Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (17518)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lammas, oot ehkä kertonutkin jo...
Kauanko ootte reissussa? Minkälainen ilma siellä on? Paljosta kävelemisestä kerroit, tuleeko paljon kilometrejä, mitä arvelet.
Haaveilen niin tuonne reissaamisesta - ja moneen muuhun kohteeseen kans
Anonyymi - ikuisesti
Me lähdetään sunnuntaina 14.9. aikaisin aamulla ja tullaan takaisin torstaina 18.9. just ennen keskiyötä. Ollaan siis Irlannissa vain 4 yötä. Toinen reissu olisi ollut sellainen, että oltaisiin oltu 9 yötä, mutta nyt olen helpottunut, että valittiin tämä lyhyempi reissu. Mennään ihan vanhanaikaiselle kiertomatkalle eli sellainen opastettu "mummoreissu" :D Kierretään Irlannin eteläosa. Kysyin siskoltani, varaanko omatoimimatkan ja vuokrataan sieltä auto ja sitten 70v siskoni ajaa siellä vasemmanpuolisessa liikenteessä, koska mulla ei ole ajokorttia. Siskoni sanoi, että otetaan mieluummin tuolllainen
Varaudu äkkinäisiin sadekuuroihin, ei mitään pientä piskottelua ensin vaan kunnon kuuro saattaa rysähtää yllättäen niskaan. Se on tavallista tuollapäin.
Labubu exciting macaron saapui, väriltään hän on beige. Hauska laukkukoru :)
Katselin tässä takapihan hunningolle joutunutta lavakauluslaatikkoa. Niin innoissani aikoinani sen tuohon askartelin ja laitoin siihen kasvamaan erilaisia yrttejä. Ei mennyt pitkään, kun yksi minttulajike valtasi sen täysin ja on siinä vuosia kasvattanut aina kesäksi valtavan pusikon, kun me olemme viettäneet kesät mökillä.
Mietin, että olisin tyhjentänyt laatikon kokonaan, kun on vähän ruokottoman näköinen, mutta olen huomannut, että se on täynnä pörriäisiä, varsinkin kun alkaa kukkimaan. Antaa siis olla tuossa pölyttäjien ilona, jos ei muuten. Minttu on kyllä suosikkiyrttini, mutta tämä laji aika karvaan makuinen, niin ei ole tullut oikein käytettyä.
Kävin pienellä sieniretkellä. Sieniä ei nimeksikään, mutta retken jälkeen löysin päästäni 7 hirvikärpästä. Yök, mitä otuksia!
Vierailija kirjoitti:
Kävin pienellä sieniretkellä. Sieniä ei nimeksikään, mutta retken jälkeen löysin päästäni 7 hirvikärpästä. Yök, mitä otuksia!
Minä kiersin mökkitontilla vähän ja seitsemän eri sienilajia löytyi. Eniten kantarelleja, haaparouskuja ja tatteja, eikä yhtään hirvikärpästä. Näin täällä Etelä-Savossa.
Mullakin on kahdenlaista puolukkametsää, toinen on sakeampaa metsää, siellä on enemmän puolukkaa, mutta myös hirvikärpäsiä. Toinen alue on harvaa männikköä, vähemmän puolukkaa, mutta ei hirvikärpäsiä. Käyn kyllä molemmissa.
Hirvikärpäset on ällötys 2. Punkit on ykkönen, mutta enpä ole yhtään nähnyt tänä vuonna. Onneksi.
Me olemme käyneet vain valmiilla kiertomatkoilla. Helppoa ja mukavaa!
Albatrossilla mielenkiintoisia kohteita ja näkee paljon.
Tänään tuli nähtyä varjoliitäjä, kun työpäivän jälkeen lähdettiin hakemaan uutta sohvaa. Vanha sohva tuli heitettyä kaatopaikalle.Koiraa ulkoiluttaessani tuli nähtyä pienlentokone, kun oltiin metsässä. Kotiin kulkiessani koiran kanssa tuli vielä nähtyä matkustajalentokone. Olipahan aivan mahtavan lämmin päivä. En ihmettele, kun monia ilmoilijoita oli lajiensa parissa. Koiralla on huono päivä, kun aggressiivisesti tänään käyttäytyi. Useasti on hyväkäytöksinen. Sohvan saatuamme kokoon käytiin vielä ravintolassa syömässä ja olipa hyvät ruuat. On tämä hyvä sohva, kun nyt makoilen sillä. On tilava, kun kaikki me neljä mahdutaan sohvalle ja vieläkin tilaa on.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on kahdenlaista puolukkametsää, toinen on sakeampaa metsää, siellä on enemmän puolukkaa, mutta myös hirvikärpäsiä. Toinen alue on harvaa männikköä, vähemmän puolukkaa, mutta ei hirvikärpäsiä. Käyn kyllä molemmissa.
Hirvikärpäset on ällötys 2. Punkit on ykkönen, mutta enpä ole yhtään nähnyt tänä vuonna. Onneksi.
Minä just eilen mainitsin, että punkkeja ei ole tänä kesänä näkynyt. Illalla alkoi nivustaivetta kutittaa ja pienen pieni nymfi siellä oli jo kiinnittynyt napakasti. Onneksi sain sen pois. Kutittaa jälki vieläkin välillä. Hirvikärpäsiä löytyy joka metsäreissun jälkeen meilläpäin Etelä-Savoa.
Seisoin iltapäivällä pellon pientareella ja maasta alkoi kuulua matalaa tasaista hurinaa joka voimistui. Katsoin alas enkä kunnolla saappaitani nähnyt koska olin astunut ampiasten maapesään ja porukka vihaisena. Siihen putosi sahani seisoin suorana ja paikallani kuin rautakanki. Varoin huitomasta, hengitin takin kauluksen sisään ja eleettömän rauhallisesti poistuin pelipaikalta. Ei tullut pistoakaan. Amppareiden maapesät ennustaa kuivaa syksyä. Olkaahan varovaisia luonnossa liikkuessa.
Olisi hyvä, jos ihmiset ymmärtäisivät, että terveys/sairausasiat ja lääkitykset ovat aina yksilöllisiä. Eikä kaikkien tarvitse muiden tai omia sairauksiaan levitellä nettiin, tai niiden hoitoa. Valinta on tietty oma tässä asiassa, mutta itse etsin tietoa ammattilaisilta mieluiten.
Hear-saytä on ihan tarpeeksi alueella. Vetduharduhört-kulttuuri ei kaikille sovi. Järkeä!
Kaupassa käytiin tänään. Jotain tarjouksessakin oli. Pitihän puutarhamyymäläänkin poiketa. Lähinnä vieläkin multaa tarvin ja kuorikatetta. Sitten kakkoslaatuiset omenapuut olivat puoleen hintaan ja lopputuloksena arvaatte. Vielä yksi puu tosi edullisesti. Joko nyt riittäisi Kyselin, että onko syksyllä mitään taimien loppuunmyyntiä yms, mutta eivät osanneet sanoa mitään vielä. Näin odottelen saisinko muutaman luumupuun ostettua. Vielä niitä oli ja hinta kuitenkin suurempi niissä.
Omenapuut mitä olen ostanut ovat olleet 2 laatuisia ja edullisia sekä monet vielä muutenkin lisäalessa. En minä täydellä hinnalla olisi voinut monia puita ostaa. Mullassa tuolla myös paljon tarjouksia.
Tuijan sain istutettua. Piti kaivaa syreenin taimi ylös ja vaihtaa sen paikkaa ja siihen sen entiseen koloon sitten tuija. Omenapuu ehjä huomenna jos jaksan. On ollut hieman väsynyt päivä tänään. Piti tehdä ruokaa ja leipoa, mutta kävelyt tein vaan ja istutukset. Muuhun ei energia nyt riittänyt. Kävelytkin vähäiset tyypilliseen määrään nähden.
Ehkä, kun olemme äitini kanssa nyt kävelleet niin paljon yhdessä ja muutenkin viettäneet aikaa, että hieman väsähdin siihenkin. Muuten toki äitini hyvempi vointi iloinen juttu.
Perhosbaarissa on ollut vilinää. Nyt illalla vielä näin parin vuoden tauon jälkeen siniritariyökkäsiä. Tulivat baariin myös. Hienoja ovat. Kiva niitä nähdä taas.
Ensitreffit alttarilla ohjelman Matti vaikutti kivalta ja tykkään muutenkin hänen persoonastaan. Jos viitsin mainita. Harvoin innostun tälläisestä. Hyvä päivä kuitenkin myös tänään.
Kyllä jo huvittaa Pitkis tuo ostaminen!
Vaikka halvalla saisitkin noita puita ym niin kyllä jo satasista kyse yhteensä.
Kaipa saat niistä iloa vaikka muuten joutunet sitten jostakin tähdellisemmästä tinkimään.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa saat niistä iloa vaikka muuten joutunet sitten jostakin tähdellisemmästä tinkimään.
Mitä se sinulle oikeastaan kuuluu tämä asia. Tänne kun saa päivistään kirjoittaa niin en minä ala rajoittaa sitä, että mainitsenko ostaneeni taimen, kun mietin voiko joku taas tarttua tähän asiaan. Minä kyllä tingin sitten monista jutuista ja kyllä minä oikeasti pidän ja tavallaan arvostan sitä, että voin istuttaa tähän taimia. Muistakaa myös, että pian tulee talvi ja pitkä kevät jolloin ei voi istuttaa mitään. Näin jos lämpimänä aikana sitten laittaa tähän rahaa niin sitten kylmällä taas se jää. Ei kenenkään tarvisi huolehtia nyt tästä jutusta.
Vierailija kirjoitti:
Oudosti puutut toisen kirjoitteluun ja tekemisiin! (Kirjoittamatta riviäkään omia kuulumisiasi :( )
Omppupuut ja kirsikkapuut tuottaa jopa satoa, ovat siis todella hyödyllisiä, lähiruokaa.
Oma aamuni alkoi rauhallisesti, vaikka unissani olinkin kiireisessä työpaikassa ja ylitöiden jälkeen en löytänyt autoani mistään. Samantyyppinen uni toistuu usein.
Itselläni on huonoja kokemuksia syyskuussa istutetuista taimista (Etelä-Pohjanmaa). Eivät juurtuneet kunnolla. Ehkä Etelä-Suomessa onnistuu?
Mahtuu tänne myös ihmetteleviä kirjoituksia. Kyllä minun kuulumisia saa ihmetellä, kyseenalaistaakin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä, jos ihmiset ymmärtäisivät, että terveys/sairausasiat ja lääkitykset ovat aina yksilöllisiä. Eikä kaikkien tarvitse muiden tai omia sairauksiaan levitellä nettiin, tai niiden hoitoa. Valinta on tietty oma tässä asiassa, mutta itse etsin tietoa ammattilaisilta mieluiten.
Hear-saytä on ihan tarpeeksi alueella. Vetduharduhört-kulttuuri ei kaikille sovi. Järkeä!
Nooh, ei ne ammattilaisetkaan aina kaikkia tiedä. On hyvä kuulla myös kokemusasiantuntijoita. Muistan kun hoidin äitiäni ja hän men lääkäriin lääkelista ja tekemäni täydentävä ohje mukanaan. Lääkäri oli kysäissyt äidiltäni että onko teidän tyttärenne sairaanhoitaja kun hänellä on niin asiantuntevat ohjeet :D Minua on aina kiinnostanut lääketiede laajasti, osittain oman vakavan sairauteni myötä ja olen imenyt tietoa paljon siltä saralta.
Lääkityksistä -> yhteisvaikutukset - sen selvittäminen on näköjään aina ihmisen itsensä tai hänen läheistensä vastuulla. Olen ollut siinä luulossa että lääkäri ottaa aiemmat lääkitykset huomioon määrätessään uuden lääkkeen...mutta eipä niin läheskään aina ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudosti puutut toisen kirjoitteluun ja tekemisiin! (Kirjoittamatta riviäkään omia kuulumisiasi :( )
Omppupuut ja kirsikkapuut tuottaa jopa satoa, ovat siis todella hyödyllisiä, lähiruokaa.
Oma aamuni alkoi rauhallisesti, vaikka unissani olinkin kiireisessä työpaikassa ja ylitöiden jälkeen en löytänyt autoani mistään. Samantyyppinen uni toistuu usein.
En malta olla tulkitsematta, koska unesi on tärkeä ja alitajuntasi koettaa viestittää sinulle jotain (koska uni toistuu) :) Unesi voi tarkoittaa että olet jumissa, ehkä koet että elämäsi tai tilanteesi on jollain tavalla pysähtynyt. Haluaisit päästä eteenpäin, mutta ikään kuin joitain olisi hukassa joka estää eteenpäinmenon. Etsit ja haluat kovasti, mutta keinot ja suunta hakusassa?
Me lähdetään sunnuntaina 14.9. aikaisin aamulla ja tullaan takaisin torstaina 18.9. just ennen keskiyötä. Ollaan siis Irlannissa vain 4 yötä. Toinen reissu olisi ollut sellainen, että oltaisiin oltu 9 yötä, mutta nyt olen helpottunut, että valittiin tämä lyhyempi reissu. Mennään ihan vanhanaikaiselle kiertomatkalle eli sellainen opastettu "mummoreissu" :D Kierretään Irlannin eteläosa. Kysyin siskoltani, varaanko omatoimimatkan ja vuokrataan sieltä auto ja sitten 70v siskoni ajaa siellä vasemmanpuolisessa liikenteessä, koska mulla ei ole ajokorttia. Siskoni sanoi, että otetaan mieluummin tuolllainen valmismatka. Ymmärrän oikein hyvin :D Siskoni ei ole koskaan ajanut autoa maassa, jossa on vasemmanpuoleinen liikenne.
Meitä tosiaan kuskataan paikasta toiseen bussilla, jossa on opas. Joka kohteessa, mihin kunakin päivänä mennään, on paljon käveltävää. En osaa sanoa kilometrien määrää. Mutta veikkaan, että aamulla bussi hakee hotellilta, vie meidät paikkaan A, B tai C ja tulee illalla hakemaan. Eli suunnilleen koko päivä kuljetaan kävellen.
Ilma on siellä ehkä hieman lämpimämpi kuin Suomessa, mutta koska on saari, niin tuuli on kova. Lisäksi sateita varmaan enemmän kuin täällä. Oli muuten hassua, kun kävin tänään siellä lääkrissä, niin lääkäri oli just tullut Irlannista. Kertoi, että sateenvarjo on siellä ihan turha kapistus, koska tuulee ihan mielettömästi. Siispä sadetakki mukaan. Sanoi myös, että vaikka periaatteessa lämpötila olikin ihan ok, oli pakko olla yksi ylimääräinen villapaita. Periaatteessa siis sää muuten sama kuin Suomessa, mutta sateisempaa ja tuulisempaa.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/