Kahdeksanvuotias tappaa omakasvattamia kaneja?
https://yle.fi/urheilu/3-12654760
-"Muutama vuosi sitten kanit herättivät keskustelua päiväkodissa. Muut lapset halusivat tietää, kuinka viisivuotias Saga pystyy syömään omia kanejaan.
Sivallus, jolla tytär Lindströmin mukaan vastasi, saa isän säteilemään ylpeydestä.
Hän sanoi, että hän on kasvanut oikeassa maailmassa, eikä missään hiton Disney-leffassa."-
Mietin vaan että kehittyykö lapsi aivan "ehjäksi" kun hyppää noin nuorena "oikeaan maailmaan". Kun lapsi tappaa oman kaninsa, niin jotenkin näen siinä yhteyden "lapsisotilaisiin".
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen käyttää sanaa "omakasvattama".
Mietin samaa. Mitä vittua nyt?
Voi pikkuista. Vanhempiaan miellyttääkseen vääntä lemmikkikaniltaan niskat nurin naurussa suin:(
Mielenkiinnosta luin nettiblogista kuvauksen lihakanien teurastuksesta. Tainnutusjousi laukaistaan tiettyyn kohtaan päätä, ja sitten pitää 60 sekunnin kuluessa viiltää kurkku auki. Vierellä on kaiken varalta kalikka, millä kalauttaa kania päähän, jos tainnutuksessa jostain syystä menee jotain vikaan.
Tähän kivuttomaan tapahtumasarjaanko on lapsella taitoa, tarkkuutta ja voimia?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta luin nettiblogista kuvauksen lihakanien teurastuksesta. Tainnutusjousi laukaistaan tiettyyn kohtaan päätä, ja sitten pitää 60 sekunnin kuluessa viiltää kurkku auki. Vierellä on kaiken varalta kalikka, millä kalauttaa kania päähän, jos tainnutuksessa jostain syystä menee jotain vikaan.
Tähän kivuttomaan tapahtumasarjaanko on lapsella taitoa, tarkkuutta ja voimia?
Voipa vaikka ollakkin
Niin noh. Toisaalta ei sekään ole hyvä ääripää että vielä vanhempanakin elää siinä disney-elokuvassa ja kuvittelee luonnon olevan jotain ihan muuta mitä se oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tavalla tehdään psykopaatteja. Tuossa on mennyt kaikki mahdollinen vikaan kun siitä tappamisesta on vieläpä tehty pikkujuttu ja ylpeilyn aihe.
Samaa ajattelin, vaikka itsekin tapoin pikkutyttönä hyttysiä ja pari mato-onkimaani ahventa. "Pasila, soittakaa Twilight Zone -tunnusbiisi."
On se kuolema iso tabu nykypäivänä. Jotkut jopa hokee että "tänne on synnytty kuolemaan" . Sitä se varmaan sitten on siinä kohtaa kun vihdoin aikuisena tajuaa, että sellainenkin asia kuin kuolema on olemassa.
Haulikolla suoraan pupua turpaan!
Vierailija kirjoitti:
On se kuolema iso tabu nykypäivänä. Jotkut jopa hokee että "tänne on synnytty kuolemaan" . Sitä se varmaan sitten on siinä kohtaa kun vihdoin aikuisena tajuaa, että sellainenkin asia kuin kuolema on olemassa.
Ei se kuolema oo läsnä nykyään niinkö ennen. Nykyään iso osa kuolee sairaaloissa, harvemmin kotona läheisten seurassa. Entimuinoin ruumistakin säilytettiin kotona jonkun aikaa ja se oli aivan perus. Nykyihminen on aika tehokkaasti viety erilleen kuolemasta.
Mielenkiintoista, että nyt kun haemme lihan kaupan kylmäkaapista, meillä on ollut kouluampumisia, mutta silloin, kun itse haettiin liha metsästä tai teurastettiin oman tilan eläin, näin ei ollut.
Kunnioitus ylipäätään ruuan saantiin on laskenut monta vuotta. Kaikkea heitetään roskiin, koska kaupasta saa lisää. Silti valitetaan, että maksaa liikaa ja silti on varaa heittää pois.
Eläimen saa Suomessa lopettaa itse, jos sen osaa tehdä ja tapahtuu nopeasti ja kivuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että nyt kun haemme lihan kaupan kylmäkaapista, meillä on ollut kouluampumisia, mutta silloin, kun itse haettiin liha metsästä tai teurastettiin oman tilan eläin, näin ei ollut.
Kunnioitus ylipäätään ruuan saantiin on laskenut monta vuotta. Kaikkea heitetään roskiin, koska kaupasta saa lisää. Silti valitetaan, että maksaa liikaa ja silti on varaa heittää pois.Eläimen saa Suomessa lopettaa itse, jos sen osaa tehdä ja tapahtuu nopeasti ja kivuttomasti.
Kylmäkaappi ja kouluampumiset, ei jumalauta.
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus ylipäätään ruuan saantiin on laskenut monta vuotta. Kaikkea heitetään roskiin, koska kaupasta saa lisää. Silti valitetaan, että maksaa liikaa ja silti on varaa heittää pois.Eläimen saa Suomessa lopettaa itse, jos sen osaa tehdä ja tapahtuu nopeasti ja kivuttomasti.
Meinaatko ettei ollut raakuutta tai julmuutta aikoina, jolloin elettiin omavaraisemmin? 1920-1930 on tilastojen mukaan henkirikosten määrä ollut äärettömän korkea. Joukossa on myös paljon lapsensurmia, jotka 2000-luvulle tultaessa ovat laskeneet.
On sitten valetta se että jotkut esim. lehmien pitäjät tirauttaa kyyneleen kun om lehmä viedään teuraaksi. Kyynel varmaan tulee pettymyksestä, kun hyvä lypsäjä lähtee.