Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivatril loppui apteekeista

Vierailija
11.10.2022 |

Te joilla on Rivatril lääkitys, millä valmisteella lääkärinne korvaa hoidon nyt kun Rivatrilissa on toimitusvaikeuksia?

Minua on hoidettu tällä valmisteella vuosia ja nyt lääkäri kirjoitti pamit, eikä niillä ole mitään vaikutusta. Olo on tuskainen ja kamala.

Kohtalotovereita?

Kommentit (419)

Vierailija
181/419 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuisi olevan paljon tietämättömiä ihmisiä. Niille jotka eivät tiedä, niin Rivatril toimii (itselläni ainakin) niin, että ei tule mitään hyvää oloa, euforiaa tai "kiksejä", vaan pystyn toimimaan normaalisti, ilman oireita. Kukaan ulkopuolinen ei pystyisi arvaamaan, että minulla on jokin lääkitys.

Näistä uusista lääkkeistä ei myöskään tule mitään oloja, oireet kyllä tuntuvat jälleen nousevan ja ilmeisesti myös vieroitusoireet Rivatrilista. Ahdistaa, oksettaa ja on epätodellinen olo, enkä saa nukuttua. Ehkä annostus on väärä tai diapamit eivät vain kohdallani toimi, en tiedä. Joka tapauksessa inhottava tilanne, sillä Rivatril lääkitys tulisi ohjeistuksen mukaan ajaa alas varovasti ja pikku hiljaa. Nyt se loppui kuin seinään.

Minulle on aiemmin kokeiltu muitakin lääkityksiä, mutta ne eivät anna vastetta (kuten Temesta, Opamox, mielialalääkkeet). Varsinaisesti mitään korvaavaa/täysin vastaavaa lääkettä Rivatrilille ei ole. Mietityttää mitä tapahtuu seuraavaksi, mitä lääkettä kokeillaan, vai nostetaanko vaan diapam annostusta. Onko tässä muita vaihtoehtoja tai mitä vaihtoehtoja on?

Mitä oireiden hoitoon tulee lääkkeiden lisäksi, on minulla pitkä psykoterapia takana, sekä hoitosuhde mt-puolelle edelleen. Lisäksi minulla on terveelliset elämäntavat. Lääkehoito on vain osa hoitoa.

Täältä haen mahdollista vertaistukea. Ne joita asia ei henkilökohtaisesti kosketa, voisivat siirtyä muihin keskusteluihin.

Ap.

Rivatril yleisesti päihdekäytössä. Eli vähän muullakin tavoin toimii.

Vierailija
182/419 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju taas ylhäällä. Olen ollut lokakuun alusta asti ilman vakio Rivatril -lääkitystäni ja olo on mennyt ajan myötä vaan huonommaksi, isona syynä kyvyttömyys nukkua Opamoxilla kuin muutaman tunnin. Päätä särkee herätessä jo ja kovenee iltaa kohti, väsyttää, ei meinaa jaksaa mitään, mutta väsymyksestä huolimatta ei pysty nukkumaan paljoa koska minun krooninen unettomuuteni on niin paha etten nukahda tai pysy unessa ollenkaan ilman lääkkeitä ja Opamox ei montaa tuntia vaikuta. Kun vaikutus loppuu, pulssi nousee, tulee levoton olo enkä voi enää nukkua. Olen harkinnut tuon vaihtoehtoisen lääkkeen reseptin hakua mutta kun sitäkään ei näköjään saa koko maasta oikein, niin lieneekö hyötyä. 

Kutsutaan vieroitusoireiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/419 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuisi olevan paljon tietämättömiä ihmisiä. Niille jotka eivät tiedä, niin Rivatril toimii (itselläni ainakin) niin, että ei tule mitään hyvää oloa, euforiaa tai "kiksejä", vaan pystyn toimimaan normaalisti, ilman oireita. Kukaan ulkopuolinen ei pystyisi arvaamaan, että minulla on jokin lääkitys.

Näistä uusista lääkkeistä ei myöskään tule mitään oloja, oireet kyllä tuntuvat jälleen nousevan ja ilmeisesti myös vieroitusoireet Rivatrilista. Ahdistaa, oksettaa ja on epätodellinen olo, enkä saa nukuttua. Ehkä annostus on väärä tai diapamit eivät vain kohdallani toimi, en tiedä. Joka tapauksessa inhottava tilanne, sillä Rivatril lääkitys tulisi ohjeistuksen mukaan ajaa alas varovasti ja pikku hiljaa. Nyt se loppui kuin seinään.

Minulle on aiemmin kokeiltu muitakin lääkityksiä, mutta ne eivät anna vastetta (kuten Temesta, Opamox, mielialalääkkeet). Varsinaisesti mitään korvaavaa/täysin vastaavaa lääkettä Rivatrilille ei ole. Mietityttää mitä tapahtuu seuraavaksi, mitä lääkettä kokeillaan, vai nostetaanko vaan diapam annostusta. Onko tässä muita vaihtoehtoja tai mitä vaihtoehtoja on?

Mitä oireiden hoitoon tulee lääkkeiden lisäksi, on minulla pitkä psykoterapia takana, sekä hoitosuhde mt-puolelle edelleen. Lisäksi minulla on terveelliset elämäntavat. Lääkehoito on vain osa hoitoa.

Täältä haen mahdollista vertaistukea. Ne joita asia ei henkilökohtaisesti kosketa, voisivat siirtyä muihin keskusteluihin.

Ap.

Rivatril yleisesti päihdekäytössä. Eli vähän muullakin tavoin toimii.

Totta kai toimii, jos määrät on suuria tai sitä sekakäytetään. Oikein käytettynä tarpeeseen ei yleisesti mitenkään päihdytä. Toki riippuu myös ihmisestä. Itselleni ei ole Rivatrilista tullut koskaan mitään "oloja".

Vierailija
184/419 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaan kadulta Rivotrilia huuleen. Ei tosin voi tietää mitä mömmöä siellä on seassa, mutta jos ei enää huomenna herää päivään uuteen, niin ei ainakaan ole huolta huomisesta.

Rivatriliin voi kuolla myös.

Vierailija
185/419 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti ihan järjettömistä vierotusoireistasi jos olet syönyt vuosia 6mg rivoja päivittäin 🤣🤣🤣

No ne on minulle aivan syystä määrätty. En ymmärrä miksi pitää olla ilkeä. Olen onnellinen siitä, että olen hengissä ja niiden avulla pystynyt elämään tavallista arkea.

Ap.

Rivatril on hankalan epilepsian hoidossa käytetty tukilääke.

Ap sinun oireita ei lääkärisi hoida käypä hoito ohjeistuksen mukaisesti. Noita oireita vaivoja ei hoideta bentsodiatsepiini lääkkeillä.

Lääkärisi saa varmasti Valviralta paimen kirjeitä.

Niitä epilepsialääkkeitä käytetään moniin eri vaivoihin. Rivatrilia käytetään ihan yleisesti myös ahdistuneisuuteen. Samaten epilepsialääke pregabaliinia voidaan käyttää myös hermokipuun ja ahdistuneisuushäiriöön ja natriumvalproaattia kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön.

Vierailija
186/419 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti ihan järjettömistä vierotusoireistasi jos olet syönyt vuosia 6mg rivoja päivittäin 🤣🤣🤣

No ne on minulle aivan syystä määrätty. En ymmärrä miksi pitää olla ilkeä. Olen onnellinen siitä, että olen hengissä ja niiden avulla pystynyt elämään tavallista arkea.

Ap.

Ap sinun oireita ei lääkärisi hoida käypä hoito ohjeistuksen mukaisesti. Noita oireita vaivoja ei hoideta bentsodiatsepiini lääkkeillä.

Niitä epilepsialääkkeitä käytetään moniin eri vaivoihin. Rivatrilia käytetään ihan yleisesti myös ahdistuneisuuteen. Samaten epilepsialääke pregabaliinia voidaan käyttää myös hermokipuun ja ahdistuneisuushäiriöön ja natriumvalproaattia kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön.

Edelleen EI OLE käypä ohjeen mukaista hoitoa syöttää bnZ lääkkeitä pitkiä aikoja.

Vierailija
187/419 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Edelleen EI OLE käypä ohjeen mukaista hoitoa syöttää bnZ lääkkeitä pitkiä aikoja.

Työnnä sinä vajakkı käypä ohje peräaukkoosı niin opit pitämään suusi kiinni.

Vierailija
188/419 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Työnnä sinä vajakkı käypä ohje peräaukkoosı niin opit pitämään suusi kiinni.

Yritä jotain nokkelampaa. Te kolmiolääkkeiden käyttäjät ette ymmärrä tilanne.

Vierailija
189/419 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clonazepam on sama vaikuttava aine kuin rilluis.Itse sain sen tilalle.Tosin sekin on nyt loppu kaikista apteekeista.Pitäis tulla joulukuus lisää.Ihmiset jotka räkyttävät ja pätevät toisten bentsoista paljastavat vain oman typeryytensä ja ennenkaikkea oman pahan olonsa..säälin teitä.Luuletteko olevanne lääkäreitä?"parempia!ihmisiä ainakin:)

Vierailija
190/419 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinolan vanha-apteekki, sieltä sai viimeviikolla tota Clonazepam usp 2 mg lääkettä. Oli vahingossa joku erä sinne eksynyt. Lääkehaku.fi/ Apteekki.fi sivuilta voi kattoa missä sattuis olemaan. Tällähetkellä ei missään näyttäis olevan. Viimeviikolla oli Heinola,Joensuu ja Varkaus apteekit mistä sitä sai

Vierailija
191/419 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako nyt mistään?

Vierailija
192/419 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaan kadulta Rivotrilia huuleen. Ei tosin voi tietää mitä mömmöä siellä on seassa, mutta jos ei enää huomenna herää päivään uuteen, niin ei ainakaan ole huolta huomisesta.

Rivatriliin voi kuolla myös.

Kyllä, kadulta ostettuna. Kun ei voi tietää, mitä sinne on sekoitettu.

Vierailija
193/419 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro? Tietääkö kukaan, mikä apteekki siellä?

Vierailija
194/419 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Rivatrilia ei käytetä epilepsian hoidossa. (Vaikeaa) Epilepsiaa hoidetaan muilla epilepsian hoitoon tarkoitetuilla lääkkeillä ja laitehoidoilla (dbs, vagushermostimulaattori). Frisium on betsopohjainen lääke, jota käytetään joskus lisälääkkeenä (ei koskaan ainoana lääkkeenä). Bentsojen rooli epilepsian hoidossa on vähäinen, on lähinnä kohtauslääke.

Vierailija
195/419 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eilen pakko käydä hakemassa Rivotrileihin resepti lääkäristä ja kävin Virosta hakemassa lääkkeeni. Stnan Tunarit! Myönnän olen ollut koukussa noihin koko aikusiän, joten alkakaa haukkumaan koukussa olevaa prkleen alas vajonneet mutapäät

Vierailija
196/419 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoumyus kirjoitti:

Oli eilen pakko käydä hakemassa Rivotrileihin resepti lääkäristä ja kävin Virosta hakemassa lääkkeeni. Stnan Tunarit! Myönnän olen ollut koukussa noihin koko aikusiän, joten alkakaa haukkumaan koukussa olevaa prkleen alas vajonneet mutapäät

Miksi roikut siinä koukussa? Hyppää pois, vaikka pienentämällä ensin annostusta jos sinni ei kestä lopettaa kertarysäyksellä.

Vierailija
197/419 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kommentti :D Joo itse syön nyt temestoja kuin karkkeja, olis pitäny pyyttää vaikka opamoxeihin respa väliaikasesti kun ei nämä temestat auta mulla ahdistukseen, kolme joudun kerralla ottaa ja sili jää sellainen etovainen olo. Jotkut väittää, että nää on verrattavissa xanoriin, mutta kaikki lääkkeet vaikuttaa yksilöllisesti ja lääkkeitä ei yleensä pitäisi verrata toisiin, koska ei se vaan mene niin. Yks temesta=10 diapam ja 35mg opamox ja mulla opamox 30mg auttaa paremmin. Jos ei viikolla 49 tule sitä Clonazepamia, niin hyppään yksinkertaisesti junan alle, koska ei jaksa enään mitään.

Vierailija
198/419 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoumyus kirjoitti:

Miksi roikut siinä koukussa? Hyppää pois, vaikka pienentämällä ensin annostusta jos sinni ei kestä lopettaa kertarysäyksellä.

Mene muualle huutelemaan kun en näköjään tiedä bentsokoukusta yhtään mitään.

Olen kolme kertaa lopettanut ja aina joutunut palaamaan niihin takaisin, koska niin vaikea ahdistuneisuushäiriö.

Ilman lääkkeitä en edes kykenisi töihin, joten kumpi parempi. Neljän seinän sisällä ilman töitä ja kokoajan rikki vai töissä lääkkeiden avulla ja muutenkin elän normaalia elämää

Vierailija
199/419 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä apteekki Virossa (Tallinnassa) myy Rivatril tabletteja? Vai onko niitä siellä kaikissa apteekeissa? Toissapäivänä oli netissä juttu, että huonosti toimii Suomessa lääkkeiden välitys. Tämä, joka Rivatrilia välittää, tiesi sen loppuvan jo elokuussa, mutta apteekeille ja tukuille tuli ilmoitus pari päivää ennen loppumista. Rivatril tableteista pääsee kyllä eroon, mutta se on tehtävä tosi hitaasti. Siksi tällainen on vaarallista toimintaa.

Vierailija
200/419 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako nyt mistään?

Koettaisin p*ritorilta tai jos asut syrjäseudulla niin joltain paikalliselta vähän paremmin pukeutuvalta kaverilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan