Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin alusvaateliikkeessä, enkä varmana mene toiste

Vierailija
09.10.2022 |

Kyseessä siis oli liike, joka keskittyi myymään alusvaatteita, ei minkään muun kaupan osasto.

Aluksi sain kuulla, että olen aina käyttänyt väärää kokoa. Tämä sanottiin, ennen kuin edes ehdin sovittaa mitään, kunhan vaan kerroin kokoni.

Olen edelleen sitä mieltä, että kokoni on oikea. Ympärysmitta ei purista, mutta on sopivan napakka ja kupit on sopivan kokoiset.

Mutta ei, olen kuulemma arvioinut ympärysmitan väärin, ja sitä myötä kupinkin. Sovitin sitten huvikseni ehdotettua kokoa ja se oli ympärysmitaltaan aivan liian tiukka, niin tiukka että sattui ja ihoon jäi punaiset jäljet sovituksen jälkeen.

Sanoin asiasta, mutta napakka sen pitää kuulemma ollakin. No, en ostanut liivejä mitä en voi pitää. Ihmetyttää, miksi yritetään myydä epäsopivia liivejä.

Kommentit (335)

Vierailija
241/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leveä selkä mutta pienet rinnat ja A90 on koko jota ei meinaa löytyä mistään. Joko kupeissa on tyhjää tai sitten liivit puristavat kipeästi kylkiä ja selkää. Erikoisliikeessä sanottiin "onpa pienet rinnat vaikka olet muuten noin iso!" ja se jätti kyllä 19vuotiaaseen sellaiset jäljet, etten toiste sisään astunut.

No nyt kun olen 41vuotias en ole käyttänyt liivejä  kahteen vuoteen ja voin sanoa, että mikä ihana vapaus! Mikään ei purista, valu tai  nouse . Aion ehdottomasti elää loppuelämäni liivittömänä.

Vierailija
242/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat on yksilölliset, kaikille ei käy kaikki mallit tai edes merkit. Kokoasioissakin vaihtelee kovin. Esim triumphin liivit ei käy lainkaan itselle mutta marlies dekkers, simone perele ja urkassa shock absorber käy. 70f kokoinen olen. Pienet rinnat pärjää hyvin liivittäkin mutta itsellä ei kyllä ole mukava olo ilman hyviä liivejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin käyttämästä perinteisiä liivejä kun löysin tällaisia

https://www.emp.fi/p/ladies-pads-sport-bra-topatut-urheilurintaliivit/2…

Ihan kuin t-paita, paitsi että toimii rintaliiveinä. Pehmeät ja kivat.

Tämmöiset on kyllä kivat. Nykyään niitä löytyy vähän joka kaupasta ja myös esim pitsisomisteilla, eli eivät ole välttämättä kovin mummomaisen näköiset. Tykkään kyllä. Lasten jälkeen en ole löytänyt itselleni sopivan mallisia oikeita rintaliivejä kun rinnat on jotenkin niin "löysät" ja pehmeät, tuommoinen toppimalli tulee ja muotoilee juuri sopivasti puristamatta tai ahdistamatta, eikä rajat näy ohuemmankaan paidan alta.

Vierailija
244/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nouseeko rintaliiviesi selkäpuoli ylös? Se kertoo yleisestä virheestä, jonka moni tekee liivien kanssa

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006175138.html

Liian ylhäällä istuvat rintaliivit tarkoittavat, että ne ovat liian löysät.

Ylös selkään hilautuvat tai selästä kaarelle taipuvat liivit ovat käyttäjälleen liian isot. Liivien selkäpuolen tulisi pysyä täysin suorana ja vaakatasossa, eikä se saisi nousta etuosaa ylemmäs.

Tee ostoksilla pukuhuoneessa ainakin tämä pikatesti: Uudet liivit kannattaa kiinnittää ostaessa ensimmäiseen hakaseen, jotta niitä voi myöhemmin kiristää. Kun nostat kädet ilmaan, nousevatko liivit paikoiltaan?

Tukevat liivit pysyvät paikoillaan silloinkin, kun liikut. Olkaimet eivät lipsu pois paikoiltaan eikä selkäpuoli hilaudu ylös. Oikean kokoinen ympärys kulkee suorana edestä taakse eikä nouse ylös selästä.

Nyrkkisäännön mukaan liivien ympärysmitan pitää olla niin napakka, että selän ja liivien väliin mahtuu juuri ja juuri kolme sormea.

Voi ne olla liian pienetkin liivit, jos nousee ylös. Siis jos rinnat ei sovi edestä kunnolla kuppeihin, kiristetään olkaimia liikaa, jotta ne pysyisi siellä väkisin,  jonka takia liivit väkisinkin nousee takaa ylöspäin.

Vierailija
245/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vetoaa tuohon, että ne venyy käytössä, mutta yhdetkään mun liivit ei ole venyneet niin paljon, että olisi tarvinnut siirtyä käyttämään niitä viereisiä hakasia. Että se siitä venymisestä.

Viereisiä hakasia ei tarvi siirtyä käyttämään. Rintsikat hajoaa käytössä ensin kaarituen kiinnityskohdasta. Kaarituki pyrkii pihalle.

Mitä?

Sä siis heität liivit pois jos ne tosta kohtaa hajoaa? Mikset korjaa niitä? Ihme tuhlausta.

Aika nopeasti noi saa korjattua, mutta ei kovin pysyvästi. Aina ne tuet alkaa tunkea ulos jostain aukosta.

Vierailija
246/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole _kenelläkään_ nähnyt että rintaliivit kuroutuisivat kohti niskaa mutta sen sijaan selkäläskeihin uponneet, vatsamakkarat tursauttavia liivejä yllin kyllin. Mahtavat kiristää ja vaikeuttaa hengitystäkin.

Ööh, ihan riittää että kävelee kesällä kadulla, niin näkee jo yhdellä reissulla kymmeniä naisia, joiden liivit näkyvät kireän teepaidan läpi ja näkee selvästi, että liivien takaosa hivuttautuu ylös lapaluita kohti, vaikka sen pitäisi olla vaakasuorassa.

Mitä se sinua haittaa, vaikka muiden liivien takaosa hivuttautuu? Varsinkaan kun ei näitä ihmisiä itseäänkään haittaa ja he kokee liivinsä hyviksi.

Paljon enemmän näkee katukuvassa juuri noita makkarantekoliivejä, mitkä puristaa hoikallekin makkarat kylkiin. Sitten ujutellaan sormea liivien alle ja kaivetaan niitä liivejä makkaroiden välistä hiertämästä.

Ai niin, liivit myös voi nousta takaosasta ihan muista syistä kuin että ne olisi ympärysmitaltaan liian suuret. Liian lyhyiksi säädetyt olkaimet voi nostaa liivien takaosaa, samoin esimerkiksi jos kumartelee nostelemaan vaikka lasta rattaisiin ja takaisin, ja välillä nostelee pudonneet tarvikkeet maasta. Vaikka liivit peruskäytössä pysyisi paikoillaan, niin silti tuollainen jumppaaaminen voi hivuttaa sopiviakin liivejä.

Monissa liiveissä muuten on aivan liian lyhyet olkaimet, ei siis saa edes säädettyä riittävän pitkiksi ainakaan minun kropalle ja en ole edes mitenkään pitkä, päinvastoin. Sitten ne tietenkin nousee. En tajua mikä siinä on ettei voi laittaa säätövaraa, ei luulisi sen olkainkuminauhan olevan niin kallista ettei voisi muutamaa senttiä laittaa enemmän. Liian pitkän lyhentäminen olisi sitä paitsi paljon helpompaa kuin lyhyen pidentäminen...

Me ollaan niin erimuotoisia. Mä joudun lyhentämään olkaimia.

Vierailija
247/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taistelin liivien kanssa 36-vuotiaaksi asti kunnes totesin, että on parempi olla kokonaan ilman liivejä. Kannattaa kokeilla. Aluksi voi tuntua oudolta ja vaatii totuttelua, mutta on se oikeasti niin paljon helpompaa. Se on myytti että rinnat alkaisivat roikkua jos ei käytä liivejä. Nyt on vuosi takana liivittömyyttä ja en voisi enää kuvitellakaan laittavani enää niitä ahdistavia liivejä päälleni. Eri asia tietysti juhlatilaisuudet, jos puku näyttää paremmalta liivien kanssa.

Voi toimia, jos on kiinteät rinnat. Mun roikkuu ja heiluu polvissa asti ja ilman liivejä on tosi epämukava olla.

Vierailija
248/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran erehdyin. Sama juttu, olen käyttänyt väärää ympärystä ja väärää kuppikokoa. No sitten ne liivit oli sellaiset, että puristi ja ne littasi rinnat sellaisiksi luttanoiksi, että peilistä näytti ettei mulla olisi ollut rintoja ollenkaan, vaikka oikeasti on B-kupit. Ei sen koon rinnoilla välttis halua niin "tukevia" liivejä että rinnat katoaa kokonaan. Arvaatte varmaan että niitä liivejä ei käytetty kertaakaan. Ja sama juttu. En mene toiste. Enkä myöskään tykännyt siitä, että myyjä tulee niin iholle.

Hyvä palvelu olisi nopeaa, huomioivaa mutta ei ketjun ideoita väkisin kurkusta tunkevaa. Missä muussa liikkeessä sanotaan yhtä vahvasti että asiakas on väärässä.

Vierailija
249/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran erehdyin. Sama juttu, olen käyttänyt väärää ympärystä ja väärää kuppikokoa. No sitten ne liivit oli sellaiset, että puristi ja ne littasi rinnat sellaisiksi luttanoiksi, että peilistä näytti ettei mulla olisi ollut rintoja ollenkaan, vaikka oikeasti on B-kupit. Ei sen koon rinnoilla välttis halua niin "tukevia" liivejä että rinnat katoaa kokonaan. Arvaatte varmaan että niitä liivejä ei käytetty kertaakaan. Ja sama juttu. En mene toiste. Enkä myöskään tykännyt siitä, että myyjä tulee niin iholle.

Hyvä palvelu olisi nopeaa, huomioivaa mutta ei ketjun ideoita väkisin kurkusta tunkevaa. Missä muussa liikkeessä sanotaan yhtä vahvasti että asiakas on väärässä.

Harvemmassa kenkäkaupassakasn asiakasta aletaan jo heti sisääntullessa ripittää siitä, että tämä on aina käyttänyt liian suurta kokoa, että kyllä sun oikee koko on 38, ei 40, kyllä se kenkä joustaa ja venyy niiden varpaiden tieltä. Ja tiukka sen kengän kuuluu ollakin!1

Vierailija
250/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmassa kenkäkaupassakasn asiakasta aletaan jo heti sisääntullessa ripittää siitä, että tämä on aina käyttänyt liian suurta kokoa, että kyllä sun oikee koko on 38, ei 40, kyllä se kenkä joustaa ja venyy niiden varpaiden tieltä. Ja tiukka sen kengän kuuluu ollakin!1

Iin kenkäkaupassa kuin alusvaatekaupassakin ovat aina tuoneet haluamaani kokoa.

Vierailija
251/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iin kenkäkaupassa kuin alusvaatekaupassakin ovat aina tuoneet haluamaani kokoa.

Än putos pois.

Vierailija
252/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisliikkeissä myydään järjestään liian tiukalla ympärysmitalla. Perusteluna että niiden pitää tukea. Ymmärtäisin jos minulla olisi jotkut D-kupin rinnat mutta nämä pienet B-kupit pysyy vähemmälläjkin tukemisella.

En voi pitää liivejä joiden ympärysmitta on niin tiukka että ihoon jää punaiset painaumat ja olo on vähintäänkin tukala.

Niinpä ostan liivini aivan muualta kuin erikoisliikkeitä. Onneksi markettiliivit riittävät oikein hyvin.

Vierailija
253/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenkäkaupassa olisi kyllä syytä suositella aina kokoa isompaa, aika monet käyttää liian pieniä kenkiä varpaat mytyssä.

Vierailija
254/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisliikkeissä myydään järjestään liian tiukalla ympärysmitalla. Perusteluna että niiden pitää tukea. Ymmärtäisin jos minulla olisi jotkut D-kupin rinnat mutta nämä pienet B-kupit pysyy vähemmälläjkin tukemisella.

En voi pitää liivejä joiden ympärysmitta on niin tiukka että ihoon jää punaiset painaumat ja olo on vähintäänkin tukala.

Niinpä ostan liivini aivan muualta kuin erikoisliikkeitä. Onneksi markettiliivit riittävät oikein hyvin.

Ai d-kupin rinnat on sinusta isot😄

Vierailija
255/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenkäkaupassa olisi kyllä syytä suositella aina kokoa isompaa, aika monet käyttää liian pieniä kenkiä varpaat mytyssä.

Karseen näköistä kun joillain roikkuu sandaaleista varpaankärjet ulkona!

Vierailija
256/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotias kehopositiivinen yh on käynyt tokmannilla ja on nyt suivaantunut kun 5xl mummupikkareita ei löytynyt.

Vierailija
257/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu juttu, mutta ilmeisesti ihmiset niin kovasti haluavat kuulla olevansa ympärysmitaltaan pienempiä ja kuppikooltaan isompia kuin ovat, niin tällaista heille sitten pitää kertoa. Ja ostavat sitten.

Bullshittiä, ei kannata ostaa kiristäviä. Mukava olla pitää alusasujen.

Ei, vaan suurin osa käyttää vääränkokoisia liivejä, joissa on liian pieni kuppikoko ja liian suuri ympärysmitta. Tämä on ihan yleisesti tiedossa.

Vierailija
258/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa...luen tätä ketjua juuri nyt 1.kertaa ja olen mukamas ala- tai yläpeukuttanut joitakin kommentteja! Kun en ole edes lukenut tätä siis, miten voi olla mahdollista? En ole ennen tällaista huomannut, mutta nyt kun piti mennä peukuttamaan jotain kommenttia, se olikin jo tehty. Ja muita täällä ei todellakaan ole.

Kummitus? Onko muilla tällaista?

Vierailija
259/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseen näköistä kun joillain roikkuu sandaaleista varpaankärjet ulkona!

Aloin lukea tuota kommenttia ja luulin, että siinä lukisi, että rinnat roikkuu sandaaleista!

Vierailija
260/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne epäsopivat liivit ovat paljon kalliimmat kuin ne, joita tavallisesti käytät. Toiseksi ehkä toive olisi, että menisit sitten ostamaan samasta liikkeestä uudet liivit, kun niitä ensimmäisiä ei tule pidettyä. Yksi hyvä syy voi olla se, että siinä liikkeessä ei ollut sinun oikeaa kokoasi. Siksi piti yrittää myydä sitä, jota kaupasta sattui löytymään.

En oikeasti tiedä, onko tuossa kyse vain myyjän vallankäytöstä vai mistä. Toisaalta, jos kuppikoko on täsmälleen oikea, kupit ovat oikealla kohdalla ja liivit muuten oikein sopivat ja mieleiset, kannattaa ostaa jatkokappale, jonka ansiosta eivät ole liian tiukat.

Kuppikoko ei ole oikea jos on liian tiukat.

Kyllä se ympärysmitta on ratkaisevampi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän