Suostuuko miehet tällaiseen seurusteluun?
Kertokaa ajatuksianne, varsinkin miehet. Kumpikin asuu omassa taloudessa, vietetään kerran tai kaksi kuukaudessa koko viikonloppu yhdessä, muuten ei juuri nähdä. Muita ei saa deittailla. Ikämme on 40+ ja lapset tehty tahoillamme. Onko tällainen huono suhde? En jaksa mitään kotileikkiä, mutta avoin suhdekaan ei kiinnosta.
Kommentit (66)
Kelpaisi hyvin mulle. Niin kauan ollut yksin, etten halua ketään omiin nurkkiini muuttamaan ja jatkuvasti viereen kyhnäämään. Omaa aikaa tarvitsen myös kun olen introvertti. M37
Tuohan olisi ihan täydellinen juttu ja itse asiassa tiedän heti kaksi pariskuntaa, joilla tuo toimii oikein hyvin. Toisella pariskunnalla naisella on kaksi lasta, jotka ovat hänen luonaan pääasiallisesti, mutta isällään kahtena viikonloppuna. Pariskunnan molemmat ovat 40+, lähempänä viittäkymppiä ja ovat oikein onnellinen ja vakaa pariskunta. Järjestys on toiminut hyvin jo useamman vuoden. Eikä mies mitään siinä välissä petä. Ei mieskään ole mikään seksihirmu, vaan rakastaa ihan aidosti naistaan, mutta niin kauan kun lapset ovat mukana, on kaikille paras tedä juuri näin.
Toisella parilla ei ole lapsia, mutta suhde on etäsuhde. Pariskunta on ollut yhdessä varmaan 10 vuotta ja hyvin menee. Molemmat ovat tyytyväisiä järjestelyyn ja eivät edes halua lisää mitään suhteita sotkemaan hyvää arkea. Lomilla he ovat enemmän yhdessä, arkena eivät.
Christiiina kirjoitti:
Mä olen nainen, mutta minä olisin tyytyväinen tuohon. Olen luonteeltani introvertti, ja viihdyn myös itsekseni.
Kuin myös. Ap:n kuvailema tilanne olisi itselleni aivan ihanne. Ja sellaista olen etsinytkin. Vaan huonolla tuloksella; vaikka lyön nuo ehtoni pöytään jo ennen ensitapaamista, on lopputulema aina se, että mies alkaa muutaman kuukauden tapailun jälkeen haaveilemaan siitä yhteen muutosta tai muuten jatkuvasta yhdessäolosta. Todella turhauttavaa. Joudun siis aina päättämään mukavasti alkaneen suhteen, koska yhdessä asuminen on minulle ehdoton ei ja omaa aikaa tarvitsen ja haluan vähintään päivän viikonlopussa.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisi hyvin mulle. Niin kauan ollut yksin, etten halua ketään omiin nurkkiini muuttamaan ja jatkuvasti viereen kyhnäämään. Omaa aikaa tarvitsen myös kun olen introvertti. M37
Sama juttu, siis jos joskus eroaisin ja kun lapset muuttavat omilleen. En jaksa olla enää kenellekään joka ikinen ilta läsnä ja juttelevainen, sillä saan olla tarpeeksi sosiaalinen töissäni. Viikonloppuisin voisi olla vähän molempien suunnitelmien mukaan olla yhdessä tai erikseen, samoin lomalla.
Sopisi oikein hyvin kunhan nainen täyttää kaikki kriteerit. Ehkä joskus +55v voisi viettää enemmänkin aikaa yhdessä (esim. pidempiä lomia)
M39
Vierailija kirjoitti:
Sopisi oikein hyvin kunhan nainen täyttää kaikki kriteerit. Ehkä joskus +55v voisi viettää enemmänkin aikaa yhdessä (esim. pidempiä lomia)
M39
Meinasitko siis, että se on nainen, joka haluaa enemmän? Vai mitä kriteereitä naisen pitäisi täyttää?
Sopisi oikein hyvin tuollainen, mutta minun puolesta voisi tapailla viikollakin silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
Meinasitko siis, että se on nainen, joka haluaa enemmän? Vai mitä kriteereitä naisen pitäisi täyttää?
Naisen pitää olla älykäs, hauska, mukava, kinky ja minun silmään kaunis. Muuten jatkan ihan mielelläni yksin..
Minä olen ollut tuollaisessa suhteessa ja kelpasi oikein hyvin! Tykkäsin juuri noin. Suhde vain kuivui lopulta kasaan, kuten kaikki muutkin parisuhteet. Arki astui kuvioihin, ja en jaksanut tavata enää edes noiden viikonloppujen aikana.
Joksikin aikaa suostuisin, ehkä. Aikaa myöten järjestely alkaisi "kotileikkien" sijaan muistuttamaan seurusteluleikkiä.
M40+
"Kertokaa ajatuksianne, varsinkin miehet."
Okei, minä kerroin, mutta näyttää siltä, että väärin tuli vastattua. Kommenttinikin oli:
"Ei toimisi omalla kohdallani.
Ankealta tuommoinen suhde tuntuisi.
Eikö sitten parempi olisi olla kavereita, jos noin vähän vain nähdään?"
Siis pitäisikö tässä vain myötäillä tyyliin: On ok, että nähdään noin vähän. Eihän meillä miehillä mitään haluja ole. ?
Kyllä kävisi. Ehkä ei noin tiukoilla ehdoilla. Siis tilanteen mukaan kyläilyä enemmän kuin 1-2x /kk.
Jos kovasti rakastuisi, niin kova ikävä olisi. Tavallaan edes osa(silloin tällöin) arjen jakamisesta olisi kiva. Jos seurustellaan ehkä muutamat kissanristijäiset/kaveribileet kaupanpäälle. Olisi ikävää selitellä , aina, missä se sun kulta on.
Aika kovia vaatimuksia mutta ehkä jostain tällaiseenkin joku löytyisi. Ehkä joku isimies jolla on lapsia monelle naiselle, ja vielä pitää niitä kaikkia vuorollaan luonaan? Tai ihan vaan lähivanhempi? Joku jolla on sellainen työ että on kerrallaan pari viikkoa töissä poissa (vaikka merihommissa) ja sitten pari vapaalla? En usko että monelle tuollainen riittäisi jos vielä vaadit suljettua suhdetta.
Tuohan olisi ihan unelma. Kummallakin arki pyörisi omissa kodeissa ja lapsivapailla voisi sitten viettää aikaa yhdessä.
Mulle sopisi mutta olenkin nainen.
Minä en ainakaan 40+ miehenä suostuisi. Parisuhde tarkoittaa yhteistä taloutta, yhteisiä aterioita, yhdessä nukkumista, yhteisiä kotitöitä, yhteisiä keskustelua ja illanviettoja, yhteisiä saunomisia, seksiä. Mitä sellaisella parisuhteella tekee, jossa asutaan omillaan kuin sinkkuna? Haluan koko paketin, en mitään satunnaisia viikonloppupanoja.
Mulla on kaksi miestä. Näen molempia 1-2 kertaa viikossa. Yks ukko 2 kertaa kuukaudessa olisi liian vähän enkä toisaalta haluaisi jumittaa saman miehen kanssa koko viikonloppua. En ole muuttamassa kummankaan kanssa yhteen. Tää riittää mulle. Saan riittävästi seksiä ja läheisyyttä.
Onko se rakkaussuhde, jos ollaan noin paljon erillään?
Mä ymmärrän sen töiden kannalta, mutta vapaaehtoisesti toi tuntuu omistushaluisuudelta.
En suostuisi. Voisin asua eri asunnoissa mutta aikaa pitää viettää enemmän toisen kanssa. Viikolla ja viikonloppuisin pitää olla yhdessä. Seksiä pitää olla ainakin 2 kertaa viikossa.
Kerran kävin treffeillä 33-vuotiaan miehen kanssa. Hän sanoi, että "mä olen sitten parisuhteessa sellainen, että mä haluan nähdä joka päivä". Se oli minulle red flag, sillä miksi PITÄISI nähdä joka päivä? Haluaako se vaan tarkistaa, ettei minun luonani käy muita miehiä? Hän ei sitten varmasti voi hankkia seurustelukumppania pitkän välimatkan päästä, sillä olisi aikamoinen homma työssäkäyvällä ihmisellä matkustaa edestakaisin esim. 20 km päivittäin, varsinkin jos se seurustelukumppani vielä sattuu tekemään vuorotyötä. Eikä seurustelukumppani voi ainakaan olla totaali-yh, sillä yleensä yh-mutseilla on muutakin tekemistä, kun viihdyttää poikaystävää päiittäöin.
Se on parin oma asia vaikka näkisitte kerran kymmenessä vuodessa tai 2 kertaa viikossa. Ei kukaan tule kyselemään kaavakkeella tai ketään ei kiinnosta. Mutta jos toisella on monta viritelmää ja toisella ei mitään, siitä voi tulla ihmetys.