Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Tänään poikani kävi kaupasta ostamassa ison lohen, 6.99 kg, paistoin sen ja keitin perunat ja porkkanat, oli hyvää ruokaa. Ukkosen ilma oli kello 19-20, sitten lähdin kauppaan, äsken oli uusi ukkosen ilma, sade raikasta ilmaa.
Hyvä päivä tänään ollut. Jaksaminen paremmalla tolalla kuin aikoihin, mikä virkistää. Siitä olen kiitollinen.
Hyvä ystäväni on huonossa kunnossa sairaalassa. Kylläpä tuntui pahalta nähdä hänet sellaisena, niin mieleltään kuin ruumiiltaan riutuneena. Toivottavasti itse kuolen "saappaat jalassa" sitten joskus.
Elämä on lahja.
Koska elämä on lahja, se kannattaa käyttää viisaasti, hyvän tekemiseen. Sitten kun aika joskus jättää, olet jättänyt pienen hyvän jäljen.
Välillä tekisi mieli kävellä ulos tästä elämästäni. Tämä ajatus iskee välillä, vaikka toisena hetkenä taas kaikki on paremmin. Ehkä välillä väsyn äitini juttuihin. Hänellä rankkaa ja ymmärrän häntä.
Silti, kun minä aina kuuntelen hänen huoliaan ja kuuntelen muuntenkin hänen juttujaan niin välillä mietin ketä minun asiani kiinnostavat. Hyvin harvoin äitini kysyy mitään minuun liittyen. Sitten saan itse selostaa esim opinnoistani, mutta en tiedä kuunteletko hän edes kunnolla mitään. Näin eihän tämä monestikaan mene tavallaan oikein.
Sitten mietin, että minun tavallaan pitää kuitenkin ns kannustaa äitiäni esim kävelemään ja olla mieluummin hyvällä tuulella kuin huonolla, koska se ei ainakaan auta mitään. Silti kyllähän minä tiedän, ettei minun tehtäväni ole tälläinen kuitenkaan.
Isäni sitten ilmoittaa, että pitää vapaita töistään ja haluu tulla tänne käymään. Olisi halunnut tulla jo huomenna, mutta sain puhuttua tulemaan vasta ensi viikolla. Mietin vaan, että on sinä haluat nähdä minut, mutta ei minussa ole nyt paljon näkemistä, kun olen väsynyt itsekin ja kaipaan vaan rauhaa. Silti ehkä parempi tulla nyt, että saa tuon reissun pois ja ei loma osu äitini viikon elokuun lopun loman kanssa samaan. Sotkisi vaan asioita tuokin. Näihin ajatuksiin.
Ehdinköhän aamun ensimmäisen kommentin kirjoittaa? Outoa, olen ollut hereillä viidestä asti. Ohi menevä auto herätti. Yöllä oli hirmuinen jyrinä ja salamointi, vihdoinkin sade. Hörpin jo aamukahvit, kuuntelen radiosta Onnensäveltä. Tänään suunnitteilla jäätelöt kyläkaupalla, kirppari ja Ilokuvafestarit.
Leppoisaa lauantaita
Doris
Vierailija kirjoitti:
Ehdinköhän aamun ensimmäisen kommentin kirjoittaa? Outoa, olen ollut hereillä viidestä asti. Ohi menevä auto herätti. Yöllä oli hirmuinen jyrinä ja salamointi, vihdoinkin sade. Hörpin jo aamukahvit, kuuntelen radiosta Onnensäveltä. Tänään suunnitteilla jäätelöt kyläkaupalla, kirppari ja Ilokuvafestarit.
Leppoisaa lauantaita
Doris
Hyvää päivänjatkoa
Minulla on tapana nousta ylös klo 5 näin kesällä.
Kävin pyöräilemässä. Linnunpoikanen hyppeli tien reunassa. Liekö satuttanut itsensä, kun ei lentänyt minua pakoon.
Täälläkin satoi eilen ja yöllä, tällekin päivälle luvattu sadetta. Raikasti ilmaa.
Minulla ei ole tälle päivälle suunniteltu mitään erityisempää. Ruoaksi aion tehdä kesäkurpitsapaistosta, hyvin ovat kasvaneet kasvimaalla.
Nyt aamukahville.
Mukavaa lauantaita!
Huomenta mummolasta!
Oli ihana herätä mummon aamutouhuiluihin, pannukahvin tuoksuun ja kovasti raksuttavaan seinäkelloon. Tämä on maailman paras paikka ja harmittaa että huomenna on palattava kotiin.
Tänään oli tarkoitus käydä ongella, mutta on kyllä niin kuuma päivä tulossa että taidamme keksiä jotain muuta ajan vietettä.
Syksyllä pääsen taas käymään täällä.😍
Sain uuden asunnon, saunalla.Ei vastapäistä betonibunkkeria..verhoja voi pitää auki...peltoa ja muuta luonnon näkymää..
Vierailija kirjoitti:
Sain uuden asunnon, saunalla.Ei vastapäistä betonibunkkeria..verhoja voi pitää auki...peltoa ja muuta luonnon näkymää..
Kuulostaa hyvältä, onnittelut!
Vasta nyt noustiin vaimon kanssa. Pitkä aamu yhdessä sängyssä. Suihkuun, aamupuurolle ja sitten lähdetään kävelemään pururadalle.Teen lihaskuntoliikkeet samalla ulkona telineillä. Sitten lounaan laittoa, grillaan pihvit, ja loppupäivä vapaata, pakataan huomista matkaa varten ja ollaan vaan. Kiva päivä jatkuu. Äijät, mukavaa päivää teillekin!
Vierailija kirjoitti:
Vasta nyt noustiin vaimon kanssa. Pitkä aamu yhdessä sängyssä. Suihkuun, aamupuurolle ja sitten lähdetään kävelemään pururadalle.Teen lihaskuntoliikkeet samalla ulkona telineillä. Sitten lounaan laittoa, grillaan pihvit, ja loppupäivä vapaata, pakataan huomista matkaa varten ja ollaan vaan. Kiva päivä jatkuu. Äijät, mukavaa päivää teillekin!
Vai, niin.
Ihmettelen, kuinka noin itsestään huolta pitävät, syövät vielä nykyään lihaa.
Täällä on kaunis aamu. Sateen jälkeen lämmin ja kostea ilma. Kuuntelin Turkka Aaltosen aamuisen ohjelman Verkkokalastusta. Olipa hyvä ja ravitseva. Nyt sitten toiselle aamupalalle, voileipää ja jogurttia.
Mukavaa kesäpäivää kaikille!
Koko aamun satanut reippaasti! Tämä jo kasteleekin.
Nukuin tosi hyvin unia nähden. Joku unessani puhui muntjakista- piti herättyä tarkistaa mikä se on.
Kotipäivä. Lukemista enimmäkseen, ruokakin on valmiina.
Täälläkin satoi aamulla, nyt paistaa jo aurinko. Pitäisi varmaan vähän siivoilla, ainakin imuroida ja viedä pahviroskia ulos. Eilen illalla tuli vähän haikea olo, kun tajusin, että kohta sanon heipat työkavereille. 19 vuotta samassa työpaikassa. Siskoni kanssa viestiteltiin ja mietittiin tulevaa Irlannin matkaa. Voisin oikeastaan ruveta vähän googlettamaan Irlannista. Tokihan siitä maasta jotain tietää, mutta voisi perehtyä vähän enemmän. Muuten ei - tällekään - päivälle mitään erityisiä suunnitelmia.
Mukavaa viikonloppua!
Mä heräsin tänään myös viideltä eli sateeseen. Oli pakko mennä ihastelee kaatosadetta parvekkeelle. Alkoi jyriseekin vähäsen ja kaksi kertaa välähti. Toisen näin niistä salamana. En edes muista milloin viimeksi olen nähnyt salamaa ennen tuota aamuista
Tänään sentään ei tarvinnut herätä hikisenä.
Lammas, ajatteles: meillä ei ole ensi kesänä kesälomaa, ei enää koskaan :)
Doris
Vierailija kirjoitti:
Lammas, ajatteles: meillä ei ole ensi kesänä kesälomaa, ei enää koskaan :)
Doris
Kääk! Tuota en tullut edes ajatelleeksi! Onkohan tuo hyvä vai huono juttu, ettei koskaan enää lomaa? :D
Älkää peljätkö, vauvailu käy työstä! :D
Onneksi vähän viileni. Tykkään lämmöstä, mutta keho ei pitkän päälle jaksa. Koko ajan hirveä energian tarve. Painan vain 50kg vaikka olen 170cm. Enkä voi enää mutenkaan syödä kovin laadukkaasti.
Ei ole helppoa, kun ei haluaisi näyttää liian laihalta. Minua nälvittiin joka suunnasta lapsena painostani. Tuntui, että kaikki olivat oikeutettuja kommentoimaan ulkonäköäni. Jos taas jotain nimiteltiin lihavaksi, se oli paheksuttavaa, mutta laihat ihmiset olivat vapaasti arvosteltavissa. Vieläkin olen hyvin epävarma ulkonäöstäni.
Tänään näin naapurin kissan pitkästä aikaa ja tuntui hyvältä nähdä sitä. Oikea terapiaeläin, niin ihmisrakas. Pyrkii syliin ja kehrää. Koko ajan puhuu jotain mitä en ymmärrä, mutta vastailen hölmönä ja nauran. En tiedä miten kuvailisin tuota lumoavaa olentoa.
Hyvä päivä tänään. Öitä.