et ole yhdestäkään miehestä riippuvainen. Hyvä ohje.

Vierailija
209/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä koulutuksella merkitystä on. Miehet pitävät erityisen paljon naisvaltaisille aloille suuntautuneista naisista. Mutta jos opiskelee mitä hyvänsä tekniikkaa, niin hyvin harva mies uskaltaa edes tutustua.

Vierailija
210/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alastomissa selviytyvissä oli aasialainen nainen, joka sanoi vanhempien asettavan kovaa painetta tytöille menestymiseen työelämässä aasialaisperheissä. Sen takia Etelä-Koreassa naisten lapsiluku on vain 0,84 (helppo laskea 1+1).

Vierailija
211/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunarimiehille on tärkeää, ettei nainen ole koulutettu, koska käy miehisen itsetunnon päälle.

Eikös se ollutkaan niin että nainen haluaa fiksua juttuseuraa?

Taitaa tärkeintä olla (duunari)miesten solvaaminen.

Mä oon havahtunu siihen kuinka voimakas kysyntä submissiivisuuteen kannustavilla deittailu kirjoilla oikeasti on. Lukijoissa näkyy eri tuloluokista olevia miehiä SEKÄ naisia.

50 shades of grey oli iso hitti(leffa) ja varsinkin naisten keskuudessa ympäri maailmaa. juoni on että nuori nainen ajautuu seksisuhteeseen vanhemman miehen kanssa...täh..

Vierailija
212/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä koulutuksella merkitystä on. Miehet pitävät erityisen paljon naisvaltaisille aloille suuntautuneista naisista. Mutta jos opiskelee mitä hyvänsä tekniikkaa, niin hyvin harva mies uskaltaa edes tutustua.

En usko, miehet eivät tykkää naisista, jotka ovat kovia vaatimaan sitä ja tätä esim. ulkomaanmatkoja, tietyn tasoista asuntoa. Suhde on loppu heti, jos ei noita tule.

Ensi talvi on vaikea, kun ihmisiä irtisanotaan.

Vierailija
213/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunarimiehille on tärkeää, ettei nainen ole koulutettu, koska käy miehisen itsetunnon päälle.

Mä oon havahtunu siihen kuinka voimakas kysyntä submissiivisuuteen kannustavilla deittailu kirjoilla oikeasti on. Lukijoissa näkyy eri tuloluokista olevia miehiä SEKÄ naisia.

50 shades of grey oli iso hitti(leffa) ja varsinkin naisten keskuudessa ympäri maailmaa. juoni on että nuori nainen ajautuu seksisuhteeseen vanhemman miehen kanssa...täh..

Saattoi olla. En henkilökohtaisesti tiedä yhdenkään ystäväni katsoneen sitä. En siis väitä, ettei kukaan olisi katsonut, totean vain, että kukaan ei ole kertonut katsoneensa sitä/kehunut/kehottanut muita katsomaan.

Itse mietin aikoinani Lontoon lentokentällä, ostaisinko kyseisen kirjan, kun sitä niin paljon hypetettiin. En ostanut. En liioin ole katsonut elokuvaa.

Vierailija
214/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies ei luontaisesti pidä naisen statusta tärkeänä kriteerinä. Siinä valitaan synnyttäjää, eikä johtajaa. Nainen taas on hakenut alkuhämäristä lähtien elättäjää ja turvaa lapsilleen ja itselleen.

Tää on kyllä niin evoluutiopsykologiaa että huh huh :D

Kyllä samat biologiat vaikuttaa edelleen, vain toisella tapaa.  Ennen ei naisilla ollut sanottavammin koulutusta eikä se seksiin eikä kotityöhön vaikuttanut.  Nainen oli se oheishenkilö ja naisen status olikin miehen statuksesta riippuvainen. Nyt kilpailu on laajentunut perheoloihin, ja vaatimukset henkilökohtaistakin elämää kohtaan kasvaneet molemmilla sukupuolilla.  Sama koulutus, samat arvot jne. 

Jos kuvittelet, että ihmiskunnan historia (ja biologia) käsittää vain viimeiset 100-200 vuotta, olet aika hukassa. Ei miehilläkään ole ollut koulutusta suurimman osan ihmisen historiasta, eli biologialla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.

Minkä kanssa sitten on tekemistä sillä että naiset ovat olleet sukupuolena alakynnessä ihan kaikessa?  Emansipaatio on melko uusi ilmiö ja muiden vallankumousten innoittamaa.  Vieläkin naiset varovasti kyselee eri tavoin miten voisi miellyttää sopivalla tavalla ja mitä saa tehdä ja mitä pitää jättää tekemättä.  On monta naista joita koopäiset miehet pompottaa mielensä mukaan. Ei naisilla ole luonnostaan sitä testodraivia kuin miehillä.  Se pitää omaksua koulutuksen hyötynä. 

Sen kanssa on tekemistä että naiset ovat usein pienikokoisempia ja fyysisesti heikompia kuin miehensä. Voi olla hengen ja terveyden kannalta väliä vähän tarkkailla mitä saa tehdä ja mitä pitää jättää tekemättä. Naisten pitää aina arvioida, onko pompottava koopäinen mies myös vaarallinen. Ei aina ole, mutta välillä on. Siksi naiset ovat väestötasolla alakynnessä ja joutuvat arvioimaan pompottamisen määrää. Yksilötasolla voi tietysti välillä olla toisinkin.

Vierailija
215/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä elokuvan kakkososassa vietettiin sen vanhemman miehen synttäreitä. Mies täytti huikeat 27 vuotta.

Vierailija
216/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se merkitsee. Huippumiehet tarvitsee ja haluaa rinnalleen huippunaisen. Kaikille menestyvillekkään miehille ei riitä niitä korkeasti koulutettuja ja sivistyneitä, hyvässä virassa olevia kaunottaria, jotka ovat taiteellisesti lahjakkaita ja osaavat ranskaa. Antti Kaikkosella ja Mika Aaltolalla kävi mäihä.

Vierailija
217/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattoi olla. En henkilökohtaisesti tiedä yhdenkään ystäväni katsoneen sitä. En siis väitä, ettei kukaan olisi katsonut, totean vain, että kukaan ei ole kertonut katsoneensa sitä/kehunut/kehottanut muita katsomaan.

Itse mietin aikoinani Lontoon lentokentällä, ostaisinko kyseisen kirjan, kun sitä niin paljon hypetettiin. En ostanut. En liioin ole katsonut elokuvaa.

leffalla oli kova lippumenekit jenkkilän raamattuvyöhykkeellä olevissa osavaltioissa. kaikki konservatiivisen perheitten äidit jotka elää niin säädyllistä elämää, niin kävivät kattomassa kun fantasioivat että Peto tulee ja ottaa vaan...

Vierailija
218/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, toisille parisuhteessa merkitsee pelkkä omaisuus, toiset ovat tyytyväisiä, rakastuneita ja onnellisia vuokra-asunnossa.

Vierailija
219/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies ei etsi itselleen elättäjää.

Tässäkin ketjussa moni mies etsii ilmaista kodinhoitajaa.

Naisen kanssa asuvat miehet käyttävät kotitöihin enemmän aikaa kuin yksin asuvat miehet, joten tuossa väitteessäsi ei ole mitään järkeä. 

Vierailija
220/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies ei etsi itselleen elättäjää.

Tässäkin ketjussa moni mies etsii ilmaista kodinhoitajaa.

Naisen kanssa asuvat miehet käyttävät kotitöihin enemmän aikaa kuin yksin asuvat miehet, joten tuossa väitteessäsi ei ole mitään järkeä. 

Lue tämä ketju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi