Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun aikanani yliopistossa oli yksinomaan lähiopetusta

Vierailija
08.09.2026 |

Jotkut pystyi toki tenttimään suoraan lukemalla.

Ilmeisesti näin ei ole enää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tiedekunnasta.

Vierailija
2/10 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. On paljon etäopiskelua ja se on todella hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppiikohan paremmin jos opiskelukin etänä?

Vierailija
4/10 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla oli ihan tolkuttomat määrät kirjatenttejä. Ei opetusta, vaan piti lukea tietyt kirjat... mitä muuta se oli kuin etäopetusta ja itsenäistä opiskelua?

Vierailija
5/10 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jälleen yksi esimerkki, ettei korkea koulutus takaa ymmärtystä. Niin se maailma muuttuu. 

Vierailija
6/10 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin valelääkäri

Vierailija
7/10 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä oliko silloin asiat yhtään paremmin. Tosin silloin ei ollut niin tolkuttomasti kaikenmaailman ryhmätöitä kuin nykyään. Niillä on toki paikkansa, mutta usein niitä ei osata käyttää järkevästi eivätkä ne silloin palvele oppimista.

Vierailija
8/10 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tuhansia ja tuhansia sivuja olen lukenut ysärillä kirjatentteihin. Etäopiskelua tylsimmästä päästä.

Vierailija
9/10 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä oliko silloin asiat yhtään paremmin. Tosin silloin ei ollut niin tolkuttomasti kaikenmaailman ryhmätöitä kuin nykyään. Niillä on toki paikkansa, mutta usein niitä ei osata käyttää järkevästi eivätkä ne silloin palvele oppimista.

Tämä. Ja stressiä vain tuottaa sumplia aikatauluja kun kaikilla kaikkia pakollisia menoja kuten työt.

Vierailija
10/10 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, aikanaan ei ollut tietoteknisiä välineitä, joilla pystyisi edes järjestämään etäopetusta.

Mä olen ollut itse ensimmäisessä tietokoneen kautta järjestetyssä palaverissa joskus 2000-luvun alkuvuosina ja silloin näitä etäkokoussovelluksia käytettiin vain joissain edistyneimmissä IT-alan yrityksissä ja sekin oli harvinaista. Ennemmin melkein sitten lennettiin palaveriin toiselle paikkakunnalle. Ei näitä etäyhteyssovelluksia edes ollut yksityiskäyttäjillä olemassakaan. Joten yliopistoilla ei ollut mahdollisuuksiakaan järjestää mitään etäopetuksia (vaikka yliopistolla olisi jostain syystä ollut etäkokoussovellus, opiskelijoilla ei sellaista olisi ollut saatavilla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi