Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (19665)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen voinut paljon paremmin kun jätin tämän ketjun jo n kk sitten. Edelleen näköjään tyhmyys ja riitely jatkuu.
Hyvä sinä:) minä käyn (toiveikkaasti) päivittäin katsomassa. Täällä on helmiä sikojen joukossa, vai miten se sanonta menikään?
Ohitan typerät, ilmoitan asiattomat ja luen nuo mielenkiintoiset. Toivossa on hyvä elää :)
On sinullakin elämäntehtävä. Toivoa jotain tuollaista.
Tämän ketjun sisällöstä joku kirjoitti yllä, "höttöpilveäkö"? Et varmaan ole seurannut tätä kovinkaan tarkkaan. Täällä nimittäin kirjoitellaan paljonkin surullisista asioista ja jaetaan myötätuntoa, lohdutusta. Aiheina on ollut yksinäisyyttä, masennusta, kiusaamista, sairauksia, kuolemaa, työttömyyttä, itsemurhia, rahavaikeuksia...
Joskus joku vetää 'mutkat suoriksi' tuntematta ketjun agendaa. Toisaalta huvittavaa, mutta myös surullista ja ärsyttävää. Niinkuin tuo kirjoittaja tahtookin varmaan väittämällä, ettei ongelmista saisi kirjoittaa. Kyllä saa.
Testataan.
Muumio ja Einstein järkyttyivät suomen kielen sanoista. Egyptissä sallittiin kaikki ja Einstein oli neuroepätyypillinen nero. Niitä on pilkattu tässä ketjussa. Vieläkään ei ymmärretä.
Älkäähän nyt toistuvasti kirjoitelko m u u m i o i s t a, saatte täällä diagnooseja toisensa perään :)
Nro 19563: Nuorena tuli nk kannettua maailmantuskaa harteillaan. Milloin mistäkin asiasta. Iän myötä olen varmasti ainakin jossain määrin kyynistynyt enkä enää kanna. Vaikka mun lapsuudessani jokainen suomalaislapsi olisi syönyt aina lautasensa tyhjäksi, ei biafralaisilla lapsilla olisi ollut yhtään sen enempää ruokaa.
Yleensä olen katsonut yhdet uutiset päivässä. Se riittää. Digimaailma mahdollistaa maailman seuraamisen suunnilleen joka sekunti, mutta en koe sellaista tarpeelliseksi. Kasarillakin pärjäsi varsin hyvin, kun Hesari tuli aamulla ja sen luki. Ei ollut tarvetta puolen tunnin tai edes tunnin välein seurata, mitä maailmassa tapahtuu. En pidä sitä silmien sulkemisena, ettei koko ajan ole seuraamassa uutisia. Lisäksi nykyisin usein toimittajatkaan eivät vaivaudu tekemään faktantarkistuksia ennen juttujensa julkaisemista vaan äkkiä vaan pitää saada jotain julkaistua. Sitten...ehkä seuraavana päivänä ... juttuun tulee jokin korjaus, mutta kukas nykyään enää eilisen päivän uutista lukisi uudelleen? Taitaa olla yksi harvoja asioita, joita nuoruusvuosiltani kaipaan. Siis tuo, että uutiset pitivät paikkansa, koska niiden julkaisemisessa ei hötkyilty.
Muuten olen pitkälti samaa mieltä kanssasi. Mä nyt viime viikolla kävin Irlannissa, mutta sitä edellisen kerran lensin 10 vuotta aiemmin. Ja tuota Irlannin matkaa oli siskoni kanssa suunniteltu se 10 vuotta. En edes pidä lentämisestä, mutta tuolla nyt haluttiin siskoni kanssa käydä. Ruuan suhteen olen melko kaikkiruokainen enkä lihansyöntiä aio kokonaan lopettaa, mutta enemmän mä syön kasviksia kuin lihaa. Luonnonvarojen tuhlaamista olen pyrkinyt lähes aina välttämään ihan jo senkin vuoksi, että mieluummin olen kierrättänyt kuin ostanut uutta. Kun omat lapseni olivat pieniä, oli ihan tavallista, että kun sukuun tai kaveripiiriin syntyi uusi vauva, se sai niin vaunut, pinnasängyt, hoitopöydät, vauvanvaatteet kuin vauvalelutkin muilta, jotka eivät nää tarvinneet. Isommillakin lapsilla kiersi vähintään polkupyörät, sukset, luistimet jne. Vaatteeni kulutan loppuun ja kun yli 12 vuotta olin etätöissä, niin ei yhtään haitannut, vaikka töitä teki vähän kuluneissa tai jopa rikkinäisissä vaatteissa. Nyt haittaa vieläkin vähemmän, kun en ole työelämässä enää ollenkaan. Kulutusta on ollut helppoa vähentää entisestään, kun mitään muuta ei ole niin paljon kuin aikaa. Aikoinaan ompelin itselleni ja lapsilleni vaatteita, mutta se harrastus jäi. Nyt on taas aikaa alkaa ompelemaan itse. Neulomista olen rakastanut aina, mutta reumasormilla ollut välillä vähän hankalaa. Enää sekään ei haittaa, koska ei ole mitään kiirettä saada mitään valmiiksi.
Enää en tee lahjoituksia järjestöille poislukien muutama eläinsuojeluyhdistys. Sen sijaan läheltäni löytyy muutama ihminen, joita silloin tällöin autan.
Vierailija kirjoitti:
Testataan.
Muumio ja Einstein järkyttyivät suomen kielen sanoista. Egyptissä sallittiin kaikki ja Einstein oli neuroepätyypillinen nero. Niitä on pilkattu tässä ketjussa. Vieläkään ei ymmärretä.
Useimmat täällä kokevat haukkumasanana. Testaa omaan naapuriisi, äitiisi, lapseesi, kaupankassaan sanaa muumio!!! En usko, että on hyväksyttävää.
Mutta, jankkari jatkaa ja jatkaa, vaikka asia on täällä hälle selitetty. U s e i n !
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 19563: Nuorena tuli nk kannettua maailmantuskaa harteillaan. Milloin mistäkin asiasta. Iän myötä olen varmasti ainakin jossain määrin kyynistynyt enkä enää kanna. Vaikka mun lapsuudessani jokainen suomalaislapsi olisi syönyt aina lautasensa tyhjäksi, ei biafralaisilla lapsilla olisi ollut yhtään sen enempää ruokaa.
Yleensä olen katsonut yhdet uutiset päivässä. Se riittää. Digimaailma mahdollistaa maailman seuraamisen suunnilleen joka sekunti, mutta en koe sellaista tarpeelliseksi. Kasarillakin pärjäsi varsin hyvin, kun Hesari tuli aamulla ja sen luki. Ei ollut tarvetta puolen tunnin tai edes tunnin välein seurata, mitä maailmassa tapahtuu. En pidä sitä silmien sulkemisena, ettei koko ajan ole seuraamassa uutisia. Lisäksi nykyisin usein toimittajatkaan eivät vaivaudu tekemään faktantarkistuksia ennen juttujensa julkaisemista vaan äkkiä vaan pitää saada jotain julkaistua. Sitten...ehkä seuraavana päivänä ... juttuun tulee jokin k
Tämä loistava kirjoitus! Kannatetaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelen itseäni. Varasin jo keväällä parin viikon lomamatkan Mauritiukselle. Lähtö on parin päivän päästä, ja nyt sää kylmeni juuri sopivasti, eli on korkea aika paeta syksyä muihin maisemiin!
Vaude, nyt olen kateudesta vihreä, onko pitkät lennot? Mukavaa matkaa :)
Noin 16 tuntia suuntaansa eli 32 yhteensä. Kyllä siinä kivasti saa ilmakehää pilattua ja kerosiina poltettua. Mut mä korvaan tän asumalla teltassa ja syömällä kotimaista kasvisruokaa enkä käytä kuin luonnonvettä ja ulosteet kierrätän mullaksi. Kerran sitä eletään. Eikä multa jää lapsia tänne kärsimään mun tuhlaamisesta.
Tämä viesti ei ollut minun, eli Mauritiuksen-matkaajan kirjoittama. Lentojen pituus oli kyllä oikein. En jaksa mistään ilmastonmuutosvouhotuksesta välittää kun ei siitä oikeasti kukaan kuitenkaan tiedä miten se etenee. Ja varsinkaan lentämisestä ei edes tutkijat osaa sanoa että lämmittääkö vai kylmentääkö se. Ja lapsia on, mutta aikuisia jo. Kiitos toivotuksista, lähtö huomenna. En varmasti palaa tähän ketjuun ennen kuin olen tullut matkalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun sisällöstä joku kirjoitti yllä, "höttöpilveäkö"? Et varmaan ole seurannut tätä kovinkaan tarkkaan. Täällä nimittäin kirjoitellaan paljonkin surullisista asioista ja jaetaan myötätuntoa, lohdutusta. Aiheina on ollut yksinäisyyttä, masennusta, kiusaamista, sairauksia, kuolemaa, työttömyyttä, itsemurhia, rahavaikeuksia...
Joskus joku vetää 'mutkat suoriksi' tuntematta ketjun agendaa. Toisaalta huvittavaa, mutta myös surullista ja ärsyttävää. Niinkuin tuo kirjoittaja tahtookin varmaan väittämällä, ettei ongelmista saisi kirjoittaa. Kyllä saa.
Paitsi ei saanut kirjoittaa pappojen erektio-ongelmista, virtsatietulehduksia estävistä lääkkeistä, hellyysvajeesta, murteella ei mitään, koulujen sukupuolikasvatuksesta ja nykytilasta, homorakkaudesta, ja jopa sanat muumio ja Einstein oli kiellettyjä. Kaikesta ei todellakaan saanut ennen kirjoittaa. T
Salliva ketju? Ei kyllä ole! Lyhyt lista joista sai kirjoittaa, tosi pitkä kiellettyjen asioiden lista. Unohdit tuosta vielä kirjat, niidenkin nimet poistettiin. Ei saanut puhua seksistä tai haluista, haluttomuuden ongelmista, ikääntyvien parisuhdeongelmista ja kohtaamattomuudesta. Miesten kirjoitukset poistettiin kielen erilaisuuden vuoksi. Ei sallittu värikästä kieltä. Mitään kritiikkiä ei saanut esittää. Vai sai puhua ongelmista? Valetta! Pilkattiin vielä erilaisuutta ja eri tavoin kirjoittavia.
Vierailija kirjoitti:
Älkäähän nyt toistuvasti kirjoitelko m u u m i o i s t a, saatte täällä diagnooseja toisensa perään :)
Minulla on jo diagnoosi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelen itseäni. Varasin jo keväällä parin viikon lomamatkan Mauritiukselle. Lähtö on parin päivän päästä, ja nyt sää kylmeni juuri sopivasti, eli on korkea aika paeta syksyä muihin maisemiin!
Onko Mauritiuksella samanlaista seksiturismia vanhoille valkoisille naisille kuten Gambiassa? Häiritsevää? Köyhyyden pakottamaa?
Vastaan nyt vielä tähän ennen kuin jätän ketjun. En oikeasti tiedä, en ole käynyt aiemmin kummassakaan paikassa. Itselläni ei todellakaan ole aikeissa mitään seksiseuraa etsiä matkalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo diagnoosi!
Eikä se oikeuta ilkeilyyn, eihän? Tästä olemme varmaan samaa mieltä? Tämä haukkumasana on jo monesti käsitelty täällä, eihän nyt toisteta samaa uudestaan ja uudestaan. Se on trollausta ja kiellettyä säännöissä.
ÄLÄ TROLLAA
ILMOITA ASIATTOMAT, OHITA TYHMÄT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Mauritiuksella samanlaista seksiturismia vanhoille valkoisille naisille kuten Gambiassa? Häiritsevää? Köyhyyden pakottamaa?
Vastaan nyt vielä tähän ennen kuin jätän ketjun. En oikeasti tiedä, en ole käynyt aiemmin kummassakaan paikassa. Itselläni ei todellakaan ole aikeissa mitään seksiseuraa etsiä matkalta.
Hyvää matkaa, unohda nuo alatyyliset ällöt kommentit. Rusketu. Nauti. Ja palaa terveenä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ei saanut kirjoittaa pappojen erektio-ongelmista, virtsatietulehduksia estävistä lääkkeistä, hellyysvajeesta, murteella ei mitään, koulujen sukupuolikasvatuksesta ja nykytilasta, homorakkaudesta, ja jopa sanat muumio ja Einstein oli kiellettyjä
Millaisessa harhassa tämän ketjun kirjoittajat elävät, jos uskovat tämän kuvastavan todellista elämää ja sen ongelmia. Tämä on rankasti sensuroitu ketju, turha väittää muuta. Jo se, että jotkut sanat ovat kiellettyjä, on naurettavaa.
Mode valvoo. Sanoman sivuilla on kielletty trollaus, kiroilu, solvaus, epäasiallinen käytös...
ÄLÄ TROLLAA, ÄLÄ JANKKAA, ÄLÄ KIROILE.
OHITA TYPERÄT VIESTIT, ILMOITA ASIATTOMAT.
ÄLÄ RUOKI TROLLIA
Vierailija kirjoitti:
Mode valvoo. Sanoman sivuilla on kielletty trollaus, kiroilu, solvaus, epäasiallinen käytös...
ÄLÄ TROLLAA, ÄLÄ JANKKAA, ÄLÄ KIROILE.
OHITA TYPERÄT VIESTIT, ILMOITA ASIATTOMAT.
ÄLÄ RUOKI TROLLIA
Niin valvoo. Myös lainrikkominen, syrjintä, sananvapauden rajoittaminen, rasismi, sukupuolisyrjintä, murteenpuhujien syrjintä ja aiheettomat poistatukset ovat kiellettyjä. Mode valvoo. Mun ei tartte edes huutaa näitä lainmukaisuuksia.
Laitan kyselyn ylläpidolle, miksi normaali Egyptin historian sana on kielletty. Kysyn mahdolliset muut tuhmat sanat ja listaan ne tähän sallivaan ketjuun.🤪 Kaikki tietää sitten niin jookosta?
Vierailija kirjoitti:
Laitan kyselyn ylläpidolle, miksi normaali Egyptin historian sana on kielletty. Kysyn mahdolliset muut tuhmat sanat ja listaan ne tähän sallivaan ketjuun.🤪 Kaikki tietää sitten niin jookosta?
Tehty. Perustelut: sana ei ole kirosana, ei alatyylinen sana vaan ihan neutraali historian sana. Sille ei ole synonyymia, jota voisi käyttää. Yhden kirjoittajan mielipide ei voi määrätä sanaa poistettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehty. Perustelut: sana ei ole kirosana, ei alatyylinen sana vaan ihan neutraali historian sana. Sille ei ole synonyymia, jota voisi käyttää. Yhden kirjoittajan mielipide ei voi määrätä sanaa poistettavaksi.
Vastaa tähän: kutsutko läheisiäsi tällä nimellä??? Ai niin, sulla ei ehkä ole ketään, kun asut 'vauvalla' :(