Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20155)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nro 19812: "Sama aloittaja ja täysin sama kehityskaari kummallakin ketjulla. Siten liittyy. Ja pelolla odotan tämän jatkoa. Kunpa pysyisi rauhallisena. Emmekö ole siitä samaa mieltä?"
Pysyy rauhallisena, kun lopetetaan ketjun aloittajasta jankkaaminen. Ilmankos tämä ketju muuten olikin hetken aikaa rauhallinen, jos jankkaajat olivat jossain toisessa kerjussa.Pysyisikin jankkari 'kerjussa'. Kerjuussa muualla. Sori, en malttanu... Ei ruokita trollia, ilmiannetaan!
:D Mun kirjoitusvirheistä saa syyttää tota sylissäni jatkuvasti istuvaa tyyppiä. Profiilikuvassani on tyypin naama :D
Arvasin :) nauratti vaan. Kissa lienee täysin leppynyt jo, jokos valokuvatapaaminen on siskon kanssa s
Kissa on onneksi leppynyt jo. Kuten tosta mun profiilikuvastakin sen naamasta näkee, se on aika äkäinen prinsessa :D Jos palvelu ei pelaa, siitä ei hyvät heilu :D
Valokuvaesssiosta ei ole sovittu vielä mitään. Mä en ole jaksanut vielä edes käydä läpi valokuviani. Mähän olen sosiaalisilta taidoiltani hyvä introvertti, mutta rehellisesti sanottuna nyt jo uuvuttaa ajatuskin siitä, että huomenna siskoni palaa taas kaupunkiin. Siskoni on mulle rakas ja tärkeä, mutta imee musta kaiken energian jo puolessa tunnissa. Mun siskohan on samanlainen "luennoitsija" kuin isäkin. Mun tehtävä on vaan kuunnella ja nyökytellä.
Todella kaunis päivä taas ja ulkona olenkin ollut lähes koko päivän taas. Välillä mietin, että tulisiko sisälle välillä, mutta en malttanut ja menin vielä takaisin ulos.
Aamulla olin ostoksilla. Piti mennä ruokakauppaan, mutta mietin, että kun kaapissa on vielä jotain josta tehdä ruokaa niin jätän väliin ja ensi viikolla vasta sinne. Muuten oli pakko taloustavaraa hakea, kun moni juttu loppu. Kävin myös puutarhamyymälässä. Siellä multa tarjouksessa ja näin sitä ja kuorikatetta sekä yhden ruusun mikä puoleen hintaa ja mitä viimeksi katselin.
Minulla on tuon "saman sarjan" ruusuja jo kahta lajiketta. Älköön kukaan tästä ostoksestani äitini käyttämin sanoin "rääsyjään repikö" (ärsyyntykö), kun taas tuhlasin. Eikö ole hyvä sanonta. Tuli vaan mieleen, kun äitini juuri tänään taas käytti tuota ja minusta hauskakin toisaalta.
Muuten löysin kävellessä tästä melko läheltä yhden reitin lisää. Olen ollut hieman typerä, kun olen luullut olevan vaan lyhyt metsätie tuon ja jatkuukin pidemmälle. Olin myös pyöräilemässä.
Yksi huvittava kohtaaminen ihmisen kanssa. En kovin tarkasti kirjoita liittyi ulkomaisiin marjanpoimijoihin. Minunkin pitäisi kuulemma ajaa heidät pois poimintapaikastaan. En oikein vastannut mitään sillä minusta ei olisi toimimaan niin. Alkoi oikein huvittaa, että minäkö nyt ajaisin ihmiset pois. Mitähän siitäkin tulisi edes. Ei yhtään mitään edes.Melkoinen ajatus tuokin ja nauratti jo mielikuva tästä. Kyllä saavat minun puolestani rauhassa poimia, kun eivät pihassa tms ole. Lähdinkin sitten takaisin, kun en tuollaiseen osallistu.
Muuten puutarhassa hommia ruusujen kanssa ja multaa sekä kuorikatetta laitoin. Monta tuntia meni tähän kaikkeen. Olen myös ruusuista leikannut oksia missä nuppuja ja tuonut sisälle. Ehkä kukkivat vielä. Hyvä päivä ollut ja tehokas.
Ikävänä juttuna keväällä isosti haljenneen ja paikatun hampaan kohdalla ien kipeä ja turvonnut. Hammas melko ok, mutta välillä jotain outoa tunnetta siinä. Onko ien vaan tulehtunut vai jopa hampaan juuri. Tarkoitus on kohta mennäkin hammaslääkäriin, mutta nyt uutta juttua taas ja olisi neljä paikattavaa jo muutenkin jäljellä ja nyt tämä jo paikattu huolestuttaa. Menee ainakin tämä vuosi ennen kuin hampaat kunnossa. Eivät onneksi särje.
Iso pötky vaan jalkojen välissä heijaa, kun ei oo naista jota naida.
M35
Mä mietin, että kun tätä kansantaloutta pitäisi kuulemma nostaa kuluttamalla, niin voisin oikeastaan käydä leikkauttamassa pitkien hiusteni latvat. Yksi naapurini on kampaaja ja tietenkin mielelläni tukisin jotain tuttua. Mutta en tiedä itkeäkö vai nauraa. Tästä on siis 6,6 km hänen työpaikalleen, mutta jostain käsittämättömästä syystä HSL on keksinyt, että tuo matka pitää tehdä KOLMELLA eri bussilla. Joskus aikoinaan tuonne pääsi yhdellä, mutta nyt pitää mennä kolmella. Juu ei. Pitkissä hiuksissa on onneksi se hyvä puoli, että ne voi vetää vaan hiusdonitsilla sykeröksi ja ihan sama, millaiset hiusten latvat on.
Vierailija kirjoitti:
Nro 19812: "Sama aloittaja ja täysin sama kehityskaari kummallakin ketjulla. Siten liittyy. Ja pelolla odotan tämän jatkoa. Kunpa pysyisi rauhallisena. Emmekö ole siitä samaa mieltä?"
Pysyy rauhallisena, kun lopetetaan ketjun aloittajasta jankkaaminen. Ilmankos tämä ketju muuten olikin hetken aikaa rauhallinen, jos jankkaajat olivat jossain toisessa kerjussa.Pysyisikin jankkari 'kerjussa'. Kerjuussa muualla. Sori, en malttanu... Ei ruokita trollia, ilmiannetaan!
Mikä on kerju?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kerju?
Urosleppäkerttu näköjään vauhdissa :D
Juuri kun aioin kysyä mikä on "urosleppäkerttu" ja kun satuin freessaamaan sivun oli tämä Lampaan viesti poistunut?
Pitkistä hiuksista: on tosi kätevät. Toisaalta. Voi kietaista nutturalle. Mutta iän myötä takkuuntuvat helposti. Yön jälkeen takussa. Pesin jälkeen selvittely on työlästä, hoitoaineet ei oikein auta. Mulla on pitkät lapaluiden yli olevat vaaleat hiukset. Hauskasti viiruttuvat kesällä auringossa. Toi jankkaaja pilasi pahasti sen toisen ketjun. Sai aloittajan luopumaan kirjoittelusta, oli aiheena yksinäisyys, otsikkona arkiset kuulumiset. Permanenttia en näin pitkiin hiuksiin halua, joskus laitan pesun jälkeen geeliä ja kiedon tiukan nutturan kosteisiin hiuksiin ja annan kuivua. Tulee nätit laineet.
Vaihdevuosista tuli tosi mielenkiintoinen ohjelma eilen. Toimittaja kertoi omista kokemuksistaan ja haastatteli naisia ja asiantuntijoita. Olisinpa tiennyt kaiken tuon, kun itselläni alkoivat. Nykyään on hoitoja ja lääkkeitä paremmin tarjolla. Tuo yksi gynegologi oli yli 70 ja kertoi jatkavansa estrogeeniä hautan asti.
Mummeli innostui kirjoittamaan.
Lokakuu alkoi - tästäkin selvitään :)
Auton katsastus ohjelmassa. Toivotaan parasta.
Ei pitäis olla huolta, huolto tehty kesällä. Sen jälkeen pullakahvit.
Laiskottaa. Kahvi kait piristää. Sitä odotellen.
Kummasti tämä hiusten mallin- tai värinmuutos piristää. Eilen blondasin hiukseni 10 vuoden jälkeen, sitä ennen olen laittanut vain raitoja. Tuttu tuli vastaan kaupunkireissulla ja sanoi, että onpas sinulla aurinkoinen ilme. Kyllä piristi. Keväällä leikkautin ystävälläni otsatukan vuosien tiukan balettinutturan jälkeen. Aivan kuin vähintään 10 vuotta olisi karissut ikävuosista pois, eli kuusikymppisestä tuli viisikymppinen😁. Tästä voimaantuneena taidan lähteä tänään uudestaan kaupungille.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti tämä hiusten mallin- tai värinmuutos piristää. Eilen blondasin hiukseni 10 vuoden jälkeen, sitä ennen olen laittanut vain raitoja. Tuttu tuli vastaan kaupunkireissulla ja sanoi, että onpas sinulla aurinkoinen ilme. Kyllä piristi. Keväällä leikkautin ystävälläni otsatukan vuosien tiukan balettinutturan jälkeen. Aivan kuin vähintään 10 vuotta olisi karissut ikävuosista pois, eli kuusikymppisestä tuli viisikymppinen😁. Tästä voimaantuneena taidan lähteä tänään uudestaan kaupungille.
Hieno homma. Minä ostin vuosien tauon jälkeen uuden, hyvinkin hillityn värisen huulipunan. Oli nutturakiharat ja vähän siistinpää vaatetta. Tapasin tutun porukan ja ihastelivat olemustani. Ehkä sitä käveleekin ryhdikkäämmin, kun on jotain uutta, vai mitä oot mieltä? Kyselee mummeli.
Ja: varo, ettet 'nuorru' alaikäiseen asti... vitsi, vitsi :)
Lupaan ottaa nuortumisen rajaksi -20 v.
Dingo Nahkatakkinen tytttö
Kiva kun radiossa soi Juicet, Eput, Miljoonasateet, Pelle Miljoonat... yks päivä tuli Kasevan Pena.
Näistä tulee niin nuoruus mieleen.
Hei Leena, onks toi Penan ranneke? Mm Hakeeks se sut tänään koulusta? Mm mm Mistä sä iskit sen?
Kuka muistaa Muskan Kulman kingin?
Vierailija kirjoitti:
Lupaan ottaa nuortumisen rajaksi -20 v.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma. Minä ostin vuosien tauon jälkeen uuden, hyvinkin hillityn värisen huulipunan. Oli nutturakiharat ja vähän siistinpää vaatetta. Tapasin tutun porukan ja ihastelivat olemustani. Ehkä sitä käveleekin ryhdikkäämmin, kun on jotain uutta, vai mitä oot mieltä? Kyselee mummeli.
Ja: varo, ettet 'nuorru' alaikäiseen asti... vitsi, vitsi :)
Estrogeenia ja kuuma nuori rakastaja, sekin nuorentaa. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja: varo, ettet 'nu
Apteekista saa estrogeenia, mutta mistä minä tuon kuuman nuoren rakastajan löydän? Tinderistä vai kirjastosta, vai golfkentältä? Golffarit on kyllä "harmaa pantteri" ikäluokkaa. Siinäpä mummolle pulmaa.
Viime kesänä oli kyllä aikamoinen pantteri päijäthämäläisellä golfkentällä. Flirttaili kaikille naispuolisille, olis tarjonnut juotavaa tai nuoremmille jäätelöä. Kova yritys oli. Kyllä.se yhden sai mukaansa, ulkomaalaisen näköisen nuoren naisen. Ajattelin että olisko alan ammattilainen, kun lähti. Muut pyöritti päätän ja juoksi karkuun. Huh.
En itse enää oikein "naisena" välitä miltä näytän. Tämä näin ehkä typerästi todettuna. En ikinä ole oikeastaan meikannut ja se ei jotenkin kuulu minun elämääni. Ymmärrän samalla, että jokainen tietysti kokee asiat omalla tavallaan.
Joskus värjäsin hiuksia vuodesta toiseen itse. Sen jälkeen kyllästyin siihenkin ihan täysin varsinkin, kun hiuslaatu on melko huono. Vaatteissa menen niin, että kirppikseltä ostan ulkovaatteet ja joskus muutakin. On parempia vaatteita kuitenkin kaapissa valmiina jo ennestään tarpeeksi. Muuten pidän vaan sen linjan, että ovat ehjiö ja siistejä vaatteita jos ihmisten ilmoilla kuljen, sekä sopivat yhteen edes minun tulkintani mukaan.
Itsellä, kun ei oikein tuo silmä ole vaatteille mikään paras ja muodista yms en ymmärrä mitään. Ainoastaan sen, ettei esim nykyisin muodissa olevat leveät lahkeet edelleenkään sovi minulle, mutta käytän sitten kapeita edelleen ja niitä kaapissa onkin sekä kirppiksellä myynnissä myös.
Tuohon alkuun kirjoitin etten välitä miltä naisena näytän. Tarkoitin sillä tätä, että jos mietin itseäni miesten silmissä niin minulla ei ole tavallaan ajatustakaan, että joku kiinnostuisi minusta siinä mielessä ja näin pukeudun oikeastaan vaan itseäni varten ja sillä ajatuksella, että otan muut huomioon etten missään rääsyissä kulje sentään.
Samalla älkää käsittäkö väärin ja totta kai jokainen pukeutuu niin kuin tahtoo. En minä sitä tarkoita ja monesti mietin mielessäni, että jos katsotaan tyyliä yms niin minä olen ainoastaan yläkoulussa hetken aikaa uskaltanut tai halunnut pukeutua niin kuin oikeasti minua kiinnosti. Oli mustaa päällä ja nahkatakki, maiharit sekä niittirannekkeita kädet täynnä ja silloin minä olen viimeksi pukeutunut sillä tavalla, että panostin siihen kaikkeen ja pidin tyylistäni.
Sen jälkeen ehkä yksinäisyyden yms ihmisjoukkojen ulkopuolelle olon ja kaiken muun jälkeen en enää niin välitä vaatteista. Tai en oikein halua esim kiinnittää yhtään huomiota ja se on itselle vaan kielteinen asia.
Näin katson kirppikselläkin, että ok tässäpä ehjä takki tai huppari ja vaikka se sattuisi olemaan hieman väärän värinen tms niin kelpuutan sen ja käytän sitä. Jos rahaa olisi käytössä ja rohkeutta sekä viitsisin panostaa kaikkeen niin ehkäpä välillä katsoin jostain vaatteen mikä olisi enemmän oma juttu.
Toisaalta tästäkin hyvä puolensa. En ostele vaatteita turhaan ja kirppisten valikoima kelpaa, vaikka esim vaaleanpunainen ei edelleenkään innosta ja melkein inhokkiväri niin arvaa vaan jätänkö esim kuoritakin ostamatta jos parilla eurolla hyväkuntoinen. No, lopputuloksena minulla on kolme vaaleanpunaista kuoritakkia. Ne ovat kuitenkin vain vaatteita ja näin voin käyttää niitäkin väristään huolimatta.
Kylmä yö tulossa, kukkarumpa alkaa taas.