Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
16221/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lammas" kirjoitti tuohon yhteen viestiin kuinka tavallaan kerää voimia kesästä talvea varten tms. Minäkin aina yritän kerätä valosta ja lämmöstä voimaa pimeää varten. Toisaalta jos mietin niin ei tämäkään kesä ole oikein tähän kaikkeen riittänyt. En koe olevani nytkään virkeä tai pirteä. Lähinnä teen asioita, mutta pää jossain muualla.

Oikeastaan jos mietin viime talvea ja tätä alku vuotta niin pitkästä aikaa on tilanne, kun mietin että tällä menolla ei hyvältä näytä talvi ja pimeä aika, kun voimia ei varastossa oikein ole. Väsyminen on fyysistä väsymistä sekä henkistä väsymystä myös moniin elämäni asioihin liittyen.

Tuossa aiemmin kirjoitettiin hyvin kuinka ei osaa enää nauraa yms. En minäkään usein naura. Oikeastaan niin harvoin, että kun nauran niin se tuntuu oudolta jo korvissani. Hymyilytä tulee sentään välillä. Kyllä minullakin on monesti melko ilmeetön naama itselläkin. Joku katsoisi onko tuo nukkunut viikkoon (olen nukkunut onneksi), kun näytän niin hajamieliseltä ja silmien alla tummat varjot.

Ahdistusta koen välillä itsekin. Yksinäisyydestä, elämästäni yleensäkin, tulevaisuudestani tai kun esim tänään mietin, ettei hyvältä näytä elämäni yleensäkään. Kai sitä joskus pelästyy, että näinkö kaikki on mennyt ja yritän lähes paniikissa miettiä mitä ihmettä tekisin. En minäkään ole mikään ehjä ihminen. Tämäkin valittamatta, mutta ei minun pääni toimi kuin jonkun muun tai jotkut tilanteet vaikeita. Ahdistusta puran tekemiseen. Kirjoitan tänne, että saisin edes jotain kerrottavaa päivistäni. Jotain sidettä kaikkeen. Säälittävää ehkä. Myönnän sen. 

Vierailija
16222/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alavireisyyttä on kestänyt tarpeeksi kauan hakeudun livemimusiikin pariin keikoille eturiviin laulamaan yhdessä muiden kanssa ja oikein tunnen miten kaikkien aivot tanssivat samaan tahtiin. Valvon pikkutunneille, yöuni jää vajaaksi ja seuraavana päivänä olen ihan tööt ja aikaisin nukkumaan. Seuraava päivänä alavireisyys on poissa ja energiaa täynnä. Rutiinien rikkominen auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16220: Ymmärrän oikein hyvin. Kaikki kesät ei ole sellaisia, että saisi akkuja ladattua. Mulle kesä 2023 oli just sellainen. Äiti höpertyi entistä enemmän, isä muuttui päivä päivältä kiukkuisemmaksi ja vastusti ihan kaikkea, mitä yritin äidin hyväksi tehdä, sitten meillä kotona se iso vesivahinko ja 8 viikon evakkoretki siskoni lattialla kovalla patjalla ja heti perään, kun pääsin elukoiden kanssa vihdoin kotiin, alkoi  taloyhtiön ikkunaremontti. Sinä vuonna jaksoin vielä järjestää pienelle porukalle itsenäisyyspäivän, mutta joulua en enää jaksanut. En siltikään, vaikka mut kutsuttiin valmiiseen pöytään. Tänä kesänä mulla on elämässäni ollut kaikkea sellaista, mikä on kuluttanut akkuani jo ennenkuin lataus on ollut edes 45%. Ilmoitin jo viikko sitten tutuille, että 1.9. jälkeen mua voi koittaa tavoittaa arkisin klo 17-19. Muulloin ei kannata edes yrittää. Pidän nyt ainakin tän ekan oloneuvosvuoteni sellaisena, että saan ladata akkujani tai ainakaan en kuluta niitä mihinkään ylimääräiseen. 

Vierailija
16224/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää on pitkis ajatellut perhosasiassa. Kurja että tästäkin piti nyt ikävästi kommentoida.

Itse olen miettinyt, että saaliseläinten kohdalla luonto on sikäli armollinen, että sairaat ja heikot yksilöt joutuvat äkkiä saalistajien ravinnoksi eivätkä siis kärsi pitkään. 

Välillä hirvittää katsoa luonto-ohjelmia, missä vaikkapa leijonat syövät peurojen  tms vasoja. Mutta saalistajienkin pitää elää ja ruokkia omia pentujaan lajinomaisella tavallaan.

Vierailija
16225/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos teillä nämä sivut kunnossa? Muutama kommentti siellä täällä on ilman mahdollisuutta peukuttaa. Esim tuo makaroonilootan tekijän. Niin mielelläni laittaisin peukkua ylös, tuo on yksi lempiruuistani :)

D.

Joskus aiemminkin on ollut, myös tänään, että ei ole ollut mahdollisuutta peukuttaa.  Tilanne on kuitenkin jonkin ajan kuluttua korjaantunut.

Vierailija
16226/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lammas" kirjoitti tuohon yhteen viestiin kuinka tavallaan kerää voimia kesästä talvea varten tms. Minäkin aina yritän kerätä valosta ja lämmöstä voimaa pimeää varten. Toisaalta jos mietin niin ei tämäkään kesä ole oikein tähän kaikkeen riittänyt. En koe olevani nytkään virkeä tai pirteä. Lähinnä teen asioita, mutta pää jossain muualla.

Oikeastaan jos mietin viime talvea ja tätä alku vuotta niin pitkästä aikaa on tilanne, kun mietin että tällä menolla ei hyvältä näytä talvi ja pimeä aika, kun voimia ei varastossa oikein ole. Väsyminen on fyysistä väsymistä sekä henkistä väsymystä myös moniin elämäni asioihin liittyen.

Tuossa aiemmin kirjoitettiin hyvin kuinka ei osaa enää nauraa yms. En minäkään usein naura. Oikeastaan niin harvoin, että kun nauran niin se tuntuu oudolta jo korvissani. Hymyilytä tulee sentään välillä. Kyllä minullakin on monesti melko ilmeetön naama itselläkin. Joku katsoisi onko t

Ei oo säälittävää. Jokainen ihminen on uniikki, omanlaisensa ja omalla tavallaan tunteva, reagoiva.

Vierailija
16227/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin päivä tänään, kuivat pyykit otin narulta ja pihahommia. Eilen illalla oltiin puolison kanssa mato-ongella, kaunista oli järvellä eväskorin kanssa.

Vierailija
16228/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että onko todella Karman laki olemassa? Mitä mieltä olette, onko paha aina saanut palkkansa?

Vierailija
16229/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos. Sen verran vielä, että perhosten siivet ovat sellaiset etteivät ne kestä kosketusta, siivistä tulee tomua. Kun istahtavat kädelle, voi ihailla ja olla koskematta."

Ei muuten ole tomua, vaan pienen pietä  suomumaista kitiiniä, joka on kuin kattotiiltä limittäin. Irtoaa kyllä perhosesta jos esimerkiksi lintu nokkaisee tai ihminen tarttuu siivistä sormillaan. En usko, että Pitkis on niin tehnyt, vaan käsitellyt hyvin varoen. Joten ole huoleti ja neuvomatta.

En ole koskettanut siipiä. Kun vien ne ulos niin annoin itse kiivetä käden päälle. Tulivat itse kädelleni. Samalla kai minä vielä pahoittelen tätä kaikkea, mutta niinkuin sanoin niin en minä ole niitä satuttanut kuitenkaan. En enää kirjoita tästä. 

Montakohan kertaa olet sanonut, ja vaikka kuinka monesta aiheesta, että et enää kirjoita siitä. Mitä jos lakkaisit sanomasta niin, kun ei mene kauaa, kun taas kirjoitat.

Vierailija
16230/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos. Sen verran vielä, että perhosten siivet ovat sellaiset etteivät ne kestä kosketusta, siivistä tulee tomua. Kun istahtavat kädelle, voi ihailla ja olla koskematta."

Ei muuten ole tomua, vaan pienen pietä  suomumaista kitiiniä, joka on kuin kattotiiltä limittäin. Irtoaa kyllä perhosesta jos esimerkiksi lintu nokkaisee tai ihminen tarttuu siivistä sormillaan. En usko, että Pitkis on niin tehnyt, vaan käsitellyt hyvin varoen. Joten ole huoleti ja neuvomatta.

En ole koskettanut siipiä. Kun vien ne ulos niin annoin itse kiivetä käden päälle. Tulivat itse kädelleni. Samalla kai minä vielä pahoittelen tätä kaikkea, mutta niinkuin sanoin niin en minä ole niitä satuttanut kuitenkaan. En enää kirjoita tästä. 

Montakohan kertaa olet sanonut, ja vaikka kuinka monesta ai

Miksi olet ilkeä? Mikä oikeus sinulla on komennella muita kirjoittajia? 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16228: "Montakohan kertaa olet sanonut, ja vaikka kuinka monesta aiheesta, että et enää kirjoita siitä. Mitä jos lakkaisit sanomasta niin, kun ei mene kauaa, kun taas kirjoitat."

Anna nyt toisen kirjoittaa. Ei tämä ketju ole mikään kiveen kirjoitettujen lupausten kammio. On hetkiä, jolloin tuntuu, että en enää viitsi ja sitten taas tuntuu, että no vitut noista ilkeilijöistä. Jos sulle on joku henkilökohtainen ongelma se, että joku kirjoittaa täällä jotain, niin hyppää ne kommentit yli (niin mäkin teen kaikille kommenteille, joista jo heti alussa näen, että ei kiinnosta)  tai mene vaikka välillä johonkin toiseen ketjuun, tekemään jotain ihan muuta  tai jopa ihan jonnekin kotoa pois. Soita vaikka jollekin ystävällesi ja kerro, miten sua ärsyttää Vauvalla tässä ketjussa kirjoitetut kommentit. 

Vierailija
16232/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että onko todella Karman laki olemassa? Mitä mieltä olette, onko paha aina saanut palkkansa?

Eipä taida elämä mennä niin kuin satukirjoissa.

Vierailija
16233/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käy sääliksi se yksinäinen jääkarhu Ranuan eläinpuistossa. Tuskinpa pääsee elämään lajityypillistä elämää.

Samoin eläinhoitoloissa siipivammaiset linnut joista ei enää ole lentämään. Armeliasta olisi lopettaa ne.

Tänään taas pyöräiltiin. Kirjastossa lehtiä lukemassa, sitten käveltiin kauniissa maisemassa kosken rantapolulla.

Hyvää ja sovinnollista jatkoa kaikille💐

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käy sääliksi se yksinäinen jääkarhu Ranuan eläinpuistossa. Tuskinpa pääsee elämään lajityypillistä elämää.

Samoin eläinhoitoloissa siipivammaiset linnut joista ei enää ole lentämään. Armeliasta olisi lopettaa ne.

Tänään taas pyöräiltiin. Kirjastossa lehtiä lukemassa, sitten käveltiin kauniissa maisemassa kosken rantapolulla.

Hyvää ja sovinnollista jatkoa kaikille💐

Periaatteessa samaa  mieltä sun kanssa, mutta koskaan ei voi etukäteen tietää, miten joku luonnonvarainen eläin toipuu. Normiolosuhteissa haavoittunut eläin päätyy jonkun toisen eläimen ja tämän poikasten ruuaksi. Niilläkin on nälkä ja tarvitsevat ruokaa. Muutama vuosi sitten naapurin ääliö  keksi levittää jotain kasvimyrkkyjä omalle pihalleen ja mun piha oli sitten täynnä kituvia lintuja, päästäisiä ja siilejä. Itse en pystynyt niitä raukkoja lapiolla hakkaamaan hengiltä (naapurin olisin kyllä voinut hakatakin, mutta siitä olisin joutunut vankilaan) , mutta onneks siskonpoika oli just silloin käymässä ja hän hoiti sitten niille raukoille lapiolla eutanasian. Sen verran sitten itse tein, että kävin soittamassa naapurin ovikelloa ja sanoin, että uuhan keräämään noi myrkkypalat, mitkä mun pihaani olit aiheuttanut, jotta mun koirani ei saa niistä myrkytystä. Seuraavana kesänä naapurini ei enää levittänyt pihaansa niitä myrkkyjä.

Näytä aiemmat lainaukset

HAH!!! Kielletty sana palstalla on "v#tipää" ja ton # tilalla siis a. Jo toinen kerta, kun ei mennyt palstalla läpi. Meneeköhän kuva?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgthdUgTtVMIV…

Vierailija
16236/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, että palstalla ja tässäkin ketjussa kirosanat menee läpi tuosta vaan. Niitä ei ole miellyttävä lukea. No, pidän paussia tästä ketjusta, joku poistattikin mun kommentin alta aikayksikön.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, että palstalla ja tässäkin ketjussa kirosanat menee läpi tuosta vaan. Niitä ei ole miellyttävä lukea. No, pidän paussia tästä ketjusta, joku poistattikin mun kommentin alta aikayksikön.

Koko tältä palstalta katoaa ketjuja. Mulla oli neljässä eri selaimessa auki ketjut, joita seurasin. Sitten puhelin soi ja kun olin rupatellut hetken aikaa puhelimessa, niin kaikki 4 ketjua oli ehditty poistaa. Enkä puhunyt kuin about varttin. 

Vierailija
16238/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelmia kävin poimimassa, kun muistin yhden kohdan missä niitä on paljon. Eilen löysin taas tämän päiväisen paikan lisäksi uuden paikan mistä poimia. Kävelyllä olen ollut ja lentomuurahaisia paljon liikkeellä. Näin myös hirven tässä illalla, kun ylitti tien edessäni. Hyvin hiljaa meni kokoonsa nähden ja katosi metsikköön. Hieman pelästyin. 

Vierailija
16239/24139 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Lauri Pohjanpään runosta alku.

"Oli kaste viel' yli kukkien, kun kuoli päiväperhonen, joka lensi tuokion vain... Niin niin. Ja se aamulla haudattiin."

Hyvää yötä.

Vierailija
16240/24139 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako

Eihän tuossa nyt ollut mitään ilkeää.

Aika omituista täälläkin toisinaan, kun loukkaannutaan toisen puolesta ja ylireagoidaan joihinkin kommentteihin väittäen niitä ilkeiksi tai loukkaaviksi.

Sellaista herkkänahkaisuutta somessa muutenkin on havaittavissa. Ei kestetä yhtään vähänkään poikkeavaa erilaista kommenttia. Miksi ihmisiä pitäisi pitää pumpulissa ja säästää asiallisilta neuvoilta, toiminnan kritisoinnilta? Kun vaaditaan, että pitäisi kirjoittaa siten ettei kukaan loukkaannu tai pahoita mieltään - se on lukijan vastuulla, ei kirjoittajan. Ja kirjoitti miten vaan, niin ainahan siitä joku loukkaantuu - ainakin hän jota kirjoitus ei koske :D

Tahallinen ilkeys tai v-ttumaisuus on asia erikseen, se on oma lajinsa ja tietoisesti loukkaamistarkoituksessa lauottu. Sitä ei pidä sietää. Vaatii medianlukutaitoa erottaakseen tahallisen ilkeilyn ja v-ittuilun niistä erilaisista kommenteista, kritiikistä.

Tälläista ihmettelyä poiki aamun ketjun lukaisu :D

Ketju on lukittu.