Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
16241/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 16228: "Montakohan kertaa olet sanonut, ja vaikka kuinka monesta aiheesta, että et enää kirjoita siitä. Mitä jos lakkaisit sanomasta niin, kun ei mene kauaa, kun taas kirjoitat."

Anna nyt toisen kirjoittaa. Ei tämä ketju ole mikään kiveen kirjoitettujen lupausten kammio. On hetkiä, jolloin tuntuu, että en enää viitsi ja sitten taas tuntuu, että no vitut noista ilkeilijöistä. Jos sulle on joku henkilökohtainen ongelma se, että joku kirjoittaa täällä jotain, niin hyppää ne kommentit yli (niin mäkin teen kaikille kommenteille, joista jo heti alussa näen, että ei kiinnosta)  tai mene vaikka välillä johonkin toiseen ketjuun, tekemään jotain ihan muuta  tai jopa ihan jonnekin kotoa pois. Soita vaikka jollekin ystävällesi ja kerro, miten sua ärsyttää Vauvalla tässä ketjussa kirjoitetut kommentit. 

Anna ny toisen kirjoittaa. "Pata kattilaa soimaa keittiön väkeä kumpikin", en tiedä huomasitko sitä itse.

Vierailija
16242/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, että palstalla ja tässäkin ketjussa kirosanat menee läpi tuosta vaan. Niitä ei ole miellyttävä lukea. No, pidän paussia tästä ketjusta, joku poistattikin mun kommentin alta aikayksikön.

Koko tältä palstalta katoaa ketjuja. Mulla oli neljässä eri selaimessa auki ketjut, joita seurasin. Sitten puhelin soi ja kun olin rupatellut hetken aikaa puhelimessa, niin kaikki 4 ketjua oli ehditty poistaa. Enkä puhunyt kuin about varttin. 

Huh, neljässä eri selaimessa ketjut auki. Itse en viitsi/jaksa seurata kuin yhtä ketjua joskus siinäkin pidempiä taukoja onneksi, ja onneksenne :D

Jos käyn päivän mittaan ketjussa usein, nukun huonommin. Kun olen muutamia päiviä pois, nukkuminen paranee. Intensiivinen ketjussa roikkuminen ei tee ihmiselle aina hyvää, somessa en ole se on siunattu onni. Ehkä joidenkin aivot on sellaiset, että ne rasittuu herkemmin. Tulee myös tarve tehdä jotain eikä roikkua koneen jatkeena.

On hyvä että koulupäivien aikana ei enää saa käyttää kännykkää, oppivat puhumaan kasvotusten toisilleen ja havainnoimaan ympäristöään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16243/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat sanomaan, että olet väärällä tiellä, jos kuljet omaasi.

- Antonio Porchia

Vierailija
16244/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli haikea kun pitää lähteä kotimatkalle pojan mökiltä. Viikon päästä lämpötila laskee kymmenellä asteella 😧 kesä on ohi 

Vierailija
16245/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, että palstalla ja tässäkin ketjussa kirosanat menee läpi tuosta vaan. Niitä ei ole miellyttävä lukea. No, pidän paussia tästä ketjusta, joku poistattikin mun kommentin alta aikayksikön.

Koko tältä palstalta katoaa ketjuja. Mulla oli neljässä eri selaimessa auki ketjut, joita seurasin. Sitten puhelin soi ja kun olin rupatellut hetken aikaa puhelimessa, niin kaikki 4 ketjua oli ehditty poistaa. Enkä puhunyt kuin about varttin. 

Huh, neljässä eri selaimessa ketjut auki. Itse en viitsi/jaksa seurata kuin yhtä ketjua joskus siinäkin pidempiä taukoja onneksi, ja onneksenne :D

Jos käyn päivän mittaan ketjussa usein, nukun huonommin. Kun olen muutamia päiviä pois, nukkuminen paranee. Intensiivinen ketjussa roikkuminen ei tee ihmiselle aina hyvää, somessa en ole se on

Kukin taaplaa tyylillään - jos ymmärrät sanonnan :)

Vierailija
16246/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieli haikea kun pitää lähteä kotimatkalle pojan mökiltä. Viikon päästä lämpötila laskee kymmenellä asteella 😧 kesä on ohi 

Viime vuonna kesä jatkui muistaakseni syyskuun loppupuolelle. Oli vielä yli 20 astetta. Istutin taimia vielä lokakuussakin ja ne juurtuivat. 

Vierailija
16247/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten mukavaa, kun on jo pimeää öisin, saa nukuttua. Ja ihanan viileää. Nukun aina viileässä 16-17 -asteisessa parhaiten. Kesällä se ei onnistu. Nyt alkaa olla tarpeeksi viileää.

Vierailija
16248/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoita on mukavasti vielä, saa aamupuuroon suoraan omalta pihalta. 

Vierailija
16249/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä Lauri Pohjanpään runosta alku.

"Oli kaste viel' yli kukkien, kun kuoli päiväperhonen, joka lensi tuokion vain... Niin niin. Ja se aamulla haudattiin."

Hyvää yötä.

Siteerasin hyvän runoilijan kaiketi lapsille suunnatun runon pätkän. On oikeasti ihana runo kokonaisuudessaan, surullinen ja liikuttava. Ei ollut mitenkään tarkoitettu piikiksi kenellekään, jos joku sen niin tulkitsi.

Vierailija
16250/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön mustikoita (ja vadelmia) aamupuuron kanssa niin kauan, kun niitä saa tuoreena luonnosta. Sen jälkeen vasta otan niitä pakastimesta. 

Äsken tein tulevia herkutteluhetkiä varten pullataikinapohjaan pellillisen mustikkapiirakkaa. Se vaan on niin hyvää!

Vierailija
16251/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin syön mustikoita (ja vadelmia) aamupuuron kanssa niin kauan, kun niitä saa tuoreena luonnosta. Sen jälkeen vasta otan niitä pakastimesta. 

Äsken tein tulevia herkutteluhetkiä varten pullataikinapohjaan pellillisen mustikkapiirakkaa. Se vaan on niin hyvää!

Mä teen mustikkapiirakan aina kaurahiutaleista ja  kaurajauhoista, tulee terveellisempää. Ja rasvaksi Alentajaa, niin on suorastaan lääke kolesteroliin. 🤭

Vierailija
16252/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaa jos tuo putte taas vetää Trumppia nenästä, on niin arvaamattoman häijy ja häikäilemätön tämä entinen KGB:n mies. Niihin hommiin pestataan vaan ihmisiä jotka kykenee tappamaan. Montakohan tappoa puten tunnolla jo onkaan ennen Ukrainan sotaa.

Vierailija
16253/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei saada edes käydä poikamme perheen luona, miniä alkaa oireilemaan niin selvästi että on parempi pysyä poissa ja vaan ikävöidä pieniä lapsen lapsia. Miniämme on pelottava ja arvaamaton.

Vierailija
16254/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttaa jos tuo putte taas vetää Trumppia nenästä, on niin arvaamattoman häijy ja häikäilemätön tämä entinen KGB:n mies. Niihin hommiin pestataan vaan ihmisiä jotka kykenee tappamaan. Montakohan tappoa puten tunnolla jo onkaan ennen Ukrainan sotaa.

Se on ihan muuta mitä yrittää esittää, ties mitä hautoo rumassa päässään.

Vierailija
16255/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

putte tappais varmaan oman lapsensakin jos tilanne vaatii. Niitä sillä piisaa ja tuskin edes kaikkia tietää.

Vierailija
16256/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan muuta mitä yrittää esittää, ties mitä hautoo rumassa päässään.

Pienen miehen syndrooma ja huonon lapsuuden elänyt on vaarallinen kun se pääsee valtaan.

Vierailija
16257/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selaimessa 😂

Vierailija
16258/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin Iltalehden otsikolle "Jari-Matti Latvala ja Janni Hussi ilmiliekeissä", koska tuli mieleen roviolla poltettu 1400-luvun uskonpuhdistaja Jan Hus.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jan_Hus

Vierailija
16259/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen mustikkapiirakan aina kaurahiutaleista ja  kaurajauhoista, tulee terveellisempää. Ja rasvaksi Alentajaa, niin on suorastaan lääke kolesteroliin. 🤭

Mä käytän pohjaan kaurahiutaleita, ruisjauhoja ja vehnäjauhoja. Kardemummaa ja vaniljasokeria lisäksi. Alentaja ei ole tuttu, mutta öljyä käytän rasvaksi. Eilen poimin puoli litraa mustikoita puuroon moneksi päiväksi. Puuroon lisäksi pieni voiklöntti, ei sokeria. Teetä ja keitetty kananmuna on normaalisatsi klo 11, kun nousen ylös.

Vierailija
16260/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä Lauri Pohjanpään runosta alku.

"Oli kaste viel' yli kukkien, kun kuoli päiväperhonen, joka lensi tuokion vain... Niin niin. Ja se aamulla haudattiin."

Hyvää yötä.

Siteerasin hyvän runoilijan kaiketi lapsille suunnatun runon pätkän. On oikeasti ihana runo kokonaisuudessaan, surullinen ja liikuttava. Ei ollut mitenkään tarkoitettu piikiksi kenellekään, jos joku sen niin tulkitsi.

Muistan kansakoulusta tämän runon, oli niin surullinen.

Ketju on lukittu.