Rivatril loppui apteekeista
Te joilla on Rivatril lääkitys, millä valmisteella lääkärinne korvaa hoidon nyt kun Rivatrilissa on toimitusvaikeuksia?
Minua on hoidettu tällä valmisteella vuosia ja nyt lääkäri kirjoitti pamit, eikä niillä ole mitään vaikutusta. Olo on tuskainen ja kamala.
Kohtalotovereita?
Kommentit (419)
Vierailija kirjoitti:
Rivatril on ns. Pitkävaikutteinen bentso ja Xanor on lyhytvaikutteinen, Temesta ja Opamox keskipitkiä ja taas Diapam luokitellaan pitkävaikutteiseksi, koska poistuu niin hitaasti elimistöstä.
Mitään bentsoa ei saa suoraan vaihtaa toiseen bentsoon, jos on syönyt vuosia, koska voi tulla vieroitusoireet toisesta lääkkeestä. Hälyttävä tilanne on kyllä!
Tietenkin saa vaihtaa. Riippuvuus ja toleranssi syntyy bentsojen vaikutukseen eikä tiettyyn bentsoon, ja niiden vaikutusmekanismi on sama.
Myös esim kun lääkkeitä ajetaan alas hallitusti niin yleensä vaihdetaan toiseen, mahdollisimman pitkävaikutteiseen bentsoon (yleensä diatsepaami) vieroitusoireiden hallitsemiseksi.
Kunhan annostus on sopiva niin vieroitusoireita ei tule kun vaihtaa toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauti ihan järjettömistä vierotusoireistasi jos olet syönyt vuosia 6mg rivoja päivittäin 🤣🤣🤣
Mikä niissä toisen refloissa noin paljon naurattaa sinua?
No Kannattaako syödä tuollaisia annoksia vuosikausia joka päivä haloo?
Lääkärit ei todellakaan määrää bentsoja pitkäaikaiskäyttöön helposti tässä maassa, kyllä niillä joilla niihin on resepti on myös ihan oikea tarve.
Ja siitä huolimatta joku toinen lääkäri purkaa heti toimivan lääkityksen. (Ei omaa kokemusta, en syö bentsoja, mutta tiedän)
Huutista kroonisesti päivittäin bentsoja käyttäville. Ei ole lääketieteellisesti perusteltua syödä vuosia joka päivä mitään bentsoa, yhtään kenenkään. Alan kirjallisuus on melko yksimielisestä asian suhteen.
Ostakaa kadulta ksaloleja tai romanialaisia rivoja
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Ehkä se bentsonarkkailu loppuu viimein.
Narkkailu??? Nauttisitko itse täristä epilepsian kourissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauti ihan järjettömistä vierotusoireistasi jos olet syönyt vuosia 6mg rivoja päivittäin 🤣🤣🤣
Lääkärit ei todellakaan määrää bentsoja pitkäaikaiskäyttöön helposti tässä maassa, kyllä niillä joilla niihin on resepti on myös ihan oikea tarve.
Tai sitten niillä on "hyvä" (eli huono) lääkäri ja/tai osaavat puhua hyvin. Mulla meni vuosia 4-6mg Rivatril päivässä ennen kuin peli puhallettiin poikki, ja se ainoa oikea tarve mulla niille oli riippuvuus. Hyvin olen nyt pärjännyt alasajon jälkeen ilmankin.
Sama terveyskeskuslääkäri uusi aina 3x iteroituna respan ihan vaan Omakannan kautta näkemättä minua ollenkaan välissä. Et ihan turha lässyttää että jokaisella olisi muka oikea tarve, kyllä niitä reseptejä löytyy myös sellaisilta jotka eivät tarvitse muuhun kuin vieroitusoireisiin.
Vierailija kirjoitti:
En voisi (ei ole tarvettakaan) koska
- laitonta
- ei tiedä mitä sisältävät, voivat vaikka tappaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Ehkä se bentsonarkkailu loppuu viimein.
Narkkailu??? Nauttisitko itse täristä epilepsian kourissa?
Rivatril ei sovellu epilepsian hoitoon useimmilla koska sitä ei voi ottaa kohtauslääkkeenä (alkaa vaikuttaa hitaasti) ja siihen nousee toleranssi eli sitä ei voi oikein syödä ennaltaehkäisevästi joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi (ei ole tarvettakaan) koska
- laitonta
- ei tiedä mitä sisältävät, voivat vaikka tappaa
Sisältävät bentsoja, eivät tapa jos et sekakäytä esim viinan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin vaivaan sulla on mennyt Rivatril?
Muistaakseni se on epilepsia lääke alunperin, mutta tiedän että se auttaa mm lihasjännitykseen.Mulle on määrätty Rivatril pahaan ahdistuneisuushäiriöön, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön muunmuassa. Se on toiminut hyvin, annostus on 0,5mg*3 aamuin illoin, eli 6mg vuorokaudessa. Olen sen avulla pysynyt toimintakykyisenä. Muut valmisteet, kuten opamox, eivät anna mitään vastetta. Nyt sain kokeiluun diapamia 0,5mg*3, kaksi kertaa vuorokaudessa. Entuudestaan jo tiesin ettei todennäköisesti anna vastetta, kun olen saanut sitä esilääkkeenä Rivatril hoidon aikana ja oli täysin hyödytön.
Ap.
Miten tuosta tulee 6 mg/vrk? 0,5 mgx3 aamuin illoin tekee 3mg/vrk. Eikö?
Ei tuu. 1,5mg tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni se on epilepsia lääke alunperin, mutta tiedän että se auttaa mm lihasjännitykseen.Mulle on määrätty Rivatril pahaan ahdistuneisuushäiriöön, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja paniikkihäiriöön muunmuassa. Se on toiminut hyvin, annostus on 0,5mg*3 aamuin illoin, eli 6mg vuorokaudessa. Olen sen avulla pysynyt toimintakykyisenä. Muut valmisteet, kuten opamox, eivät anna mitään vastetta. Nyt sain kokeiluun diapamia 0,5mg*3, kaksi kertaa vuorokaudessa. Entuudestaan jo tiesin ettei todennäköisesti anna vastetta, kun olen saanut sitä esilääkkeenä Rivatril hoidon aikana ja oli täysin hyödytön.
Ap.
Ei tuu. 1,5mg tulee.
Joko matikka tai luetun ymmärtäminen nyt vähän tökkii.
1,5mg aamuin illoin = 3mg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain Opamoxia tilalle. Paska lääke koska niin lyhytvaikutteinen. Mulla vaikeaan krooniseen unettomuuteen + ahdistuneisuuteen siis Rivatril ollut jo 10 vuotta ja se käytännössä pelasti mun elämän, työkyvyttömyyseläkettäkin ennen sitä harkittiin... Nyt Opamox ja saan sillä sentään ehkä 5 tuntia nukuttua, sen jälkeen puolesta päivästä alkaen v-mäinen olo kun bentso poistuu elimistöstä. Rivalla tuollaista ei tule koska puoliintuu niin hitaasti ettei pitoisuus mene koskaan nollaan.
En yritä pelotella, mutta varaudu että jos lääkäri vaihtuu vaikka, Rivatril katoaa hyvin pian. Suomalaisilla lääkäreillä kun on bentsokammo, ja Valvira kyttää. Just joku lekuri lehdes kommentoi että Rivatrililla ei ole mitään muuta käyttöä kuin epilepsiaan joillakin.
Dystoniaan käytetään myös. 3 x 2mg, eli 6 mg mennyt vuosia.
Lähinnä lapsille epilepsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ei tuu. 1,5mg tulee.
Siinä lukee 0,5mg x 3. Vastaus on 1,5mg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ei tuu. 1,5mg tulee.
Siinä lukee 0,5mg x 3. Vastaus on 1,5mg
Siinä lukee myös "aamuin illoin". Vastaus on 3mg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettepas pahassa lääkekoukussa.. harmi :( Olen itsekin sairastanut todella pahaa paniikkihäiriöstä ja sos. tilanteidenpelkoa, mutta parantunut niistä täysin ilman lääkkeitä.
Sietämällä ja siedättämällä itseäni niille helvetillisille olotiloille. Eli kohtaamalla ne. Toivottavasti tekin saatte voimaa samaan.
Lääkkeet on väliaikainen ratkaisu.
Montako vuosikymmentä siedätit? Mitä mokia sulle annettiin anteeksi ja pitikö ne lupaukset? Oletko ikinä ollut kiusattu vai oliko nämä siedätykset ensimmäinen kerta, kun jouduit kestämään muiden seurassa sietämättömuä olotiloja?
Hän kertoi kokemuksensa ja siihen perustuvan näkemyksensä ja toivoi voimia toisille. Hän ei sanonut, että jokainen pystyy siihen, se olisi ollut törkeää vähättelyä.
Me ei voida koskaan tietää toisten oloista muuta kuin sen, mitä he itse kertovat. En menisi sanomaan päihderiippuvuudesta parantuneellekaan että ongelmaa ei ollut, enkä sellaiselle joka on parantunut ilman lääkkeitä. Kaikki ei edes saa niitä. Jokaisella on oma tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin on pakko syödä vieroitusoireita aiheuttavia lääkkeitä, vaikkei haluaisikaan. Esimerkiksi äitini on kärsinyt 30 vuotta pahasta unettomuudesta, eikä yksinkertaisesti nuku ollenkaan ilman lääkkeitä.
Jos löytyy sellainen lääke, johon ei toleranssi kasva ja annos pysyy samana, niin se on onnenpotku. Ilman untakaan ei voi elää.
Jos lukisit, mitä unitutkijat ja unilääkärit sanovat aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rivatril on ns. Pitkävaikutteinen bentso ja Xanor on lyhytvaikutteinen, Temesta ja Opamox keskipitkiä ja taas Diapam luokitellaan pitkävaikutteiseksi, koska poistuu niin hitaasti elimistöstä.
Mitään bentsoa ei saa suoraan vaihtaa toiseen bentsoon, jos on syönyt vuosia, koska voi tulla vieroitusoireet toisesta lääkkeestä. Hälyttävä tilanne on kyllä!Tietenkin saa vaihtaa. Riippuvuus ja toleranssi syntyy bentsojen vaikutukseen eikä tiettyyn bentsoon, ja niiden vaikutusmekanismi on sama.
Myös esim kun lääkkeitä ajetaan alas hallitusti niin yleensä vaihdetaan toiseen, mahdollisimman pitkävaikutteiseen bentsoon (yleensä diatsepaami) vieroitusoireiden hallitsemiseksi.
Kunhan annostus on sopiva niin vieroitusoireita ei tule kun vaihtaa toiseen.
Eikä muuten saa. Katsoppas Ashton manualin taulukkoa. Jos on esim syönyt Rivatrilia vuosia annoksella 2mgx3 päivässä, niin sitä ei saa suoraan vaihtaa esim diapamiin, koska sitten tulee vieroitusoireet klonazepamista, eli Ashtonin mukaan vieroitus alkaa diapamilla ja klonazepamilla yhtäaikaa ja pikkuhiljaa se klonazepam jää pois ja jatketaan diapamilla kunnes se jää pois. Sen takia Diapam, koska poistuu niin hitaasti elimistöstä.
Maalaisjärkikin sen sanoo, että jos toinen bentso vaihdetaan toiseen, niin tietty siitä toisesta tulee olot, vaikka vaikuttavat samaan järjestelmään, eli gabaan, jos siis syönyt isoja annoksia vuosia.
Eikä ole mitään järkeä vaihtaa pitkävaikutteista bentsoa lyhytvaikutteiseen ja kun näitä keskusteluja katsoo, niin Rivatrilin tilalle useimille määrätty Xanoria, Opamoxia, Temestaa ym.ta mikä on mielestäni lääkäreiden käsittämätöntä tietämättömyyttä.
Jos joku lääke Rivatrilin tilalle, niin Diapam on juurikin vaikutuksiltaan hyvin samalainen, vähentää kouristuksia, rentouttaa lihaksia ym.t
Vierailija kirjoitti:
Itsellä rivatrilin annostus ollut jo vuosia 0,5 mg kolmesti päivässä. Auttanut ahdistuneisuuteen hyvin. Tilalle sain 0,5 mg Xanorin.
Rinnakkaisvalmisteita en ole saanut ollenkaan. Olo on ollut todella outo jo kuukausia. Ei toi xanor tunnu auttavan kuin hetken. Kun lääke jouduttiin vaihtamaan lennosta toiseen tuli mulle ainakin ihan järkyttävät kivut ja säryt. Masennus puhkesi päälle myös. Yöunet menivät. Lisäksi korvissa tinnitus jatkuvaa. Joka päivä kyttään lääkehakua turhaan josko jo rivatrilia löytyisi mutta ei.
Ihme että olen kyennyt käymään töissä. Vuoroduuni vielä. Ei voi ihan noin vaan jäädä saikulle. Pakottanut itseni töihin tsemppaamalla että " kyllä sä selviät, päivä kerrallaan".
Apteekin viimeisin tieto on että viikolla 9 pitäisi rivatril tulla takaisin mut oon menettäny uskoni koko juttuun jo.
Usko se on tääläkin menetetty koko asian suhteen, koska taas siirtyi kuukaudella eteenpäin. Itse olin ensin loka-joulukuun saikulla ja nyt olen kokonaan pois työelämästä tämän asian takia😥
Vierailija kirjoitti:
Kysyin emaililla, että miksi ette lähetä Rivatrilia Suomeen. Mikä on syy
Vastaus: Eva Gläser cheplapharm.com
Thank you for your mail concerning our product Rivatril. We are currently facing which affect several countries. We are working with greatest effort to solve them. Fresh goods have just been produced and are only waiting for their release.
We can ensure you that we know about the urgency to deliver the goods and do everything within our control to solve the problem.Mitä tämä tarkoittaa? (Fresh goods have just been produced and are only waiting for their release)??
Älkää nyt alkako Cheplapharmalle mitään sähköposteja lähettämään, OMG!!
En yritä pelotella, mutta varaudu että jos lääkäri vaihtuu vaikka, Rivatril katoaa hyvin pian. Suomalaisilla lääkäreillä kun on bentsokammo, ja Valvira kyttää. Just joku lekuri lehdes kommentoi että Rivatrililla ei ole mitään muuta käyttöä kuin epilepsiaan joillakin.