Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin alusvaateliikkeessä, enkä varmana mene toiste

Vierailija
09.10.2022 |

Kyseessä siis oli liike, joka keskittyi myymään alusvaatteita, ei minkään muun kaupan osasto.

Aluksi sain kuulla, että olen aina käyttänyt väärää kokoa. Tämä sanottiin, ennen kuin edes ehdin sovittaa mitään, kunhan vaan kerroin kokoni.

Olen edelleen sitä mieltä, että kokoni on oikea. Ympärysmitta ei purista, mutta on sopivan napakka ja kupit on sopivan kokoiset.

Mutta ei, olen kuulemma arvioinut ympärysmitan väärin, ja sitä myötä kupinkin. Sovitin sitten huvikseni ehdotettua kokoa ja se oli ympärysmitaltaan aivan liian tiukka, niin tiukka että sattui ja ihoon jäi punaiset jäljet sovituksen jälkeen.

Sanoin asiasta, mutta napakka sen pitää kuulemma ollakin. No, en ostanut liivejä mitä en voi pitää. Ihmetyttää, miksi yritetään myydä epäsopivia liivejä.

Kommentit (335)

Vierailija
261/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Sain mukaan myös kanta-asiakaskortinkin, johon se minun "oikea", ammattilaisen arvioima koko oli kirjoitettu. Pidin niitä satasen rintsikoita yhden työpäivän. Tuskainen päivä, iltapäivästä tuntui etten saa henkeä ja hävetti myös tursuavat kainaloläskit. En ole niin pieniä liivejä ostanut sen jälkeen mistään.

Minullekin liiviliikkeessä lässytettiin, että pitää olla napakka ja käytössä muotoutuu sopivaksi. En tiedä, onko tässä joku sukupolvikysymys ("kauneuden vuoksi pitää kärsiä") vai loppuiko vaan heiltä koot kesken, mutta en toiste mene.

Miksi ihmeessä ostit liivit, jos tuntui huonolta? Olisit vaan pyytänyt isompaa kokoa.

Luotin asiantuntijaan, joka sanoi, että liivien pitää olla napakat ja ne muotuvat käytössä. Niitä voi kyllä jonkun tunnin pitää päällä, mutta esim. työpäivä on liikaa. Eli liikkeessä tuntuivat ok:lta, mutta arjessa ovat mahdottomat käyttää.

No ei kai se myyjä tiedä kuinka huonolta sinusta tuntuu, jos et sano suoraan, että nämä kiristää ihan liikaa. Pitää nyt joku järki itselläkin olla. 

Hah.

Minulle myyjä sanoi, että kyllä sitä pitää vähän sietää hyvien liivien eteen, kun sanoin että liivit sattuu ja etten voi pitää niitä.

Noista napakoista jää hirveät pysyvät urat ympäri vartalon, ja usein näkee kun iho tekee isonkin vallin liivien ympärille.  Sanovat vain että ota isommat kupit (niille pienille rinnoille).

Vierailija
262/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utareliivit vai rintaliivit? Valitettavasti liian moni nainen käyttää rintaliivejä kuin utareliivjä lehmällä, rintaliivien tulisi korostaa meidän naisten muotoja, alusvaateena käytettäissä on urheilutoppi parempi kuin ne roikkuvat liian suuret(mukavat) kannattimet. Ammattilainen kun ei tiedä mitään ja pitäisi näyttää lehtikuvien haavekuvilta ja yli puolet käyttää liian isoja ja mummomaisia rintaliivejä. Ei ihme että katukuva on mitä on.

Kyseessä on kauneustuote, mitä hyötyä olisi esim. löysästä korsetista?

Olen jo luovuttanut, ei kalliitkaan rintaliivit tee teistä muodokkaita, kun aina ostetaan liian suuret, mukavuussyistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utareliivit vai rintaliivit? Valitettavasti liian moni nainen käyttää rintaliivejä kuin utareliivjä lehmällä, rintaliivien tulisi korostaa meidän naisten muotoja, alusvaateena käytettäissä on urheilutoppi parempi kuin ne roikkuvat liian suuret(mukavat) kannattimet. Ammattilainen kun ei tiedä mitään ja pitäisi näyttää lehtikuvien haavekuvilta ja yli puolet käyttää liian isoja ja mummomaisia rintaliivejä. Ei ihme että katukuva on mitä on.

Kyseessä on kauneustuote, mitä hyötyä olisi esim. löysästä korsetista?

Olen jo luovuttanut, ei kalliitkaan rintaliivit tee teistä muodokkaita, kun aina ostetaan liian suuret, mukavuussyistä?

On melko mahdotonta ostaa liian suuria liivejä, jos kuppikoko on G. On aivan täysi työ löytää edes sopivia.

Monelle naiselle oma mukavuus ja terveys ovat tärkeämpiä kuin katukuvan kaunistaminen.

Vierailija
264/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taistelin liivien kanssa 36-vuotiaaksi asti kunnes totesin, että on parempi olla kokonaan ilman liivejä. Kannattaa kokeilla. Aluksi voi tuntua oudolta ja vaatii totuttelua, mutta on se oikeasti niin paljon helpompaa. Se on myytti että rinnat alkaisivat roikkua jos ei käytä liivejä. Nyt on vuosi takana liivittömyyttä ja en voisi enää kuvitellakaan laittavani enää niitä ahdistavia liivejä päälleni. Eri asia tietysti juhlatilaisuudet, jos puku näyttää paremmalta liivien kanssa.

Ei se roikkuminen mikään myytti ole. Ei ne vielä kolmekymppisenä minullakaan roikkuneet, mutta pari vuosikymmentä ja kolme lasta ovat saaneet aikaan roikkumista, vaikka olenkin liivejä käyttänyt.

Tiesitkö, että on oikeasti olemassa myös mukavia liivejä, jotka eivät ahdista? Niin, "liian suuria", mutta vähemmän roikkuu.

Vierailija
265/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisliikkeissä myydään järjestään liian tiukalla ympärysmitalla. Perusteluna että niiden pitää tukea. Ymmärtäisin jos minulla olisi jotkut D-kupin rinnat mutta nämä pienet B-kupit pysyy vähemmälläjkin tukemisella.

En voi pitää liivejä joiden ympärysmitta on niin tiukka että ihoon jää punaiset painaumat ja olo on vähintäänkin tukala.

Niinpä ostan liivini aivan muualta kuin erikoisliikkeitä. Onneksi markettiliivit riittävät oikein hyvin.

Pienet pysyvät vähemmälläkin tukemisella, mutta suurille ei todellakaan riitä pelkkä tiukka ympärysmitta tueksi. Se pätee ehkä kiinteille keskikokoisille, mutta ei suurille eikä pienille, eikä varsinkaan kovin roikkuville, olipa koko mikä tahansa. Niin ajokoirankorvat kuin kurpitsat tarvitsevat tukea myös kupeista ja olkaimista.

Vierailija
266/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne epäsopivat liivit ovat paljon kalliimmat kuin ne, joita tavallisesti käytät. Toiseksi ehkä toive olisi, että menisit sitten ostamaan samasta liikkeestä uudet liivit, kun niitä ensimmäisiä ei tule pidettyä. Yksi hyvä syy voi olla se, että siinä liikkeessä ei ollut sinun oikeaa kokoasi. Siksi piti yrittää myydä sitä, jota kaupasta sattui löytymään.

En oikeasti tiedä, onko tuossa kyse vain myyjän vallankäytöstä vai mistä. Toisaalta, jos kuppikoko on täsmälleen oikea, kupit ovat oikealla kohdalla ja liivit muuten oikein sopivat ja mieleiset, kannattaa ostaa jatkokappale, jonka ansiosta eivät ole liian tiukat.

Kuppikoko ei ole oikea jos on liian tiukat.

Kyllä se ympärysmitta on ratkaisevampi

Kuppikoko muodostuu ympärysmitasta ja kirjainkoosta.

Vierailija
267/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoisliikkeissä myydään järjestään liian tiukalla ympärysmitalla. Perusteluna että niiden pitää tukea. Ymmärtäisin jos minulla olisi jotkut D-kupin rinnat mutta nämä pienet B-kupit pysyy vähemmälläjkin tukemisella.

En voi pitää liivejä joiden ympärysmitta on niin tiukka että ihoon jää punaiset painaumat ja olo on vähintäänkin tukala.

Niinpä ostan liivini aivan muualta kuin erikoisliikkeitä. Onneksi markettiliivit riittävät oikein hyvin.

Ai d-kupin rinnat on sinusta isot😄

Omiin rintoihini verrattuna kyllä. So?

Vierailija
268/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole _kenelläkään_ nähnyt että rintaliivit kuroutuisivat kohti niskaa mutta sen sijaan selkäläskeihin uponneet, vatsamakkarat tursauttavia liivejä yllin kyllin. Mahtavat kiristää ja vaikeuttaa hengitystäkin.

Ööh, ihan riittää että kävelee kesällä kadulla, niin näkee jo yhdellä reissulla kymmeniä naisia, joiden liivit näkyvät kireän teepaidan läpi ja näkee selvästi, että liivien takaosa hivuttautuu ylös lapaluita kohti, vaikka sen pitäisi olla vaakasuorassa.

Jep. Ja tämähän on etenkin isorintaisten ongelma. Ei pienillä rinnoilla olekaan niin väliä jos koko ei ole ihan oikea koska pienet rinnat eivät tarvitse niin paljon tukea.

Jos isorintaisella on liian iso ympärys niin rinnat eivät saa tarpeeksi tukea ja olkaimet joutuvat tekemään liikaa työtä. Rinnat vetävät liivejä edestä alas, liivien takaosa nousee ja olkaimet painavat hartioita. Tämä taas johtaa kipuihin.

Liivien ei kuulu kiristää mutta isorintaisten kannattaa kiinnittää erityistä huomiota ympäryksen napakkuuteen jotta rinnat saisivat tarpeeksi tukea. Sillä on ihan älyttömän suuri vaikutus niska-hartiaseudun terveyteen ja myös ryhtiin. Olen itse isorintaisena omakohtaisesti huomannut tämän niin selvästi.

Selitä sinä minulle isorintaiselle, miten tiukka ympärysmitta voi rintoja tukea. En todellakaan voi ymmärtää, sillä ei niin kireää ympärysmittaa voi olla olemassa, ettei nämä roikkuisi armotta kohti polvia ilman olkaimia. Vaikka olisi käytössä rautainen tynnyrinvanne, rinnat valuisivat sen yli ilman olkainten tukea.

Jos pelkkä napakka ympärys riittää tukemaan RINTOJA, silloin pärjää aivan hyvin vielä kokonaan ilman liivejä.

Vierailija
269/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta huomaa, mitä vässyköitä naiset on. Suurin osa ei saa suutaan auki ja sanotuksi, että nyt hei tästä isompi ympärysmitta. Jopa ostetaan liian pienet. Eipä ole yksikään myyjä kieltäytynyt tuomasta isompaa kokoa.

Ja jos kieltäytyisi, niin kysyisin, haluaako myyntiä vai ei. Kyllä alkais vaihtoehtoja löytymään.

Tarjolla ei ole mallia suuri ympärys mutta pieni kuppi.  Ei valmisteta. 

Vierailija
270/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai d-kupin rinnat on sinusta isot😄

Omiin rintoihini verrattuna kyllä. So?

Ei voi puhua D-kupin rinnoista. Ei ole sellaista kokoa kuin D-kuppi, B-kuppi jne. Se koko on ihan siitä ympärysmitasta kiinni. (Ja kokoja on ainakin P-kuppiin, joten joo D-kuppi on sieltä pienimmästä päästä ja voivat olla tosi pikkuiset pienellä ympärysmitalla. Pienemmät kuin B-kuppi isolla ympärysmitalla)

Vierailija
271/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tänne riitelyn väliin kertomaan oman kokemukseni C:sta muutaman vuoden takaa :D

Olin aina aiemmin käyttänyt ketjuliikkeiden liivejä kokoa 75AA, mutta ajattelin kerrankin törsätä ja ostaa KUNNOLLISET liivit.

Myyjä tunki itsensä tuohtuneena sovituskoppiin ja hankittu, että olen AINA käyttänyt ihan väärän kokoisia liivejä ja toi minulle sitten sovitettavaksi koon 65B. En voinut muuta kuin nauraa ääneen kun kupit olivat niin tyhjää täynnä että tissieni lisäksi niihin olisi mahtunut tennispallot :D Lisäksi kainaloihin muodostui somat sivutissit :D

Myyjän mielestä liivit kuitenkin istuivat täydellisesti ja asiasta käytiinkin aikamoinen vääntö. No lopulta kävi ilmi, ettei heillä alusvaatteiden erikoisliikkeessä ollut minulle sopivaa kokoa. Jäi ostamatta ne sivutissipuristajat.

Vierailija
272/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnakkaiskoot?

Joopa joo. Toimii varmaan, jos haluaa jotkut tietyt liivit mutta se oma koko on just loppu.

Mutta ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että vaikka koossa 75B ja 70C on erona se, että ekassa tokassa kuppi on isompi ja ympärysmitta pienempi.

Ei ideana ole myydä epäsopivia, kun oma koko on loppu, vaan löytää sopiva koko. 75B ja 70C liiveissä on samankokoinen kuppi, ympärys on eri.

Ei sitä mitoitusta pitäisi käyttää siihen, että myydään asiakkaille vähän sinnepäin olevia liivejä. Jos koko on väärä, niin se on väärä.

Paitsi että se kuppi ei todellakaan ole samankokoinen, saati saman muotoinen. Sinnepäin ja suunnilleen katsottuna se voi toki olla "samankokoinen", mutta käyttömukavuus ei todellakaan ole sama.

No eihän se tietenkään istu tismalleen samalla tavalla, kun se ei ole sama koko. Kuten todettua, ne koot menee noin. Se vastaa kuppikooltaan lähiten. Mutta ei sitä voi ajatella niin, että jos oma koko on loppu, niin otan rinnakkaiskoon, koska se ei istuvuuden kannalta ole sama asia.

Niin, toki se voi olla lähimpänä sitä vastaavaa omaa kokoa, mutta ei ole sama.

Eijeijei, ei rinnakkaiskoon tietenkään ole keskenään vaihdettavissa. Rinnakkaiskoon idea on juurikin se, että mätsätään ympärys ja kuppikoko molemmat sopiviksi. Jos kuppi tuntuu hyvältä (rinta sopii hyvin kuppiin, ei pursuile mutta täyttää kupin), mutta ympärys niin tiukka, että ei voi hengittää, ei mennä ja oteta isompaa ympärystä samalla kupilla (koska sinne mahtuu enemmän rinnan kudoksia), vaan isompi ympärys pienemmällä kuppikoolla (jolloin kupin tilavuus on sama). Rinnakkaiskokojen avulla siis voi etsiä itselleen parhaiten kaikin puolin istuvat liivit.

Monesti, jos kuppi on liian pieni, tarvitaan käyttäjälle liian iso ympärysmitta (jotta rinnat eivät pursuile ulos kupista). Silloin rinnat sitten herkästi kurkistavat kupin alta, kaarituet eivät ylhäältä keskeltä ole rintakehässä kiinni vaan törröttävät pystyssä, kaarituki saattaa törröttää kainalossakin hassusti sen sijaan, että olisi ihoa vasten jne. Kun ottaa ympärykseltään pienemmän rinnakkaiskoon, rinnoille on saman verran tilaa kupissa, mutta se vartalon ympäri kiedottava osuus on sopivan kokoinen. Aina tietenkään ei käy niin hyvä tuuri, että se rinnakkaiskokokaan istuu täydellisesti, mutta se on jo toinen tarina, ja sitten pitää vaihtaa liivimallia.

Mutta eihän tuossa skenaariossa rinnakkaiskokoja sovitella sen takia että haluttaisiin sitä rinnakkaiskokoa, vaan etsitään sitä sopivaa omaa kokoa.

Useimmiten rinnakkaiskokoja kuitenkin tuputetaan siksi, että kyseisessä liivimallissa on se asiakkaan oma koko loppu. "Ai jaa, ei meillä oo just sitä kokoa, mutta otapa tää rinnakkaiskoko", mikä taas voi olla asiakkaalle epäsopiva.

No tässä ei ole kyllä mitään järkeä. Ja niinhän mä viestin aloitin, että rinnakkaiskoot eivät ole keskenään vaihdettavissa. Oikeastikin myyjät suosittelevat näin alusvaateliikkeissä? Itse joutuisin tuollaisessa tilanteessa ehkä poistumaan myymälästä puolipukeisena, kun en naurultani pystyisi pukemaan.

Mutta se, että myyjät käyttää rinnakkaiskokoja väärin, ei tarkoita sitä, etteikö ne toimisi juuri niin kuin niiden sanotaan toimivan.

Vierailija
273/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taistelin liivien kanssa 36-vuotiaaksi asti kunnes totesin, että on parempi olla kokonaan ilman liivejä. Kannattaa kokeilla. Aluksi voi tuntua oudolta ja vaatii totuttelua, mutta on se oikeasti niin paljon helpompaa. Se on myytti että rinnat alkaisivat roikkua jos ei käytä liivejä. Nyt on vuosi takana liivittömyyttä ja en voisi enää kuvitellakaan laittavani enää niitä ahdistavia liivejä päälleni. Eri asia tietysti juhlatilaisuudet, jos puku näyttää paremmalta liivien kanssa.

Ei se roikkuminen mikään myytti ole. Ei ne vielä kolmekymppisenä minullakaan roikkuneet, mutta pari vuosikymmentä ja kolme lasta ovat saaneet aikaan roikkumista, vaikka olenkin liivejä käyttänyt.

Tiesitkö, että on oikeasti olemassa myös mukavia liivejä, jotka eivät ahdista? Niin, "liian suuria", mutta vähemmän roikkuu.

Juurihan todistit sen pointin, että ne alkaa iän ja ajan myötä roikkua siitä huolimatta, että käyttää liivejä. Ehkä liivien käyttö voi hidastaa prosessia? Mutta kyllä siihen vaikuttaa muutkin asiat mm. rintalihasten kunto sekä rintojen koko.

Ihan pelkästään rintalihaksia kovasti treenaamalla voi naisena saada maltillisen poven kohotuksen. Ainakin ryhti paranee.

Vierailija
274/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaanpa mitä mieltä olet 20 vuoden päästä.

Vierailija
275/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole _kenelläkään_ nähnyt että rintaliivit kuroutuisivat kohti niskaa mutta sen sijaan selkäläskeihin uponneet, vatsamakkarat tursauttavia liivejä yllin kyllin. Mahtavat kiristää ja vaikeuttaa hengitystäkin.

Kyllä ne selästä nousee jos koko on väärä.

Ehkä miehillä joilla ei siellä toisella puolella ole rintoja pitämässä liivejä paikoillaan.

Mä olen käyttänyt vääränkokoisia liivejä nuorempana. Silloin, kun oli valittava sopivimmat kaupasta, ja D-kuppi oli isoin, mitä oli tarjolla (eikä tästä puhuttu). Kyllä se liian pitkä ympärys nousee selästä, vaikka tissit pitäisivätkin etuosan paikallaan.

Vierailija
276/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vetoaa tuohon, että ne venyy käytössä, mutta yhdetkään mun liivit ei ole venyneet niin paljon, että olisi tarvinnut siirtyä käyttämään niitä viereisiä hakasia. Että se siitä venymisestä.

Venyvät varmaan jos ostaa liian pienet ja venyttää aina äärimmilleen...

Itsekään en ole koskaan joutunut hakasia vaihtamaan siihen kireämpään, kyllä ne menee käyttökelvottomiksi paljon ennen muulla tapaa.

Vierailija
277/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu juttu, mutta ilmeisesti ihmiset niin kovasti haluavat kuulla olevansa ympärysmitaltaan pienempiä ja kuppikooltaan isompia kuin ovat, niin tällaista heille sitten pitää kertoa. Ja ostavat sitten.

Bullshittiä, ei kannata ostaa kiristäviä. Mukava olla pitää alusasujen.

Ei, vaan suurin osa käyttää vääränkokoisia liivejä, joissa on liian pieni kuppikoko ja liian suuri ympärysmitta. Tämä on ihan yleisesti tiedossa.

Mitä vääränkokoisia? Eikö asiakas kuitenkin itse määrittele sen, mitä on etsimässä?

Jos asiakas ei pysty käyttämään sitä liivimyyjien kurssilla neuvottua koko 65D siksi kun se hiertää ihon vereslihalle ja käyttäminen sattuu, niin ihanko oikeasti myyjä myy ihan  hyvällä omalletunnolla asiakkaalle tuon koon väittämällä, että kyllä ne liivit venyy, niiden käyttöön tottuu, napakka sen kuuluu ollakin jne., sen sijaan, että myisi asiakkaalle mieluummin sen koon 70C, mikä tuntuu hyvältä yllä ja mitä asiakas on käyttänyt jo aiemminkin?

Vierailija
278/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissien pitää olla pulleat eikä lörpöttää liian löysissä kupeissa. Ei niistä mitään hyötyä ole, joten ihan oikein myyjä ohjeisti. Siihen vielä stay-up sukat jalkaan niin kyllä illalla saat!

Vierailija
279/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt puolustele alusvaateliikkeitä (ei ole itselläkään varaa käydä niissä enkä tykkää muutenkaan siitä, että joku myyjä läyhöttää iholla, kun strippaan puolialasti kopissa rintsikoita sovittamassa...) mutta väsyttää tämä ainainen kitinä siitä, että rintaliivit ovat liian tiukat. Aivan liian paljon näkee selkäpuolelta niskaan nousevia "rinnanympäryksiä" naisten rintsikoissa (juu näkyvät vaatteiden läpi) ja bikineissä. Nämä varmaansitten ovat mukavia, mutta niin ruman ja juntin näköisiä.

Rintaliivien ympärys PITÄÄ olla tiukka. Ei se muuten istu ja pysy kohdillaan vaakalinjalla kyynärvarren puolivälin tienoilla ja tue rintoja kunnolla. Laihduttakaa, jos kiristää ja ahdistaa liikaa. Myyjiäkin varmaan ketuttaa etsiä muka istuvia rintaliivejä aikamme kehåpåsitiivisille leideille. Siitä heille sympatiat. Mahdoton tehtävä.

Olen 169 cm ja 59 kg. Ympärysmittani on 75. Alusvaateliikkeen myyjän mielestä se on 70, mutta kun se puristaa niin, etten voi pitää liivejä ja ihoon jää jälkiä. Paljonko minun pitää laihduttaa?

Jos asia askarruttaa niin sinuna kokeilisin isompaa kirjainkokoa jos 70 ympärys oikeasti puristaa vaikka mittanauhan mukaan olisit oikeassa ympärysmitassa. Jos kuppi on ahdas, vaikuttaa se ympärysnauhan tiukkuuteen.

Isompi kuppi jää osin tyhjäksi, mutta ympärys puristaa silti. Mittanauhan mukaan ympärysmittani on 75.

Jos mittanauhan mukaan ympärysmittasi on 75, silloin liiveissä kokosi on 70. Olet tottunut aivan liian löysiin liiveihin. Ihan perussääntö että mitasta vähennetään 5cm. Jos kuppi jää tyhjäksi otat pienemmän.

Liivit on siis ainoa vaate, jossa ei oteta sen kokoista, mikä oikeasti olet, vaan pykälää pienempi? Ei ihme, että ne sitten venyy nopeasti, kun koko ajan ollaan elastaanin äärirajoilla.

Minä olen muuten luopunut liivien käytöstä kokonaan, poislukien urheilutilanteet. Minulla nimittäin on rinnanympäryksessä 17 cm ero tyhjillä vs. täysillä keuhkoilla. On ilman muuta selvää, että joko minä en voi liivien kanssa hengittää tehokkaasti, mikä on erittäin epäterveellistä, tai sitten ne liivit natisee liitoksissaan keuhkot täynnä ja pyörii ympärillä keuhkot tyhjinä. 

Loppui muuten pms-tissikipu siihen, kun liivit meni roskiin.

-eri-

Vierailija
280/335 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysillä liiveillä ei tee mitään muuta kuin riipparit itselleen, joten 5-10cm pois ympäryksestä ja kuppikoko yhtä pienemmäksi. Tissien pitää näyttää kiinteiltä ja terhakoilta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän