Olen merkittävästi lihava mutta en mielestäni lihava ollenkaan
Painoindeksi yli 32. Vaikka olen urheilullinen, yleisilmeeltä en nyt laiha mut sporttinen mutta muodokas. Vyötärön ympärys aamuisin 73cm mut iltaa kohden lähemmäs 80cm. Veriarvot loistavat, ei viskeraalista rasvaa. Herkkuja en syö, liikun paljon. Muita merkittävästi lihavia mut sporttisia ja normaalin näköisiä? Vaatekoko on s-Xl riippuen vaatteesta. Hm menee usein s mut housut tarvii olla 44 yleensä, joistain menee 42. Paidat S-L.
Kommentit (42)
Kyllähän tuo vyötärönympärys tosiaan kertoo, että vähintään rasva on sulla jakaantunut terveellisesti kehoon. Olin itse vähän samanlainen tosin en noin urheilullinen eli lihasmassaa oli vähemmän. Valitettavasti 40 ikävuoden jälkeen se rasva siirtyi pepusta ja tisseistä mahaan ja vyötärölle, hormonaaliset syyt tekee sen helposti.
Taas yksi, joka luulee olevansa normaalipainoinen.
Mutta ei ole.
Mittaa verenpaine!
Oon ittekkin BMI 35,
en pidä läskivihasta, mutta voit oikeasti saada tukoksen sydämmeen tai aivoihin
siitä ei palaudu
Minäkin olen ylipainoinen, mutta olo ei tunnu ylipainoiselta. Liikun tosi paljon ja jumppaan selkä- ja vatsalihaksia säännöllisesti. Laihtuisin tosi helposti, jos laittaisin ruokavalion kuntoon, mutta toistaiseksi ei kiinnosta.
No oon lihava
lihavuus on jatkuva tulehdustila
sokeritauti ja verenpainetauti tulossa
jos odotat 10 vuotta... homma on valmis
tilaa rollaattori jo nyt
Minä olen kilon päässä merkittävästä ylipainosta. En väitäkään olevani hoikka, mutta mulla on lihasmassaa enemmän kuin rasvamassaa. Harrastan voimaharjoittelua, eli aika isoilla painoilla teen treeniä. Varmaan jos kaikki mun ylipaino olis rasvaa näyttäisin lihavalta, nyt näytän enemmän rotevalta :P
Paidat ei kyllä mene missään pienessä koossa, koska ne kinnaa hartioista ihan liikaa ja lisäksi tykkään löysistä vaatteista muutenkin. Housut taitaa olla kokoa 42.
Lääkärin mukaan ei tartte pudottaa painoa. Mietin kyllä totta kai säännöllisesti että pitäskö laihduttaa, mutta sen tekeminen niin että samalla ei kovin menettäisi lihasmassaa on tällä iällä jo vähän konstikasta (olen kohta 45) ja tartteisin siihen varmaan avuksi jonkun PT:n/valmentajan joka oikeesti tietää asiasta ja osaa neuvoa ja tehdä sellasen ohjelman, jonka noudattaminen on realistista (tiiän että fitnesstyypit ja bodarit tohon pystyy, mutta elämän pitää sitten olla tuon ympärille suunniteltu) ja onnistuu normiarjessa. Enemmän mulla kyllä on tavoitteena, että ensi keväänä olisi taas lisää tullut lihasta ja tulokset parantuneet.
Aivot on jännä asia. Anorektiset näkee itsensä lihavina ja lihavat näkee itsensä hoikkina.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ylipainoinen, mutta olo ei tunnu ylipainoiselta. Liikun tosi paljon ja jumppaan selkä- ja vatsalihaksia säännöllisesti. Laihtuisin tosi helposti, jos laittaisin ruokavalion kuntoon, mutta toistaiseksi ei kiinnosta.
Niin laihdutat sitten kun oot saanut aivoverenvuodon ja sokeritaudin
sitten kun sydän toimii enää 30 % prosenttisesti kun osittain kuoliossa
👍
Lets do that
Jonkun silmään varmaan näytät lihavalta, jos on peppuakin niin että koon 44 housut tarvit, mutta monen silmään luultavasti kurvikkaalta ja hyvältä. Eikä tuo luultavasti juuri terveysriskikään ole, kun kerran olet urheilullinen, syöt terveellisesti ja vyötärönympärys ei ylitä riskirajaa. Naisilla naishormnit suojaa (esi)vaihdevuosiin asti aika hyvin ylipainon terveysriskeiltä, kunhan ei ole vyötärölihavuuta tai erittäin huonoja elämäntapoja joista paino johtuu, tai sitten jo ihan vaikeaa tai sairaalloista lihavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
Lets do that
Ja voin taata että vaimo joutuu hakeen munaa silloin muualta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
Lets do that
Toki monien sairauksien riskit kasvaa merkittävästi lihavuuden myötä, mutta ei ne sentään mitenkään vääjäämättömiä ole. Äitini painoi jostain kolmekymppisestä asti noin 120 kg ja nyt 77 v:nä ei ole vielä mitään kroonisia sairauksia tai pysyväislääkityksiä ja hyvin voi. Paljon näitä tällaisiakin on.
Jos kuullaan ap:n pituus ja paino, osataan todella paljon paremmin kuvitella ja arvioida tilanne. Pelkkä indeksi ei kerro mitään ja sen voi laskea painosta ja pituudesta, jos kiinnostaa.
Sun vaatekoko kertoo että mittaat kehonmittasi väärin.
Koon 42 vyötärön ympärys on 82-86 ja jos housutkin on 44 kokoa niin lantiosi on 104-107cm. Todennäköisesti lähempänä 107cm koska käytät XL kokojakin.
No jos tuntuu hyvältä nii hyvä
mittaa verenpaine ja voin taata että se on hälyyttävän korkea!
Sitten haet verenpainelääkkeet ja syöt niitä loppuelämäsi ajan!
Muuten halvaudut joku aamu pysyvästi!
Toinen puoli naamasta roikkuu ja sammallat viimeiseen aamuusi asti
👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
Lets do that
Sokeriarvot oli tosi hyvät viimeksi. En syö makeaa juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
Lets do that
Toki monien sairauksien riskit kasvaa merkittävästi lihavuuden myötä, mutta ei ne sentään mitenkään vääjäämättömiä ole. Äitini painoi jostain kolmekymppisestä asti noin 120 kg ja nyt 77 v:nä ei ole vielä mitään kroonisia sairauksia tai pysyväislääkityksiä ja hyvin voi. Paljon näitä tällaisiakin on.
Eli et elä itsepetoksessa. Sä voisit olla paljon enemmän kuin sä olet nyt. Tähtää ylös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
Lets do that
Sokeriarvot oli tosi hyvät viimeksi. En syö makeaa juurikaan.
Entä verenpaine?
Kannattaa ostaa sun mittari kotiin ja lääkitys
Tämä tuli mieleen kun luin erästä terveysruhmää ja siellä painoindeksiltään sairaalloisen lihava tlaittoi kuvia itsestään. Oikein hoikkia urheilijanaisia. Miten voi olla et painoindeksi heittää noin pahasti. Jos katson mitä pitäis painaa et olis normaalipainoinen niin korkein paino mikä sais olla niin oli mulla silloin kun oli anoreksia, siis aivan sairaalakunnossa. Puhumattakaan että olisi normaalipainoinen vaikka painaisi vielä tuosta sairaalakunnosta 20kg vähemmän.