Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (19045)
Ymmärrä jo lopettaa nuo nikosaarisjutut. Ketään ei kiinnosta. Niin väsyttävää jankutusta sivukaupalla kuin olisit täällä jokin asiantuntija.
Lehdessä oli juttua tutkimustuloksesta, että optimistien aivot ovat samalla aaltopituudella, vielä ei ole selvyyttä onko se perittyä vai opittua. Villi veikkaukseni on että optimistisuus on geeneissä, perittyä.
Pessimistien aivoissa sen sijaan on eroavaisuuksia, jutussa mainittiin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrä jo lopettaa nuo nikosaarisjutut. Ketään ei kiinnosta. Niin väsyttävää jankutusta sivukaupalla kuin olisit täällä jokin asiantuntija.
Voihan se ollakin asiantuntija🤣
Kävin kävelemässä, vaikka tihkutti jo lähtiessä. Ulkoilu piristää.
Olen ainakin nyt karsinut osteluitani niin minimiin kuin saa. Ainoastaan linja-autolla joudun menemään, silloin kun en pyörällä pääse, mutta sekin tulee halvemmaksi, kuin oma auto. Tölkkejä ja muovipulloja en vielä ole alkanut keräämään, mutta luin jutun jossa kaksi nuorta naista keräsivät vuodessa festarirahat, se kyllä kannustaa. Tuossa olisi kankaitakin, jotka lojuvat kaapissa käyttämättöminä, niistä voisi tehdä jotain vaikkapa kirpparille tai joulumyyjäisiin.
Mukavaa perjantaita.
Katsottiin kissan kanssa toka jakso Kivimäestä kertovasta sarjasta. On kyllä ihan mielenkiintoinen sarja. Eilen katsomani hautaustoimistoon liittyvässä true crime -sarjassa oli hyvin samantapainen tyyppi kuin Kivimäki. Ei ulkonäöltään, mutta muuten. Syytti kaikesta muita ja kielsi olevansa syyllinen mihinkään. Niitä asioita, jotka myönsi tehneensä, naureskellen vähätteli.
Täällä on satanut vettä koko päivän. Kohta pitäisi viedä koira päivälenkille, mutta eipä sitäkään näytä kiinnostavan ulos lähteminen. Tuossa se vetää unta kuuppaan omalla pedillään. Pakkaamisen taidan tehdä vasta huomenna. Olen mä katsonut jo vaatteet ja muut tavarat valmiiksi. Onneksi ollaan vain 4 yötä siellä, niin ei hirveää määrää vaatetta tarvita. Säätiedotuksen mukaan näyttäisi siellä satavan kaikkina muina päivinä paitsi ei tiistaina. Siirsin myös suurimman osan käyttötilin rahoista toiseen pankkiin ja jätän sen pankin pankkikortin kotiin. Siltä varalta, että hukkaan pankkikorttini tai se varastetaan. Ens perjantaina sitten reissusta eähjääntyneenä kauhistun, mihin mun rahat on kadonneet :D Kunnes muistan, että ai niin, nehän on toisessa pankissa.
Sää on kääntymässä syksyiseen suuntaan täälläkin. Vielä ei sada, mutta puuskaista tuulta on ollut koko päivä. Mulla on vielä kukat kauniina kukkapenkissä. Saavat nyt sitten lähipäivinä vettä niskaansa roppakaupalla. Haikeaa on jättää jäähyväiset kesälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ainakin nyt karsinut osteluitani niin minimiin kuin saa. Ainoastaan linja-autolla joudun menemään, silloin kun en pyörällä pääse, mutta sekin tulee halvemmaksi, kuin oma auto. Tölkkejä ja muovipulloja en vielä ole alkanut keräämään, mutta luin jutun jossa kaksi nuorta naista keräsivät vuodessa festarirahat, se kyllä kannustaa. Tuossa olisi kankaitakin, jotka lojuvat kaapissa käyttämättöminä, niistä voisi tehdä jotain vaikkapa kirpparille tai joulumyyjäisiin.
Mukavaa perjantaita.
Minä tein simerock reissun pullorahoilla, jäi pesämuna vielä seuraavillekin festareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varmaan myös matematiikan peruskoulun osuus kesken. Yhden (1) kerran on mainittu Niko Saarinen ennen sinua!
Kuvaannollisesti. Yo-matematiikka laudatur, entä sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Sää on kääntymässä syksyiseen suuntaan täälläkin. Vielä ei sada, mutta puuskaista tuulta on ollut koko päivä. Mulla on vielä kukat kauniina kukkapenkissä. Saavat nyt sitten lähipäivinä vettä niskaansa roppakaupalla. Haikeaa on jättää jäähyväiset kesälle.
Ei minun mielestä.
Puut vetää lehtivihreän juuristoonsa odottamaan kyvättä. Jos ei olis syksyä ei olis ensi kevättä ja kesää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varmaan myös matematiikan peruskoulun osuus kesken. Yhden (1) kerran on mainittu Niko Saarinen ennen sinua!
Kuvaannollisesti. Yo-matematiikka laudatur, entä sinulla?
Mutta laskeminen ei vielä onnistu? Voi sua. Kokeile ensin sormilla, sitten palikoilla, sitten teet paperille ihan itse numeroita ja sanot niitä ääneen. Siitä se lähtee!
Voitaisko olla ihmisiksi, ei tarvi nälviä!
Ulkona on yltynyt tuulemaan. Heiluttelee puiden oksia, kahisuttelee lehtiä. Koivuissa jo keltaista, paahtunutta oranssia. Pihapuun vaahterakin vaihtaa lehtimekkonsa väritystä. Syyshortensian oksat kaareutuvat, taipuvat kumarrukseen painvista kukinnoista.
Aamuaurinko on vaihtunut pilvilauttoihin ja hetkittäisiin pikaisiin auringonsäteiden välähdyksiin. Ilmassa on odotusta. Sataisikohan tänään.
Kupissani on teetä. Kaupasta en ollut löytävinäni lempiteetäni, otin mukaani värisilmääni miellyttävän pakkauksen. Ihana lämmin yllätys täynnä aromikasta appelsiinia.
Vietän vapaapäivää.
Alakerrassa kumisee pesukone. Jalkojeni juuressa retkottaa laiskana imuri. Villakoiria jahtaavaa valssia pitäisi harrastaa. Kohta. Tovin päästä.
Päivä tuntuu jo pitkältä ja väsyttävältä. Olen herännyt aikaisin, kun aamu oli ulkona vielä täynnä pimeyttä. Arjen rytmi pitää tiukasti otteessaan.
Mutta onneksi on syksy! Väri-iloittelua. Maaruska on kaunis. Ilmassa leijuu kypsien omenoiden tuoksu ja pihlajanmarjat hehkuvat oranssissaan. Uskomattoman lämmintäkin. Illoissa jo samettista pehmeyttä ja pimeyttä. Kynttilälyhtyjen kausi saa tulla.
Villasukat ja pitkiin villatakkeihin, viltteihin kääriytymiset. Käpertyminen kotiin, tahdin hidastaminen - jos suinkin voi - uudet harrastukset. Uudet ajatukset, unelmat ja haaveilut. Toiveikkuutta. Edes hiukan.
Ja paljon epävarmuutta ja pelkoa. Haparoivia askeleita. Kun se huominen vain on niin...tuntematon. Ja minä niin arka ja murusina.
Siksi tämä hetki on hyvä. Pysähtyminen keskeneräisyyteen mutta kuitenkin jonkinlaiseen tyytyväisyyteen. Nyt on näin. Ja tämä riittää nyt.
Minä riitän.
Pesukonee piippailee. Pyykit ovat valmiita. Nyt vain ripustamaan ne kuivumaan.
Ulos. Tuuleen.
Ole armollinen itsellesi.
Minäkin. Yritän.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona on yltynyt tuulemaan. Heiluttelee puiden oksia, kahisuttelee lehtiä. Koivuissa jo keltaista, paahtunutta oranssia. Pihapuun vaahterakin vaihtaa lehtimekkonsa väritystä. Syyshortensian oksat kaareutuvat, taipuvat kumarrukseen painvista kukinnoista.
Aamuaurinko on vaihtunut pilvilauttoihin ja hetkittäisiin pikaisiin auringonsäteiden välähdyksiin. Ilmassa on odotusta. Sataisikohan tänään.
Kupissani on teetä. Kaupasta en ollut löytävinäni lempiteetäni, otin mukaani värisilmääni miellyttävän pakkauksen. Ihana lämmin yllätys täynnä aromikasta appelsiinia.
Vietän vapaapäivää.
Alakerrassa kumisee pesukone. Jalkojeni juuressa retkottaa laiskana imuri. Villakoiria jahtaavaa valssia pitäisi harrastaa. Kohta. Tovin päästä.
Päivä tuntuu jo pitkältä ja väsyttävältä. Olen herännyt aikaisin, kun aamu oli ulkona vielä täynnä pimeyttä. Arjen rytmi pitää tiukasti otteessaan.
Mutta on
Ihana :) olen niin kaivannut kirjoituksiasi. Kiitos.
'Vanhoillissiipi' oli täällä ensin, miksi heidän pitäisi väistyä?
Uusräväkkä-siipi menköön omiin ketjuihinsa, kyllä jämpti on näin.
Vierailija kirjoitti:
'Vanhoillissiipi' oli täällä ensin, miksi heidän pitäisi väistyä?
Uusräväkkä-siipi menköön omiin ketjuihinsa, kyllä jämpti on näin.
Ajatuksilla on siivet, siis kaksi siipeä että voi lentää. Yksisiipinen on siipirikko. Mun mielestä molempi parempi kunhan vaan saadaan ahdettua puomme tähän ketjuun.
Ap on ymmärtääkseni poistunut toistaiseksi jo aikaa sitten.
Ei kuulu kovin hyvää tänään. Poikani (nuori aikuinen) on taas alkanut polttaa pilveä. Oon hermostunut, en pysty keskittymään, teen töissä virheitä. Sataa, on kylmä, ja kurkkua nipistelee. Onneksi on sentään perjantai.
Aamulla jumppa, kaupassa käynti, tuttujen tapaaminen.
Tuulinen päivä, aurinko paistanut, ehkä pian sadetta luvassa.
Kesäkukat kerätty pois, ruukut pesty ja viety varastoon.
Uuniomenat tuoksuvat ja maistuvatkin.
Lammas: Mukavaa Irlannin matkaa!
Kaikille hyvää viikonloppua!
Ei, vaan kirjoittajalle, jolla on vielä peruskoulu kesken.