Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moottori: Sähköauton lataus käy yhä kalliimmaksi, korotuksia jo julkaistu

Vierailija
10.10.2022 |

Esim Helen nosti Helsingin kantakaupunki-alueella hintoja 50%, K-ryhmä nosti peruslatauksen hintaa jo 25%.

Lisäksi Helenin suurteholataus maksaa jo 40c/kwh, hintaa sataselle tulee silloin
10e/100km jos sähköauto vie sen perus 25kwh/100km.

Ja lisää korotuksia todennäköisesti luvassa.

https://moottori.fi/liikenne/jutut/sahkoauton-lataus-kay-kalliimmaksi-k…

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku tää on hyvä.

Naapuri lataa autoaan ja toinen ei saa ruokaa kuumaksi koska sähkö.

Suomi talvella 2022-2023.

Lottovoittajien maa.

Vierailija
102/103 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-lataus on 35c/kWh.

Ja mun Model 3 kuluttaa sen 15kWh/100km.  5,25€/100km. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli pitää tällaisia asioita miettiä niin pitäisi ehkä ymmärtää elämän hallinnan kautta, että ei ole varaa mihinkään autoon. Itse ostin sähköauton ensisijaisesti siksi, että samalla suorituskyvyllä oleva bensa-auto olisi maksanut n. 150t€ ja tämä maksoi vain puolet siitä. Olen harrastanut autoja pikkutytöstä asti ja käyttöauton olen aina vaihtanut entistä nopeampaan. Toinen tärkeä asia on paikallinen päästöttömyys. Lisäksi selvitin, että kyseinen valmistaja hankkii akkumateriaalit kestävästi. Pari kuukautta olen nyt täyssähköllä ajanut enkä keksi mitään huonoa sanottavaa. Erityisen hyvä ominaisuus on se, että auto lämmittää tai jäähdyttää sisätilat sopivaksi kun ilmoittaa aplikaatiolla lähtöajan. Bensa-autolla ei onnistu. Lämmitys kyllä mutta jäähdytys ei. Joidenkin lataushintojen laskeskelu on lähinnä persaukisten kitinää. Ei ole pakko ostaa sähköautoa, voi jättää kauppaan. Minä ostin ja olen ollut tyytyväinen. Mitä te muut olette tehneet Suomen ympäristön ja ilmaston hyväksi? Siitä kannattaa vähän maksaakin. N33

Jaa mitä tehny? No rakentanut biokaasulle yhden auton ja kaksi viinalle. Myös tullut oltua rakentamassa kahta biokaasulaitosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän