Ihmisten sometilit täynnä kuvia omasta naamataulusta
Naamalla eri ilmeitä, joskus kuvaan lisätty teksti "Ilmeeni kun poikaystäväni unohtaa syntymäpäiväni" tms. Vuosikausia samaa naamataulua ja minä minä minä minä minä.. Sitten on nämä tik tokit jne joissa taas oma naamataulu ja lisää minäminätilityksiä: "Mitä pitäisi tehdä kun et tiedä miksi haluat isona?" "Haluaisin matkustaa mutta ei ole rahaa", "Kaiken kokoiset vartalot on kauniita, Be proud of you body!" tms. Minä minä minä minä minä
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Facebook on kirjaimellisesti 'naamakirja', joten mitä muuta somelta voisi odottaa.
Ei se nimi kyllä siitä tule. Jotkut näkyy todella kuvittelevan että siellä on pakko tunkea nsamakuva ainakin profiiliin, ei ole.. Se nimi tukee siitä kun se zuckenberg loi sen ensin opiskelijoiden väliseksi, amerikassa niillä on semmonen oikea naamakirja, niin tämä päätti luoda nettiin semmosen.. Mutta tarkoitus tuskin oli että esitelkään naamoja, vaan se, että voidaan kokoontua eri ryhmissä jne.
Ryhmien takia minäkin facessa olen, ei mua kenenkään tuttujen tai puolituttujen päivitykset tai naamat kiinnosta, ryhmissä en tunbe ketään ja on aivan sama mitä siinä pallukassa nimen vieressä on, onko epäselvä naamakuva vai sarjakuvahahmo vai naisema, ei kiinnosta. Jotkut kyllä ryhmissä alkavat hyökkiä kimppuun, jos mun mielipide ei miellytä ja minulla ei ole naamakuvaa, ilmeisesti haluaisivat alkaa haukkua naamaani, ja ärsyttää kun eivät voi sitä tehdä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa huomioon myös sellainen asia, että kaikki eivät halua jakaa kuvia elämästään ja mielenkiinnonkohteistaan puolitutuille, eivätkä tutuillekaan. Naamakuvien lisääminen on persoonattomampaa kuin esim oman kodin sisustuksen, tyylin, ruokien, lasten vapaa-ajan ja mielenkiinnonkohteiden kuvaus. Naamakuvat eivät kerro mitään postaajastaan tai elämästään. Siksi niitä on helppo postata.
Ihan vinkiksi, ei ole pakko tehdä kumpaakaan. Ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ihmetyttää miksi tämä ilmiö niin kovasti joitain ihmisiä vihastuttaa? Mikä syy siellä taustalla on, että toisen ihmisen naamakuva saa aikaan vihantunnetta? Ehkä kannattaisi pysähtyä tutkimaan sitä.
Tyhmyys nyt vaan yleensä tuppaa ärsyttämään toisia ihmisiä. Asiat joissa ei ole päätä eikä häntää.
Varsinkin kun ne toistuvat saman ihmisen toimesta kerta toisensa jälkeen.
Se on hyvä merkki että vielä joku päättömyys ihmetyttää. Kun kukaan ei enää ihmetteke tämän ajan hulluutta, on toivo mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa huomioon myös sellainen asia, että kaikki eivät halua jakaa kuvia elämästään ja mielenkiinnonkohteistaan puolitutuille, eivätkä tutuillekaan. Naamakuvien lisääminen on persoonattomampaa kuin esim oman kodin sisustuksen, tyylin, ruokien, lasten vapaa-ajan ja mielenkiinnonkohteiden kuvaus. Naamakuvat eivät kerro mitään postaajastaan tai elämästään. Siksi niitä on helppo postata.
En ymmärrä. Eihän Some-kuvien jakaminen ole pakollista - saat sen kuulostamaan siltä kuin joka päivä olisi pakko jakaa JOTAIN. Jos ei halua jakaa kuvia elämästään, niin... ehkä radikaali ajatus mutta... entä jos ei jaa MITÄÄN 😳?!
Ei ole pakollista ei, mutta jos ei jaa mitään miksi olla edes somessa omalla nimellään ja profiilillaan? Facebookissa yms voi olla feikkiprofiililla ja seurata omia mielenkiinnonkohteitaan. Usein nämä, jotka eivät jaa mitään, kyttäävät sitäkin enempi kavereidensa postauksia ja arvostelevat ja ihmettelevät kun kaveri jakoi jo toisen naamakuvan jopa kuukauden sisään. En itse ymmärrä tätäkään. Itselläni ei ole mitään kiinnostusta jakaa mitään syvällistä somessa. Siksi postaan vain maisemakuvia ja kasvokuvia ja näitäkin harvoin. Kasvokuvat ovat persoonattomia eivätkä kerro elämästäni mitään, mutta haluan olla somen puolella edes hiukan aktiivinen, koska sitä käyttävät aktiivisesti suurin osa ystävistäni ja sitä kautta saa kutsuja tapahtumiin ja vaihdellaan kuulumisia.
Varatut perheenisät niitä instababytyrkkyjä seuraavat.
Kaunis 😍😘 kommentein.
Omanikin heivasi minut facebookistaan, että mahtui uusi ihastus tililleen.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis 😍😘 kommentein.
Totta tämäkin. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis 😍😘 kommentein.
Niin. Alistettu kynnysmattovaimo neuloo sillä välin peittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Eihän Some-kuvien jakaminen ole pakollista - saat sen kuulostamaan siltä kuin joka päivä olisi pakko jakaa JOTAIN. Jos ei halua jakaa kuvia elämästään, niin... ehkä radikaali ajatus mutta... entä jos ei jaa MITÄÄN 😳?!
Ei ole pakollista ei, mutta jos ei jaa mitään miksi olla edes somessa omalla nimellään ja profiilillaan? Facebookissa yms voi olla feikkiprofiililla ja seurata omia mielenkiinnonkohteitaan. Usein nämä, jotka eivät jaa mitään, kyttäävät sitäkin enempi kavereidensa postauksia ja arvostelevat ja ihmettelevät kun kaveri jakoi jo toisen naamakuvan jopa kuukauden sisään. En itse ymmärrä tätäkään. Itselläni ei ole mitään kiinnostusta jakaa mitään syvällistä somessa. Siksi postaan vain maisemakuvia ja kasvokuvia ja näitäkin harvoin. Kasvokuvat ovat persoonattomia eivätkä kerro elämästäni mitään, mutta haluan olla somen puolella edes hiukan aktiivinen, koska sitä käyttävät aktiivisesti suurin osa ystävistäni ja sitä kautta saa kutsuja tapahtumiin ja vaihdellaan kuulumisia.
🤣🤣🤣
Jaat naamakuvia jottei kukaan vaan luule että pelkästään vakoilet muita? Nyt on kyllä huipussaan selitykset, vaikea on joillain elämä...
Vierailija kirjoitti:
Ei mene läpi tämä selitys. Jos ei halua jakaa itsestään asioita, miksei sitten lopeta postaamista kokonaan tai postaa vaikka kokovalkoisia tai -pinkkejä kuvia? Miksi just se oma naama pitää niihin tunkea? Niin tietysti, jotta saisi kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ihmetyttää miksi tämä ilmiö niin kovasti joitain ihmisiä vihastuttaa? Mikä syy siellä taustalla on, että toisen ihmisen naamakuva saa aikaan vihantunnetta? Ehkä kannattaisi pysähtyä tutkimaan sitä.
Tyhmyys nyt vaan yleensä tuppaa ärsyttämään toisia ihmisiä. Asiat joissa ei ole päätä eikä häntää.
Varsinkin kun ne toistuvat saman ihmisen toimesta kerta toisensa jälkeen.
Se on hyvä merkki että vielä joku päättömyys ihmetyttää. Kun kukaan ei enää ihmetteke tämän ajan hulluutta, on toivo mennyt.
Tyhmyyttä ilmenee monissa muissakin asioissa. Kuitenkin on ihmisiä, jotka tykkäävät tyhmistä jutuistä. Jos tyhmyys ärsyttää, kannattaa valita seuransa vain fiksuista ihmisistä ja seurata vain Mensan jäsenten somea (jos heillä sellaista edes on).
Mä olen Facebookissa, mutta tilini ei ole julkinen eikä mulla ole edes profiilikuvassani omaa naamaani vaan nyt jo edesmenneen kissani naama. En julkaise kaikkia kuvia kaikille FB-kavereilleni vaan esimerkiksi sukujuhlista ottamani kuvat näkyvät vain juhliin osallistuneille sekä niille, jotka oli juhliin kutsuttu, mutta eivät päässeet osallistumaan. Postailen seinälleni hyvin usein ihan tyhmiäkin juttuja. Varsinkin kissani ja koirani toilailuista. Mutta ehkä mulla on niin tyhmiä kavereita, että ne mun jutut naurattaa heitä. Instassa en ole, mutta mun kissani on. Kummasti silläkin on seuraajia, vaikka jokainen siellä oleva kuva on kissastani. Suurimmalla osalla kissani instan seuraajista on tili joko omalla kissallaan tai omalla koirallaan. Tyhmää joo, mutta kun pari vuotta sitten ystäväni ehdotti, että tekisin kissalleni Insta-tilin, mä ajattelin, että olen ehkä joskus tehnyt jotain tyhmempääkin, mutta en muista mitä.
Mulle Facebook on kanava pitää yhteyttä niihinkin ihmisiin, joihin ilman somea ei tulisi pidettyä lainkaan yhteyttä. Kaukaisempiin sukulaisiin, joista osan olemassaolosta en ilman Facebookia edes tietäisi (pikkuserkkujeni lapset). Vanhoihin koulukavereihin 1960- ja 1970-luvuilta. Entisiin työkavereihin 1980-luvulta. On tietty lähipiiri, jotka ovat osa elämääni reaalimaailmassakin, mutta tuskin kenelläkään riittäisi aikaa ja resursseja tavata ja soitella sadoille ihmisille. Liityin aikoinaan Facebookiin, kun tyttäreni lähti useammaksi kuukaudeksi Meksikoon ja sanoi, että soittaminen sieltä tulee liian kalliiksi, joten hän päivittää kuulumisensa Facebookiin ja mä voin seurata sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän vuoksi en ole somessa. Ei kiinnosta ottaa itsestäni kuvia eikä katsella loputtomia naamakuvia. Tylsää ajanhukkaa.
Olen somessa, mutta en minä omia naamakuvia sinne laita enkä katso toisten naamakuvia.
Vierailija kirjoitti:
Facebook on kirjaimellisesti 'naamakirja', joten mitä muuta somelta voisi odottaa.
No Facebookissa harvemmin kukaan postailee naamakuviaan muuta kuin vaihtaa profiilikuvaa vaan se tapahtuu Instagramissa. En seuraa Intassa näitä naamakuviaan postaavia.
Kerronpa teille totuuden noista ihmisten ottamista kuvista:
Katsokaa ja havaitkaa mitä ihminen kuvaa eniten sometililleen.
Se on juuri se asia elämässä, minkä hän pelkää eniten menettävänsä.
Se voi olla oma ulkonäkö, koira, ruoka, luonto, puoliso, talo.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Insta koiralleni, mutta en minä pelkää sitä menettävän. Seuraajina ovat toiset koiraihmiset.
Koira on nyt vain iso osa elämääni, jonka haluan jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Insta koiralleni, mutta en minä pelkää sitä menettävän. Seuraajina ovat toiset koiraihmiset.
Sulla taisi vähän mennä pointti ohi tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Tän takia ihmiset kuvaa naamojaan koska pelkäävät että ne vanhenee.
Näkeehän sen ihmisten lisääntyneestä kuvausfiltterin käytöstä että pitää saada naamat eri muotoisiksi, ihot sileiksi.
Minulla ei ole instaa eikä facebookia.
Kuvissa joita lähetän tutuille sähköpostilla tai viestin ohella on aina jotain muuta kuin minä itse.
Näin on ollut aina. Kuvaan luontoa, eläimiä, sisustusta ja vaikkapa runsasta hedelmäasetelmaa kynttilän valossa.
Olen ihmetellyt kyllä sitä, että minkä takia jotkut tuttavat lisää instaansa jatkuvasti itsestään kuvia.
En siis ole seuraajana kenenkään instassa, vaan niitä voi katsoa muutenkin joskus.
On se varmaan narsistista, kun on kuvaa minä seison tässä autotallin oven edessä. Tässä istun kannon päällä. Tässä minä 15- vuotiaana tölkki kädessä. Tässä laulan karaokea. Tässä seison bussipysäkillä. Tässä seison kutsuilla. Tässä kasvoni on totiset, koska blaa blaa blaa. Tässä mulla on mikroblanding tehtynä. Tässä on hiukseni kiinni. Tässä on hiukseni auki ja niin edelleen. Vuosi toisensa jälkeen.
Minun sisaruksista olen huomannut samalaista narsistisuutta. Heiltä kun tulee kuva sähköpostiin tai viestinä, niin aina on kuva heistä itsestään. Tämän totesin lukiessani tätä aloitusta. Heillä on käytöstavoissa kummallisuuksia, joita olen pohtinut, että mikähän persoonallisuushäiriö kelläkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla taisi vähän mennä pointti ohi tuossa.
No kerro tarkemmin, että minäkin ymmärrän.
Onhan se tosi narsistista laittaa kuvia vain itsestään.