Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten sometilit täynnä kuvia omasta naamataulusta

Vierailija
12.10.2022 |

Naamalla eri ilmeitä, joskus kuvaan lisätty teksti "Ilmeeni kun poikaystäväni unohtaa syntymäpäiväni" tms. Vuosikausia samaa naamataulua ja minä minä minä minä minä.. Sitten on nämä tik tokit jne joissa taas oma naamataulu ja lisää minäminätilityksiä: "Mitä pitäisi tehdä kun et tiedä miksi haluat isona?" "Haluaisin matkustaa mutta ei ole rahaa", "Kaiken kokoiset vartalot on kauniita, Be proud of you body!" tms. Minä minä minä minä minä

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mäkin oon ihmetellyt. Kerrotaan omia kuulumisia melkein päivittäin ja sitten siinä on se samanlaisella ilmeellä otettu täysin identtinen kuva omasta naamasta. Eikö se tylsistytä? No, onneksi ei tarvitse kaikkea ymmärtääkään.

Totta. Oma naama ja sama ilme

Vierailija
22/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te seuraatte somessa näitä naaman/takapuolen esittelijöitä? Somessa on paljon muutakin ja jokainen voi valita mitä sieltä seuraa. 

En ole koskaan käsittänyt tätä ihmisten tapaa vartavasten etsiä somesta sellaista seurattavaa, joka ärsyttää itseään.

Juuri näin.

Minä käytän Facebookia kiinnostavien ryhmien seuraamiseen sen vuoksi, että enää ei ole olemassa erikoistuneita lehtiä tai vanhanaikaisia nettiryhmiä. En koskaan peukuta tai kirjoita mitään. Minulla on kymmenisen "kaveria", joiden profiileja en seuraile. Omalla seinälläni ei ole mitään, ja profiilikuvani tuskin muistuttaa ihmistä.

Muilla somekanavilla seuraan kahta nuorta sukulaistani. Ja ihmettelen sitä, miksi he haluavat näyttää itsestään maailmalle kaiken sen, minkä näyttävät.

Sosiaalinen media on kuin mikä tahansa väline, kapine tai työkalu: ei vasarallakaan tarvitse hakata ihan kaikkea, mikä eteen tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siellä perse myös edustettuna.

Ken on maassa kaikkein kaunein..

Perse on selkäpuolen kasvot. On kohteliasta katsoa kasvoihin toista, hoitaa asiat kasvotusten.

Vierailija
24/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tutun instagram feedi on monen vuoden aikana täyttynyt pelkästään omasta naamasta ja peilin kautta otetuista kuvista. Hän ei ota siis edes mitään inspiroivia asukuvia, vaan yleensä verkkarit/farkut ja napapaita. Joka naama kuvassa täysin sama ilme, monissa käytetty silmiä räikeästi suurentavaa filtteriä ja kuvateksteinä jonkun biisin lyriikat. Ja ikää hällä on jo 24, eli mistään teinin huomionhakuisuudesta ei ole kyse. En vain ymmärrä ja kohteliaisuudesta "pakko" seurata.

Vierailija
25/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin ig tilini, kun meni liikaa aikaa vieraiden ihmisten omakuvien ja itsestä kuvaamiensa videoiden tuijottamiseen. Oli yllättävän kivutonta, en ole kaivannut instaan takaisin. Tiktokissakaan en ole.

Bonuksena vältän kaikki oudot somekohut, kun joku julkkis ei ole "tykännyt" jostain asiasta tai vaihtoehtoisesti on jättänyt "jäätävän kuitin" johonkin keskusteluketjuun.Tai joku paksu bodypositive nobody on julkaissut "rohkean kuvan" itsestään alasti pyllybikineissä. En koe menettäväni mitään. En halua olla yleisönä kaiken aikaa kaikille.

Vierailija
26/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisinta on yli viisikymppiset myyntimiehet, jotka haluavat ehdoin tahdoin olla *ajassa mukana* - joko ymmärtämättä tai miettimättä hetkeäkään tämän käytöksen syvällisempää merkitystä. Sekoitetaan omaan persoonaan duunit ja ns menestys, lykätään se faceen ja pahimmillaan johonkin tiktokiin. Lopputulos on narsistisen säälittävä ja surkuhupaisa.

Vierailija
27/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä (ei kuvat, vaan ilmentymä) on suurin syy miksi maailma on tässä jamassa nyt.

Vierailija
28/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä sometilejä pitää seurata, koska...?

Vierailija
29/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa toivon, että Venäjä iskee kovaa infraan. Loppuu posetus kerralla lännessä.

Vierailija
30/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tästä on tullut muka jotenkin hyväksyttävää - kröhöm -eräänkin tämän valtion korkeimman virkamiehen toimesta.

Vierailija
31/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun tästä on tullut muka jotenkin hyväksyttävää - kröhöm -eräänkin tämän valtion korkeimman virkamiehen toimesta.

Sepä se.

Vierailija
32/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn yrittää olla joku paremman väen some, mutta nykyään aivan yhtä kuraa kun mikä tahansa muu somemedia. Pärstäkuvat pyörii sielläkin, ja ollaan niin fiksua asiantuntijaa, mutta samalla kalastellaan epätoivoisesti tykkäyksiä ja supporttia.

Pyllyherutuksen vastine linkkarissa on pitkä humblebrag kirjoitus, missä omakehu haisee.

Vierailija
33/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LinkedIn yrittää olla joku paremman väen some, mutta nykyään aivan yhtä kuraa kun mikä tahansa muu somemedia. Pärstäkuvat pyörii sielläkin, ja ollaan niin fiksua asiantuntijaa, mutta samalla kalastellaan epätoivoisesti tykkäyksiä ja supporttia.

Pyllyherutuksen vastine linkkarissa on pitkä humblebrag kirjoitus, missä omakehu haisee.

Linkkarissa ikääntyneet wannabe-uusi urat pitävät jopa päiväkirjaa 😳 Juuri viime viikolla lueskelin tällaisen lähes viisikymppisen äijän uudesta elämästä. Ohessa tietysti selfieitä kävelyllä ja pyöräilemässä 😅

Vierailija
34/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minuakin ihmetyttää. Se oma naama jaksaa kiinnostaa vuositolkulla ja kehdataan jakaa kaikkien katsottavaksi näitä (noloja) naamakuvia.

Onneksi minun pikku kaverilistaltani facesta ei löydy yhtään tämmöistä naamanpalvojaa, muissa somepuljuissa en edes ole.

Mutta tuttu ilmiöhän toi on.

Itse en ikipäivänä kehtais laitella naamastani joka pv kuvia nettiin typerien saatesanojen kera. En ikinä. Mulla ei ole naamakuvaa edes profiilissa.

Kyllähän minäkin saisin erilaisilla filttereillä naamastani vaikka kuinka "kuuman" kuten kuka tahansa, mutta en kuunaan kehtaisi sellasia esille laittaa, on niin kaukana todellisuudesta.

Vierailija
35/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi edes erilaiselta niissä kuvissa.

No niinpä. Tämän ihmisen kasvoilla on aina sama ilme.

https://www.instagram.com/suklaasuukkoja/?hl=fi

Mikä saa ihmisen jakamaan toisen henkilön instaprofiilin anonyymillä nettipalstalla? Kertoo sinusta ja yläpeukuttajisa kyllä enemmän, kuin selfien postaajasta. Inhottavaa pahantahtoisuutta!

Vierailija
36/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti olis hienoa kun maailma lopettais tämmöisen sosiaalisen netin kokonaan.

"kehityksen" olisi pitänyt pysähtyä 80-90-luvulle, ehkä aiemmaksikin. Kaikki sen jälkeinen "kehittyminen" on ollut varsinkin teknologiassa pelkästään kuopan kaivamista.

Vierailija
37/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon myös sellainen asia, että kaikki eivät halua jakaa kuvia elämästään ja mielenkiinnonkohteistaan puolitutuille, eivätkä tutuillekaan. Naamakuvien lisääminen on persoonattomampaa kuin esim oman kodin sisustuksen, tyylin, ruokien, lasten vapaa-ajan ja mielenkiinnonkohteiden kuvaus. Naamakuvat eivät kerro mitään postaajastaan tai elämästään. Siksi niitä on helppo postata.

Vierailija
38/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ihmetyttää miksi tämä ilmiö niin kovasti joitain ihmisiä vihastuttaa? Mikä syy siellä taustalla on, että toisen ihmisen naamakuva saa aikaan vihantunnetta? Ehkä kannattaisi pysähtyä tutkimaan sitä.

Vierailija
39/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa huomioon myös sellainen asia, että kaikki eivät halua jakaa kuvia elämästään ja mielenkiinnonkohteistaan puolitutuille, eivätkä tutuillekaan. Naamakuvien lisääminen on persoonattomampaa kuin esim oman kodin sisustuksen, tyylin, ruokien, lasten vapaa-ajan ja mielenkiinnonkohteiden kuvaus. Naamakuvat eivät kerro mitään postaajastaan tai elämästään. Siksi niitä on helppo postata.

Mutta silti on tarve postata edes niitä naamakuvia? 🤔

Vierailija
40/66 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ihmetyttää miksi tämä ilmiö niin kovasti joitain ihmisiä vihastuttaa? Mikä syy siellä taustalla on, että toisen ihmisen naamakuva saa aikaan vihantunnetta? Ehkä kannattaisi pysähtyä tutkimaan sitä.

Ei se ole vihaa, se on tympääntymistä narsismiin ja loputtomaan egoismiin/pinnalliseen minäminä-kulttuuriin. On aikakin vastakulttuurille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä