Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
16281/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Täällä alkoi just sade. Tiedä sitten, tuleeko mitään myrskyä vai sataako vaan. Ehdin kuitenkin käydä kaupassa ja  käyttää koiran iltalenkillä ennenkuin sade alkoi. Mutta kylläpä on jo pimeää. Elokuun pimeät illat on alkaneet. Tekisi mieli ostaa tonne pihalle jotkut syysvalot, mutta ehkä ensi kesäksi vasta. Eilen illalla katselin, miten orava loikki pihani pähkinäpensaassa ja syljeskeli kuoria takapihalle. Yhden naapurini siskon kanssa sovittiin aiemmin kesällä, että tekee mulla tohon pihaan suunnitelman. On siis ihan ammattilainen. Mä en jaksa alkaa selvittää, mikä kasvi tuolla viihtyisi ja mikä ei. Kun aiemmin kesällä kävi katsomassa pihaani ja otti valokuvia ja mittoja suunnitelmansa pohjaksi, oli puhetta, että hoitaa omenapuun oksien leikkaamisen ja leikkaa pois myös suurimman oksan tosta pähkinäpensaasta. Se kun varjostaa aika merkittävästi koko pihaa. Mutta kun näin sen oravan, niin en mä voi :( Pähkinäpensas saa olla sellaisenaan

Ei kyllä kiinnosta yhtään.

Vierailija
16282/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. lisäys edelliseen .. ei kiinnosta siis Trumpin ja Putinin tapaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16283/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko päivän on väsyttänyt todella paljon. Vähän on sadellut tänään, mutta ulos lähtiessäni ihan kuivaa kulkea. Lämmin päivä oli. Kovia tuulenpuuskia oli ja havaitsin sen puista, kun heiluivat niin kovasti. 

Minäkin kävin leffaostoksilla kierrätyskeskuksessa, sillä matkaani tarttui The Lost Angel, Funky Monkey ja tuplapakkaus jossa on Jet Lin tähdittämät Contract Killer ja Meltdown leffat. 1,50e maksoi kaikki yhteensä. Ei luulisi kaduttavan ainakaan hinnan puolesta, jos en tykkääkään. En voi uskoa miten halvalla sain nämä elokuvat. 

Sadepäiville leffat ovat oikein mukavaa tekemistä. Syksykin on tuloillaan. Viimeiset kesäpäivät meneillään. Syksy taitaa olla itselleni paras vuodenaika. 

Tänäänkin raivasin pajukkoa. Käsin revin ne maasta, että eivät kasvaisi heti takaisin. (Kasvaahan ne) Tiedän kaiken pajun kasvutavasta, juuristosta Ne jotkut lähtee maasta repimällä juurakkoineen vähän kuin hammaslääkäri vetäisi hampaan. Olen erittäin tyytyväinen kun hikisenä katson mitä olen saanut omin pikku kätösin tänään aikaan. 

Vierailija
16284/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No iso pettymys oli Trumpin ja Putinin tapaaminen. Mitä odotettiinkaan tulitaukoineen ? Järkyttävä sota kolmatta vuotta.

Kumpa sota päättyisi. Mutta nyt:  Viva Katri Helena

Vierailija
16285/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kommentoi aiempia kommentteja. Pihasauna ohi, herkuteltiin savulohella kera herkkusalaatin. Huomenna mustikkaan. Iltakahvit nougatjäätelön kanssa. Ihan laiskottelua loppuilta.

Toivon teillekin leppeää lauantaita ja viikonloppua

Jenni laulaa just: Missä muruseni on?

Doris

Vierailija
16286/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt poistui viestini, missä kysyin kiellettyjä aiheita; onko markkinat tai kirpputori kielletty? Käytiin tänään.

En ehdi nyt kirjottaa uudestaan. Lämmitän pihasaunaa, teen salaattia. Puoliso savustaa lohta

Doris

Ei ollut D:n viesti, joka poistui. Alan ymmärtää miksi porukka jättää tän ketjun. Sairasta.

Vierailija
16287/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt poistui viestini, missä kysyin kiellettyjä aiheita; onko markkinat tai kirpputori kielletty? Käytiin tänään.

En ehdi nyt kirjottaa uudestaan. Lämmitän pihasaunaa, teen salaattia. Puoliso savustaa lohta

Doris

Ei ollut D:n viesti, joka poistui. Alan ymmärtää miksi porukka jättää tän ketjun. Sairasta.

Todellakin oli minun viestini, joka poistui, kai minä omani tunnistan.

Pliis, kirjoitelkaa vaan mukavat, ei anneta ilkeille valtaa :)

Doris

Vierailija
16288/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aiemmin kirjoitti, että miksi pitää seurata maailman tapahtumia niin tiiviisti.

Kyllä minua(kin) kiinnostaa mitä esim. Alaskan tapaamisessa tapahtui vai tapahtuiko mitään.

Tultiin juuri pihasaunasta leppeistä löylyistä.  Miestä aivastutti monta kertaa, otti brandynorrit vilustumista ehkäisemään. Minäkin otin myötätunnosta :) Harvoin Alkon tuotteita käytetään.  

Vierailija
16289/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako homosuhteessa olevat kirjoitella tänne? Jollei tuo sitä esiin? Millä perusteella tunnistaa kielletyn sanan?

Vierailija
16290/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa olla taas mökillä parin viikon tauon jälkeen. Viikonloppu tuntuu vaan niin kovin lyhyeltä täällä. Laitoin tacoja ruuaksi ja illemmalla saunaan. Ei mitään ihmeellistä, mutta lähipiirin sairausuutisten jälkeen tämä tavallisuus tuntuu enemmän kuin hyvältä. Jotenkin eilenkin ihan tavallinen mökkimatka abc-pysähdyksineen ja kuunneltavan  radiokanavan kovaääninen valitseminen oli vain niin täydellistä. 

Että on perhe, mökki minne mennä, tämä kaikki, elämä. 

Vierailija
16291/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö rekkalutka jotenkin Dorikseen? Sitten ymmärrän, jos hän kokee sen itseensä kohdistuvana herjana, on kuitenkin miehen kanssa. Mutta miksi ei korjaa väärää luuloa. Mä haluaisin oikeasti tietää. Mulla on lesbonaisia ystävinä, eivätkä he koe tuota termiä muuten kuin hauskana vitsinä toisilleen.

Sivusta tähän. Toivon ainakin itse ettei minun enää ikänä tarvisi täältä edes lukea tuotakaan sanaa. Se on varmaan mukava termi mukamas joillekin, mutta ei sellaiselle jota on vastaavalla nimetelty. Oikeastaan tuokin sana on varmaan yksi Suomen ikävimmistä sanoista yhdistettynä muihin vastaaviin. Ja minä ole silti yhtäkään viestiä täältä ilmoittanut.. Ulkona olen koko päivän ollut. 

Voi tuolla perusteella sadat suomen sanat pitäisi karsia täältä. Ja sama sana on toiselle ihana toiselle haukkuminen, esim pullukka on ihana eräälle rakkaalleni, samoin haistoi jne. 

Vierailija
16292/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö rekkalutka jotenkin Dorikseen? Sitten ymmärrän, jos hän kokee sen itseensä kohdistuvana herjana, on kuitenkin miehen kanssa. Mutta miksi ei korjaa väärää luuloa. Mä haluaisin oikeasti tietää. Mulla on lesbonaisia ystävinä, eivätkä he koe tuota termiä muuten kuin hauskana vitsinä toisilleen.

Sivusta tähän. Toivon ainakin itse ettei minun enää ikänä tarvisi täältä edes lukea tuotakaan sanaa. Se on varmaan mukava termi mukamas joillekin, mutta ei sellaiselle jota on vastaavalla nimetelty. Oikeastaan tuokin sana on varmaan yksi Suomen ikävimmistä sanoista yhdistettynä muihin vastaaviin. Ja minä ole silti yhtäkään viestiä täältä ilmoittanut.. Ulkona olen koko päivän ollut. 

Voi tuolla perusteella sadat suomen sanat pitäisi karsia täältä. Ja sama sana on toiselle

Haisuli

Vierailija
16293/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tänäänkin hyvä päivä. Järjestelin hieman varastoa ja pesin lämpimämpiä vaatteita. Sitten keräsin taas viinimarjoja. Osa syödään ja osasta mehua. Rastaat yrittävät verkoista huolimatta varastaa marjoja.

Eilen sain vadelmat putsattua madoista ja pakkaseen. Piti jokainen marja halkaista moneen osaan. Tänään putsasin mustikat ja pakastin osan. Pitäisi ehkä piirakka leipoa.

Saimme äitini kanssa myös käveltyä pidemmän lenkin yhdessä. Vähän mietin tuleeko kova sade, mutta ei tullut ja päästiin kunnon lenkki. Oli tuokin kiva asia. 

Nyt mietin, että menenkö huomenna kauppaan vai en. Ehkä vielä pakastinta katsoisi niin voisi muutaman leivän sieltä löytää ja muutakin tavaraa. Näin voisi siirtää käyntiä.

Yhden omenapuun istutin pari päivää sitten, kun tarjouksessa oli taas. Ehkä nyt syksyllä istutan vielä jotain jos tarjouksia on enemmän. Hyötykasvit ehkä itselleni niitä mistä pidän eniten. Koristeomenapuu on kaunis kukkiessaan, mutta muuten ei kovin näyttävä kuitenkaan. 

Vierailija
16294/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako homosuhteessa olevat kirjoitella tänne? Jollei tuo sitä esiin? Millä perusteella tunnistaa kielletyn sanan?

Todellakin saa kirjoitella, jos minulta kysytään. Mielestäni 'jollain lailla hallitsen' kirjoituksia, kun kerran aloitin ketjun. Mutta: häiriköitä on täälläkin, en pysty rajaamaan aiheita.

N61/Doris

Tervetuloa mukaan :)

Vierailija
16295/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan nukuttua aamuyöstä alkaen univelat pois, 9h nukuin, vielä kun saisin uni aikataulun kuntoon. Tein kanaduon souvlaki puolen ruuaksi perunoiden kanssa. Tv katellen kulunut lauantai iltapäivä.

Vierailija
16296/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhoskuiskaaja/ Pitkis

Kummalla nimellä haluatkin itseäsi kutsuttavan? Jos kummallakaan... mietin vaan elämääsi verrattuna omaani. Menin lukioon, kun en oikein keksinyt muutakaan. Lukion jälkeen abikeväänä kaverini meni puutarhaharjoittelijaksi. Ajattelin, jospa minäkin. Niinpä muutin lapsuuskodistani satojen kilometrien päähän. Niin ajauduin alalle ja koulutukseen. Tyytyväinen olin. Joskin myöhemmin pohdin toimittajan töitä, ammattia kielten parissa ym.

Pohdithan myös eri vaihtoehtoja koulutukseen?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. lisäys edelliseen .. ei kiinnosta siis Trumpin ja Putinin tapaaminen.

Mä näin, kun Trump ja Putin kätteli ja siirtyivät siihen Trumpin autoon, mutta sen jälkeen jo nukahdinkin :D Aamulla sitten vähän lueskelin mediasta, mitä lopulta tapahtui ja mitä ei eli eipä juuri mitään tapahtunut. 

Vierailija
16298/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki matojen poistamiseen vadelmista:

Aina ei kaikkia matoja vadelmissa huomaa, mutta kun laitat vadelmat rasiaan ja kansi kiinni, rasiat jääkaappiin joksikin aikaa ennen pakastamista. Madot nousevat pinnalle, helppo siitä poistaa.

Vierailija
16299/24139 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhoskuiskaaja/ Pitkis

Kummalla nimellä haluatkin itseäsi kutsuttavan? Jos kummallakaan... mietin vaan elämääsi verrattuna omaani. Menin lukioon, kun en oikein keksinyt muutakaan. Lukion jälkeen abikeväänä kaverini meni puutarhaharjoittelijaksi. Ajattelin, jospa minäkin. Niinpä muutin lapsuuskodistani satojen kilometrien päähän. Niin ajauduin alalle ja koulutukseen. Tyytyväinen olin. Joskin myöhemmin pohdin toimittajan töitä, ammattia kielten parissa ym.

Pohdithan myös eri vaihtoehtoja koulutukseen?

Ehkä mieluummin pitkis, vaikka en minä ns nimimerkillä tahdokaan kirjoittaa. 

Lukion kävin itsekin. Lähimpään mahdolliseen menin ja siellä sinnittelin. Ei minulla ollut mitään ammattihaaveita itselläkään tuolloin. Arvosanat ihan ok.

Sitten sieltä koirani kanssa tänne missä asun nytkin ja myöhemmin paljolti täältä käsin yksi amiskoulutus käytynä. Amiksessa esim puutarha-alakin voisi itselleni sopia. Tosin en tahtoisi esim kukkakauppaan tai vastaavaan. Muuten siivousalaa lukuunottamatta (tykkään siivota ja meillä aikoinaan hyvä ryhmä ja mukava opettaja, ikävästi jäi koulutus kesken ) en oikein löydä sieltä sopivia koulutuksia. Ei minusta oikein ole kaupan alalle tai hoiva-alalle.

Amk:ssa on jotkut alat ihan kiinnostavia. Toisaalta matikkaa yms en osaa juuri lainkaan joten tietyt alat jäävät pois, vaikka kiinnostavia olisivat. Yliopistossa kiinnostaa luonnontieteet ja historia ainakin. 

Samalla totta kai koko elämäni on tavallaan jäljessä monista muista. Eräskin tuttu ihminen valmistui juuri ja minä mietin, että hyvä hänelle, mutta en saa ikinä häntäkään kiinni. Toisaalta mitäpä tälle voi muuta kuin yrittää paikata tilannetta. En minä aikoinaan paljon voinut miettiä näitä juttuja. Piti vaan päästä muuttamaan pois. Ja kyllä minä olen mietiitnyt paljon mitä tehdä. Kirjoitan nyt liikaakin, mutta kysyit asiasta . 

Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ei kyllä olla sen ilkeämpiä kuin sosiaalisessa mediassa yleensäkään. En siis jättäisi ketjun seuraamista ja ketjuun kommentoimista vain sen takia, että jotkut haluaa äksyillä. Ihan samaa on lähes kaikissa ketjuissa tällä palstalla ja sen lisäksi vielä sellaisissakin paikoissa, missä ihan omalla nimellä ja naamakuvalla kommentoidaan. Mä ajattelen asian niin, että jos ihminen saa somessa ladata täysillä kaiken, mitä mieleen juolahtaa, ja purkaa omaa syystä tai toisesta johtuvaa pahaa oloaan, niin ehkä silloin henkilö jaksaa reaalimaailmassa käyttäytyä eri tavalla. Mieluummin siis äksyilee täällä kuin vaikkapa puolisolleen, lapsilleen,  työkavereilleen, naapureilleen, kaupan kassalle  tms. 

Mun tän päivän kuulumiset on, että kävin shoppailemassa. Käsilaukkuni alkaa olla jo vähän kulunut, joten Irlannin matkaa varten ostin uuden. Ostin myös käsimatkatavaroita varten repun, koska ihan kaikkea (esim lääkkeet ja kännykän akkulaturi) en halua laittaa ruumaan menevään matkalaukkuun. On joskus käynyt reissatessa niinkin, että matkalaukku on tullut perille vasta useamman päivän päästä. Ja nyt, kun ollaan menossa kiertomatkalle, ei paljon auta, jos matkalaukkuni tulee Dubliniin pari päivää sen jälkeen, kun ollaan jo lähdetty sieltä.

Tänään juttelin myös paikallisen Lions Clubin presidentin kanssa ja vähän kertoili, mitä riittejä siihen liittymiseen kuuluu. Saan kuulemma kummin ja kysyin, kastetaanko mut sitten tohon läheiseen lampeen vai miten :D Mutta mukavaa, kun työelämän velvollisuudet on ihan kohta ohi, voi alkaaa tekemään jotain yhteisönsä hyväksi. Tän alueen Leijonat on yksi aktiivisimmista Leijonien paikallisjärjestöistä - ollut jo useamman vuosikymmenen - , joten mielelläni lähden toimintaan mukaan. 

Ketju on lukittu.