Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (19022)
Jotenkin väsyttävä olo. Äsken keitin munat, teen munavoin niistä , sitten keitin perunoita ja juureksia valmiiksi . Toinen poika kohta tulee , toinen vielä kotona. Hyvää vkl kaikille.
Mä kun en saanut unta viime yönä, niin kurkkasin sääksikameraa Saimaalla. Siellähän näyttää, että on paljon valoisampaa, kuin täällä etelässä !
Täällä on vielä päivänpituus 13 tuntia, mutta pimeys tulee niin saakelin aikaisin.
Olen nyt tässä lähipäivinä nähnyt merikotkia, ovat varmaan poikasia, jotka lähteneet lentelemään ja etsimään reviiriään. Näin viime vuonna kesäpaikan pihalla, kun kaksi merikotkaa teikivät ilmanäytöksen, syöksyivät kynsistään kiinni toisissaan ja pyörivät pudottautuessaan kohti maata. Kuulin jopa siiven iskut, kun siinnä lensivät.
Lampaalle hyvää matkaa!
Hei sinä, joka täällä yksinäsi kirjoittelet. Onko viikonloppusuunnitelmia? Mä katoin just koripalloa, niin Suomi menee pronssipeliin, hyvä sekin.
Hyvää perjantai-iltaa ja viikonloppua kaikille!
Vedin äsken kahvit ja raa'an korvapuustin. En kadu päätöstäni. Maistui todella hyvältä. Hyvät viikonloput ihmisille.
Enpä yhtään ihmettele mistä nykyajan lapset kiusaamisen mallia ottavat.
Mekin opettelimme matkustamaan pelkillä käsimatkatavaroilla. Silloin kyllä sai matkustamoon ottaa isomman laukun kuin nykyään.
Perillä ei tarvinnut odotella matkalaukkua. Nyt ei ole kyllä vuosiin enää ulkomailla reissattu.
Täällä sade alkoi vasta illalla, kyllä luonto jo kaipaakin vettä.
Hyvää yötä💐
Kävelyllä tänään taas "vanhoissa" maisemissa missä aiemmin kävelin paljon. Hieman satoi ja kuoritakki kirppikseltä ei oikein bröä vettä pidä, mutta muuten kiva lenkki. Pyöräilyllä olin jo aamulla.
Muuten hieman pihahommia. Pensaista leikkasin oksia. Opintoihin liittyen selvittelin eräitä kirjoja ja mietin mitä tenttisin.
Illalla jo pimeää. Yritän ennen sitä ehtiä vielä lenkin. Marjanpoimioita oli iso ryhmä myös päättämässä sen päiväistä poimintaa. No, kyllä täällä marjoja riittää. Näin itsekin muuten merikotkan muutama päivä sitten. Ihan hyvä päivä tänään ollut.
Sanojen pyöritys vailla muuta tarkoitusta kuin pitkittää lukijan kärsimystä on jaariteltelemista sanan varsinaisessa merkityksessä. Luulisin että jaarittelemista olisi mukava lukea ja hieman kirjoittaakin kaikenlaisia mietteitä ja kuulumisia. Oikeastaan vaikka mitään ei kuluisikaan niin siitä voisi ehkä kirjoittaakin vähän.
Tällaisia mietin aamutuimaan kun päivän valoisuutta aamuisin saa odottaa syksyllä jo pidempään. Pohjoisessa illan hämäryys alkaa myöhemmin. Etelässä pimeä tulee hieman aikaisemmin. Keskemmällä olisi minulla ehkä hyvä, ainakin valoa riittäisi joka puolelta näin luulisin mutta en tiedä kun en siellä asu. Mietin miten totun pimeneviin iltoihin on niin haikeaa kun kesä jää taakse.
Mietin että voisin ulkoilla ulkona valoisaan aikaan hieman enemmän. Ehkä jopa ulottaa hieman kauemmas, niin voisin olla ulkona pidemmän aikaa luulisin ettei se huono ajatus olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että ihmettelen toisten asioista kertomista.
Doris (entinen N64, N63, N62, N61) eli nykyinen Anonyymi - ikuisesti on kertonut jopa kyläläisten asioista.
Samoin jotkut kertovat puolisoidensa asioita.
Tietävätkö nämä ihmiset, että heistä kerrotaan täällä kaikenlaista? Onko se heille ok?
Osittain saamaan mieltä. Mutta mistähän ihmiset sitten puhuisivat jos ei toisten asioista.
Työkaverina oli minulla ihminen joka oli töissä vain sitä varten että saisi tietää mahdollisimman paljon toisten asioista. Työ mahdollisti työnkuvaan kuulumattomien asioiden utsimisen ja siinä hän oli ihan huippu ja verkostoitunut. Hän todellakin hallitsi "tiedolla", jopa surkuhupaisuuteen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris (entinen N64, N63, N62, N61) eli nykyinen Anonyymi - ikuisesti on kertonut jopa kyläläisten asioista.
Tietävätkö nämä ihmiset, että heistä kerrotaan täällä kaikenlaista? Onko se heille ok?
Osittain saamaan mieltä. Mutta mistähän ihmiset sitten puhuisivat jos ei toisten asioista.
Työkaverina oli minulla ihminen joka oli töissä vain sitä varten että saisi tietää mahdollisimman paljon toisten asioista. Työ mahdollisti työnkuvaan kuulumattomien asioiden utsimisen ja siinä hän oli ihan huippu ja verkostoitunut. Hän todellakin hallitsi "tiedolla", jopa surkuhupaisuuteen saakka.
Samaa pohdin, mutta lähinnä yksityisyyden suojan vuoksi. Se on laissa suojana tällaiselta. Varsinkin nykyään, kun somessa saa laajan lukijapiirin ja asiat jäävät ikuisesti netin syövereihin. Kammottava tulevaisuus. Pohdinnan paikka.
Ja se ei auta, että jutut poistaa täältä, ne jäävät silti kaikkien käyttöön, ja kaikkien taitavien helposti kaiveltavissa esiin. Poliisit saavat vaikka kuinka salattuja tietoja hyvin kaukaakin esille. Kukaan ei ole turvassa, koska myös roistot saavat ne käyttöönsä. Kannattaa miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla, ei niinkään tässä ketjussa, on todella paljon aloituksia/viestejä koskien muita ihmisiä kuin kirjoittajaa itseään, esim. ex-puolisoa, nykyistä puolisoa, vanhempia, lapsia, muita sukulaisia, naapureita, työkavereita... Siis todella paljon ja hyvinkin intiimiä ja yksityistä sisältöä. Hirvittää kyllä, millainen tietokanta näistä viesteistä on muodostunut täysin sivullisten ihmisten elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla, ei niinkään tässä ketjussa, on todella paljon aloituksia/viestejä koskien muita ihmisiä kuin kirjoittajaa itseään, esim. ex-puolisoa, nykyistä puolisoa, vanhempia, lapsia, muita sukulaisia, naapureita, työkavereita... Siis todella paljon ja hyvinkin intiimiä ja yksityistä sisältöä. Hirvittää kyllä, millainen tietokanta näistä viesteistä on muodostunut täysin sivullisten ihmisten elämästä.
Samaa mieltä. Mitä vähemmän kertoo kenestäkään, se on hyvä. Ei joudu myöhemmin vastuuseen. Vain omia ajatuksia voi kertoa rajoituksetta. Tai kyllähän niitäkin täällä on rajoitettu. Lampaan hulvaton toimistomielikuva poistettiin jo tänö aamuna.
Hyvää huomenta kaikille tasapuolisesti!
Syyskuun lauantaiaamu, täällä on aivan tyyni ilma ja juuri nyt ei sadakaan. Avoimesta ikkunasta kuuluu tiaisten sirkutusta ja harakan räksätystä. Mukava kun ovat mulle kavereina. Saan paljon iloa linnuista. Pitääkin tänään lukea linturunoja.
Mulla on flunssaa, niin sitä nyt poden. Tukkoinen olo, mutta vähän aamukahvi helpotti oloa. Saatan katsoa myös yleisurheilun mm-kisoja.
Vierailija kirjoitti:
Syyskuun lauantaiaamu, täällä on aivan tyyni ilma ja juuri nyt ei sadakaan. Avoimesta ikkunasta kuuluu tiaisten sirkutusta ja harakan räksätystä. Mukava kun ovat mulle kavereina. Saan paljon iloa linnuista. Pitääkin tänään lukea linturunoja.
Mulla on flunssaa, niin sitä nyt poden. Tukkoinen olo, mutta vähän aamukahvi helpotti oloa. Saatan katsoa myös yleisurheilun mm-kisoja.
Onko krapulakin eilisen sahdin jälkeen? Mitä sait lahjaksi? Nyt on aikaa iloitteluun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko krapulakin eilisen sahdin jälkeen? Mitä sait lahjaksi? Nyt on aikaa iloitteluun!
Hahhahhaa! Mua kyllä naurattaa, kun luulet omiasi. Mää en oo siellä päinkään. Mutta hyvää huomenta sullekin ja koeta nyt jo relata.
Tein juuri evääksi kolmioleipiä peleihin lähtevälle poikaselle ja miehelle. Ovat iltapäivään asti pelireissulla, niin ajattelin ottaa pienet päiväunet ja sitten tehdä rauhassa viikkosiivouksen. Imuroinnin jätän miehelle, mutta muuten järkkäilen paikkoja ja pesen vessan. Mies ajasti pyykinpesukoneen ja astianpesukoneen valmiiksi kun on kuulemma edullista pörssisähköä tulossa.
Siivouksen jälkeen teen jonkinlaisen kukka-asetelman tai kimpun keittiön pöydälle, kun eilen huomasin marketissa edullisia mutta kivan näköisiä leikkoneilikoita. Eukalyptusta ostin myös lisukkeeksi. Ihana laittaa siivottuun kotiin kukkakimppu ja istua sohvalle sitä katselemaan viinilasillisen kanssa.
Illalla kokkaan ruuaksi hodareita ja salaattia peleistä palaaville. Ihan kiva lauantai tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhahhaa! Mua kyllä naurattaa, kun luulet omiasi. Mää en oo siellä päinkään. Mutta hyvää huomenta sullekin ja koeta nyt jo relata.
Hänhän relasi jo🤣
Hmm...siinä Kivimäestä kertovassa dokkarissa oli tässä tokassa jaksossa, miten jossain chatissa Kivimäki oli alkanut viestittelemään jollekin jenkkiläiselle 22v tytölle ja kun se tyttö ei ollutkaan halunnut ruveta Kivimäen ystäväksi, niin tää heppuhan oli saanut aikaiseksi sen, että SWAT-tiimi oli mennyt tän tytön kotiin. Tytön isä oli lähtenyt viemään koiraa ulos, niin siellä oli ollut pihassa SWAT-tiimi vastassa. Ihan vaan siksi, että Kivimäellä oli pakkomielle tähän tyttöön ja kun ei saanut tytöltä mitä halusi, niin keksi tällaisen "jäynän". Pakkomielteet on aika sairaita juttuja.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/