STM kehoittaa hankkimaan jodia
Kommentit (417)
Minkä takia noita tabletteja myydään noin isoissa pakkauksissa? 100kpl? Kuka hemmetti niitä niin monta tarvitsee...
Kyllä taas nousee luottamus näihi stm:n suosituksiin: Ensin toitotetaan ettei ole mitään syytä hamstrata ja nyt yhtäkkiä kehoitetaan kaikkia hankkimaan = ryntäys apteekkeihin ja joditabletteja ei riitäkkään kaikille.
Miksi vitusta tällaisia ei koskaan voida suositella ajoissa? Esim. olisi jo keväällä suositeltu niin porukka olisi niitä hommannut sitten pikkuhiljaa ettei tarvisi nyt sitten yhtäkkiä rynniä. Itse taidan jäädä ilman, kun en kykene kyynärpäätaktiikkaan.
Ei tsiisus mitä pelon lietsontaa. Nytkö niitä sitten pitääkin hamstrata kaappiin homehtumaan. :D
Eikö niitä kehoiteta aina olemaan kotona oli maailmantilanne mikä tahansa. Hitto tällaista turhaa klikkiotsikkopelleilyä taas jossa lietsotaan hysteriaa. Prkl
Tiedoksi sitten lasten vanhemmille: Päiväkodeissa ei ole joditabletteja lapsille, ei ainakaan kaikissa kunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia noita tabletteja myydään noin isoissa pakkauksissa? 100kpl? Kuka hemmetti niitä niin monta tarvitsee...
Väestönsuojat, isot firmat jne.
Saatana haluaa että pelkäisimme. Mutta emme pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt helevetti...yritin etsiä yliopiston apteekin sivuilta dödöjä niin eipä oikein toimi, yläreunassa lukeekin jo "Suuret kävijämäärät hidastavat tällä hetkellä verkkoapteekkimme toimintaa. Pahoittelemme hitaudesta aiheutuvaa haittaa." Jodin perässäkö siellä nyt kaikki luuhaa?
Mun tytär oli tänään käynyt apteekissa ihan muissa asioissa ja oli kuullut, että aamupäivällä Jodix on loppunut jo tukustakin. Eli joo, todennäköisesti ihmiset nyt hamstraavat.
Ai todennäköisesti. Siellähän ostettu sekopäisenä purkkitolkulla niin apteekeissa kuin verkkokaupassakin. Nyt tosiaan jo tukussakin loppu ja lisää joskus. Naurettavinta on että suuri osa ostajista on aivan varmasti heitä joille niistä ei mitään hyötyä. Yliopiston apteekin verkkokaupan kaatuminen paljastaa mikä on paniikki ihmisillä. Mitään järkeä ei näköjään monellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas nousee luottamus näihi stm:n suosituksiin: Ensin toitotetaan ettei ole mitään syytä hamstrata ja nyt yhtäkkiä kehoitetaan kaikkia hankkimaan = ryntäys apteekkeihin ja joditabletteja ei riitäkkään kaikille.
Miksi vitusta tällaisia ei koskaan voida suositella ajoissa? Esim. olisi jo keväällä suositeltu niin porukka olisi niitä hommannut sitten pikkuhiljaa ettei tarvisi nyt sitten yhtäkkiä rynniä. Itse taidan jäädä ilman, kun en kykene kyynärpäätaktiikkaan.
Niinpä. Mutta viranomaisillahan ei käytännössä ole mitään vastuuta mistään.
Eikö kaikki hamstranneet jo keväällä. Älytöntä meininkiä.
Ja näitähän kuuluu ottaa jokaisen vain yksi tabletti kerta-annoksena, eli jos joku yksinasuva on purkin ostanut, niin myy siitä yhdeksälle muullakkin: Tasaa hintaakin kivasti ja hyödyttää useampia.
Vierailija kirjoitti:
Jostain paikallisesta apteekistasi saatat löytää jos heti lähdet liikkeelle. Tukusta jo myyty kaikki uutisen mukaan ja lisää tulee joskus. Verkkoapteekit myös tyhjennetty. Kuitenkaan eihän noita tarvitse tänään eikä huomenna joten voit rauhassa ostaa myöhemminkin kun taas saatavilla.
Onko STM:n tehtävä nykyisin lietsoa mahdollisimman paljon paniikkia?
Eipä ole sattumaa, että Kiuru taas remmissä
STM tiedottaa......kaupallisessa yhteistyössä ORION Farma.
Miksi joditablettien myyntiä ei ole rajoitettu kuten lasten särkylääkkeiden?
Vierailija kirjoitti:
No justiinsa, eikö sen jodin voisi toimittaa jokaiseen kotiin, kun nyt tulee ryntäys apteekkiin ja "yllättäen" hamstraajat hamstraa ja kaikki on huomenna jo ostettuna.
En nyt luottaisi siihen että kotiin tulisi suoraan mitään kun ei se koronakirjekään ikinä löytänyt perille....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mutta viranomaisillahan ei käytännössä ole mitään vastuuta mistään.
Niin se on viranomaisten vika että ihmiset toimivat kuin idiootit. Kenelläkään ei mitään velvollisuutta omaan ajatteluun ja omista asioista huolehtimiseen. Minusta tämä kertoo vain sen että keskivertokansalainen on todella tyhmä.
Mä en kovin paljon enää lue uutisia, kun kaikki on pari viime vuotta ollut pelkkää pelon lietsomista.
Mun tytär oli tänään käynyt apteekissa ihan muissa asioissa ja oli kuullut, että aamupäivällä Jodix on loppunut jo tukustakin. Eli joo, todennäköisesti ihmiset nyt hamstraavat.