Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset ovat niin etäisiä ja intohimottomia verrattuna ulkomaalaisiin?

Vierailija
01.04.2026 |

Kirjoitan tämän pohdintana omista kokemuksistani. Olen 38-vuotias hyvin menestynyt mies ja entinen malli, jolla on johtava asema kansainvälisessä yrityksessä. Olen vuosien varrella asunut ulkomailla pidempiä jaksoja ja seurustellut vakituisesti naisten kanssa monista eri maasta, mukaan lukien Italia, Espanja, Brasilia, Venäjä, Thaimaa sekä muutamia muita Etelä-Euroopan ja Latinalaisen Amerikan maita.

Palattuani takaisin Suomeen olen yrittänyt tutustua suomalaisiin naisiin useaan otteeseen. Ero aiempiin on ollut häkellyttävä. Ulkomaalaiset naiset, etenkin eteläisemmistä kulttuureista, ovat yleensä olleet lämpimiä, naisellisia ja valmiita osoittamaan kiinnostusta ja arvostusta jo varhaisessa vaiheessa. He osaavat nauraa, koskettaa luontevasti, innostua ja tuoda suhteeseen elämäniloa sekä intohimoa.

Suomalainen nainen sen sijaan vaikuttaa usein olevan sulkeutunut ja kylmä. Tapaamisissa keskustelu jää tavallisesti pintapuoliseksi, fyysinen läheisyys ja viehätys puuttuvat, ja itsenäisyyden korostaminen on niin voimakasta, että mies kokee itsensä melkein tarpeettomaksi. Moni tuntuu myös olevan varautunut minkäänlaiseen intohimoon tai kiitollisuuteen, vaikka tarjolla olisi taloudellisesti ja henkisesti vakaa elämä.

Olen antanut useille suomalaisille naisille aitoja mahdollisuuksia, mutta tulos on ollut miltei poikkeuksetta samanlainen. Tämä on saanut minut pohtimaan, onko kyseessä ainoastaan oma huono onneni vai onko suomalaisessa kulttuurissa ja kasvatuksessa tapahtunut jotain sellaista, mikä on tehnyt naisista etäisiä, intohimottomia ja miehiä vähätteleviä.

Kysyn nyt suoraan, varsinkin naisilta: koetteko tämän kuvauksen osuvan? Onko teillä selitystä tälle ilmiölle?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap olet epäviehättävä ja todennäköisesti pettäjätyyppiä, koska sinulla on ollut noin paljon naisia. Luotettava mies sitoutuu yhteen naiseen ja solmii hänen kanssaan avioliiton, joka kestää kuolemaan asti. Sinä et herätä luottamusta, joten sinulle ei voi olla avoin ja hellä. Mene siis ulkomaille ja jää sinne loppuiäksesi.

Vierailija
2/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasu pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ei tarvi miestä elättäjäkseen, ei ne hymyt aina niin vilpittömiä oo. Lisäksi suomalaiset miehet on Euroopan väkivaltaisimipia ja henkistä väkivaltaa esiintyy paljon myös. Kyllä karuista kokemuksista hymy hyytyy ja luottamus miehiin menee. Valitettavasti.

Vierailija
4/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niin hullu olisi, että tykkäisi aloittajasta?!

Vierailija
5/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, ite flirttinä "suomi"naisena koen just päinvastoin :D

Vierailija
6/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha taas. 

Vierailija
7/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, perusincel. 

Vierailija
8/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että olet oikeassa. Minulla on vähän vastaavanlainen tausta ja olen seurustellut eri maissa ja kulttuureissa. Suomeen palattua havaitsin, etten oikein kuulu joukkoon. Monet ihmiset ovat kylmiä, etäisiä ja suoraan sanottuna kamalan tylsiä. Minulla on tosin ruotsalainen aviomies nykyään, joten kumppania en etsi.

Tietynlainen ilottomuus ja harmaassa arjessa rypeminen on nykyään normi. Ehkä se on ollut aikaisemminkin, mutta olin silloin parikymmpinen. Nyt olen 40.

Vierailija
9/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse peiliin. Jeps. Siellä se syy on. Olet ällöttävä narisijaääliö. Siksi sinua vihaa itsenäiset naiset. 

Vierailija
10/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko yks syy että kylillä aletaan juoruamaan että tuo on *uo*a jakorasia , siihen ei tarvita kun että näyttää ja on vapautuneesti iloisesti , silloin on ihminen suomessa itsekäs laskelmoiva ja jotain juonittelee ja yrittää itsekkäästi saada kaiken haluamansa. Koppelo

Vierailija
11/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen ja intohimoinen on oman kullan kanssa. Ei muiden.

Vierailija
12/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tarvita miestä elättäjäksi, on koulutusta ja palkkatuloja ihan omasta takaa, ei tarvita oleskelulupia eikä haaveilla EU-passista, niin ei tarvitse kestää 38-vuotiaita kansainvälisen yrityksen ex-malli johtajia. 

Vierailija
13/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustellut vakituisesti ainakin kymmenen naisen kanssa 😂 wtf nyt taas, jotain järkeä näihin provoihin. 

Vierailija
14/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, päivän suomalaiset naiset ovat kamalia kirjoitelma. Pelkkä provo tietysti, mutta olisi hauska kuulla näiden laatijoilta, miksi se mies ei koskaan avioidu niiden ihanien ulkomaalaisten naisten kanssa? 

Vierailija
15/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on suomalaisissa ihmisissä. Ei yksin naisissa. Miehet myös ovat etäisiä ja sitoutumiskammoisia. 

Vierailija
16/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustellut vakituisesti ainakin kymmenen naisen kanssa 😂 wtf nyt taas, jotain järkeä näihin provoihin. 

Tämän takana on varmasti sama matikkanero kuin eilisen "lenkkeilen kolmen kilometrin tuntivauhtia ja haluan kaltaiseni urheilullisen naisen". 

Vierailija
17/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole riippuvaisia  ei taloudellisesti eikä psykologisesti.  Miksi mies edes odottaa jotain  muuta? 

Vierailija
18/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että olet oikeassa. Minulla on vähän vastaavanlainen tausta ja olen seurustellut eri maissa ja kulttuureissa. Suomeen palattua havaitsin, etten oikein kuulu joukkoon. Monet ihmiset ovat kylmiä, etäisiä ja suoraan sanottuna kamalan tylsiä. Minulla on tosin ruotsalainen aviomies nykyään, joten kumppania en etsi.

Tietynlainen ilottomuus ja harmaassa arjessa rypeminen on nykyään normi. Ehkä se on ollut aikaisemminkin, mutta olin silloin parikymmpinen. Nyt olen 40.

40 v ja edelleen seukkaa. Normaalia olisi jo olla perhe 

Vierailija
19/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. etäinen, välinpitämätön isä, joka opetti, että tytär on arvoton ja virhe.

Vierailija
20/49 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio on muovannut suomalaisesta naisesta vantteran möreääänisen peltokoneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme